Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«Վաղ է խոսել էլեկտրոնային գրքի շուկայի մասին, եթե զարգացած չէ անգամ ավանդական գրքի շուկան»

«Վաղ է խոսել էլեկտրոնային գրքի  շուկայի մասին, եթե զարգացած չէ  անգամ ավանդական գրքի շուկան»
05.09.2014 | 17:17

Աշխարհի ամենամեծ ինտերնետ-խանութում` Amazon.com-ում, կարելի է ներկայացնել անհաշիվ ապրանքներ, և ամենավաճառվող ապրանքը գիրքն է: Ինտերնետ խանութներից ապրանք գնելու ավանդույթը մեզանում ինչպես հարկն է չի ձևավորվել: Էլեկտրոնային գիրք ասվածը նույնպես մասսայականություն չի վայելում: Զրուցակիցս ԱՆԻ ԱԼԵՔՍԱՆԴՐՆ է (Անի Չիբուխչյան), ում առօրյան ու աշխատանքն ուղղակիորեն կապված են վիրտուալ ոլորտի հետ: Անի Ալեքսանդրի գրքերը ներկայացված են Amazon-ում: «Emotional Moments» գիրքը կարճ պատմվածքների ժողովածու է: Ի դեպ, պատմվածքներից մեկը` «Stars»-ը Պաուլո Կոելյոն հրապարակել է իր բլոգում: Առաջին վեպը` «Highfall»-ը բեսթսելլեր է եղել Amazon-ի տարբեր կատեգորիաներում, հիմնված է իրական պատմության վրա: Երկրորդ վեպը վերնագրված է «DreamDown»: Այն երեք կանանց մասին է, որոնք տարբեր սերնդի ներկայացուցիչներ են: Անի Ալեքսանդրը նաև աուդիոբլոգ (պոդկաստ) է վարում գրողների համար՝ գրքի մարքեթինգ, հրատարակչական գործ թեմաներով:

-Էլեկտրոնային գրքի շուկան առաջընթաց է ապրում, սակայն, ըստ փորձագետների, կարող է գրավել գրքի շուկայի քառորդ մասը: Ի՞նչ կասեք այս մասին:
-Անկեղծ ասած, կարող եմ խոսել մասնավորապես Amazon-ի մասին, որտեղ, որքան ինձ հայտնի է, գրողներն ավելի շատ իրենց գրքերի էլեկտրոնային տարբերակներն են վաճառում, քան տպագիր: Էլեկտրոնային գրքի վաճառքը 14 տոկոսով գերազանցում է տպագիր գրքի վաճառքը: Ես վստահ եմ, որ էլեկտրոնային գրքի շուկան շարունակելու է աճ գրանցել:
-ԱՄՆ-ում, Մեծ Բրիտանիայում էլեկտրոնային տեքստերի օրինական վաճառքների ծավալներն աճում են: Հիմնական աճը պայմանավորված է Amazon-ի ի հայտ գալով: Ի՞նչ գիտեք դրսի շուկայի մասին: Ըստ Ձեզ` գրքասերներն օգտվում են թե՛ մեկ, թե՛ մյուս շուկայի՞ց, թե՞ էլեկտրոնային գիրք նախընտրողներն այլ որակ են կազմում:
-Amazon-ի շուկան շատ դինամիկ է, ինչը պայմանավորված է թե՛ ընթերցողների, թե՛ գրողների ակտիվությամբ: Այն հնարավորություն տվեց գրողներին շրջանցելու բոլոր օղակները, որոնք դանդաղեցնում և բարդացնում էին հրատարակման գործընթացը: Հիմա նրանք կարող են ինքնուրույն հրատարակել իրենց գրքերը: Գրքասերները կարդում են և՛ էլեկտրոնային, և՛ տպագիր գրքեր, բայց պետք է հաշվի առնել, որ Amazon-ում սովորաբար նույն գրքի էլեկտրոնային տարբերակն ավելի մատչելի է: Ինձ չի թվում, որ կոնտինգենտը տարբեր է: Շատերը գնում են իրենց կարդացած և հավանած էլեկտրոնային գրքի նաև դասական տարբերակը:
-Ինքներդ ի՞նչ բացահայտեցիք Amazon-ում: Ո՞վ է Ձեր ընթերցողը, ի՞նչ հեռանկարներ ունեք էլեկտրոնային գրքի շուկայում:
-Ես պարզեցի մի քանի կարևոր փաստ: Առաջինը, որ յուրաքանչյուր ոք շատ արագ կարող է յուրացնել Amazon-ի հիմնական սկզբունքները և հրատարակել իր գիրքը: Երկրորդ` Amazon-ում կարելի է հանդես գալ առանց գումար ծախսելու: Երրորդ` գրքերի վաճառքից հնարավոր է գումար վաստակել:
-Հայ հեղինակները ներկայացվա՞ծ են Amazon-ում:
-Այո, կան հայ գրողների (և՛ Հայաստանից, և՛ արտասահմանից) անգլալեզու գրքեր: Կարելի է հանդիպել նաև հայ ժամանակակից և դասական գրողների հայերեն գործերի:
-Կարո՞ղ եք անուններ նշել:
-Դասականներից` Հովհաննես Թումանյան, ժամանակակիցներից` Հովհաննես Թեքգյոզյան, Սուրեն Ֆանտ և այլք:
-Կարելի՞ է ասել, որ թարգմանությունն ամենամեծ խոչընդոտն է էլեկտրոնային գիրքը միջազգային շուկայում ներկայացնելու հարցում:
-Չեմ կարծում, որ խնդիրը միայն թարգմանությունն է: Նույնիսկ որակյալ թարգմանությունը չի կարող լուծել գրքի վաճառքի հարցը:
-Առցանց խանութում մեծ քանակությամբ գրքեր կան, ինչպե՞ս է ընթերցասերը կատարում ընտրությունը գրքերի այդ բազմազանության մեջ: Ի՞նչն է առաջնային` գրողի հեղինակությո՞ւնը, թե՞ գրքի գովազդը:
-Գրողի հեղինակությունը միանշանակ մեծ դեր է խաղում: Հեղինակավոր գրողներին հենց նույն Amazon-ը գովազդում է և նրանց գրքերին կայքում շատ ավելի տեսանելի տարածքներ է տրամադրում: Ընթերցողներից շատերը նախընտրում են նույն ոճի գրքեր, ուստի փնտրում են գրքերն ըստ Amazon-ի կատեգորիաների: Amazon-ն ունի իր հատուկ ալգորիթմը, ըստ որի, հաշվարկում և ցուցադրում է գրքերի վարկանիշը: Հաշվի է առնվում գրքերի գնելիությունը, ընթերցողի արձագանքը և այլն: Ամեն դեպքում, պետք է հաշվի առնել մի շատ կարևոր հանգամանք. եթե չզբաղվեն գրքի մարքեթինգով, այն չի վաճառվի, անկախ գրական բարձր արժեքից: Իսկ գրքերի առատության մասին պատկերացում կազմելու համար ասեմ, որ ամեն օր Amazon-ում հրատարակվում է շուրջ 40 հազար գիրք:
-Խոսենք հայաստանյան շուկայի մասին: Գիտենք, որ շատերն իրենց հետաքրքրող գրականությունը բեռնում են անվճար, մեզ մոտ չկա ավանդույթ վճարելու էլեկտրոնային գրքի համար: Էլեկտրոնային գրքի համար վճարում են, եթե չկա կամ անհասանելի է անվճար տարբերակը:
-Մեզ մոտ չկա ավանդույթ վճարելու ցանկացած ստեղծագործության համար` լինի գիրք, երգ, թե ֆիլմ: Միշտ էլ առաջինը, որ մտքներով անցնում է, համացանցում անվճար տարբերակը գտնելն է: Գուցե` այո, վճարում են միայն այն ժամանակ, երբ ցանկություն ունեն տվյալ գիրքը ձեռք բերելու, բայց անվճար տարբերակը չկա:
-Տպագիր գիրքը, ի վերջո, շոշափելի է, դրվում է գրադարակում՝ երկար տարիներ շոյելով աչքը: Էլեկտրոնային գիրքն ի՞նչ առավելություններ ունի, որի համար ընթերցասերը պետք է վճարի:
-Նախ և առաջ, ինչպես արդեն նշեցի, էլեկտրոնային գիրքն ավելի էժան է, բացի այդ, տեղ չի զբաղեցնում: Իմ պայուսակում գտնվող kindle-ի շնորհիվ կարող եմ հետս վերցնել հազարավոր գրքեր: Ես կարդացել եմ գրողների, որոնք հրատարակում են իրենց գրքի միայն էլեկտրոնային տարբերակը: Էլեկտրոնային գիրքն ընթերցելը ինտերակտիվ է: Օրինակ, կարող եք նշել Ձեր նախընտրած նախադասությունները և հենց տեղում «կիսվել» սոցիալական ցանցերում կամ ուղարկել Ձեր էլեկտրոնային հասցեին: Կարող եք տեսնել նաև, թե գրքի որ հատվածներն են ընթերցողներն ամենից շատ կարևորել: Իրականում այնքան էլ էական չէ գրքի ձևը, կարևորն այն է, թե ինչ և ինչպես է գրված:
-Մեզ մոտ ի՞նչն է խոչընդոտում էլեկտրոնային գրքի շուկայի զարգացմանը, գուցե չե՞ն կարողանում վճարել էլեկտրոնային գրքերի համար, կամ ոչ բոլորն ունեն էլեկտրոնային գրքեր կարդալու համար նախատեսված սարքեր ու պլանշետներ, քիչ են հայերեն թվային գրքերը: Այս ամենին էլ գումարվում են ընթերցողների պակասն ու նրանց նախընտրությունը:
-Ձեր նշած բոլոր պատճառներն էլ առկա են: Ինձ թվում է՝ այսօր դեռ վաղ է խոսել էլեկտրոնային գրքի շուկայի մասին, եթե զարգացած չէ անգամ ավանդական գրքի շուկան:
-Ինքներդ գրքեր եք գնում ավելի շատ դասակա՞ն, թե՞ թվային տարբերակով:
-Դասական տարբերակով հազվադեպ եմ գրքեր գնում, քանի որ հիմնականում կարդում եմ օտար լեզուներով: Նշեմ նաև, որ Amazon-ից գրքերը հասնում են Հայաստան ամենաշուտը 10 օրում, գրքի արժեքին գումարվում է նաև փոխադրման ծախսը, որը կարող է գրքի արժեքից էլ ավելի լինել:
-Անի, ինչո՞ւ եք գրում անգլերեն:
-Ես սովորել եմ Երևանում մինչև 6-րդ դասարան, դրանից հետո ապրել և սովորել եմ տարբեր երկրներում, այդ պատճառով մտքերս ավելի հեշտ եմ արտահայտում անգլերեն: Բացի այդ, իմ իմացած հինգ լեզուներից անգլերենն ամենահարմարն է ստեղծագործելու համար:

Հարցազրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 3806

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ