ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ կքննարկի Իրանը կրկին ռմբակոծելու հնարավորությունը, եթե Թեհրանն ուրանը հարստացնի մինչև «տագնապալի» մակարդակի։ Թրամփը հավելել է, որ կցանկանար տեսնել, թե ինչպես են Միջազգային ատոմային էներգիայի գործակալության կամ այլ հեղինակավոր աղբյուրի տեսուչները ստուգում Իրանի միջուկային օբյեկտներն անցյալ շաբաթավերջին դրանց ռմբակոծությունից հետո։               
 

«Ի վերջո, ի՞նչ կարելի է քարոզել այս աշխարհում, որտեղ մարդիկ ամենուր իրենց անապահով են զգում»

«Ի վերջո, ի՞նչ կարելի է քարոզել  այս աշխարհում, որտեղ մարդիկ ամենուր իրենց անապահով են զգում»
25.03.2016 | 08:39

Ռեժիսոր ՋԻՎԱՆ ԱՎԵՏԻՍՅԱՆԻ «Վերջին բնակիչը» ֆիլմը հետարտադրական փուլում է: Հայկական գյուղի տեղահանությունից հետո ծննդավայրում մնացած միակ հայ բնակչի մասին լիամետրաժ խաղարկային ֆիլմը ստեղծվել է Ծովինար Խաչատրյանի «Գյուրջևանի վերջին բնակիչը» պատմվածքի հիման վրա: Երաժշտության հեղինակը Սերժ Թանկյանն է: Նկարահանումները կատարվել են Արցախում` ռեժիսորի հայրական Խաչմաչ գյուղում:

«ՌԵԺԻՍՈՐԸ ՖԻԼՄԻ ՃԱԿԱՏԱԳՐԻ ԿՐՈՂՆ Է»


-«Վերջին բնակիչը» ֆիլմն ի՞նչ ընդհանրություններ ունի նախորդ ֆիլմերի` «Թևանիկի», «Ընդհատված մանկության» հետ և ինչո՞վ է առանձնանում:
-Ընդհանուրը մեկն է` Արցախը: Անդրադարձ կա արցախյան ազատամարտին, արցախյան շարժմանը, Խորհրդային Միության փլուզմանը: Բայց Արցախը բազմաբովանդակ, բազմաշերտ տարածք է: Դուք «Թևանիկում» չտեսաք «Ընդհատված մանկության» հերոսներին, նրանց ճակատագրերը, նոր ֆիլմը նույնպես բոլորովին այլ պատմություն է: Այն մարդու ողբերգության մասին է` մեկ այլ տեսանկյունից: Եթե ես չորրորդ, հինգերորդ ֆիլմը նկարահանեմ Արցախի մասին, դարձյալ կրկնություն չի լինի, քանի որ բազմազան են Արցախի թեմաները, դրվագները, դեմքերը:
-Ի՞նչ կասեք դերասանական կազմի մասին:
-Հայաստանում կան ֆանտաստիկ դերասաններ, որոնց հետ ես աշխատում եմ իմ բոլոր ֆիլմերում` Բաբկեն Չոբանյան, Նարինե Պետրոսյան, Գրետա Մեջլումյան, Սոս Ջանիբեկյան և այլք: Մի դատեք նրանց մասին շոուներում, սերիալներում խաղացած դերերով: Իրականում շատ խոր, եզակի դերասաններ են:
Ֆիլմում գլխավոր դերակատարը Ալեքսանդր Խաչատրյանն է, կան նաև օտարազգի դերասաններ՝ իրանցի դերասան Հոմայուն Էրշադին, ով նկարահանվել է Աբաս Քիառոստամիի «Բալի համը» (արժանացել է Կաննի կինոփառատոնի գլխավոր՝ «Ոսկե արմավենու ճյուղ» մրցանակին) և այլ հայտնի ֆիլմերում, Լիտվայի ամենահայտնի դերասանուհիներից Սանդրա Դաուկշայտե Պետրուլենեն, Արմեն Գրեյգը` Ռուսաստանից, Դիմիտրա Խատուպին` Հունաստանից։ Փորձել եմ ընտրել դերասանների, որոնք իրենց խաղով ուղղակի փայլելու են ու ֆիլմն առաջ են տանելու:
Բեմադրող նկարիչներն են Անտոն Քեշիշյանն ու Նահապետ Սարգսյանը (վերջինս նկարահանման հրապարակում ուղղակի հրաշքներ է գործել): Երեսուն տարվա վաղեմություն ունեցող, աներևակայելի գեղեցիկ ու ճիշտ միջավայրի է վերածել տունը, բակը, փողոցը և այնպես հմտորեն, որ օտարերկրյա մասնագետներին թվում է` տաղավարում է նկարահանված: Նույնը կարող եմ ասել նաև օպերատոր Տիգրան Խաչատուրյանի աշխատանքի մասին. ֆիլմի ցանկացած երեքրոպեանոց դրվագ նայելիս կարող ես արդեն իսկ հասկանալ օպերատորի բարձր ճաշակը։ Էլ չեմ ասում լուսավորողների՝ Նարեկի և Անդրանիկի մասին, ովքեր մեծ պրոֆեսիոնալիզմով էին աշխատում։ Կամ, օրինակ, հագուստի ձևավորումը, որն սկսեց Նաիրա Մուրադյանը և շարունակեց Հովսաննա Պետրոսյանը: Ռեժիսորը ֆիլմի ճակատագրի կրողն է, սցենարից սկսած՝ մասնակցում է բոլոր աշխատանքներին, բայց կարող եմ ասել, որ այս ֆիլմը ստեղծագործական խմբինն է: Նրանք սիրտ ու հոգի են դրել ֆիլմի մեջ, անմնացորդ նվիրվել:


«ԹԵՎԱՆԻԿԸ» ԱՐԴԵՆ ՃԱՆԱՊԱՐՀ Է ՀԱՐԹԵԼ «ՎԵՐՋԻՆ ԲՆԱԿԻՉԸ» ՖԻԼՄԻ ՀԱՄԱՐ»


-«Թևանիկը» ցուցադրվել է ավելի քան 24 երկրում, 10-ից ավելի մրցանակ ունի: Կարելի՞ է ասել, որ այն ճանապարհ է բացելու «Վերջին բնակիչը» ֆիլմի համար:
-«Թևանիկը» արդեն իսկ ճանապարհ է հարթել «Վերջին բնակչի» համար: Եթե մենք այսօր նոր ֆիլմ ունենք, դրանում մեծ ներդրում ունի «Թևանիկը»: Օտարերկրյա դերասանները, «Թևանիկը» դիտելով, վստահել ու համաձայնել են խաղալու ֆիլմում, Սոսն ու Բաբկենը, ինձ վստահելով, խաղացել են նաև «Վերջին բնակիչը» ֆիլմում։ Փորձել ենք այս անհամեմատ մեծ աշխատանքը կրկին միասին հաղթահարել: Ինչո՞ւ ոչ, կարող եմ ասել նաև, որ «Թևանիկից» ստացած ֆինանսական եկամուտը ուղղել ենք նոր ֆիլմի ստեղծմանը:
-Ի՞նչ է պետք ֆիլմը միջազգային կինոշուկայում ներկայացնելու համար:
-Առաջին հերթին պետք է ֆիլմը լավը լինի` բովանդակային, դրամատուրգիական, դերասանական, օպերատորական, նկարչական բոլոր լուծումներով: Ֆիլմերը Հայաստանից դուրս տանելու դժվարություն ունենք մենք, որովհետև չկան համապատասխան կազմակերպություններ, որոնք պետք է սկսեն ու ավարտին հասցնեն այդ գործընթացը, խոսքս դիստրիբյուտորների, վաճառքի գործակալների մասին է։ Հայաստանում պակասում է այդ օղակը։ Այժմ իմ ֆիլմի համար ես ինքս եմ զբաղվում այդ գործով: Բայց պետք է քայլեր անել։ Ֆիլմն ավարտելուց հետո ներկայացնելու եմ այն փառատոների, հանդիպելու եմ դիստրիբյուտորական ընկերությունների, վաճառքի գործակալների հետ: Բոլոր այս հարցերում` ֆիլմի ստեղծումից սկսած, ինձ շատ են օգնում «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնը, Հայաստանի ազգային կինոկենտրոնը: Ասեմ նաև, որ ֆիլմը ստեղծվել է միջազգային համագործակցության արդյունքում` «Ֆիշ այ Արթ» մշակութային հիմնադրամի, Հայաստանի ազգային կինոկենտրոնի և լիտվական «Արտբոքս» կինոընկերության համատեղ արտադրությամբ, աջակցել են նաև շվեդական «Apricot Stone», ամերիկյան «Alpha Dogs INQ», «Mosaics Arts & Cultural Foundation», Հայաստանի «Դոմինո Փրոդաքշն» ընկերությունները և Լիբանանի պետական համալսարանը:
-Այն հանգամանքը, որ երաժշտության հեղինակը աշխարհահռչակ ռոք երաժիշտ-երգահան Սերժ Թանկյանն է, կարո՞ղ է յուրովի նպաստել ֆիլմի հանրահռչակմանն ու տարածմանը:
-Իհարկե, Սերժ Թանկյանի մասնակցությունն այս գործում դեր կխաղա: Նա ֆանտաստիկ երաժշտություն է գրել ֆիլմի համար, որն անմիջապես գրավում է հանդիսատեսին: Ձայնագրությունը կատարվել է Հայաստանի պետական ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի (գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր՝ Էդուարդ Թոփչյան) և «Հովեր» պետական կամերային երգչախմբի (գեղարվեստական ղեկավար՝ Սոնա Հովհաննիսյան) մասնակցությամբ: Դերասանական կազմն էլ իր հերթին կնպաստի, որ ֆիլմը դուրս գա Հայաստանի սահմաններից` արցախյան թեման ներկայացնելով հնարավորինս լայն աշխարհագրությամբ:

«ԱՐՎԵՍՏՈՒՄ ԿԱՐԵՎՈՐ Է ՄԱՐԴՈՒՆ ՀՈՒՇԵԼ, ՈՐ ԿԱՐՈՂ Է ԲԱՐԻ ՈՒ ԼԱՎԸ ԼԻՆԵԼ»


-Կինոյի, առհասարակ մշակութային երկխոսության միջոցով, թվում է, շատ հարցեր պետք է լուծվեն, հարթվեն, բայց Ձեր ֆիլմերը ադրբեջանցիների շրջանում բացասական արձագանք են գտնում, ավելի սրում հարաբերությունները: Թեև, օրինակ, «Ընդհատված մանկություն» ֆիլմում ադրբեջանցի կինը դրական լույսի ներքո է ներկայացված:
-Գիտե՞ք, պետք է նրանց ասել՝ դուք կարող եք նաև լավը լինել: Բացասական արձագանքն ինչպե՞ս է արտահայտվում՝ սոցցանցերում արված մեկնաբանությունների, հոդվածների ձևով և քանի՞ տոկոս է կազում: Եթե 20-50 հոգի հայհոյանք են գրում, դեռ չի նշանակում, որ դա համընդհանուր մոտեցում է: Ես խաղաղություն եմ քարոզում, և եթե նույնիսկ առերևույթ ցույց չեն տալիս, միևնույն է, ընկալում են այդ հղումը: Արվեստում կարևոր է մարդուն հուշել, որ կարող է բարի ու լավը լինել: Ես վստահ եմ, որ ֆիլմը մարդկանց, առավելապես ադրբեջանցիների մեջ, շատ բան է փոխում: Օտար երկրում ապրող ադրբեջանցին ինձ ասել է՝ մեծ ֆիլմ ես ստեղծել, թեև, եթե Ադրբեջանում ապրեր, գուցե և բացասական գրառումներ թողներ Youtube-ում` մեկնաբանությունների դաշտում:
Ի վերջո, ի՞նչ կարելի է քարոզել այս աշխարհում, որտեղ մարդիկ ամենուր իրենց անապահով են զգում: Գիտեմ, որ արվեստով չենք կարող կանխել պատերազմը, հակասությունները լուծել, բայց կարող ենք դրական դերակատարում ունենալ, թեկուզ փոքր՝ 0,1 տոկոսով, բայց դա էլ դերակատարման չափ է: Մեր նպատակն էլ հենց դա է, որ այդ փոքր տոկոսներն ամբողջացնելով՝ մեզ տարիներ ի վեր անհանգստացնող հարցի լուծումն ունենանք՝ ձեռք բերենք Լեռնային Ղարաբաղի ճանաչումը։ Եվ իհարկե, այս ամենը գիտակցելով, ադրբեջանցիները հնարավոր է նաև բացասական արձագանք հնչեցնեն իմ ֆիլմերի մասին։
-Ե՞րբ է նախատեսվում ֆիլմի հայաստանյան պրեմիերան:
-Ես ցանկանում եմ, որ պրեմիերան կայանա «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնում: Հայտ եմ ներկայացնելու, եթե ընդունվի, ըստ այդմ կորոշվի ֆիլմի հետագա ճակատագիրը:

Զրույցը՝ Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 1817

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ