Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է, որ Ռուսաստանը չունի ոչ բարեկամ երկրներ, այլ ունի պետությունների ոչ բարեկամ վերնախավեր։ Պուտինը կարծում է, որ նրանք, ովքեր դադարեցրել են Ռուսաստանի հետ փոխգործակցությունը քաղաքական ճնշման պատճառով, կվերադառնան։ Ըստ նրա՝ ինքնիշխանության կորուստը կնշանակի Ռուսաստանի գոյության ավարտ։ Նա վստահ է, որ Եվրոպան ներկայում զրկված է ինքնիշխանությունից։               
 

«ՄՈԴԱՆ ԱՆՑՈՂԻԿ ԲԱՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ Է, ՈՐՈՆՔ ԳԱԼԻՍ ԵՆ ՊԱՏՄԱԿԱՆ ՎԵՀՈՒԹՅԱՄԲ և ՀԵՌԱՆՈՒՄ ԱՌԱՋԻԿԱ ՆՈՐ ՍԵԶՈՆԻ ՀԵՏ»

«ՄՈԴԱՆ ԱՆՑՈՂԻԿ ԲԱՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ Է, ՈՐՈՆՔ ԳԱԼԻՍ ԵՆ ՊԱՏՄԱԿԱՆ ՎԵՀՈՒԹՅԱՄԲ և ՀԵՌԱՆՈՒՄ ԱՌԱՋԻԿԱ ՆՈՐ ՍԵԶՈՆԻ ՀԵՏ»
22.10.2010 | 00:00

Հաճախ է ասվում, որ մեզանում պակասում է գրքի գովազդը, առհասարակ, զարգացած չէ գրքի բիզնեսը: Այսօր տեղեկություն տարածելու ամենաակտուալ միջոցներից է համացանցը: Երիտասարդներն այստեղ շփման յուրօրինակ եզրեր են գտնում: Անմասն չեն մնում նաև գրքասերներն ու ժամանակակից գրողները: Բանաստեղծ ԿԱՐԵՆ ԱՆՏԱՇՅԱՆԸ մի շարք առցանց գրական նախագծերի («Գրանիշ», «Թուղթ ու գիր») նախաձեռնողն է: Հեղինակ է երկու գրքի` «Վերջից հետո, սկզբից առաջ», «Անտաշյան. Պոեզիա 78 տոկոս»: Զրույցը գրողի հետ մերօրյա գրականության խնդիրների շուրջ է:
-«Երբ վերջանում են բոլոր տեսակի նախընտրական արշավները, կուսակցական բախումները, հեղաշրջումները, բնական աղետները, համաճարակները, պատերազմները, ցեղասպանությունները և այն ամենը, ինչից հետո մարդը մենակ է մնում իր ողբերգության հետ, սկսվում է գրականության ժամանակը». հարցազրույցներից մեկի ժամանակ այսպես էիք արտահայտվել: Բայց նշվածները վերջ չունեն, արագորեն հաջորդում են իրար, ուրեմն ժամանակ չկա նաև գրականությա՞ն համար:
-Նշվածները վերջ չունեն պատմության համար, իսկ ապրող մարդը միշտ պատմությունից դուրս է: Պատմությունը մեռած մարդկանց մասին է, գրականությունը` ապրող:
-«Կյանքը սիրում է իրեն նայել կողքից»: Պոեզիան նո՞ւյնպես կյանքին կողքից նայելու, թե՞ կյանքն ավելի ապրելու ու զգալու ձև է:
-Առանց ավելորդ սեթևեթանքի իմ պոեզիան «թուղթ ու գիր» է նախ և առաջ ինձ վրա: Սարսափելի ճշգրտությամբ ինձ հետ կատարվում է այն ամենը, ինչ ես գրում եմ գրական-գեղարվեստական անշառ նկատառումներով: Բայց ես վստահ չեմ, այսպես կոչված, ճակատագրի ներքին կանխազգացո՞ւմն է գրվում, թե՞ դա տարածությունն ու ժամանակը կառավարելու գրի հատկությունն է: Հիմա մի «էքսպերիմենտ եմ դրել». գրել եմ «ձեր սիրած բանաստեղծը կմեռնի առաջիկա աշնանը» տող, եթե մինչ նոյեմբերի վերջ չմեռա, ուրեմն ես ոչ ոքի սիրած բանաստեղծը չեմ, բախտս բերեց:
-Ձեր պոեզիայով փորձում եք մոտենա՞լ իրականությանը, թե՞ հեռանալ իրականությունից:
-Ինչպես արդեն հասկացաք` «կանխակալ նենգությամբ» փորձում եմ ստեղծել այն:
-Արտեմ Հարությունյանն իր գրքի շնորհանդեսի օրը, որպես շատ լավ բանաստեղծ, առանձնացրեց Ձեզ: Համամի՞տ եք նրան:
-Արտեմ Հարությունյանի նոր գրքին լավ ծանոթ եմ, բայց, ցավոք, շնորհանդեսին ներկա չեմ եղել ու Ձեզնից եմ լսում այդ մասին: Հայ գրականության ավագ սերնդից Արտեմ Հարությունյանն այն քչերից է, որ ոչ միայն չի մերժում, այլև ակտիվորեն շփվում է նոր սերնդի հետ, փոխանցում իր գիտելիքն ու փորձը: Իսկ գովեստների գայթակղությանը փորձում եմ դիմակայել` անժամանակ «դասական» չդառնալու համար:
-Կարծում եք` չկա՞ն այսօր բանաստեղծներ, որ գրում են հանգերով, գրում են քնարական, բայց գրում են լավ։
-Կան, իհարկե, կան, ես ինքս երբեք չեմ մերժել հանգավոր բանաստեղծությունը: Օրինակ, կարելի է աճեցնել քառակուսի ձմերուկ` պտուղը նախապես համապատասխան կաղապարի մեջ խցկելով, սակայն դրանից հո ձմերուկը սեխ չի՞ դառնում, էլի նույն ձմերուկն է, ուղղակի խնդալու քառակուսի տեսք ունի:
-Ինչո՞ւ է Սևակին չսիրելը դարձել մոդայիկ:
-Ճիշտ նույն պատճառով, ինչպես և սիրելը: Մոդան անցողիկ բաների մասին է, որոնք գալիս են պատմական վեհությամբ և հեռանում առաջիկա նոր սեզոնի հետ:
-Դուք ո՞ւմ եք սիրում:
-Բոլոր զարդերից միշտ նախընտրել եմ ձուլակտորները: Ես սիրում եմ հայոց լեզուն և դողում եմ լեզվի վրա, ինչպես տղայիս վրա կդողայի:
-Չարենցի անտիպ գործերը մասսայականացնելու վիճահարույց խնդրին ինչպե՞ս եք վերաբերվում:
-Ես դեմ եմ սեռահասուն մարդկանցից թաքուն պահվող բաներին:
-Չարենցն ի՞նչ կասեր, եթե կարդար Ձեր գործերը: Երբևէ մտածե՞լ եք։
-Համալսարանում մի անգամ հոգի կանչեցինք. Չարենցը եկավ, ես էլ տրամադրված էի, որ հոգուց իմանալու եմ` բանակ գնալո՞ւ եմ, թե չէ, որտե՞ղ եմ աշխատելու, ե՞րբ եմ ամուսնանալու և արդյո՞ք էսինչի հետ, ի՞նչ ավտո եմ քշելու… Բայց որ Չարենցն էր, ամաչեցի հարցնել այդպիսի «ստից բաներ»: Երևի, որ հիմա գա, ասի. «Տղա ջան, մի բան կարդա», կքաշվեմ էլի, չեմ կարդա, կասեմ` ես տնտեսագետ տղա եմ, Մեծություն, քո «Նավզիկեն» էլ աշխարհի ամենասիրած բանաստեղծությունն է իմ:
-Ասում են` ստահակների վերջին հանգրվանը հայրենասիրությունն է: Գրողներն ի՞նչ են անում այդ տարածքում։
-Գրողի հայրենիքն իր լեզուն է, և բնավ պարտադիր չէ «Օ՜ իմ հայրենիք, ինչ լավ, սիրուն ես» բաներ գրել` հայրենասեր լինելու համար: Ես հայրենիք բառն իր ներկայիս չարչրկված լոզունգայնությամբ տանել չեմ կարողանում. «Հոգևոր ինքնության տիրույթն» ավելի ընդգրկուն է:
-Ավելի շատ իրակա՞ն կյանքում եք լինում, թե՞ վիրտուալ: Գրում եք` «Մենք այստեղ սովորում ենք ապրել առաջին ու վերջին անգամ»: Չե՞ք ցավում այն ժամանակի համար, որ անցկացնում եք համացանցում:
-Ես իրական շփման պակաս չունեմ, ի տարբերություն շատերի, ովքեր համացանցում ծերանում են հայկական լեռնաշխարհում սեքսի և ծովի քրոնիկ բացակայությունից: Ես համացանցն ընդունել եմ իմ կյանք որպես սոցիալական համակեցության նոր կերպ: Առաջիկայում ավելի կկրճատեմ «օնլայն» ժամանակս, երբ ընտանիք ունենամ:
-«Ամբողջ աշխարհը բնակեցված է ուրիշ մարդկանցով»: Այդ «ուրիշները» սոցիալական կայքերում դառնում են քո ընկերները: Վիրտուալ ընկերները: Իրականում գուցե մենա՞կ ես։
-Պորտդ կտրեցին, ցմահ մենակ ես, իսկ երբ համացանցդ են կտրում, դրան գումարած նաև ներվային ես:
-Հայ-թուրքական հարաբերությունները սրվել են, հարցեր են վեր հանվում, որ նախկինում աննկատ էին: Մեկ` պատարագի թույլտվություն, մեկ` նամազ Անիում, ծպտյալ հայերի խնդիրը և այլն, և այլն։ Ո՞րն է գրողի, Ձեր դեպքում նաև` բլոգերի դերը: Կարծես թե լռություն է: Թե՞ երիտասարդների ակտիվությունը դրսևորվում է այնքանով, թե ով ում ինչքան comment կթողնի:
-Որքան էլ մեզ հիմա ցավեցնեն թուրքերի սրբապիղծ կապիկությունները, նրանց հետ որևէ հարաբերություն ունենալն այս փուլում ես նախընտրում եմ հարաբերությունների իսպառ բացակայությունից: Նույնիսկ հակամարտությունը շփման դաշտ է ձևավորում, ամենաքիչն ակտիվացնում է նույն «թաքուն հայերի» ազգային ինքնագիտակցության ներվն ու ավելացնում շարքային թուրքերի տեղեկացվածությունն արմենոիդների մասին:
-Դուք համացանցի միջոցով գովազդում եք ժամանակակից հայ գրականություն, մերօրյա գրողներին: Աննա Մարտիրոսյանը թարգմանելու է Ձեր բանաստեղծությունները հոլանդերեն. դա նո՞ւյնպես գովազդի արդյունք է:
-Ես չեմ գովազդում, ես տեղեկացնում եմ, փորձում եմ անցկացնել հաղորդակցման մալուխներ գրողների ու պոտենցիալ ընթերցողների միջև: Այդ առումով համացանցը հրաշալի միջավայր է: Աննա Մարտիրոսյանն իմ մասին համացանցից չի իմացել, որքան էլ դա զարմանալի է: Նրան իմ մասին պատմել են:
-Երևանը` գրքի մայրաքաղաք. կարծում եք` պատրա՞ստ ենք դրան:
-Պատրաստվելու հրաշալի հնարավորություն է: Էվոլյուցիան կտրուկ քայլերով է ընթանում. միգուցե սա մեր երազած ալի՞քն է հենց:
Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1802

Մեկնաբանություններ