Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

Ժամանակակից քաղաքակրթական պատերազմը ղեկավարում են աշխարհագրությունն ու պատմությունը

Ժամանակակից քաղաքակրթական պատերազմը ղեկավարում են աշխարհագրությունն ու պատմությունը
16.10.2016 | 09:42

Ֆրանսիացի գրող, լրագրող, հրապարակախոս Էրիկ Զեմուրը Le Figaro-ում գրում է, որ տարբեր դարաշրջանները շփվում ու բախվում են միմյանց: Ոմանք վերադառնում են խալիֆաթի ու կայսրությունների ժամանակներին, մյուսները (Ռուսաստան, Չինաստան, Թուրքիա) սահմանափակվում են ազգային պետության համակարգով, Արևմուտքը հավատում է, որ ազգային ինքնիշխանությունների ժամանակն ավարտվել է: Ի՞նչ անել: Այս հարցը բարձրաձայն ինքն իրեն տալիս է Ֆրանսուա Օլանդը, առավել զուսպ՝ Անգելա Մերկելն ու Բարաք Օբաման: Լենինի նշանավոր հարցը հիմա հնչում է Պուտինի առնչությամբ:

Ռուսաստանի նախագահը մեծ պրոբլեմներ է ստեղծում ինքն իրեն շինծու սնափառությամբ «միջազգային հանրություն» անվանողին, որովհետև նրա կանոններով չի խաղում: Ռուսաստանը չի ձևացնում, որ ինքը միանգամայն անկախ երկիր է՝ ենթարկվելով ԱՄՆ-ի գերտերության իմպերիումին: Ի տարբերություն եվրոպացիների՝ Պուտինը չի համարում, որ XXI դարում պետք է ղեկավարվել միայն օրենքի ու առևտրի միագումարով: Երբ նա պատերազմ է վարում, իրեն պարտավորված չի համարում իր ռազմական ինտերվենցիան զարդարել հումանիտարիզմի փալաս-փուլուսով՝ մարդու իրավունքների մասին աղաղակելով: Նա XIX դարի մարդ է, որ հասկանում է միայն սառը, ռեալ քաղաքականությունը և ազգային պետությունների միջև ուժերի հարաբերակցությունը, որ պատերազմ է վարում թշնամուն ջախջախելու համար, ինչպես Նապոլեոնն էր անում իր փառահեղ ճակատամարտերում: Պուտինը Արևմուտքի առաջ է դնում ժամանակի խնդիրը: Նա չի ապրում այն դարում, ինչ Արևմուտքը: Նա ժամանակի մեջ շեղված է: Եվ մենակ չէ: Խալիֆաթին, Ալ Քաիդային, հպատակություն պահանջող այլ կազմակերպություններին հարած իսլամ զինյալները, որ կռվում են Սիրիայում ու Իրաքում կամ աշխարհի այլ վայրում, ապրում են VII դարում: Նրանք իրենց գործողությունները օրինականացնում են Ղուրանի սուրահներով, ինչպես մենք մեր գործողություններն օրինականացնում ենք Մարդու իրավունքների հռչակագրով կամ ՄԱԿ-ի խարտիայով:

Յուրաքանչյուրն ունի իր հիմնարար սկզբունքները, ունի իր իրավունքը, իր քաղաքակրթությունը: Գլոբալացման աննախադեպ դաժանությունը այն չէ, որ կապեր է հաստատում տարբեր ազգերի միջև, որ նախկինում շատ քիչ էին կողք կողքի համակեցվում, նա պարտադրում է ժողովուրդներին ու մշակույթներին շփվել միմյանց հետ երկրի վրա, որ շատ նեղ է դառնում: Հարցը միայն աշխարհագրությունը չէ, այլև՝ պատմությունը: Յուրաքանչյուր ճամբար համոզված է իր օրենքի ու քաղաքակրթության գերակայության մեջ: Յուրաքանչյուր ճամբար ցանկանում է մյուսներին պարտադրել իր կենսակերպը: Հենց դա է անհաշտ դարձնում քաղաքակրթական կոնֆլիկտները, չնայած մենք հրաժարվում ենք դա ընդունել:
Էրիկ ԶԵՄՈՒՐ, Le Figaro


Հ.Գ. Պատմությո՞ւնն է աշխարհագրությունը որոշարկել, թե՞ աշխարհագրությունն է ձևավորել պատմությունը: Քաղաքակրթությունը պատմությունից ու աշխարհագրությունից բացի ունի այլ որակներ, որոնք էլ դառնում են պատերազմների պատճառ կամ հաստատում են խաղաղություն: ՈՒ այդ որակների համակեցությունը կամ անհամատեղելիությունն է պատճառ ժամանակի մեջ ժամանակի տեղը կորցնելու կամ հաստատելու:
Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1679

Մեկնաբանություններ