Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«Ամենաճանաչված և հայտնի ռեժիսորին անգամ մեր հանդիսատեսը կարող է քննադատել. մեզանում կարելի է»

«Ամենաճանաչված և հայտնի ռեժիսորին անգամ մեր հանդիսատեսը կարող է քննադատել. մեզանում կարելի է»
15.12.2017 | 12:41

«Իրատեսի» հյուրը կինոգետ ԱՆԻ ՀԱԿՈԲՅԱՆՆ է: Զրույցը նրա հետ հիմնականում անդրադարձ է Հայաստանի կինեմատոգրաֆիստների միության վերաբացված փոքր դահլիճում կազմակերպվող կինոցուցադրություններին: Անին այդ ցուցադրությունների համակարգողներից մեկն է:

«ԿԻՆՈՅԻ ՏՈՒՆԸ ՀԵՆՑ ԿԻՆՈՅՈՎ ՊԻՏԻ ՇՆՉԻ»


-Անի, Ձեր մասնագիտական գործունեությունը հիմնականում ծավալել եք կինոփառատոների ոլորտում: Մինչ ներկայում իրականացվող կինոցուցադրությունների թեմային անդրադառնալը, պատմեք, խնդրեմ, փառատոնային շրջանի մասին:
-Արդեն ութ տարի զբաղվում եմ կինոփառատոնային կյանքի կազմակերպչական հարցերով: Ես ցանկանում եմ ծառայել հայկական կինոյին և իմ հնարավորությունների չափով նպաստել երիտասարդների գործունեությանը կինոյում: Ես այն սերնդից եմ, որը շատ սուղ հնարավորություններ ունի կինոյում, բայց փորձում է ինչ-որ բան անել: Եվ այսօր բազմաթիվ տաղանդավոր մարդկանց եմ տեսնում, որոնք կարող են դառնալ հայ կինոյի ապագան:
-Մենք, ունենալով ճգնաժամային իրավիճակ ապրող հայ կինո, ունենք բավական ակտիվ կինոփառատոնային կյանք: Թերևս սա նույնպես կինոմասնագետների համար իրենց գիտելիքները ռեալիզացնելու լավ հնարավորություն է, այո՞:
-Այո՛: Դեռ ուսանողական տարիներից եմ ներգրավվել այդ գործունեության մեջ: Առաջին կինոփառատոնը «Ռեանիմանիա»» անիմացիոն ֆիլմերի փառատոնն էր, որի հիմնադրմանը մասնակցություն ունեցա: Այնուհետև եղան «Ոսկե ծիրան», «Կին», «Ծիրանի ծառ» կինոփառատոները ¥վերջինիս հիմնադրման մեջ ևս ունեցա որոշակի ներդրում¤: Այս ամենին զուգահեռ եղան «Մետաքսի ճանապարհ» հյուրանոցում ժողովրդական արվեստի «Հանգույց»» հիմնադրամի աջակցությամբ կազմակերպված կինոցուցադրությունները և քննարկումները:
-Եվ այս ամենը հո՞ղ նախապատրաստեց Կինոյի տանն այսօր իրականացվող Ձեր գործունեության համար:
-Այո՛, և այս ցուցադրությունները ես ավելի կարևոր եմ համարում, որովհետև ի տարբերություն «Մետաքսի ճանապարհի»՝ սա հենց Կինոյի տունն է, կինոցուցադրության համար ամենաճիշտ տարածքը, և այստեղ ցուցադրություններին մասնակցում են ավելի շատ մարդիկ, ավելի լայն շրջանակի համար են արվում դրանք: Ես նախկինում կինո նայելու համար գնում էի ՆՓԱԿ, «Նարեկացի» կենտրոն, ավելի ուշ շրջանում՝ LOFT, այլ վայրեր: Եվ միշտ մտածում էի, թե ինչու կինոցուցադրություններ չեն լինում հենց Կինոյի տանը. չէ՞ որ Կինոյի տունը հենց կինոյով պիտի շնչի: Հիմա ինձ համար մեծ ուրախություն է ու մեծ պատիվ, որ ունեմ հնարավորություն Կինոյի տանն անելու ֆիլմերի ցուցադրություններ, քննարկումներ, հանդիպումներ դրանց հեղինակների հետ: Ինչպես տեսնում եմ, այս ցուցադրությունների հանդիսատեսը ոչ միայն այն նեղ շրջանակն է, որը մշտապես ներկա է լինում փառատոնային կամ նեղմասնագիտական խմբերին հասցեագրված կինոցուցադրությունների ժամանակ, այլև մարդիկ են, որոնք համացանցով տեղեկանում են մեր ծրագրերին և գալիս են դիտման՝ չլինելով մասնագետ կամ կինոյի շրջանակներին մոտ կանգնած մարդ: Դրանք պարզապես մարդիկ են, որոնք հետաքրքրված են հայկական կինոյով, ուզում են իմանալ, թե ինչ է իրենից ներկայացնում այսօրվա մեր կինոն:

«ԱՅՆ ՄԱՐԴԻԿ, ՈՐՈՆՔ ԻՍԿԱՊԵՍ ՈՒԶՈՒՄ ԵՆ ԻՄԱՆԱԼ ՀԱՅ ԿԻՆՈՅԻ, ԱՌՀԱՍԱՐԱԿ ԿԻՆՈՅԻ ՄԱՍԻՆ, ԻՄԱՆՈՒՄ ԵՆ»


-Անընդհատ խոսվում է այն մասին, որ այսօր հայ մարդը չի ճանաչում իր կողքին ապրող ռեժիսորին, գրողին, նկարչին, կոմպոզիտորին, և իր անտեղյակությունը հիմք է տալիս հայտարարելու, թե այսօր չկա հայ կինո, հայ գրականություն, հայ նկարչություն, հայ երաժշտություն և այլն: Այս իմաստով, Կինոյի տան ցուցադրություններն ի զորու՞ են հաղթահարելու անտեղյակության այդ պատնեշը և հանրության գիտակցությանը հասցնելու, որ հայ կինո, այնուամենայնիվ, կա, ստեղծվում է նաև մեր օրերում:
-Իհարկե: Անհերքելի փաստ է, որ «Ոսկե ծիրանը» մեր հասարակության մեջ արթնացրել է մեծ հետաքրքրություն կինոյի նկատմամբ, և այն մարդիկ, որոնք իսկապես ուզում են իմանալ հայ կինոյի, առհասարակ կինոյի մասին, իմանում են: Բայց մի բան է փառատոնից փառատոն դա անել, մեկ այլ բան՝ ամբողջ տարվա ընթացքում: Հիմա հրաշալի հնարավորություն է ստեղծված, որ այդպիսի ֆիլմեր դիտեն ողջ տարվա ընթացքում, մոտ 40 նստատեղ ունեցող դահլիճում: Մենք անհամբեր սպասում ենք, որ բացվի Կինոյի տան մեծ դահլիճը, և ավելի մեծաքանակ հանդիսատես կարողանանք ընդգրկել մեր կինոդիտումներին, որովհետև երբեմն այնքան շատ հանդիսատես է հավաքվում, որ հազիվ ենք տեղավորվում դահլիճում: Մի անգամ նույնիսկ մի քանի երիտասարդ գետնին նստած դիտեցին ֆիլմը. չէր մնացել ոչ մի ազատ աթոռ, իսկ դիտելու ցանկությունն իսկապես մեծ էր:
-Դե՜, այդ երևույթն արդեն սովորական է դարձել «Ոսկե ծիրանի» շնորհիվ. անգամ «Մոսկվա» կինոթատրոնի մեծ դահլիճում են որոշակի կինոսեանսների ժամանակ մարդիկ գետնին նստած լինում:
-Ինձ և նախագծի համահեղինակ, կինոռեժիսոր Վարդան Հակոբյանին շատ ոգևորում է այս անսպասելի կինոպահանջարկը: Մենք ամեն ինչ միասին ենք համակարգում, ծրագրում, կատարում ֆիլմերի ընտրությունը: Վարդան Հակոբյանն արդեն երկար տարիներ ներգրավված է կինոփառատոնային գործում, հեռուստատեսային նախագծերում, ինչպես և նկարում է իր կինոն: Նա մեծ փորձ ունի նաև կինոտեխնիկայի հետ աշխատելու ոլորտում, որի շնորհիվ մեր կազմակերպած ցուցադրությունների ընթացքում նաև ապահովում է տեխնիկական կողմը: Եվ, իհարկե, այս ամենը չէր լինի, եթե կինեմատոգրաֆիստների միության նորընտիր նախագահը՝ Հարություն Խաչատրյանը մեզ այդ հնարավորությունը չտար: Իրականում հենց նա է բացել Կինոյի տան դռները ու դաշտ ստեղծել նոր նախագծերի, նոր նախաձեռնությունների համար: Բացի այն, որ ցուցադրում, ներկայացնում ենք երիտասարդ ռեժիսորների ֆիլմերը, ընտրում ենք նաև հայկական կինոյի պատմության ողջ ընթացքում ստեղծված լավագույն նմուշները և ցուցադրում մեր նախագծի շրջանակներում: Կա աշխատանքային խումբ, որը քննարկում է առաջարկությունները, բանավիճում, ընդունում կամ մերժում դրանք: Այսինքն՝ դա մեկ մարդու որոշմամբ իրականացվող աշխատանք չէ, մեր անելիքները որոշվում են բուռն քննարկումների արդյունքում, որպեսզի ունենանք ճիշտ ցուցադրություններ: Այս նախագիծը նաև լավ հնարավորություն է՝ գնահատելու, թե ինչ ֆիլմեր ունենք մենք՝ նկարված անկախության տարիներին: Մենք միշտ գնահատում ենք խորհրդային շրջանում նկարված դասական հայ կինոն, բայց մոռանում ենք, որ անկախության տարիներին ևս եղել են արժեքավոր ֆիլմեր:
-Եվ ստեղծվել են ավելի դժվար պայմաններում, չեն ունեցել խորհրդային հզոր պետության աջակցությունը, չեն դարձել եկամտաբեր «ապրանք»՝ ներկայացված հանրապետական և համամիութենական էկրաններին:
-Իսկապես, այդ շրջանի կինոն մեծ դժվարությունների մեջ է եղել: Եվ այդ ֆիլմերն ավելի ակտուալ թեմաների են անդրադառնում, մեզ այսօր ավելի հուզող հարցեր են բարձրացնում: Դրանք մեր ամենացավոտ տեղերին, ամենալարված նյարդաթելերին են դիպչում: Եվ հենց այդ տարիների կինոն ավելի շատ կարիք ունի տարածման, հանրահռչակման, քանի որ ռեժիսորներն այսօր ապրում են մեր կողքին, ներկա են գտնվում կինոցուցադրություններին, պատասխանում են հանդիսատեսի հարցերին: Սա նաև հնարավորություն է, որպեսզի մարդիկ ճանաչեն իրար, կարողացածի չափով օգտակար լինեն միմյանց: Այս կինոցուցադրությունների ընթացքում ձևավորվել է մի խումբ, ստեղծվել է ծանոթությունների մի հարթակ, որը կարող է հրաշալի նպատակներ իրագործել: Հասկանալի է, որ կայացած ռեժիսորները ևս ունեն գնահատականի, կարծիքի կարիք, և մենք ապահովում ենք այն հարթակը, որում նրանք լսում են այդ գնահատականն ու կարծիքը: Եվ քանի որ անկեղծության մթնոլորտ է ապահովված, մարդիկ հայտնում են իրենց իրական կարծիքը, և այն լինում է նաև ոչ դրական: Ամենաճանաչված և հայտնի ռեժիսորին անգամ մեր հանդիսատեսը կարող է քննադատել. դա մեզ մոտ կարելի է:
-Դե՜, դա ոչ միայն կարելի է, այլև օգտակար թե՛ ռեժիսորների, թե՛ հայ կինոյի համար՝ մեծ հաշվով: Եթե կա առողջ քննադատություն, ուրեմն մարդը կարող է թոթափել աստղային հիվանդության բեռն իր վրայից:
-Մեր ռեժիսորները շատ առողջ են մոտենում այդ քննադատություններին: Բայց, իհարկե, գիտենք, որ բոլոր ռեժիսորներն էլ մի փոքր ինքնասիրահարված են, մի փոքր ինքնակենտրոնացած:
-Ես կասեի՝ բոլոր արվեստագետները:
-Թերևս, բայց եթե մարդը տաղանդավոր է, մենք պիտի ներենք նրա որոշ «չարաճճիությունները»: Երբ էկրանին տեսնում ես նրա նկարած ֆիլմը, հասկանում ես, որ արժեքավոր գործ է արել, որ այն պիտի մտնի հայ կինոյի պատմության մեջ, արդեն այդ «չարաճճիությունները» մղվում են երկրորդ պլան:

«ՄԵՐ ՑՈՒՑԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԺԱՄԱՆԱԿ ԴԱՀԼԻՃՈՒՄ ՏԵՍՆՈՒՄ ԵՄ ՀԵՏԱՔՐՔՐՈՒԹՅՈՒՆԻՑ ՎԱՌՎՈՂ ԲԱԶՄԱԹԻՎ ԱՉՔԵՐ»


-Այսօր Ձեր կինոցուցադրությունները հիմնականում ներառում են հայկական ֆիլմերը: Հեռանկարում չկա՞ նաև համաշխարհային կինոֆիլմերը ներկայացնելու նպատակ:
-Անշուշտ, կա: Քանի որ տարիներ շարունակ Կինոյի տան դռները փակ են եղել, կինոցուցադրություններ չեն արվել, մենք այդ բացը սկսել ենք լրացնել՝ շեշտը դնելով հայ կինոյի վրա: Հետագայում կանդրադառնանք նաև համաշխարհային կինոյին, չէ՞ որ այն բոլորիս է հետաքրքրում: Եվ մեծ հաճույք կպատճառի մարդկանց համաշխարհային կինոյի լավագույն օրինակները Կինոյի տանը դիտել՝ սկսած կինոյի ստեղծման ակունքներից մինչև մեր օրերում ստեղծված լավագույն ֆիլմերը: ՈՒնենք նաև երեխաների համար նախատեսված ծրագրեր, պիտի ծանոթացնենք մեր փոքրահասակ հանդիսատեսին հայկական կինոյին: Կան բանակի հետ աշխատելու ծրագրեր: Նաև մեծ ցանկություն ունենք աշխարհին պատմելու հայկական կինոյի մասին: Նախ՝ ինքներս պիտի գնահատենք մեր ունեցածը, որ հետո կարողանանք դրա մասին պատմել աշխարհին:
-Իսկ Կինոյի տունը կարո՞ղ է դառնալ մի տարածք, որտեղ ոչ միայն կցուցադրվեն համաշխարհային կինոյի նմուշներ, այլև կհյուրընկալվեն դրանց հեղինակները, կստեղծվեն մասնագիտական առումով հետաքրքրություն ներկայացնող պայմաններ, որոնք կգրավեն ու մեր քաղաք կբերեն համաշխարհային կինոյի նշանավոր դեմքերին:
-Հետագայում, կարծում եմ, Կինոյի տանը կցուցադրվեն փառատոնային ֆիլմերը: Գիտեք, որ մեր քաղաքում շատ չեն կինոդահլիճները: Իհարկե, կան նորաբաց դահլիճներ, բայց դրանք կենտրոնից հեռու են, դժվար է հասնել այնտեղ և դիտել փառատոնային ֆիլմեր: Իսկ Կինոյի տունը բավական մոտ է «Մոսկվա»» կինոթատրոնին, շատ արագ կարելի է հասնել այստեղ: Կինոդիտումների մասին խոսելիս չպետք է մտածենք, որ դրանք լինելու են միայն փառատոների ժամանակ: Տարվա ընթացքում ևս հնարավոր է հյուրընկալել Կինոյի տանը անվանի որևէ ռեժիսորի, ներկայացնել նրան ու նրա ֆիլմերը: Մեր ցուցադրությունները լինում են երեքշաբթի, չորեքշաբթի, հինգշաբթի օրերին: Երբեմն չորեքշաբթի օրերին լինում են փակ ցուցադրություններ՝ նախատեսված միայն մասնագիտական նեղ խմբի համար: Դրանց նպատակը երիտասարդ, անփորձ ռեժիսորների ֆիլմերը դիտելը, նրանց խորհուրդներ տալը, ուղղորդելն է, որպեսզի հետագայում նկարեն ավելի լավ կինո: Ի վերջո, այն, ինչ այսօր նկարվում է, ո՛չ դարակների համար է, ո՛չ էլ օնլայն դիտումների, կինոն պետք է էկրանին կյանք առնի:
-Ձեր ցուցադրություններին հաճախող հանդիսատեսը թույլ տալի՞ս է եզրակացնել, որ մեր հասարակությունն սպառող, նյութի հետևից վազող հասարակությունը չէ, որ ունի հոգևորի պահանջներ:
-Ես ինքս էլ զարմացած եմ, որովհետև մեր ցուցադրությունների ժամանակ դահլիճում տեսնում եմ հետաքրքրությունից վառվող բազմաթիվ աչքեր: Բարեբախտաբար, մեր ունեցած նյութն այնքան շատ է, որ մենք միշտ կկարողանանք բավարարել նրանց հետաքրքրությունը:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 5724

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ