ՆԱՏՕ-ն եվրոպական անդամ պետություններին հորդորել է հնգապատկել ցամաքային ՀՕՊ կարողությունները՝ գրում է Bloomberg-ը։ Լրատվամիջոցը նշում է, որ նման կերպ դաշինքը ձգտում է «լրացնել ռուսական ագրեսիայի սպառնալիքին ի պատասխան առանցքային բացը»։ Զինված ուժերի կուտակման հարցը կքննարկվի հինգշաբթի օրը՝ Հյուսիսատլանտյան դաշինքի անդամ պետությունների պաշտպանության նախարարների Բրյուսելում անցկացվելիք հանդիպման ժամանակ։               
 

«Քաղաքական ոլորտը ՀՀ նախագահի բացառիկ իրավասությունն է»

«Քաղաքական ոլորտը ՀՀ նախագահի  բացառիկ իրավասությունն է»
10.09.2013 | 00:49

ԱԺ քառօրյայի մեկնարկին խորհրդարանական ընդդիմադիրները, մեկը մյուսին հերթ չտալով, նշում էին, թե Մաքսային միությանը Հայաստանի անդամակցության որոշումը Սերժ Սարգսյանը կայացրել է միանձնյա, առանց խորհրդարանը հաշվի առնելու: Ավելին, նրանք պահանջում էին արտգործնախարարին և նախագահին հրավիրել ԱԺ` պարզաբանումներ տալու: Խորհրդարանում դահլիճից դուրս գալիս նախագահի ներկայացուցիչ ՎԻԿՏՈՐ ԴԱԼԼԱՔՅԱՆԻՆ խնդրեցինք որոշակի պարզաբանումներ ներկայացնել այս առնչությամբ:

Դալլաքյանը նախ վկայակոչեց ՀՀ Սահմանադրության 55-րդ հոդվածի 7-րդ կետը. «ՀՀ նախագահը ներկայացնում է Հայաստանի Հանրապետությունը միջազգային հարաբերություններում, իրականացնում է արտաքին քաղաքականության ընդհանուր ղեկավարումը, կնքում է միջազգային պայմանագրեր, ԱԺ-ի վավերացմանն է ներկայացնում միջազգային պայմանագրերը և ստորագրում դրանց վավերագրերը, հաստատում, կասեցնում կամ չեղյալ է հայտարարում վավերացում չպահանջող միջազգային պայմանագրերը»: «Սահմանադրության այս հոդվածը նախագահին տալիս է բացառիկ իրավասություններ արտաքին քաղաքականության բնագավառում, հետևաբար նախագահը ՀՀ-ի անունից կարող է միջազգային հարաբերություններում ներկայացնել Հայաստանի դիրքորոշումը»,- ընդգծեց նախագահի ներկայացուցիչը:
Անդրադառնալով ԱԺ-ն հաշվի առնել-չառնելու ընդդիմադիրների հայտարարություններին` Վիկտոր Դալլաքյանը վերստին նախընտրեց ընդդիմադիրներին սահմանադրորեն բացատրել իրավիճակը: Սահմանադրության 81-րդ հոդված. «ԱԺ-ն ՀՀ նախագահի առաջարկությամբ վավերացնում, կասեցնում կամ չեղյալ է հայտարարում ՀՀ միջազգային պայմանագրերը»: «Սա նշանակում է, որ եթե ՀՀ նախագահը ստորագրում է որևէ միջազգային պայմանագիր, ԱԺ-ի բացառիկ իրավունքն է հանրապետության նախագահի առաջարկությամբ վավերացնել կամ չվավերացնել դա»,- փաստեց Վիկտոր Դալլաքյանը, օրինակներ բերելով ԱԺ այս քառօրյայի օրակարգից, որտեղ նշված են ՀՀ նախագահի ներկայացրած միջազգային պայմանագրերը, որոնք ԱԺ-ն կարող է վավերացնել կամ մերժել: Նա նշեց, որ, որպես ժողովրդի կողմից ուղղակիորեն ընտրված ներկայացուցչական մարմին, ԱԺ-ն Սահմանադրությամբ և ԱԺ կանոնակարգ օրենքով իրեն վերապահված լիազորությունների շրջանակում կարող է լրջորեն ազդել ՀՀ արտաքին քաղաքականության վրա մասնավորապես օրենքների, ԱԺ որոշումների, ուղերձների, հայտարարությունների, միջազգային պայմանագրերը վավերացնելու մեխանիզմների միջոցով, խորհրդարանական լսումների կամ խորհրդարանական դիվանագիտության հնարավորությունների օգտագործմամբ:
Սահմանադրության տրամաբանությունը, ըստ նախագահի ներկայացուցչի, այն է, որ, ի դեմս ԱԺ-ի, կա արբիտր: «Ի դեպ, հարկ է նկատել, որ Մոսկվայում երկու երկրների նախագահները համատեղ հայտարարություն են ստորագրել, այսինքն` նախագահը քաղաքական հայտարարություններ է արել Մաքսային միությանը Հայաստանի անդամակցության վերաբերյալ: Նախագահ Սերժ Սարգսյանը որևէ պայմանագիր չի ստորագրել: Սահմանադրության համաձայն` որևէ պայմանագիր ստորագրելուց հետո այն պետք է ներկայացվի ԱԺ-ի վավերացմանը, որը կարող է նաև պայմանագիրը մերժել»,- շեշտեց Վիկտոր Դալլաքյանը և ըստ 81-րդ հոդվածի թվարկեց այն պայմանագրերը, որոնք պետք է ԱԺ-ն պարտադիր վավերացնի` ռազմական կամ քաղաքական բնույթ ունեցող, պետական սահմանի փոփոխություն նախատեսող, մարդու իրավունքներին, ազատություններին վերաբերող, ՀՀ-ի համար ֆինանսական պարտավորություններ նախատեսող պայմանագրեր և այլն:
Արձանագրելով, որ արտաքին քաղաքականության ոլորտում Սահմանադրությունը հստակ սահմանել է և ԱԺ, և հանրապետության նախագահի լիազորությունները, Դալլաքյանը նշեց. «Որևէ մեկնաբանություն, թե ՀՀ նախագահը պետք է թույլտվություն խնդրեր որևիցե մեկից, անհասկանալի է: Սահմանադրությամբ արտաքին քաղաքական ոլորտը ՀՀ նախագահի բացառիկ իրավասությունն է: Երբ ԱԺ-ում կլինի նման համաձայնագրի քննարկում, պատգամավորներն իրենց վերաբերմունքը կարտահայտեն քվեարկությամբ: Ոմանք մտածում են, թե ՀՀ նախագահը Սահմանադրությամբ իրեն տրված լիազորություններն իրականացնելու ընթացքում պետք է գնա իրենց հարցնի` կարելի՞ է այսինչ նախագահի հետ հանդիպել, թույլ կտա՞ք համատեղ հայտարարություն անել»:
Ինչ վերաբերում է ընդդիմադիրների առաջարկին, թե Մաքսային միության անդամակցության հարցը պետք է հանրաքվեի դրվեր, 2001-ին ընդունված «Հանրաքվեի մասին» օրենքի հեղինակ Վիկտոր Դալլաքյանն այս հարցում էլ է հստակեցումներ անում` նման տեսակետ հայտնողներին խորհուրդ տալով ուշադիր կարդալ ՀՀ Սահմանադրության 111-րդ հոդվածը և «Հանրաքվեի մասին» օրենքը, որտեղ ամրագրված է, որ հանրաքվեի կարող են դրվել միայն սահմանադրություն ընդունելու կամ դրանում փոփոխություններ կատարելու, օրենքներ ընդունելու հարցերը: «Ցավոք, ՀՀ Սահմանադրությունն արգելում է հանրաքվեի դնել այլ հարցեր»,- ավելացրեց Դալլաքյանը, միաժամանակ կարևորելով հասարակության կարծիքն այս հարցում, նշելով, որ Հայաստանը չունի օրենք հասարակական հարցման կամ պլեբիսցիտի մասին, չնայած շատ երկրներում այդ հարցումները պարտադիր իրավական ուժ չունեն:


Ռուզան ԽԱՉԱՏՐՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1570

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ