Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«ՄԱՏՈՒՑՄԱՆ ԵՂԱՆԱԿԻՑ Է ԿԱԽՎԱԾ` ՆԵՐԿԱՅԱՑՈՒՄԸ ԿԸՆԴՈՒՆՎԻ՞, ԹԵ՞ ԿՏԱՊԱԼՎԻ»

«ՄԱՏՈՒՑՄԱՆ ԵՂԱՆԱԿԻՑ Է ԿԱԽՎԱԾ` ՆԵՐԿԱՅԱՑՈՒՄԸ ԿԸՆԴՈՒՆՎԻ՞, ԹԵ՞ ԿՏԱՊԱԼՎԻ»
30.03.2010 | 00:00

«Ի՞նչ տարբերություն, թե ում հետ» ներկայացումը երիտասարդ բեմադրիչ ԼՈՒՍԻՆԵ ԵՐՆՋԱԿՅԱՆԻ երկրորդ ինքնուրույն աշխատանքն է Երևանի կամերային թատրոնում։ Նա փորձում է բեմադրել հոգեբանական պիեսներ, հանդիսատեսին ներկայանալ երիտասարդական ուրույն ձեռագրով:
-Կամերային թատրոնն ունի իր բնորոշ մթնոլորտն ու ոճը, դերասանական կազմն ու խաղացանկը: Դուք, որպես երիտասարդ ռեժիսոր, որոշեցիք ստեղծագործել այլ ժանրի մեջ: Ձախողվելու մտավախություն չունեի՞ք։
-Առաջին ներկայացումը միտումնավոր բեմադրեցի այլ ժանրի մեջ, ինչը, իրոք, անսպասելի շրջադարձ էր և՛ դերասանների, և՛ հանդիսատեսի համար: Բայց եթե ընտրեի Կամերային թատրոնի խաղացանկին բնորոշ որևէ պիես, ապա կմտածեին, թե հայրս` Արա Երնջակյանը, բեմադրել է իմ փոխարեն, իսկ աֆիշի վրա գրել իմ անունը: Առաջին ներկայացման ոճն ինձ հետաքրքրեց, և ես, Լեոնարդ Հերշի պիեսի մոտիվներով, բեմադրեցի այդօրինակ մեկ այլ պիես` «Ի՞նչ տարբերություն, թե ում հետ»:
-Թեննեսի ՈՒիլյամսն ասում էր. «Այս քաոսում միայնությունից կտրվելու գրեթե միակ ելքը ֆիզիկական սերն է»: Քո երկու ներկայացումներում էլ բաց ենթատեքստով ընդգծված է կին-տղամարդ ֆիզիկական կապը, դրան զուգահեռ` մարդկային միայնությունը։ Շեշտադրումդ ո՞րն է։
-Որպեսզի հաղթահարեն միայնությունը` մարդիկ երբեմն ապավինում են կրքին, ֆիզիկական կապվածությանը, բայց դա ժամանակավոր սպեղանի է: Ընդհանրապես, պիես ընտրելիս ես գերադասում եմ այն գործերը, որոնցում մեր ժամանակի արձագանքն է։ Այսօր, հատկապես երիտասարդների շրջանում, մարդկային հարաբերությունների այլ ընկալում գոյություն ունի: Բոլորս դարձել ենք համակարգչի և ինտերնետի «գերի», և շփումն էլ միմյանց հետ դարձել է վիրտուալ ու անհասկանալի: Այս ներկայացումը երիտասարդներին է ուղղված, որպեսզի գնահատեն, սիրեն ու չկորցնեն միմյանց: Եթե ներկաներից գոնե մեկը նույն կերպ մտածի և դուրս գա դահլիճից ներկայացմամբ տպավորված, կհամարեմ, որ հասել եմ նպատակիս:
-Այսինքն, քեզ համար կարևոր է ստեղծագործել ոչ թե ինքդ քեզ համար, ինչպես կարծում են որոշ արվեստագետներ, այլ հանդիսատեսի։
-Բնականաբար: Ես չեմ ընդունում և չեմ հասկանում այն ստեղծագործողներին, ովքեր անտեսում են հանդիսատեսին: Չէ՞ որ հենց հանդիսականի միջոցով է հասկանալի դառնում, թե ինչ արդյունքի ես հասել որպես արվեստագետ:
-«Թիթեռներն ազատ են» պիեսը վերանվանել ես «Ի՞նչ տարբերություն, թե ում հետ»: Կարելի՞ է ենթադրել, որ ներկայացմանդ վերնագիրը բնորոշում է մեր դարը և մարդկային հարաբերությունները:
-Հուսով եմ, որ մեր երիտասարդներից դեռ հեռու է այս միտքը: Սակայն սա ազդակ է: Մարդիկ կարդում են վերնագիրը, գալիս թատրոն ու հասկանում, որ տարբերություն իսկապես կա:
-Այս ներկայացման մեջ խաղում են Լուիզա Ներսիսյանն ու Արշալույս Հարությունյանը: Փորձերի ընթացքում չէի՞ր վախենում, որ նրանք գուցե մասամբ իրենց հետ բերեն «Փնտրվում է տղամարդ» ներկայացման հերոսների` Բեատրիսի և Ժանի կերպարային ընդհանրությունը:
-Ես լավ գիտեմ նրանց դերասանական ունակության, տաղանդի մասին և վստահում եմ: Քանի որ կերպարային տեսակներն էլ այս ներկայացման մեջ տարբերվում են, վախենալու ոչինչ չկար:
-Բոլոր ներկայացումների ժամանակ, սկզբից մինչև վերջ, դու քո դերասանների հետ ես լինում, հետևում նրանց խաղին: Երբեմն ռեժիսորի ներկայությունը չի՞ կաշկանդում նրանց:
-Կարծում եմ` չեն կաշկանդվում: Երևի դա նորմալ է, երբ բեմադրիչը ցանկանում է տեղյակ լինել ու տեսնել` ինչպե՞ս են խաղում իր դերասանները:
-Ասացիր` ներկայացումը բեմ հանելուց առաջ ռեժիսորը պետք է հաշվի նստի հանդիսատեսի հետ: Ինչպե՞ս կարելի է թատրոնում «պահել» մեր օրերի հանդիսատեսին` պարտադրելով ցածր կրքերի կողքին տեսնել ու կարևորել բարձր արժեքները:
-Հանդիսատեսին որևէ բան չես կարող պարտադրել, բայց փորձում ես այնպես բեմադրել, որ գոնե նրանցից շատերը հասկանան քեզ, հավատան, որ թատրոնը չի մեռնում: ՈՒստի պետք է բռնել ժամանակի զարկերակը, աշխատել մանրակրկիտ և սիրով, ինչպես նաև փորձել հակադրությունների վրա կառուցել ներկայացումը` մարդկանց չհոգնեցնելու համար: Ժամանակն էլ, կարծում եմ, կարևոր խնդիր է: 21-րդ դարի արագ սնվող, արագ շփվող մարդկանց պետք է ներկայացնել որակյալ, բայց երկու ժամը չգերազանցող բեմադրություններ: Մատուցման եղանակից է կախված` ներկայացումը կընդունվի՞, թե՞ կտապալվի։
Զրույցը` Սաթենիկ ՀՈՎԱԿԻՄՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 2442

Մեկնաբանություններ