Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

Վերադարձի շավիղներով

Վերադարձի շավիղներով
14.03.2014 | 11:39

«Ժամանակը հասել է և մոտեցել է Աստծու արքայությունը. ապաշխարեցե՛ք և հավատացե՛ք Ավետարանին» (Մարկ. 1.15)

Մեծ պահքի ամեն կիրակի վերարժևորման ճանապարհի հանգրվաններից է, որտեղ քրիստոնյան ժամանակի ակնթարթների մեջ մի պահ կանգ է առնում, փորձում ինքնաանդրադարձ կատարել իր հոգևոր կյանքին, այնուհետև շարունակում ճանապարհը: Ամեն կիրակին ներկայացնում է իր ուրույն խորհուրդն ու պատգամը: Անառակի կիրակին ևս յուրահատկությամբ առանձնանում է, որը բացահայտում է քրիստոնեական մոտեցումը մարդ-Աստված փոխհարաբերության վերաբերյալ: ՈՒշագրավ է, որ այն տարբերվում է բոլոր կրոնական վարդապետություններից, որտեղ Աստված շատ անգամ անհասանելի, վերացական կամ խիստ դատավոր է մարդու համար: Սակայն Հիսուս վերահաստատում է առանցքային, եզակի դրույթը, որ Արարիչը Երկնավոր Հայրն է (Հովհ. 15.12-17), և այդ հարաբերությունը հայր-որդի մակարդակի վրա է, այլ ոչ թե Տեր և ծառա, դատավոր և մեղադրյալ փոխհարաբերության մեջ: Այս առակում Հիսուս փաստում է, որ մարդն ունի ազատ կամք և արարչության մեջ իրեն տնօրինվածն օգտագործելու ազատություն ու Աստծո ստեղծած աշխարհում սեփականության իրավունք: Առակում խոսվում է, որ հայրն առանց առարկելու կատարում է իր կրտսեր որդու խնդրանքը, պահանջը. «Հա՛յր, տո՛ւր քո ունեցվածքից ինձ ընկնող բաժինը» (Ղուկ. 15.12), և թույլ տալիս, որ որդին իր բաժին ժառանգության հետ վարվի այնպես, ինչպես կամենում է։ «Քիչ օրեր հետո կրտսեր որդին, փողի վերածելով ամեն ինչ, գնաց հեռու աշխարհ և այնտեղ վատնեց իր ունեցվածքը» (Ղուկ. 15.13): Այնուհետև Ավետարանը նշում է, թե ինչ է պատահում մարդու հետ, ինչ հետևանքների է բախվում, երբ նա հեռանում է աստվածադիր օրենքից՝ բարոյական նորմերից, ապրում այն կյանքի օրենքներով, որոնք ինքնակենտրոն են և չեն արտահայտում աստվածային կամքի բարեհաճությունը: Ինքնակենտրոն անհատն իր շուրջը հավաքում է համախոհ մարդկանց, որոնք պատրաստ են ամեն պահի լքելու նրան, եթե չեն գործում շահադիտական նկատառումները: Այս առակի վերաբերյալ կան բազմաթիվ գեղեցիկ մեկնաբանություններ, որոնցից կարելի է առանձնացնել նաև երջանկահիշատակ Շնորհք արք. Գալուստյանի մեկնությունը: Այդ իսկ պատճառով չկրկնելու համար այդ լուսաբանումները, փորձենք անդրադառնալ մի խնդրի, որը բազմաթիվ քրիստոնյաներ միգուցե հաճախ չեն նկատում կամ աչքաթող են անում այս առակն ավելի ներանձնական տեսանկյունից դիտարկելիս: Առաջին հայացքից շատ պարզ է, որ անառակ որդին վատնում է իր ունեցվածքը: Իսկ մենք ինչպե՞ս կվարվեինք: Բազմաթիվ քրիստոնյաներ, շատ հավանական է, կպատասխանեն, թե անշուշտ, եթե իրենց վստահվեր այդ ամենը, իրենք ողջախոհ կլինեին ու նույնիսկ կկրկնապատկեին այն: Այդուամենայնիվ, հատկանշական է, որ մենք շատ անգամ չենք նկատում, թե ինչպես ենք Աստծուց պահանջում մեր հոգևոր «ունեցվածքը», պարփակվում ինքներս մեր անձի մեջ, վատնում մեր հոգևոր կարողությունը և «ունեցվածքը», հոգու զորությունն ու աստվածատուր շնորհները՝ կենտրոնանալով կյանքի առօրյա խնդիրների, հոգսերի, աշխատանքի, ծրագրեր կազմելու, անվերջ մտածումների, մարդկային խառնիճաղանջ հարաբերությունների պարզաբանման և աշխարհային այլ հարցերի շուրջ, կամա, թե ակամա այդ բոլորն առաջնային համարելով, դուրս մղելով և տեղ չթողնելով Աստծուն մեր սրտում: Արդյոք մենք նկատո՞ւմ ենք այս ամենը: Առավել ևս վատնում ենք մեր հոգու ներուժն ու կարողությունը մարմնավոր, մեղավոր երևույթների և ցանկությունների վրա, որոնք հաճելի են մեզ: Սակայն ոչինչ անհետևանք չի լինում, այնուհետև գալիս են պահեր, երբ զգում ենք, որ այլևս սպառվել ենք, հոգեպես և ֆիզիկապես տկարացել, ուժ չունենք, չենք կարողանում առաջ ընթանալ, ցանկություն և տրամադրություն չունենք գործելու, որովհետև փոշիացրել ենք մեր ուժերը շատ անգամ ժամանակավոր և անիմաստ իրողությունների վրա: Եվ սկսում են առաջանալ անլուծելի թվացող հարցադրումներ, ներանձնական ճգնաժամեր, տարակուսանք և սրտի դառնություն, քանի որ մարդու հոգին կրում է կյանքի կորուստ՝ վատնելով իր հոգեղեն զորությունը, խարխլելով ներքին հարմոնիան, հեռացած լինելով աստվածային անսպառ զորությունից: Մենք իրապես հոգևոր կերպով առօրյայի տարբեր դրվագներում ապրում ենք անառակ որդու շրջապտույտով, բայց այս առակը կարդալով հաճախ կարծում ենք, թե նյութական կարողությունը վատնելու դեպքում միայն կարող ենք նմանվել առակի հերոսին: Արդ, կարևոր է, որ կարողանանք մեր հոգևոր «ունեցվածքը»՝ ներուժը, շնորհները ճիշտ օգտագործել, լինել իմաստուն, հոգևոր խաղաղության, ներդաշնակության մեջ, որպեսզի չսպառվենք: Մշտապես առաջնորդվել աստվածային սիրո գործնականությամբ ու համբերությամբ, Աստծո կամքի համաձայն: Առակում մեծ որդու դժգոհությունը, թե երբևէ հայրն իրեն այդպես խանդավառությամբ չի գնահատել, այդտեղ Հիսուս հրաշալի կերպով ցույց է տալիս աստվածային կամքին համապատասխան ապրելու իմաստն ու նշանակությունը, այսինքն՝ Աստծո կամքով ապրել չի նշանակում կորցնել կարողությունդ, սեփականությունդ և անձդ: Առակում հստակ պատասխան է տրվում. «Որդյա՛կ, դու միշտ ինձ հետ ես և ամեն ինչ, որ իմն է, քոնն է» (Ղուկ. 16.31): Այսինքն՝ Աստծո կամքը կատարել նշանակում է ոչ թե կորցնել՝ ինչ ունես, այլ ինչը Երկնավոր Հորն է պատկանում, դա նաև պատկանում է որդուն, այսինքն՝ քեզ: Այս դեպքում հասկանում ես, որ քո ունեցվածքը թողնել Բարձրյալի կամքի տնօրինությանը նշանակում է լինել հարուստ և անսպառ ներուժով լցված անձ: Սակայն մեզ անհրաժեշտ է ամբողջապես դառնալ դեպի Երկնավոր Հայրը, այլ ոչ թե մասնակի: Մենք Ավետարանում տեսնում ենք, որ անառակ որդին ապրում է ապաշխարություն: Նա չի ասում, թե ափսոս, այս ինչ արեցի, այնուհետև շարունակում իր հին ընթացքը, կամ շարունակում ապրել հեռավոր և օտար այդ քաղաքում, այլ իր քայլերն ուղղում է դեպի հայրական տուն: Առակը մեզ մատնացույց է անում շատ կարևոր մի իրողություն՝ Աստված մեզ օտար չէ, խորթ չէ և մեղքի պատճառով պետք չէ թաքնվել Նրա ներկայությունից, մեր սիրտն ու հոգին թաքցնել Նրանից ու ներքուստ արդարանալ կատարած սխալի համար (Ծննդ 3.8): Նա, որպես Երկնավոր Հայր, հարազատ է, բարեկամ, հոգատար իր յուրաքանչյուր զավակի համար, պատրաստ օգնելու և փրկելու բոլոր փորձություններից: Բայց մեզ անհրաժեշտ է ամբողջական դարձ դեպի Հայրը: Մենք չենք կարող կյանքի հոսքին հակառակ կամ մասնակի թիավարել, շարժվել կամ լողալ: Ի վերջո սպառվելու ենք: Մեր շրջադարձը պետք է լինի ամբողջական՝ թե՛ մտքով, թե՛ սրտով, թե՛ հոգով: Մեր բանականությունը, զգացմունքն ու կամքը ամբողջապես պետք է ուղղված լինեն դեպի Արարիչը: Այդ ժամանակ մարդու վրա կիջնի աստվածային օրհնությունը, և մենք կլցվենք խաղաղությամբ, նոր լուսազարդ ներուժով ու «հարստությամբ»:
ՈՒստի պահքի այս կիրակին նաև խորհրդանշում է, որ ամբողջ ունեցվածքդ՝ թե՛ հոգևոր, թե՛ նյութական, թողնես Երկնավոր Հոր տան, օթևանի՝ Արքայության ներքո, այլ ոչ թե վերցնես և քո հետևից կարոտով ու սպասումով նայող Երկնավոր Հորից հեռանաս դեպի անորոշ խորխորատներն ու անհայտությունները: Չէ՞ որ Նա սպասում է քո վերադարձին` փոխանցելու իր ամբողջ ունեցվածքը, սպասում է որպեսզի վերադառնանք… «Եվ մինչ հեռու էր, հայրը տեսավ նրան և գթաց. վեր կացավ և վազեց նրան ընդառաջ, ընկավ նրա պարանոցով և համբուրեց նրան» (Ղուկ. 15.20):


Հրապարակման պատրաստեց
Հովհաննես ՄԱՆՈՒԿՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1164

Մեկնաբանություններ