ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

...Քանզի պատվիրանի գխավորը սերն է` բխած սուրբ սրտից, բարի խղճմտանքից և անկեղծ հավատից (Ա Տիմ. 1:5)

...Քանզի պատվիրանի գխավորը սերն է` բխած սուրբ սրտից, բարի խղճմտանքից և անկեղծ հավատից  (Ա Տիմ. 1:5)
01.02.2019 | 01:25

Այս աստվածաշնչյան համարը վերցված է Պողոս առաքյալի` Տիմոթեոսին ուղղված առաջին նամակից, որն առաքյալի «Հովվական» կոչվող նամակներից մեկն է:
18-րդ դարում Սուրբ Գրքի ուսումնասիրողները Պողոս առաքյալի երեք նամակներին տվեցին «Հովվական» անվանումը, քանի որ այս նամակներն ուղղված են եկեղեցու հովիվներին: Դրանցից երկուսը Պողոսը հղել է Եփեսոսի եպիսկոպոս Տիմոթեոսին և մեկը` Կրետեի եպիսկոպոս Տիտոսին: Տիմոթեոսին ուղղված Պողոսի առաջին նամակն արտահայտում է կարևոր մտահոգություն. այն ազդարարում է եկեղեցում սկսված սխալ մի ուսուցման մասին: Հրեական և հեթանոսական գաղափարների խառնուրդ այդ ուսուցումը հիմնված էր այն հավատալիքի վրա, թե նյութեղեն այս աշխարհը չար է, և որ մարդ կարող է փրկության հասնել միայն հատուկ և գաղտնի գիտությամբ ու կենցաղով` հրաժարվելով ամուսնությունից:
Կարո՞ղ ենք մենք ճանաչել ճշմարտությունը: Որտե՞ղ է այն գտնվում: Կարո՞ղ ենք այն ստուգել տրամաբանությամբ: Կա՞ արդյոք իրականում ինչ-որ անկասկած և կատարյալ մի բան, որը կարող է շարժել մեր կյանքը և ամբողջ աշխարհը: Ո՞րն է կյանքի իմաստը: Ինչու՞ ենք մենք այստեղ: ՈՒ՞ր ենք գնում: Այս կենսական հարցերին կեղծ ուսմունքը տալիս էր հավատից կտրված և մտացածին պատասխաններ:


Կա իրականում տարբերություն «առասպելների», «ծագումնաբանությունների», «ենթադրությունների» և հավատի միջև: Հավատը հիմնված է Ավետարանի պատմական ճշմարտության վրա, այլ ոչ թե տեսությունների: Հավատը գալիս է Աստծո խոստումներից, այլ ոչ թե մարդկանց փիլիսոփայական գրականությունից: Մեկը հիմնված է հայտնության վրա, մյուսը` մարդկային ենթադրությունների: Մեկը մեծարում է Աստծուն, իսկ մյուսը մեծարում է մարդ մտածողին: Աստծո հայտնությունը տարբերվում է մարդկային պատճառներից, շահարկումներից և հայտնագործություններից: Հավատացյալները կանչված են սիրելու Աստծուն իրենց մտքով: Հոգևոր ապրումն իրենից ենթադրում է բաց լինել Աստծո առաջ և հեշտությամբ ընդունել Աստծո ասածները: Մարդու մեջ պետք է լինի ծարավ Աստծո հանդեպ, Նրան ճանաչելու և Նրան ծառայելու հանդեպ: Այս գործընթացը ներառում է աղոթք, խոստովանություն և կյանքը փոխելու պատրաստակամություն: Անկեղծ հավատն ունի իսկական, իրական ու անկեղծ արտահայտություն, որը հակասում է կեղծ ուսմունքին:
Այս կեղծ ուսմունքին հակադարձելու համար Պողոսը պատվիրում է ամուր պահել Աստծո պատվիրանը: «Պատվիրանի գլխավորը սերն է». առաքյալը «պատվիրան»-ի տակ այստեղ պարզորոշ նկատի ունի քրիստոնեական բարոյախոսությունը, որն ուրվագծում է քրիստոնյայի կենսակերպը: Այդ ուսմունքն իբրև իր նպատակ ունի քրիստոնյայի սրտում Աստծո և մերձավորի հանդեպ սիրո արմատացումը, որը կարող է աճել միայն կատարյալ մաքուր սրտից, այլ ոչ թե որևէ պիղծ շարժառիթից: Իսկ մաքուր սիրտն իր հիմքում ունի բարի խիղճն ու անկեղծ հավատը, որոնք կարող են ծնվել միայն կատարյալ սիրուց: Եվ դրանք բոլորն անբաժանելի են. մեկը մյուսի մեջ է մտնում, մեկը մյուսին աջակցում է և վերադարձնում: Սերը դրախտային բազմապտուղ ծառն է, իսկ այդ ծառի սնուցման ու փարթամացման համար անհրաժեշտ հողը, մթնոլորտը, ջերմությունը, լույսն ու խոնավությունը, սրտի մաքրությունը, խղճի հանգստությունն ու անսակարկ հավատն են: Ահա թե ինչի համար է պետք նախանձախնդիր լինել, և ահա թե ինչի վրա է պետք ուղղել ողջ կարողությունն ու խնամքը. այս է ամենի լրումը: Հավատացյալների համար այս է բարոյական ձգտումների վերջնական նպատակը, իսկ հովվի համար` Կտակարանի (ՈՒխտի) լրումը. հովվական ուսուցումների, խորհուրդների, կարգադրությունների, ջանքերի ու խնամքի: Հովիվն այս բանին պետք է ուղղի իր գործունեությունը, և երբ իր հոտը դարձնի այնպիսին, որ նշյալ արժանիքները (մաքուր սրտից բխած սերը` բարեխղճությամբ ու հավատով ողողված) կազմեն նրանց բարքի որոշիչ գծերը, այնժամ հովիվը կներկայանա իբրև բարի հովիվ` առանց ամոթի: Այդժամ ոչ մի կեղծ ուսմունք չի թափանցի նրանց մեջ, և նրանք ոչ մի առասպելով չեն տարվի:
Կեղծ ուսմունքն առաջացնում է բաժանում ու հերձված: Եթե հոտի մեջ արմատավորվի սերը, ապա որևէ քայքայող ուսմունք նրա մոտ տեղ չի գտնի: Մարդկային սերնդին ոչինչ այնքան վնաս չի բերում, որքան ընկերային հարաբերությունների հանդեպ անտարբերությունն ու դրանց պահպանման համար ոչ բավարար խնամքը: Մինչդեռ այսպիսի անտարբերությունն ու անհոգությունն են պատճառ դարձել շատ հերձվածների համար:
Առաքյալն ասում է, որ Կտակարանի (ՈՒխտի) լրումը սերն է: Բայց ինչպիսի՞ սերը: Բոլորանվեր` և՛ Աստծո, և՛ մերձավորի հանդեպ: Աստծո հանդեպ սերը նախանձախնդիր է Աստծո փառքի համար, հետևաբար` և այն բանի համար, որ ամենուր թագավորի Աստծո ճշմարտությունը: Հենց այդպիսի նախանձախնդրությունը թույլ չի տա, որ ինչ-որ տեղ գլուխ բարձրացնեն Աստծո ճշմարտությանը հակադրվող սուտն ու կեղծիքը: Մերձավորների հանդեպ սերը նախանձախնդիր է նրանց ժամանակավոր բարեկեցության, դրանից առավել` նրանց հավիտենական բերկրանքի համար: Եվ քանի որ վերջինը պայմանավորված է հավատքի մաքուր և անաղարտ պահպանմամբ, այդ սերը նախանձախնդիր է, որ ոչ մի ուրիշ ուսմունք չվնասի հավատացյալների հավատի մաքրությանը:


Սեր` մաքուր սրտից բխած. որովհետև լինում է նաև ոչ մաքուր սրտից բխած սեր, և այնպիսին, որ հենց ինքն է սիրտը դարձնում անմաքուր: Դա մարմնական սերն է: Լինում է եսակենտրոն սեր, որը սիրում է ոչ թե սիրելիի բարիքի համար, այլ իր համար: Այդ պատճառով էլ, երբ անհրաժեշտ է լինում ինքնուրացաբար զոհողության գնալու, այն չի դիմանում փորձությանն ու հետ է նահանջում: Իրական սերը լցնում է ողջ սիրտն ու սիրում է առանց որևէ հաշվարկի` չսահմանափակվելով միայն զգացմունքով, այլ միշտ շտապելով դեպի գործ:
Ի՞նչ սիրո մասին է խոսում առաքյալը. անկեղծ սիրո մասին, որ չի սահմանափակվում միայն խոսքով, այլ բխում է հոգևոր միտվածությունից, բարեմտությունից և կարեկցությունից:
Սեր` բարի խղճմտանքից. այնպիսին, որը թույլ չի տալիս, որպեսզի խիղճն իրեն մեղադրի այն բանում, որ ոչ ամեն բան է արված` ինչ որ նա պահանջում էր սիրելիի համար, կամ էլ այնպիսին, որ ողջ պատրաստակամության ու ջանքերի պայմաններում անում է ամեն բան դիմացինի բարիքի համար, միաժամանակ թույլ չտալով որևէ բան, որ հակառակ է խղճի պահանջներին կամ ուղղակի դեմ է Աստծո պատվիրաններին: Այն սիրում է եղբորը, բայց ոչ ավելի, քան Աստծուն, այլ հանուն Աստծո, Որի կամքի հետևում միշտ կանգնած է խիղճը` դրա կրողը:


Բոլորը, բնականաբար, կսիրեին միմյանց փոխադարձ սիրով, եթե մեղքով անկման պատճառով չառաջանար եսասիրությունը, որը սիրո և հավատի մեջ մտցնում է կեղծիք: Աստված ամեն բան տեսնում է, և ամեն բան, որ Իր հանդեպ եղած սիրով գործվում է եղբայրների համար, ընդունում է այնպես, կարծես դա գործվել է անմիջապես Իր համար: Այս բանին հավատացողն ինչպե՞ս չի շտապի եղբոր ձեռքերի միջոցով պահանջվածը դնել Աստծո ձեռքերի մեջ: Աստծո Որդին, մարմնանալով, Իրեն մատնեց. այս բանին հավատացողն արդյո՞ք կափսոսա Նրան զոհաբերել պահանջվածը եղբայրներին օգնելու համար` հանուն Աստծո: Հավատը ներշնչում է, որ եղբոր համար զոհաբերվածը հավաքվում է Աստծո հավիտենական օթևանների մեջ, որպեսզի հետո հենց զոհաբերողի համար ծառայի իբրև գանձ Աստծո Արքայության մեջ: Այսպես սերը սրբագործվում է, բազմապատկվում և զորանում է անկեղծ հավատով:


Սերն այն «ճանաչողություններից» մեկն է, որ ձեռք է բերվում միմիայն «փորձառությամբ»: Չափազանց խոր փորձառություն է, որի խորքերն անհասանելի ու աննկարագրելի են պարզ իմացական գիտության համար: Պետք է դեմ առ դեմ հանդիպել սիրո հետ, մենամարտի բռնվել նրա հետ և ...ենթարկվել: Միայն այսպիսի ճանաչողության խորություններից կարելի է հասնել սիրո գիտությանը: Ոչ միայն նրան, ով նկարագրում է սերը, անհրաժեշտ է այս խոր փորձառությունը, այլ նաև նրան, ով ունկնդրում է: Մարդիկ լինեն բարեկամ, թե չարակամ, Քրիստոսին նմանվել կամեցողի համար նրանց հանդեպ միակ հնարավոր կեցվածքը սերն է: Մարդկանցից ոչ մեկն արժանի չէ ատելության, և ոչ իսկ Քրիստոսի թշնամիները, ոչ էլ հերձվածողներն ու հալածողները: Միայն սատանան, այսինքն` չարը, արժանի է ատելության: Ատել պետք է մեղավորի գործերը, բայց ո՛չ իրեն: Ճշմարիտ հավատացյալը նախ պետք է գոտեպնդվի Աստծո սիրո մեջ: Սերն է Աստծո երկյուղի փառավոր լրումն ու կատարելության լիությունը: Սիրո մեջ ամբողջ Օրենքը գործադրվում և կատարելագործվում է, իսկ արդարության ընթացքը նրանում հասնում է իր հանգրվանին: Հավատն ու հույսը, սիրո միջոցով, կարողանում են հաստատուն և պաշտպանված մնալ. սերը մեծ է և գերազանցում է նրանց:


Տեր Պարգև քահանա ԶԵՅՆԱԼՅԱՆ
Սիսիանի տարածաշրջանիհոգևոր հովիվ

Դիտվել է՝ 2408

Մեկնաբանություններ