Թուրքիայի արտգործնախարար Հաքան Ֆիդանը երեքշաբթի հայտարարել է, որ Ռուսաստանի և ՈՒկրաինայի պատվիրակությունների միջև բանակցությունները տեղի կունենան այս շաբաթ՝ Ստամբուլում, և Թուրքիան ակնկալում է, որ երկխոսությունը կշարունակվի։ Թուրքական պատվիրակությունը ևս ներկայացված կլինի Ստամբուլում անցկացվելիք բանակցություններին։               
 

«ԵԹԵ ԿԻՆԸ ՀՂԻ Է, ԹՈՂ ՉԿԵՆԱԿՑԻ ՄԻՆՉԵՎ ԵՐԵԽԱՅԻ ԾՆՎԵԼԸ»

«ԵԹԵ ԿԻՆԸ ՀՂԻ Է, ԹՈՂ ՉԿԵՆԱԿՑԻ ՄԻՆՉԵՎ ԵՐԵԽԱՅԻ ԾՆՎԵԼԸ»
22.06.2010 | 00:00

ԴԱՐՁԻ ՃԱՆԱՊԱՐՀ
Տերը Հին կտակարանում ասում է. «Իմ ժողովուրդը կորչում է գիտություն չունենալու պատճառով, որովհետև նրան սուտ հովիվները մոլորեցրին»: Այս տեսակետից Դավիթ Ալավկա որդու (12-րդ դար) կանոնները սրտամոտ մտերմությամբ ընտանիքն ու անհատին, ազգը և ողջ մարդկությունն առողջացնող կենդանի կյանքի գործնականություն ունեն` գիտությանը օժանդակող իմաստություններով. «Եթե կինը հղի է, թող չկենակցի մինչև երեխայի ծնվելը, քանի որ շատ ու շատ խեղումներ, որ լինում են երեխայի մարմնի վրա, հետևանք են հղիության և դաշտանի ժամանակամիջոցում ունեցած զուգավորության» (գլուխ 51): Իսկ երբ մենք` մարդու որդիներս, կուռք ենք դարձնում մեր ցանկությունը վայրենի սանձարձակությամբ կատարել, հաշվի չառնելով, որ մեր զավակ պտուղը վաղվա մեր սերունդն է լինելու, վաղվա մեր փառքն ու պատիվը, վաղվա տերը երկիր մոլորակի, պատճառ ենք դառնում բազում ցավերի, խեղումների և հիվանդությունների, որոնցով անխղճորեն տառապեցնում ենք մեր երեխաներին, դժոխային դարձնելով նրանց ճակատագրերը: Ապա և հետո քաղում ենք մեր ցանկությունը և տգիտությունը աստվածացնելու դառն ու անհանդուրժելի պտուղները, և այդ մանկանց մեծ մասը, լույս աշխարհ գալով, հանիրավի չարչարվելու խնդիրներ է ունենում ու տարաբախտ, անհաջողակ կյանք: Եթե խախտվում է հղիության ժամանակ չկենակցելու պատվիրանը, Ալավկա որդու միջոցով Աստծուց ապաշխարանք է սահմանվում լսող մարդկանց` մեկ շաբաթից սկսյալ մինչև քառասուն օր: Իսկ եթե սովորույթ դարձնեն այս պատվիրանը ոտնակոխել, մանավանդ քահանաները, ենթակա են լինում արդեն Աստծո դատապարտող նզովք-պատժին, հավելյալ նաև` պտղի նկատելի թե աննկատ խեղությունն է մնում, որպես խրատ ոտնելու վարձ:
Ընտանեկան խնդիրներում ճշմարտությունը ճանաչելու մեկ լայն քայլ է Դավթի առաքելությունը:
Կնոջ դաշտանի պատճառի ու նպատակի մասին քչերս կլինենք, որ լիարժեք, Տիրոջից հօգուտ սահմանված տեղեկություններ ունենանք, և մեր իմացությունը կնոջ դաշտանի մասին խեղ ու թերի է եղել, որպես թե միայն կնոջ մարմնից աղտեղի արյուն է դուրս գալիս: «Սակայն,- ճանաչելու միտք ունեցող ժողովրդին հետևյալ իմաստությունը ճանաչեցնում է Դավիթը,- դաշտանը չպետք է պիղծ բան համարել, քանի որ բնությունից է, իսկ քանի որ բնությունն ամբողջովին Աստծու ստեղծածն է, ուրեմն և նրա ստեղծածների մեջ արատավորություն չկա: Եվ այսպես, սրանով է սնվում մանուկը մոր արգանդի մեջ և սրանով է ապրում նաև ծնվելուց հետո, մինչև կրծքից կտրվելը: Կանացի բնությունից է, որ ամսեամիս նրա մեջ ավելացած այս արյունը մարմնից դուրս է հոսում 7 օրվա ընթացքում: Երբ կինը հղիանում է, և մանուկը մոր արգանդում կենդանություն է ստանում, մանկամայրը դրա` ամսեամիս արյան դուրս հոսելու կարիքը չունի, քանի որ նրանով է սնվում մանուկը մոր որովայնի մեջ: Այս պատճառով է հղիության ժամանակ դադարում արյունը: Նույնպես և ծննդաբերելուց հետո, քանի դեռ մանուկը ծծկեր է` մայրը դաշտան չի ունենում, որովհետև արյունը ինչպես փողի միջով իջնում է մոր ստինքների մեջ և փոխվում սպիտակ կաթի, որով սնվում է մանուկը: Երբ մանկանը կրծքից կտրում են` արյունը դառնում է իր նախկին բնույթին: Երբ հարուստ տան կանայք նորածիններին տալիս են ստնտուի և իրենք մանկանց կաթ չեն տալիս, ապա արյունը, ըստ բնության, շուտափույթ դուրս է հոսում»:
«Ինչո՞ւ է ամսեամիս լինում և տևում 7 օր: Քանի որ, ըստ լուսնային ամսի, բնության մեջ չորս անգամ յոթ օրով աճում է ավիշը. նույնպես և մարմնի բնության կարգն է նրա հետ աճել և նրա հետ նվազել, և այսպես` մարմնի նվազումը մեկ յոթնօրյակում ավարտվում և բնությունը պարզվում է: Օրենքը արգելում է այդ օրերին կնոջը մերձենալ, և ահա թե ինչու, օրինակի համար, հողագործը սերմը չի ցանում ջրաբուխ կամ տղմոտ և ցեխոտ հողի մեջ, որպեսզի ջրերի առատությունը չողողի և դուրս չհանի արտից սերմերը` դրանք անբույս դարձնելով: Այս օրինակում արտը կինն է և մշակը` տղամարդը, որ սերմում է:
Իսկ եթե սաղմը բռնի աղտոտ, վնասակար արյան մեջ, բեղմնավորված զանգվածի բնությունը կավերվի և չարաչար փորձանքներ առաջ կբերի, այն է` պիսակություն (սեռական վարակ), բորոտություն, շլություն, բնածին կուրություն, խեղումներ, ականջի ծռություն, ոտքի և ձեռքի հաշմություն, ավելորդ անդամներ ու գոյացումներ, որ հանդիպում են մարմնի վրա, ինչպես և ընկնավորություն ու անբուժելի այլ հիվանդություններ:
Այս բոլոր չարիքների պատճառով աստվածախոս օրենքները, մարգարեները, առաքյալները և վարդապետները տղամարդկանց արգելում են այդ ժամանակ մերձենալ կանանց: ՈՒստի, ով որ անկարգ ցանկությամբ մերձենա, պատասխանատու է այսպիսի չարիքների և իր երեխաներին սպանելու համար: ՈՒրեմն, եթե մեկն արհամարհի աստվածային այս պատվիրանը և այն ժամանակ մերձենա կնոջը, մահապարտ է և պոռնիկների շարքին է դասվում, լինի կին, թե տղամարդ» (գլուխ 67): Այնքան հստակ են Դավթի բացատրությունները, որ միայն այս հստակ ու պարզ գիտելիքներն ունենալով էլ կարելի է թե՛ ընտանեկան, թե՛ հասարակական բազմաթիվ դժբախտություններից փրկվել-ազատվել, եթե հսկենք մենք մեզ և մեր ցանկության կամակատարը դառնալուց հետ կանգնենք, ըստ աստվածային հստակ պատճառաբանված այն գիտությունների, որոնցով Դավիթն է խոսում: Իսկ «Մահապարտ է» ասելով, Դավիթը նկատի ունի մահապարտներին հասանելիք ծանր ապաշխարությունը, որպես հանցանքի կրճատման միջոց:
Իսկ երբ Դավիթ Լուսավորչի հիշատակած ծանր հիվանդություններն են հետևանք պատվիրանի խախտման և նույն այդ հիվանդները, փոխանակ Քրիստոսին դառնան, ինչպես Ավետարանում է պատմվում, թե նման հիվանդներին տանում էին Քրիստոսի մոտ և Նա բժշկում էր նրանց, ապա եթե այդ հիվանդներն են իրենց հերթին սրբորեն մերձեցման պատվիրանը շարունակում անարգել, ապա հիվանդի ժառանգներն առավել հիվանդ չե՞ն լինի: Բնականաբար: Սակայն Աստված մարդուն կամք է տվել ինքն իր ցանկության վրա հսկելով պատվիրան պահելու` հանուն թե՛ իր անդատապարտության, թե՛ վաղվա առողջ ժառանգների:
Նույն գլխում խնդիրն ավելի է մեկնում Դավիթը, թե ինչու է կնոջ արնահոսելու փուլը երեսուն օրով, թե երբ է ամուսնության հասակը և նպատակը, և թե ինչու վաթսուն տարեկանից վեր վայրենություն է դիտվում և վնասակար է ամուսնանալը, որովհետև կնոջ մոտ դաշտանադադար է սկսվում, իսկ տղամարդու սերմը պտղաբեր լինելուց սկսում է հանգչել: Նաև ընտանեկան կյանքն առավել առողջ ու զգուշությամբ բարին պահելու կարգ է, որ քրիստոնյան «տասը տարեկանից մեծ մանուկներին չպետք է քնեցնի իր անկողնում, այլ տեղավորի իրենից հեռու, մի առանձին տեղ: Այդպես և եղբայրներին և քույրերին, որպեսզի պղծություն չսովորեն»: Այսպես, գլուխ յոթանասուներկուսում հանձնարարում է Աստծո Հոգին` Դավիթ Լուսավորիչ վարդապետի միջոցով: Բնականաբար, ընտանեկան խնդիրները բազմաթիվ են. Դավիթն անդրադառնում է այն խնդիրներին, որոնք առավել արմատական են և համաժողովրդական ճանաչողության սուր կարիք ունեն:
Կանոն յոթանասունյոթը` ծննդաբերելու ժամանակ մահացող կանանց մասին է. «...Իսկ եթե մանուկը կենդանի է` թող ոչ ոք չհանդգնի նրան սպանել մոր կյանքի համար, թող մեռնի մայրը և ոչ` մանուկը: Եթե մոր համար մեկը սպանի մանկանը` թող ապաշխարի 10 տարի»: Այսպես, կանոններում շատ հարցեր ամուսինների հոգևոր և մարմնավոր բժշկությանն են վերաբերում: Ինձ` հիշյալ նյութի հեղինակին էլ է մտահոգել այն հարցը, թե երբ քրիստոնյա ծնողներ ունեցող մանուկն անմկրտել է մահանում, ի՞նչ վիճակի է արժանանում։ Այդ մասին լիովին բավարարող բացատրություն է տալիս Դավիթ Ալավկա որդին, թե` մանկանը որպես քրիստոնյայի են թաղում: Քչերս գիտենք, որ «արու զավակը արգանդում կենդանություն է ստանում քառասուն օրից, իսկ էգ զավակը` ութսուն օրից», այս խնդիրների մասին բացատրական բավարար գիտելիք ենք ստանում Դավիթ Իմաստունի քառասունչորսերորդ կանոնից. «Իսկ երեխայի չկնքված մեռնելու մասին (պատասխանը) այս է. թեպետ և անկատար է մեռնում, քանի որ լույսի ծնունդ չէ` ըստ Սուրբ Ավազանի, որով կատարվում է (մարդու) աստվածային ծնունդը, սակայն Աստծով ծնված քրիստոնյաների հոգուց և մարմնից ծնված երեխա է. այդ իսկ պատճառով նա մասամբ կնքված է և պետք է այդ բանի և նրա անմեղ հոգու համար խաչով և օրհնությամբ թաղել այս քրիստոնյային` մահացած քրիստոնյաների մոտ: Իսկ եթե մայրը երեխային մեռած ծնի և լինի արական սեռի, ինքն էլ` երկու-երեք ամսական, քանի որ երեխան շնչավորվում և կենդանություն է ստանում 40 օրից, ապա այդքան օրական լինելու մասին իմանալով մորից, երեխային պետք է թաղել գերեզմանի մեջ և գերեզմանը կնքել խաչով ու մի աղոթքով: Իսկ եթե որովայնում ձևավորված սաղմը մոտ մի ամսական լինի և պատահարից վիժի` արյունամած դոնդող է, թող հողը փորեն, տան վրան: Եթե երեխան իգական սեռի է և վիժում է 80 օրից առաջ` նույն կերպ թող հողի տակ տան, ծածկեն: Իսկ եթե մեռած ծնված երեխան երկու կամ երեք քառասուն օրից ավելի լինի, և քանի որ էգը շնչավորվում և կենդանություն է ստանում 80 օրից, ապա պետք է քրիստոնյային վայել գերեզման դնել և կնքել գերեզմանը խաչով և օրհնությամբ»:
Հայ ընտանիքի առողջ, բարեպաշտ գոյատևման և սրբության համար վիթխարի մի դեղատոմս է Դավթի կանոնագիրքը: Բնականաբար, շատերիս մեջ հարց է առաջանում, թե` չգիտեինք և մեր տգիտության պատճառով գուցե արդեն աններելի նման ախտ ու հանցանքների տեր ենք Աստծո և միմյանց առաջ, հապա ի՞նչ պիտի անենք: Այդժամ հարկ է մեզ դառնալ Քրիստոսին, որ ապաշխարություններով բժշկություն և մխիթարություն է մարդասիրում: Քրիստոսը Փրկիչն է Իրեն հավատացողների, այն ժամանակ, երբ խոստովանությամբ և ապաշխարություններով դիմում ենք Նրան: Եվ մարդն իրեն ուղեկից դարձնելով սուրբ Ավետարանի խրատ պատվիրանները և ավելացնելով լույսի բոլոր որդիների, նաև Դավիթ Իմաստունի հանձնարարած ապաշխարության բազմաթիվ զգուշություններ` գտնում է քավություն և բժշկություն, դարձի ճանապարհը` Իր Աստծուն:
Մաքսիմ ՈՍԿԱՆՅԱՆ

Դիտվել է՝ 5487

Մեկնաբանություններ