Թուրքիայի արտգործնախարար Հաքան Ֆիդանը երեքշաբթի հայտարարել է, որ Ռուսաստանի և ՈՒկրաինայի պատվիրակությունների միջև բանակցությունները տեղի կունենան այս շաբաթ՝ Ստամբուլում, և Թուրքիան ակնկալում է, որ երկխոսությունը կշարունակվի։ Թուրքական պատվիրակությունը ևս ներկայացված կլինի Ստամբուլում անցկացվելիք բանակցություններին։               
 

«Աշխարհում փոքր բյուջե ունեցող ֆիլմեր կան, որոնք շատ հետաքրքիր են»

«Աշխարհում փոքր բյուջե ունեցող ֆիլմեր կան, որոնք շատ հետաքրքիր են»
14.07.2015 | 12:31

Ռեժիսոր, սցենարիստ, դերասան ԳԱԳԻԿ ՄԱԴՈՅԱՆԻ «Ճանապարհ» (2014 թ.) կարճամետրաժ ֆիլմը ներկայացված է «Ոսկե ծիրան» փառատոնի «Հայկական համայնապատկեր» ծրագրում: Ֆիլմը կնոջ մասին է, որն ուզում է ցած նետվել կամրջից: Այդ պահին նրան է մոտենում մի անօթևան և խնդրում իրեն թողնել ունեցվածքը: Հանդիպումը փրկում է կնոջ կյանքը:

-Ինչի՞ մասին է «Ճանապարհ»-ը` ինքնասպանությա՞ն, թե՞ գթասրտության:
-Յուրաքանչյուր ոք կարող է յուրովի ընկալել ասելիքը: Ինձ համար, սակայն, ամենակարևորը հետևյալ հաղորդագրությունը տեղ հասցնելն է` յուրաքանչյուր մարդ արժեք է` անկախ սոցիալական պայմաններից, հասարակության մեջ ունեցած իր դիրքից և այլն:

«ԿԱՐՃԱՄԵՏՐԱԺ ՖԻԼՄԸ ԵԿԱՄՏԱԲԵՐ ՉԷ»

-Որքա՞ն գումար է ծախսվել ֆիլմը նկարահանելու համար: Երբ ֆիլմը այնքան էլ հաջող չի լինում, ընդունված է ասել` գումարը քիչ էր:
-Ես ավարտել եմ ԵԹԿԻ-ի դերասանական բաժինը, այնուհետ` ռեժիսորական բարձրագույն դասընթացը` Ռոման Բալայանի արվեստանոցում: «Ճանապարհը» իմ դիպլոմային աշխատանքն է:
Ծախսվել է 3500 դոլար: Ֆինանսավորել է «Հայ արտ սինեմա» հիմնադրամը` ի դեմս ղեկավար Մարտուն Ադոյանի: Շնորհակալություն եմ հայտնում: Գիտեք, գումարը դեր ունի ֆիլմն ավելի գունեղ, ավելի հետաքրքիր դարձնելու, տեխնիկական լայն հնարավորություններ օգտագործելու համար: Բայց եթե ֆիլմը արժեք չունի` օպերատորական, մոնտաժային, դերասանական և սցենարական առումով, հետաքրքիր չէ, միլիոններ էլ ծախսեք, ոչինչ չի ստացվի: Աշխարհում փոքր բյուջե ունեցող ֆիլմեր կան, որոնք շատ հետաքրքիր են:
-Ինչպե՞ս է Ձեր ֆիլմը հասնելու հանդիսատեսին: Ասում են, որ մենք չունենք պրոդյուսերական դպրոց, և նոր ստեղծվող ֆիլմերի հանրահռչակման գործընթացը թերի է հենց այդ պատճառով:
-Կինոպրոդյուսերներ կան, ուղղակի նրանք շատ զբաղված են: Կարճամետրաժ ֆիլմը եկամտաբեր չէ, եթե հետաքրքիր է, կարող է ներկայացվել փառատոների: Պրոդյուսերները կոմերցիոն խնդիրներ են լուծում: Իհարկե, կա պրոդյուսերական դպրոցի խնդիր, սցենարիստների պակաս: Ես չեմ ուզում կինոսցենար գրել, ես ուզում եմ աշխատել սցենարիստի հետ: «Ճանապարհի» սցենարի հեղինակը ես եմ, որովհետև չկարողացա գտնել իմ սցենարիստին:
-Ի՞նչ կասեք «Ոսկե ծիրան» փառատոնի մասին: Ի՞նչ է տալիս այն մեր հանրությանը, մեր ռեժիսորներին: Կարելի՞ է ասել, որ վերաձևավորվում է կինո դիտելու մշակույթը մեզանում, եթե հաշվի առնենք, որ այդ օրերին կինոդահլիճները լեփ-լեցուն են:
-Ես առաջին անգամ եմ փառատոնին մասնակցում որպես հեղինակ: Կարող եմ ասել ինչ տվեց ինձ «Ոսկե ծիրանը»: Առաջին հերթին` կինոճաշակ: Ժամանակակից շատ ռեժիսորների ճանաչում ենք, հաղորդակցվում այս փառատոնի շնորհիվ: Դրսում նույնպես շատ բարձր են գնահատում «Ոսկե ծիրանը»: Օտարազգի ընկերներս ասում են, որ այս փառատոնը նրանց համար է, ովքեր լավ ֆիլմ են նկարահանում, հայտնիությունը էական չէ: Ինչ վերաբերում է կինոդիտելու մշակույթին, ասեմ, որ փառատոնի ընթացքում հանդիսատեսը դիտում է շատ լուրջ ֆիլմեր, որոնք, թվում է, քչերի համար են:
-Մարտուն Ադոյանին պետք է հարց տրվի` ինչո՞ւ նման ֆիլմեր չեն ցուցադրում «Մոսկվա» կինոթատրնում:
-«Մոսկվա» կինոթատրոնը մասնավոր ձեռնարկություն է, հարկային պարտավորություններ ունի, աշխատավարձ է վճարում, հետևաբար այնտեղ պետք է լինեն նաև կոմերցիոն ֆիլմեր: Հեղինակային ֆիլմերը ցուցադրվում են փառատոների շրջանակում, և բացը լրացվում է: Խնդիրը հետևյալն է`Հայաստանում կինոարդյունաբերության համար բնակչության թիվը շատ քիչ է:
-Խորհրդային շրջանում քիչ չէ՞ր: «Կինո գնալը» հանրության ամենասիրելի զբաղմունքներից էր:
-Այն ժամանակ չկար համացանց: Եթե ես գումար պիտի վճարեմ ու նայեմ, օրինակ, հայկական ֆիլմ, ավելի լավ չէ՞ տանը նստած հոլիվուդյան ֆիլմ նայեմ, որտեղ էականը գաղափարը չէ, այլ վիզուալ էֆեկտները: Ի դեպ, եթե նկատել եք, հոլիվուդյան մերօրյա ֆիլմերում, օրինակ, երբ սպանություն է ցուցադրվում, էականը ոչ թե մոտիվն է` ինչո՞ւ սպանեց, այլ ձևը` ինչպե՞ս սպանեց:

«ՊԱՏԿԵՐԱՑՐԻ, ՈՐ ՄԱՐԴԻԿ ԱՅՍՊԵՍ ՈՏՔՈՎ ԵՐԿՐԻՑ ՀԵՌԱՆՈՒՄ ԵՆ»


-Կյանքը, մեր ժամանակը կինոյի համար լավ նյութ չե՞ն: Օրինակ` Բաղրամյան պողոտայում օրեր շարունակ ընթացող բողոքի ակցիան: Լուսանկարներ կան, որ ուղղակի արվեստի գործ են, վավերագրություն լինելուց զատ:
-Ինքս մասնակցել եմ շարժմանը: Ես նույնպես դեմ եմ հոսանքի թանկացմանը: Բայց կինոյի լեզուն մի քիչ այլ է, ամեն ինչ չէ, որ կարող ես կինոյի վերածել: Այս ամենը տեսնելով, մի պահ, մտածեցի արտագաղթի մասին: Պատկերացրի, որ մարդիկ այսպես ոտքով երկրից հեռանում են: Իսկ առհասարակ նման թեմաները ավելի շատ վավերագրողներին պետք է հետաքրքրեն: Բայց նպատակահարմար չէ ֆիլմի վերածել այն, ինչ տեղի է ունենում այսօր: Ես տեսնում եմ դա` առանց ֆիլմի:
-Դուք ճանաչվել եք «Տարվա լավագույն երիտասարդ դերասան», «Տարվա լավագույն դերասան» և այլն: Ժյուրին ճանաչում և գնահատում է լավագույն դերասաններին, թատերասերների նեղ շրջանակը` նույնպես: Բայց եթե դուրս գանք փողոց ու մարդկանց հարցուփորձ անենք, հիմնական մասը, լավագույն դեպքում, կասի`չկան լավ դերասաններ: Դերասանին հանրահայտ է դարձնում երկնագույն էկրա՞նը` սերիալ, հեռուստաշոու և այլն:
-Ես աշխատում եմ Համազգային պետական թատրոնում, որն ունի իր հանդիսատեսը: Թատրոնի միջոցով ճանաչում ունենալն անհնար է:
-Էլի պիտի ասեմ` խորհրդային շրջանում կային սիրված դերասաններ: Լավագույններին ճանաչում էին բոլորը:
-Մենք գալիս ենք նորից այն կետին, որ մասսայական մշակույթն ավելի մեծ ազդեցություն ունի, քան բարձր արվեստը: Ես նկարահանվել եմ սերիալներում, եթե առաջարկ լինի, էլի կնկարահանվեմ: Ներկայումս գեղարվեստական ֆիլմում եմ նկարահանվում: Իհարկե, պետք է լինեն սերիալներ և, իհարկե, դերասանները պետք է խաղան սերիալներում: Այլ հարց է, որ դրանք պետք է ավելի լավը դառնան: Եթե նկատել եք` կատակերգական սերիալներն ավելի հաջողված են ու ավելի պահանջված: Որովհետև մեր ժողովուրդն այլևս չի ուզում ողբալ: Ինչքա՞ն կարելի է ցույց տալ, որ եղբայրը սպանում է եղբորը, կինը դավաճանում է ամուսնուն: Այդ ամենը միշտ եղել է և կա: Ի հավելումն ասեմ. Տոլստոյը գալիս է տուն, սպասավորը հարցնում է` ինչո՞ւ է տխուր: Ասում է, որ փողոցում տեսել է տակները միզած երկու ռուս կնոջ, որոնք հայհոյում են ռուս ազգին: Սպասավորն ասում է` գրե՛ք դրա մասին, գրողն ասում է` ո՛չ, ամեն աղբ գրականության նյութ չի կարող լինել: Այսօր կան նաև շատ հաղորդումներ, որ աղբն են դուրս հանում: Մինչդեռ արվեստը լուրջ գիտություն է, ցույց է տալիս ճակատագրեր, ճանապարհ, որ մարդիկ ուղղորդվեն ու կողմնորոշվեն` ո՞րն է ճիշտ, ո՞րը սխալ:
-Հակառակ տենդենցն է նկատվում. դեպրեսիա, այլասերում տարածող ֆիլմերն են շատացել:
-Աշխարհում այսօր շատ են ֆիլմերը, որտեղ էականը ոչ թե արվեստագետի վերաբերմունքն է, այլ պրոպագանդվող թեման: Երկու տարի առաջ Կաննի կինոփառատոնում գլխավոր մրցանակ շահեց լեսբուհիների մասին պատմող «Ադելի կյանքը» ֆիլմը: Տաղանդավոր ֆիլմ էր` գեղարվեստական առումով: Ասելիքը` սարսափելի էր: Ես չեմ ասում, թե փոքրամասնությունները պետք է գոյություն չունենան: Բայց ամբողջ աշխարհում նրանց պաշտպանությունն այնպիսի չափերի է հասել, որ արդեն մենք պաշտպանության կարիք ունենք:


Զրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1678

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ