Ռուսաստանի արտգործնախարար Սերգեյ Լավրովը մայիսի 21-ին պաշտոնական այցով կժամանի Հայաստան։ Նույն օրը ՀՀ ԱԳՆ-ում տեղի կունենա Ռուսաստանի և Հայաստանի արտգործնախարարների համատեղ մամուլի ասուլիսը։               
 

«Մենք ունենք անհատներ, որոնք ստեղծել են լավ ֆիլմեր, բայց չունենք հայկական կինոյի ավանդույթ»

«Մենք ունենք անհատներ, որոնք ստեղծել  են լավ ֆիլմեր, բայց չունենք հայկական կինոյի ավանդույթ»
15.07.2016 | 12:17

«Իրատեսի» հյուրն է «Ոսկե ծիրան» երևանյան միջազգային կինոփառատոնի ծրագրերի համադրող ՐԱՖՖԻ ՄՈՎՍԻՍՅԱՆԸ:

«ԿԱՐԵԼԻ Է ՓՈՐՁԻ ՓՈԽԱՆԱԿՄԱՆ ՄԻ ԱՅՆՊԻՍԻ ԾԱՂԿԱԲՈՒՅԼ ԱՆԵԼ, ՈՐԸ ՀԻՆԳ-ՎԵՑ ՏԱՐԻ ՀԵՏՈ ՄԵԶ ՈՒՐԻՇ ՎԻՃԱԿԻ ԿՀԱՍՑՆԻ»


-Րաֆֆի, «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնն ամեն տարի ինչ-որ կարևոր նորույթ է մատուցում իր հանդիսատեսին: Եթե փորձենք 13-րդ փառատոնի շրջանակներում դիտարկել այս հանգամանքը, ի՞նչ կարող ենք ասել, ո՞րն է այս տարվա գլխավոր անակնկալը:
-«Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնը իր ստեղծման օրից մեծ ուշադրություն է հատկացրել հայկական կինոյի զարգացմանը: Տարբեր ծրագրերի շրջանակներում փորձել է ներկայացնել թե՛ մեր օրերում նկարված հայկական ֆիլմերը, թե՛ նախկինում եղած լավագույնները, այսպես ասած՝ ոսկե ֆոնդը: Այս տարի գլխավոր առանձնահատկությունն այն է, որ կինոփառատոնը նվիրվում է Հայաստանի Հանրապետության անկախության 25-ամյակին: ՈՒստի մշակվել են երկու առանձին մեծ ծրագրեր, որոնք անդրադառնում են այս տարեդարձին: Դրանցից մեկի շրջանակներում ներկայացվում է անկախության 25 տարիներին նկարված հայկական ֆիլմերի ընտրանին, ծրագրի ամփոփումը կլոր սեղան-քննարկումն է՝ ինչպես տեղացի, այնպես էլ արտասահմանից եկած և փառատոնին հյուրընկալվող կինոգործիչների մասնակցությամբ: Որոշ իմաստներով գուցե թե սա փառատոնի գործունեության ամենանշանակալից կետերից մեկը չէ համաշխարհային չափանիշներով, որովհետև փառատոնն իր վրա այլ գործառույթներ է վերցրել: Բայց այսօրվա իրականության մեջ և այսօրվա հանրագումարում մենք այնպիսի վիճակի մեջ ենք, որ զարգացման բավական հետաքրքիր ուղիներ են ի հայտ եկել՝ Եվրիմաժի անդամակցությունը, կինոյի օրենքի քննարկումները, «Հայֆիլմի» ճակատագրի վերջնական լուծման հարցը: Այս պարագայում կարելի է փորձի փոխանակման մի այնպիսի ծաղկաբույլ անել, որը հինգ-վեց տարի հետո մեզ ուրիշ վիճակի կհասցնի: Մեր խնդիրն այս տարի հայկական կինոն ուշադրության կենտրոնում պահելն է: Մենք պիտի փորձենք ոչ միայն ցուցադրել հայկական ֆիլմերը մեզ մոտ, այլև ճանապարհներ գտնել ուրիշ փառատոներում դրանք ցուցադրելու համար, համադրել մեր ունեցածը կինոյում, գնահատել այդ ունեցածի վիճակը, հասկանալ, թե ինչ ունենք և ուր ենք գնում: Նշածս ծրագրի խորագիրն է` «Հայկական կինո. արդի ժամանակներ»: Ծրագիրը համադրում են Սիրանույշ Գալստյանը և Արծվի Բախչինյանը: ՈՒնենք նաև «Հայեր. հայացք ներսից և դրսից» ծրագիրը, որը մեր հիմնական ծրագիրն է: Այն իրականացվում է արդեն չորս տարի, հիմնականում ցուցադրությունները տեղի են ունենում Հենրիկ Մալյանի թատրոնում: Այս ծրագիրն էլ ունի համադրողների իր խումբը, որում ընդգրկված ենք ես, Անի Հակոբյանը և Տաթև Մելքումյանը: Այդ ծրագրով մենք ներկայացնում ենք «Հայկական համայնապատկեր» մրցութային անվանակարգից դուրս մնացած այն ֆիլմերը, որոնք հետաքրքիր են և արժանի ցուցադրվելու, ինչպես և այնպիսի ֆիլմեր, որոնք դրսում նկարել են արտասահմանցի ռեժիսորները և վերաբերում են հայերին կամ Հայաստանին:

«ՄԵԶՆԻՑ ԱՆՀԱՄԵՄԱՏ ՀԶՈՐ ՈՒ ՀԱՐՈՒՍՏ ԵՐԿՐՆԵՐՈՒՄ ԿԻՆՈՅԻ ՎՐԱ ՖԻՆԱՆՍՆԵՐԻ ՊԵՏԱԿԱՆ ՆԵՐԴՐՈՒՄԸ ՆՈՒՅՆ ՉԱՓԻ Է, ԻՆՉ ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ»


-Եթե փորձենք մեր ազգային զգացմունքներից, ինչու չէ, սնափառությունից վեր կանգնել և իրատեսորեն արժևորել անկախության շրջանի հայ կինոն, ի՞նչ պիտի արձանագրենք: Այն ունի՞ շոշափելի ձեռքբերումներ, թե՞ զարգացման ընթացքը չունի այն պատկերը, որը ցանկալի էր ունենալ:
-Իմ կարծիքով՝ հայկական կինոյի խնդիրները, որոնք եղել են դեռ նրա ստեղծման օրից, մեծ հաշվով, այսօր չեն փոխվել: Ըստ էության, դրանք նույնն են նաև հիմա: Մենք ունենք անհատներ, որոնք ստեղծել են լավ ֆիլմեր, բայց չունենք հայկական կինոյի ավանդույթ: Մենք ունենք վառ դրսևորումներ հայկական կինոյում, որը չկարողացանք անկախության շրջանում ամուր հիմքերի վրա դնել: Մենք դեռևս շարունակում ենք մեր գործունեությունը ծավալել Խորհրդային Միության կինոարտադրության հիշողությամբ: Բայց այսօրվա ցանկությունները, զարգացումները համաշխարհային կինոյում բոլորովին այլ են: Մենք այս քսանհինգ տարիների ընթացքում ունեցել ենք անհատ ռեժիսորներ, որոնք նկարահանել են լավ ֆիլմեր և գրանցել լուրջ հաջողություններ, բայց չունենք կինոարտադրական ավանդույթ, որը պիտի նոր անուններ ի հայտ բերեր, նոր մարդկանց ստեղծագործելու հնարավորություն տար: Եվ այսօր այդ խնդիրը մենք շատ ակնհայտորեն տեսնում ենք: Այսօր Հայաստանն անդամակցում է Եվրիմաժին, բայց մենք հրաշալի հասկանում ենք, որ մոտակա երկու տարում գուցե այդպես էլ չունենանք չորս կամ հինգ լավ նախագիծ, որոնք կկարողանան մասնակցել եվրոպական խոշոր, կինոավանդույթներ ունեցող երկրների հետ: Նույնիսկ վրացական կինոյի հետ համեմատվելով, գնահատելով և համադրելով հայկական և վրացական կինոյի ձեռքբերումները՝ մենք պիտի ասենք, որ, ցավոք, հայկական կինոն բավականաչափ զիջում է: Մենք և վրացիներն սկսեցինք միևնույն կետից, բայց այսօր նրանք մի քանի քայլ մեզնից առաջ են: Եվ Վրաստանի այդ առաջ լինելն էլ ոչ թե հիմնված է անհատների վրա, որպիսիք միշտ եղել են ու կլինեն, ինչը շատ ցանկալի է, այլ հիմնված է զարգացման կայուն միջին ընթացք որդեգրելու հանգամանքի վրա: Մի բան, որ, ցավոք, չունենք մենք: Մեր կինոարտադրությունը թույլ չի տալիս դա ունենալ:
-Այդ չունենալու պատճառները որտե՞ղ փնտրել. ֆինանսների անբավարարությա՞ն, թե՞ սխալ կազմակերպչական մոտեցումների մեջ:
-Իմ կարծիքով՝ դա միանշանակ չի կապվում ֆինանսական անբավարար ներդրումների հետ: Որովհետև մեզնից անհամեմատ հզոր ու հարուստ երկրներում կինոյի վրա ֆինանսների պետական ներդրումը նույն չափի է, ինչ Հայաստանում: Այսինքն՝ մեզ մոտ խնդիրն ադմինիստրատիվ է, կապված է հատկացված գումարի վերաբաշխման ստրուկտուրայի ոչ ճիշտ տարբերակների հետ: Մենք չունենք հստակ ձևաչափ, և մեզ համար անհասկանալի է, թե ինչ սկզբունքով, որ ռեժիսորներին են տրվում կինոյի համար հատկացված ֆինանսական միջոցները: Հստակ չէ, թե ինչ սկզբունքով են ընտրվում կինոսցենարները, ինչ կերպ են հաստատվում դրանք, ինչ հանձնախումբ է աշխատում այս դաշտում: Այսինքն՝ մի շարք չլուծված խնդիրներ կան: Հայտնի չէ, թե ինչպես են խրախուսվում այն ռեժիսորները, որոնք պատրաստվում են իրենց դեբյուտն անելու կինոյում: Եվ նշածս այս բոլոր հարցերին նվիրված կլինի «Ոսկե ծիրանի» շրջանակներում նախատեսված կլոր սեղան-քննարկումը, որի մասին խոսեցի մեր զրույցի սկզբում: Մենք ոչ միայն պիտի փորձենք հասկանալ, թե ինչ ունենք, այլև պիտի դիտարկենք, թե ինչ վիճակում են, ինչ խնդիրներ ունեն և ինչ ճանապարհ են անցել այն երկրները, որոնք ինչ-որ ժամանակ առաջ մեզ հետ միասին եղել են միևնույն կետում, ունեցել են մեր խնդիրները: Մենք պիտի մեզ համար պարզենք, թե զարգացման ինչ ճանապարհներ են որդեգրել նրանք, որոնց շնորհիվ կարողացել են հաղթահարել այն խնդիրները, որոնք այսօրվա դրությամբ հաղթահարված չեն մեզանում:

«ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿԻՆՈՅԻ ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ՄԵՋ ՏԻԳՐԱՆ ՄԱՆՍՈՒՐՅԱՆԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄԸ ԲԱՑԱՌԻԿ Է»


-Մի փոքր անսպասելի, բայց բոլորի կողմից մեծ ոգևորությամբ ընդունված իրողություն է այն, որ 13-րդ «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնի խաղարկային ֆիլմերի գլխավոր ժյուրին նախագահում է Տիգրան Մանսուրյանը, մի մարդ, որ սոսկ կոմպոզիտոր չէ, երաժիշտ չէ, այլ խոշոր անհատականություն թե՛ հայկական, թե՛ համաշխարհային դաշտում: Ինչպե՞ս կանգ առաք այս ընտրության վրա, և ինչպե՞ս ստացաք Մաեստրոյի համաձայնությունը:
-Տիգրան Մանսուրյանին այդ առաքելության մեջ ներգրավելու մտադրությունը վաղուց կար: Ես կինոփառատոնին աշխատակցում եմ ընդամենը հինգ տարի, բայց գիտեմ, որ իմ այստեղ գալուց շատ առաջ էլ Հարություն Խաչատրյանը, Միքայել Ստամբոլցյանը, Սուսաննա Հարությունյանը նպատակ ունեցել են նրան հրավիրել նախագահելու մրցութային ժյուրին: Մաեստրոն միշտ մերժել է՝ ունենալով տարբեր պատճառներ: ՈՒրախ ենք, որ այս տարի նա ցանկացավ նախագահել մեր կինոփառատոնի ժյուրին: Տիգրան Մանսուրյանն արվեստագետ է, որը շատ լավ գիտի արվեստի տեսությունը: Ինքս լսած լինելով նրա դասախոսությունները՝ կարող եմ վկայել, որ նրա տեսական վերլուծություններն այն մակարդակի վրա են, որ չեն կարող սահմանափակվել արվեստի մեկ ճյուղի շրջանակներում: Հնարավոր չէ ասել, թե դրանք վերաբերում են միայն երաժշտությանը, միայն կինոյին, միայն գրականությանը կամ մեկ այլ ոլորտի: Դրանք վերաբերում են արվեստին՝ բառի լայն իմաստով:
-Տիգրան Մանսուրյանը նաև հայ կինոյի երախտավորն է, հայկական կինոերաժշտության մեջ բացառիկ անհատականություն:
-Անշո՛ւշտ, հայկական կինոյի պատմության մեջ Տիգրան Մանսուրյանի ներդրումը բացառիկ է: Թեև ես գիտեմ, որ ինքը հրաժարվում է արդեն կինոերաժշտություն գրելուց, բայց այն ավանդույթը, որ նա ներդրել է հայկական կինոերաժշտության մեջ, գեղարվեստական չափորոշիչների առումով որևէ կերպ չի զիջում եվրոպական ցանկացած առաջադեմ երկրի կինոերաժշտությանը: Եվ առհասարակ, հայկական կինոերաժշտությունը՝ թե՛ Տիգրան Մանսուրյանինը, թե՛ Ռոբերտ Ամիրխանյանինը, թե՛ շատ այլ կոմպոզիտորներինը (չեմ ցանկանում անունների թվարկումը շարունակել՝ կարևոր մեկին մոռանալու վախով), շատ բարձրարժեք է: Եվ կինոերաժշտության առումով մենք շատ ավելի մրցունակ ենք, քան բուն կինոյի մեջ:

«ՄԵԶ ՀԱՄԱՐ ԿԱՐԵՎՈՐ Է ԱՐՁԱՆԱԳՐԵԼ, ՈՐ ՀԱՅԱՍՏԱՆԸ ԿԱՐՈՂ Է ՀԵՏԱՔՐՔԻՐ ԼԻՆԵԼ
ՀԱՄԱՇԽԱՐՀԱՅԻՆ ՄԵԾՈՒԹՅԱՆ ԿԻՆՈԱՍՏՂԻ ՀԱՄԱՐ»


-«Ոսկե ծիրանին» սպասող հասարակությունը վերջին տարիներին արդեն սովորել է վայելել աստղային փայլի առկայությունը երևանյան կինոմիջավայրում, մեր քաղաքի փողոցներում և զբոսավայրերում տեսնել ոչ միայն համաշխարհային մեծության ռեժիսորների, այլև մեծ էկրանին փայլող դերասանների: Այս տարին ևս բացառություն չէ՝ կինոփառատոնին հյուրընկալվող Ժակլին Բիսեթի ժամանումով: Ինչպե՞ս նախապատրաստվեց և իրականացվեց այս հրավերը:
-Ցավոք, դա ինձ համար ամենաանկարևոր կետերից մեկն է: Ես չեմ հավանում մեր հանդիսատեսի այն ոգևորությունը, որը կապված է կինոփառատոնի գլխավոր հյուրի հետ, այն հետաքրքրության հետ, թե համաշխարհային էկրանի որ դեմքն է քայլելու Երևանի փողոցներում: Գուցե դա ինչ-որ տեղ փոքր երկրի ինքնահաստատման, համաշխարհային անցուդարձի մեջ երևալու ձգտումի արտահայտություն է:
-Բայց ես չեմ կարծում, թե Ժակլին Բիսեթի, Նաստասյա Կինսկիի, Օռնելա Մուտիի, Ֆանի Արդանի նման կինոաստղերի՝ ամերիկյան կամ եվրոպական որևէ խոշոր քաղաքի փողոցներով քայլելը անտարբեր կթողնի այդ քաղաքի բնակիչներին:
-Ինձ թվում է, որ Կաննի կինոփառատոնը կամ այլ մեծ երկրների նշանավոր կինոփառատոներն արդեն վաղուց իրենց համար հաղթահարել են այդ խնդիրը: «Ոսկե ծիրանի» նման կինոփառատոները, որոնք ունեն ֆինանսական լուրջ խնդիրներ, բավական մեծ դժվարությունների են հանդիպում աստղերի հրավիրելիս: Որովհետև նրանց հրավիրելը ոչ միայն մեծ պատիվ է, այլև մեծ ծախս է: Բնականաբար, գերադասելի է, որպեսզի մենք կարողանանք մեր գործունեությունը ծավալել այլ ուղղություններով: Իսկ ինչ վերաբերում է Ժակլին Բիսեթի հրավերին, ապա ասեմ, որ նրա հետ խոսակցություններն սկսվել էին դեռևս 2-3 տարի առաջ: Եվ ինքն էր ցանկություն հայտնել ներկա գտնվելու մեր փառատոնին: Երկար բանակցություններից հետո մենք այս տարի վերջապես գտանք նրան այստեղ հյուրընկալելու ձևաչափը, և հյուրընկալությունը կայացավ: Մեր փառատոնի առանձնահատկություններից մեկն այն է, որ մենք այդպիսի դեմքերին չենք հրավիրում Երևան՝ ընդամենը ցույց տալու համար, որ մենք այստեղ ենք բերել համաշխարհային մեծության կինոաստղ: Կինոաստղերի կարելի է տեսնել տարբեր կինոփառատոներում՝ իրենց ինքնանպատակ ներկայությամբ: Իսկ մենք յուրաքանչյուր հյուրից փորձում ենք քաղել առավելագույնը, որ հնարավորություն կտա ստեղծելու կարևոր կինոիրադարձություն մեզ համար, ծառայեցնելու նրանց գալը ի շահ կինոփառատոնի, ի շահ Հայաստանի, ի շահ մեր կինոգործիչների: Ինչպես մեր նախորդ տարիների պատվավոր հյուրերը, այնպես էլ Ժակլին Բիսեթը և այս տարվա մյուս նշանավոր հյուրերը կունենան վարպետության դասեր, կներկայացնեն իրենց ֆիլմերը: Եվ մեզ համար կարևոր է արձանագրել, որ Հայաստանը կարող է հետաքրքիր լինել համաշխարհային մեծության կինոաստղի համար: Գուցե Հայաստանը հետաքրքիր լինի ոչ միայն որպես հյուրընկալության վայր, այլև մասնագիտական հետաքրքրություն առաջացնի մեր փառատոն ժամանած որևէ աստղի համար: Իհարկե, չեմ կարծում, որ այսօր ռեալ է մտածել, թե որևէ հայկական ֆիլմում հնարավոր է հրավիրել նկարահանվելու Ժակլին Բիսեթին, բայց հայկական տարածքին սովորելը, փառատոնի օրերին ձեռք բերված մտերմությունը, աստղային էներգետիկային մեր վարժվելը շատ կարևոր բաներ են:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2312

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ