Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«Խնդրահարույց վարկերի ծավալն ընդհանուր վարկային պորտֆելի շուրջ 4 տոկոսն է»

«Խնդրահարույց վարկերի ծավալն ընդհանուր վարկային պորտֆելի շուրջ 4 տոկոսն է»
28.06.2013 | 11:59

Վերջերս կայացան Հայաստանի բանկերի միության նախագահի ընտրությունները։ «Անելիքբանկի» ղեկավար ՍԱՄՎԵԼ ՃԶՄԱՉՅԱՆԸ, որը 2003-2006 թթ. ղեկավարել էր այս կառույցը, կրկին ընտրվեց։ Նկատենք, որ «Արարատբանկի» գլխավոր տնօրեն Աշոտ Օսիպյանը Սամվել Ճզմաչյանից հետո Հայաստանի բանկերի միության երկարակյաց նախագահն էր։ Նա 2 տարի գլխավորեց այս կառույցը։ Ի՞նչ ժառանգություն է թողել Աշոտ Օսիպյանը: Այս և այլ հարցերի շուրջ զրուցեցինք Հայաստանի բանկերի միության նորընտիր նախագահի հետ։

-Հայաստանի բանկերի միությունն ունի շուրջ 18 տարվա պատմություն: Այն 1995-ին հիմնադրել է Տիգրան Սարգսյանը, ում հաջողվել է ստեղծել կուռ, ժամանակի պահանջներին բավարարող կառույց: Միության գործունեության ընթացքում այն ղեկավարել են ֆինանսաբանկային ոլորտում հայտնի, հարգված և բարձր պրոֆեսիոնալիզմ ունեցող անձինք, որոնք իրենց էական ներդրումն են ունեցել միության կայացման և զարգացման, ինչպես նաև այդ ժամանակահատվածում բանկային ոլորտին հուզող հարցերի լուծման գործում: Տիգրան Սարգսյանից հետո միության նախագահներն են եղել Բագրատ Ասատրյանը, Արմեն Եղիազարյանը, Ստեփան Գիշյանը, Էմիլ Սողոմոնյանը, Արարատ Ղուկասյանը և Աշոտ Օսիպյանը:
Նշվածներից յուրաքանչյուրը բավական ներդրում է ունեցել ՀԲՄ կայացման և զարգացման գործում, իսկ վերջին 2 տարիներին` համաշխարհային տնտեսական ճգնաժամի ընթացքում, Աշոտ Օսիպյանին հաջողվեց մեծ աշխուժություն մտցնել ՀԲՄ-ում և էլ ավելի համախմբել բանկերը:
-Ըստ կուլուարային խոսակցությունների, մեծանալու են ՀԲՄ-ի լիազորությունները: Դրանք բամբասա՞նք են, թե՞ իրականություն: Ըստ Ձեզ, ինչպիսի՞ փոփոխություններ են սպասվում, և ի՞նչ կշահեն բանկերը, եթե ընդլայնվեն Հայաստանի բանկերի միության լիազորությունները:
-Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ այս կառույցը ստեղծվել է հենց Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գործող բանկերի կողմից, պետք է նշեմ, որ ցանկացած պարագայում ՀԲՄ լիազորությունների մեծացման կամ փոփոխման որոշումը կայացվելու է ՀՀ բանկերի կողմից:
Իսկ կապված այն հարցի հետ, թե դրանք բամբասանքներ են, թե ոչ, ասեմ, որ դրանք բամբասանքներ չեն և, այո, այդպիսի մտադրություններ կան:
Այսօր բանկերի միությունը Հայաստանի բանկային հանրության շրջանում բարձր հեղինակություն ունի, ինչը պայմանավորված է այն աշխատանքներով, որոնք միության կողմից տարվում են և որոնց մեջ միությունը ներգրավված է:
Միությունից սպասումները ևս շատ են: Համախմբելով համակարգի ներուժը` ակտիվ աշխատանքներ ենք տանելու բանկային գործունեությունը կարգավորող օրենսդրական և կանոնակարգային դաշտի բարելավման և արդիականացման ուղղություններով, համագործակցելով ՀՀ Ազգային ժողովի, ՀՀ Կենտրոնական բանկի, ՀՀ կառավարության և այլ պետական մարմինների հետ: Ամենայն հավանականությամբ, շատ խոր համագործակցություն ենք ունենալու նաև ՀՀ ՊԵԿ-ի հետ հարկային և օրենսդրական դաշտում որոշակի փոփոխություններ և կարգավորումներ իրականացնելու համար: Իրականացնելու ենք ՀՀ տնտեսության և բանկային համակարգի վերաբերյալ վերլուծություններ և ուսումնասիրություններ, ինչպես նաև այլ երկրներում արդեն իսկ ներդրված լավագույն փորձի ուսումնասիրում, այն տեղայնացնելու և ներդնելու նպատակով: Բնականաբար, կլինեն նաև շատ ուրիշ նախաձեռնություններ, որոնք, կարծում եմ, կնպաստեն ֆինանսական համակարգի կայունացմանն ու զարգացմանը: Եվ, վերջապես, ունենալով կայուն բանկային ու ֆինանսական համակարգ` մենք բավականին արագ կարող ենք իրագործել վերջին տարիներին բազմիցս քննարկվող Հայաստանը տարածաշրջանի ֆինանսական կենտրոն դարձնելու գաղափարը:
-Եթե խոսեցինք բանկերից, ապա չենք կարող չանդրադառնալ տնտեսությանը: 2009-ից սկսած Հայաստանում, ինչպես ամբողջ աշխարհում, տնտեսական անկում է, ինչի պատճառով անգամ խոշոր և պարտաճանաչ վարկառուները վարկերի մարման հետ կապված խնդիրներ ունեն, թեև, ըստ վիճակագրության, 2012-ին արձանագրվել է 7,15 % տնտեսական աճ: Արդյո՞ք, սա աբսուրդ չէ: Ինչպե՞ս եք տեսնում այս խնդրի լուծումը, և այն բացասաբար չի՞ ազդի բանկային համակարգի վրա:
-Նախ նշեմ, որ ես հակված եմ հավատալու վիճվարչության հրապարակած տվյալներին: Դրա հետ մեկտեղ, բանկերում, որոնք ունեն առավել պրակտիկ առնչություն տնտեսության ռեալ հատվածի հետ, ավելի ակնառու են տեսնում տնտեսության մեջ առկա իրավիճակը: Ես կարող եմ ասել հետևյալը. չնայած այն բանին, որ Դուք իրավիճակն անվանեցիք աբսուրդ, դրա հետ մեկտեղ, ինչո՞վ կարող եք բացատրել հենց Ձեր իսկ նշած 2009 թվականի համեմատ բանկերում վարկային և ավանդային պորտֆելների, ինչպես նաև հաճախորդների թվի կտրուկ աճը (մի քանի անգամ):
Նշեմ, որ, իհարկե, ավելի հեշտ և ավելի պակաս ռիսկային է վարկավորել տնտեսությունը, երբ այն աճում է, սակայն տնտեսության անկման դեպքում բանկերը պետք է ակտիվորեն շարունակեն վարկավորումը, տնտեսությունն առողջացնելու նպատակով, ինչպես նաև նպաստելով արդեն իսկ տրամադրված վարկերի վերադարձին:
Վերջին տարիներին բոլորս ականատես եղանք մի քանի խոշոր ընկերությունների ֆինանսական վիճակի վատթարացմանը, սակայն այդ և մյուս բոլոր դեպքերում բանկային համակարգը կարողացավ կառավարել իրավիճակը: Այս պարագայում բանկերը փորձում են էլ ավելի դիվերսիֆիկացնել իրենց վարկային պորտֆելը, և համակարգային վերջին ցուցանիշները փաստում են, որ բանկերն ավելի ակտիվորեն սկսել են վարկավորել գյուղացիներին, փոքր և միջին ձեռնարկությունները և նրանց տրված վարկերի մասնաբաժինն ընդհանուր վարկային պորտֆելի մեջ անընդհատ աճում է:
Հայաստանում խնդրահարույց վարկերի ծավալն ընդհանուր վարկային պորտֆելի շուրջ 4 տոկոսն է: Այս ցուցանիշը գտնվում է «ընդունելիի և կառավարելիի» սահմաններում:
-Միջազգային ճգնաժամից հետո միջազգային ֆինանսական կառույցները Հայաստանում սառեցրել են իրենց ֆինանսավորումը մի շարք ծրագրերի ուղղությամբ, նաև «ժլատացել են» բանկերի նկատմամբ: Այժմ աշխարհը խոսում է ճգնաժամի երկրորդ ալիքի հավանականության մասին: Որքա՞ն է դա իրատեսական, առաջին ճգնաժամն ի՞նչ ազդեցություն ունեցավ հայաստանյան բանկերի վրա և երկրորդ ալիքի դեպքում ի՞նչ ազդեցություն կլինի:
-ՈՒզում եմ համաձայնել, որ, այո, աշխարհում միջոցների ներգրավման գործընթացներն էլ ավելի են դժվարանում, և ռեսուրսները թանկացման միտումներ ունեն: Հաշվի առնելով եվրոպական բանկային ճգնաժամը` պետք է նշեմ , որ կդժվարանա հայկական բանկերի համար այդ կառույցներից միջոցներ ներգրավելը, իսկ եթե տրամադրեն էլ, ապա, կարծում եմ, կտրուկ կբարձրացնեն այդ ռեսուրսների արժեքը, որի պարագայում հարկ կլինի ավելի շատ և ինտենսիվ փորձել աշխատել տարբեր միջազգային դոնորների և ֆոնդերի հետ` ինչպես Արևմուտքում, այնպես էլ Արևելքում: Ինչպես նաև այս պարագայում բանկերը պետք է ավելացնեն ֆիզիկական անձանցից ավանդների ներգրավումը, որը, ինչպես գիտեք, թանկ ռեսուրս է բանկերի համար, որն էլ կբերի նրան, որ վարկային տոկոսադրույքները կբարձրանան:
Հեռու չեն այն ժամանակն ու իրավիճակը, երբ հարկ կլինի բանկերի խոշոր բաժնետերերին և փայատերերին տրամադրել ռեսուրսներ իրենց իսկ բանկերին: Ի դեպ, այդ միտումը որոշ բանկերում առկա է:
Ինչ վերաբերում է ճգնաժամերին, ապա հայտնի է, որ ճգնաժամերը պարբերական բնույթ ունեն, իսկ վերջին տարիներին այդ պարբերականությունն ավելի հաճախ է դառնում: Ցանկացած պարագայում, մենք պետք է միշտ պատրաստ լինենք նոր ճգնաժամերի կամ նոր ալիքների: Նախորդ ճգնաժամից բավականին դասեր քաղվեցին և աշխարհի բանկային հանրության կողմից վերանայվեցին շատ սկզբունքներ ու մոտեցումներ:
Արդյունքում Բազելյան կոմիտեն մշակեց «Բազել-3» համակարգը, որով բանկերի գործունեության հանդեպ ներկայացվող պահանջները վերանայվել ու խստացվել են: Ակնհայտ է, որ այս խստացումները բերելու են բանկերի ապահովության բարձրացման, սակայն մյուս կողմից` հնարավոր է, որ դա կբերի ծառայությունների և պրոդուկտների թանկացմանը:

Զրույցը`
Ժասմեն ՎԻԼՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 2500

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ