Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

Կուզենար խցիկը ձեռքին լիներ

Կուզենար խցիկը ձեռքին լիներ
06.04.2018 | 07:07

Երևանի Խաչատուր Աբովյանի անվան մանկավարժական համալսարանի կուլտուրայի ֆակուլտետում շարունակվում են վարպետաց դասերը: Այս անգամ այն վարում էր բանասիրական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր ՍԵՐԳՈ ԵՐԻՑՅԱՆԸ: Մասնակիցները ֆակուլտետի ուսանողներն էին, ապագա լրագրողները, ռեժիսորները, օպերատորները: Օրվա հյուրը ճանաչված օպերատոր, ավելի քան 30-ից ավելի ֆիլմերի հեղինակ ԼԵՎՈՆ ԱԹՈՅԱՆՑՆ էր՝ արդեն 88 ապրած տարիներ ունեցող մարդ-անհատականությունը:

«Հեղնար աղբյուր», «Քաոս», «Խոշոր շահում», «Մորգանի խնամին», «Զինվորն ու փիղը» և գեղարվեստական այլ ֆիլմեր նկարահանած օպերատորը երանությամբ է հիշում այն մարդկանց, որոնց հետ աշխատել է իր ստեղծագործական գործունեության ավելի քան կես դարի ընթացքում, երբ երբեք չէին մտածում վարձատրության մասին, այլ ստեղծագործության և ֆիլմի ասելիքը ներկայացնելու, որքան էլ դժվար էր նաև այդ տարիներին` գրաքննությունից սկսած և ավարտած փոխհարաբերությունների բարդություններով:


«Հրաշալի ռեժիսորների և դերասանների հետ էինք աշխատում,- ասում է Լևոն Աթոյանցը,- պարզապես նրանք սովոր էին հաղթահարելու ցանկացած խոչընդոտ, եթե կարիք լիներ, ուրեմն պետք էր նավթագործարան ստեղծել Երևանի արվարձանում և «Քաոս» ֆիլմը նկարահանել: Այդպիսի ստեղծագործական խմբերում անհնարինը հնարավոր էր դառնում»:
Այնուհետև վարողը` Սերգո Երիցյանը, առաջարկում է դիտել հատվածներ Լևոն Աթոյանցի նկարահանած ֆիլմերից` ներկայացնելով դրանք: Իսկ դիտումից հետո ուսանողները Լևոն Աթոյանցին իրենց հարցերն են ուղղում:
-Հնարավոր կլինի՞ փրկել հայկական կինոն,- հնչում է հարցը:
-Իհարկե,- լինում է պատասխանը,- դա պարզապես անհրաժեշտություն է:
-Ինչպե՞ս,- երկրորդում է մյուս ուսանողը:
-Մեծ, անսահման նվիրումով, կինոարտադրության հնարավորությունների վերականգնումով: Այսօր մեր կինոստեղծողներն անընդհատ փողի փնտրտուքների մեջ են: Այլ բանի մասին չեն մտածում։


«Լավ ասելիք ունեցող կինոն ինքը փող կբերի»,- շարունակում է վարպետը: Այնուհետև ակամայից անցում է կատարվում օպերատոր Լևոն Աթոյանցի վավերագրական կինոնկարներին:
«Ես տարբերություն չեմ դրել՝ գեղարվեստակա՞ն, թե՞ վավերագրական կինոնկարներ եմ նկարահանել,- ասում է Լևոն Աթոյանցը,- իր արժանիքներով Ֆրունզիկ Մկրտչյանին նվիրված ֆիլմերը երբեք չեն զիջում գեղարվեստականին, որովհետև խոր ասելիք ունեն: Ե՛վ դերասանական խաղ, և՛ անկեղծություն, և՛ խոր բովանդակություն: ՈՒրախ եմ, որ Ֆրունզիկի կյանքի և ստեղծագործության ինչ-ինչ կտորներ կարողացել ենք այսպես փրկել»:
Այնուհետև հարթակը կրկին տրամադրվում է ուսանողներին:


«Ինչպիսի՞ն պետք է լինի իսկական օպերատորը»,- հարցրեց ուսանողներից մեկը:
«Մինչև վերջ նվիրված, նկարահանման հրապարակում ժամուպատարագ չհարցնող, մտքի մեծ թռիչքով, նպատակին հասնելու անսահման ձգտումով»,- եղավ պատասխանը:
Հետաքրքիր էր, որ հանդիպմանը ներկա էին Լևոն Աթոյանցի նախկին գործընկերները, որոնք օգնականի կարգավիճակով աշխատել էին նրա հետ տարբեր կինոհրապարակներում: «Տղաները արագ մեծացան, իրենք էին սովորում այն ժամանակ, հիմա իրենք են սովորեցնում»,- ասաց նա: Իսկ տղաները ջերմությամբ հետևում են իրենց վարպետին:
Ներկաները կրկին հատվածներ դիտեցին, հարցուպատասխանն էլ շարունակվեց, վարողը ավելացրեց, որ Լևոն Աթոյանցը երկու գիրք է գրում իր գործընկեր-արվեստագետների` ռեժիսորների և օպերատորների և թռչող ափսեների մասին:


Վարողը հարցրեց` հավատու՞մ է թռչող ափսեներին: Նա պատասխանեց, որ ոչ միայն հավատում է, այլև իր աչքերով մի քանի անգամ տեսել, նկարահանել է, այդ թվում՝ Լոռու մարզի Գոգարան գյուղում, ուր իր մանկությունն է անցել։ Իսկ 1988 թվականի դեկտեմբերի երկրաշարժին նախորդող օրերին այնտեղ կինոնկար էր նկարահանում: Դեկտեմբերի 6-ին մեկ օրով Երևան եկավ, իսկ 7-ին երկրաշարժը եղավ և երկու օր չէր կարողանում գյուղ հասնել, լիովին ավերվել էր…
Կարողացավ մի կերպ գնալ այնտեղ, հասնել: ՈՒրիշ բան չէր կարող անել, քան նկարահանել: Այսօր եզակի կադրեր ունի, ինչը նաև մի փոքր ֆիլմ է ավերված գյուղի մասին: Ժամանակին այդ կադրերը ողջ աշխարհը ցնցեցին:


«Գիտեմ, որ մեր գյուղը` Գոգարանը, վերածնվել է, կուզենայի անընդհատ այնտեղ գնալ,- ասում է Լևոն Աթոյանցը,- իմ համագյուղացիների հետ լինել»:
Վարպետաց դասից հետո ուսանողները մոտեցան նրան, լուսանկարվելու, իրենց չտված հարցերն ուղղելու: Երբ նրան մոտեցավ խցիկը ձեռքին օպերատորը, Լևոն Աթոյանցն ասաց, որ ամենից շատ այդ երիտասարդին է նախանձում: Կուզենար, որ հիմա իր ձեռքին էլ խցիկ լիներ, իսկ այստեղ՝ կինոնկարահանման հրապարակ…


Լիանա ՄԵԼԻՔՍԵԹՅԱՆ

Հ.Գ. Վարպետը հանդիպման ավարտին ասաց, որ կուզենար «վարպետաց դասը» շարունակվեր իր որևէ կինոնկարի ամբողջական ցուցադրմամբ և քննարկումով: Դասը վարողը համալսարանի ռեկտորի` Ռուբեն Միրզախանյանի անունից Լևոն Աթոյանցին փոխանցեց «Հայազգի ծովանկարիչներ» պատկերագիրքը: ՀՀ վաստակավոր նկարիչ Շմավոն Շմավոնյանն էլ իր «Արարատ» պատկերագիրքն էր ուղարկել լեգենդար վարպետին: Այսպես ավարտվեց վարպետաց դասը։

Դիտվել է՝ 2318

Մեկնաբանություններ