ԱՄՆ-ի նախագահ Դոնալդ Թրամփը երկուշաբթի հայտարարել է, որ երկկողմ առևտրային հեռանկարների հարցում Եվրամիությունը շատ առումներով ավելի վատն է, քան՝ Չինաստանը։ «Նրանք զգալիորեն զիջում են։ Կտեսնեք։ Բոլոր հաղթաթղթերը մեր ձեռքում են»,- հավելել է նա։ ԱՄՆ ներմուծվող եվրոպական ապրանքների նկատմամբ Թրամփի սահմանած մաքսատուրքերը վերացնելու վերաբերյալ Վաշինգտոնի հետ մի քանի փուլով բանակցություններից անկախ՝ Եվրամիությունը դեռևս էական առաջընթացի չի հասել։               
 

«Քաղաքապետերի այսօրվա թեկնածուների մեջ ինձ ամենից շատ անհանգստացնում է փորձի պակասը»

«Քաղաքապետերի այսօրվա թեկնածուների մեջ ինձ ամենից շատ անհանգստացնում է փորձի պակասը»
07.09.2018 | 00:46

«Իրատեսի» հյուրը ՀՀ ժողովրդական արտիստ, կոմպոզիտոր, դիրիժոր ԵՐՎԱՆԴ ԵՐԶՆԿՅԱՆՆ է:

«ՆՎԱԳԱԽՈՒՄԲԸ ՏԵՂՈՒՄ ՉԻ ԴՈՓՈՒՄ. ՀԱՄԵՐԳԱՅԻՆ ԾՐԱԳՐԵՐԸ ՀԱՐՈՒՍՏ ԵՆ, ԲԱԶՄԱԶԱՆ»


-Պարոն Երզնկյան, Հայաստանի հանրային ռադիոյի էստրադային-սիմֆոնիկ նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավարը և գլխավոր դիրիժորն եք տասնամյակներ շարունակ: Նոր ժամանակներում ի՞նչ է փոխվել նվագախմբի կյանքում:
-45 տարուց ավելի աշխատում եմ նվագախմբում, որից 33 տարին ղեկավարում եմ այն: Նոր ժամանակներում նվագախումբը բավականաչափ երիտասարդացել է, բարելավվել են մեր աշխատանքային պայմանները: Նվագախմբի համար կառուցվել է նոր փորձասենյակ՝ Հանրային ռադիոյի շենքի նկուղային հարկում: Այն լավ վերանորոգված է, ապահովված ակուստիկ մեծ հնարավորություններով: ՈՒնենք նաև հարմարավետ աշխատասենյակ, խմբային պարապմունքների համար նախատեսված սենյակներ: Անցյալ տարի նվագախմբի 50 և իմ 70-ամյակներին նվիրված համերգ ունեցանք: Վերջերս նվագախմբին միացել է նաև Վահագն Հայրապետյանը, որին ես համարում եմ տաղանդավոր դաշնակահար: Երբ առաջարկություն ստացա նրան ընդգրկելու նվագախմբի կազմում, մտածեցի, որ թարմ արյունը պետք է մեզ, չնայած կա Մարտին Վարդազարյանը՝ որպես դաշնակահար և դիրիժոր: Վահագնը մեզ միանալուց հետո արեց համերգային նախագիծ՝ բաղկացած իր մի քանի մշակումներից և ստեղծագործություններից, ինչպես նաև Արտո Թունջբոյաջյանի գործերից: Նվագախմբում ունենք նոր երիտասարդ ուժեր: Կարծում եմ՝ նվագախումբը կանգնած է լավ ճանապարհի վրա, չնայած ստիպված ենք լինում որոշակի փոփոխություններ անել՝ կապված երաժիշտների բանակ գնալու հանգամանքի հետ: Նվագախումբն ունի մեկ այլ գործառույթ ևս. քսան տարուց ավելի է, որ գոյություն ունի կոնսերվատորիայի ջազի և էստրադայի ամբիոնը, որը ինքս եմ ղեկավարում, և ինձ հետ աշխատում է Մարտին Վարդազարյանը: Այս բաժնի ուսանողները հնարավորություն ունեն, որպես պրակտիկ աշխատանք, համագործակցելու նվագախմբի հետ: Լավագույն ուսանողները անգամ մասնակցում են մեր համերգներին: Մենք ունենք բազմաթիվ երիտասարդ կադրեր, որոնք հայտնի են հասարակությանը՝ Սոնա Ռուբենյանը, Մաշա Մնջոյանը, էլի ուրիշներ: Այժմ նպատակ ունենք Հանրային ռադիոյի Արամ Մերանգուլյանի անվան ժողգործիքների անսամբլի հետ համատեղ համերգ նախապատրաստելու: Այսինքն, նվագախումբը տեղում չի դոփում: Իսկ համերգային ծրագրերը հարուստ են, բազմազան: Մենք կարող էինք բավարարվել միայն հայ էստրադայի՝ արդեն դասական դարձած կոմպոզիտորների գործերը հնչեցնելով, բայց անընդհատ նոր գործեր ենք ներմուծում, փոփոխում, հարստացնում մեր երգացանկը: Նվագախմբային մշակույթն անընդհատ առաջ է շարժվում, ենթարկվում փոփոխությունների, և մենք անպայման պետք է արձագանքենք դրանց: Մեր երգացանկում ընդգրկվում են նոր, բարդագույն ջազային ստեղծագործություններ: Շուտով Հանրային ռադիոյի շենքում կսկսի գործել ձայնագրման նոր ստուդիան, որը տարածաշրջանում լավագույններից մեկը կդառնա: Մենք կձայնագրվենք այնտեղ և արդեն բոլորովին նոր մակարդակով կկարողանանք հնչեցնել մեր կատարումները, հարստացնել մեր ոսկե ֆոնդը:
-Իհարկե, ողջունելի է երիտասարդ կադրերի ներմուծումը նվագախումբ, բայց կան անուններ, որոնք սիրելի ու պահանջված են տասնամյակներ շարունակ: Այդպիսին է Զառա Տոնիկյանը, որը տարիներ առաջ հարցազրույցում ասաց, որ Դուք նրա հետ համատեղ նախագիծ եք պատրաստվում իրականացնելու: Այդ նպատակը իրագործման ճանապարհի՞ն է, թե՞ հրաժարվել եք դրանից:
-Զառա Տոնիկյանը մեր լավագույն երգչուհիներից է: Մենք մի քանի անգամ հանդիպել ենք, խոսել մեր համագործակցության մասին: Բայց բանն այն է, որ նա Հայաստանում չէ: Ընդամենը սպասում եմ, որ գա, և համագործակցությունն անպայման կկայանա:

«ՄՏՔՈՎՍ ԷԼ ՉԷՐ ԱՆՑՆՈՒՄ, ԹԵ ԿԱՐՈՂ ԵՄ ԴԱՌՆԱԼ ԱՎԱԳԱՆՈՒ ԱՆԴԱՄ»


-Վերջին տարիներին ստեղծագործական կյանքը համադրել էիք հանրային գործունեության հետ՝ Երևանի ավագանու կազմում: Առջևում ընտրություն է, որում չի ներկայացված այն կուսակցությունը, որի ցուցակով Դուք դարձել էիք ավագանու անդամ: Ինչպե՞ս եք պատկերացնում Ձեր մասնակցությունը Երևանի կյանքին՝ որպես երևանցի, ավելին՝ որպես Երևանի պատվավոր քաղաքացի, անկախ այն բանից, թե ով կլինի Երևանի քաղաքապետը:
-Մտքովս էլ չէր անցնում, թե կարող եմ դառնալ ավագանու անդամ: Երբ Տարոն Մարգարյանն ինձ առաջարկեց դառնալ, ասացի, որ ես շատ զբաղված մարդ եմ, իմ ժամանակը չի հերիքի դրա համար: Նա հավաստիացրեց, որ ընդամենը ամիսը մեկ անգամ պիտի հավաքվենք, ինչ-որ հարցեր քննարկենք, իսկ ինձ էլ կընդգրկեն մշակութային թեմաների քննարկումներում: Ես, ի վերջո, համաձայնեցի: Ամեն մարդ իր կյանքում գոնե մեկ սխալ թույլ տալու իրավունք ունի, և ես համարյա 70 տարեկանում այդ սխալը գործեցի: Երբ ավագանին հավաքվում էր քննարկելու մշակույթին առնչվող հարցեր, ես ինձ համար նորմալ էի համարում այդ քննարկումներին մասնակցելը, որովհետև դա իմ մասնագիտական ոլորտն էր: Իսկ երբ քննարկվում էին այլ հարցեր, ես դրանց հուզականորեն էի արձագանքում, որովհետև չունեի համապատասխան պրոֆեսիոնալ պատրաստվածություն: Ինձ թվում էր, թե ամեն ինչ նորմալ է, բայց ընդդիմության ներկայացուցիչներին այդպես չէր թվում, և նման դեպքերում հասկանում էի, որ իզուր եմ եկել ավագանի: Լինելով անկուսակցական՝ ես չունեի որևէ պարտադրանք ինձ վրա, սակայն երբեմն հայտնվում էի դժվարին վիճակում: Դա ինձ շատ անհանգստացնում էր, և ի՜նչ լավ է, որ այդ ամենը շուտ ավարտվեց: Ես հիմա ազատ մարդ եմ և կարող եմ հանգիստ ցույց տալ իմ վերաբերմունքը՝ կապված մշակույթի հետ:

«ԻՆՁ ՀԱՄԱՐ ՆՇԱՆԱԿՈՒԹՅՈՒՆ ՉՈՒՆԻ, ԹԵ ՈՎ ԿԼԻՆԻ ՔԱՂԱՔԱՊԵՏ, ԿԱՐԵՎՈՐՆ ԱՅՆ Է, ՈՐ ՆԱ ԼԻՆԻ ՊՐՈՖԵՍԻՈՆԱԼ»


-ՈՒ՞մ եք տեսնում Երևանի քաղաքապետի պաշտոնում:
-Ինձ համար նշանակություն չունի, թե ով կլինի քաղաքապետ, կարևորն այն է, որ նա լինի պրոֆեսիոնալ: Իհարկե, լիարժեք պրոֆեսիոնալության մասին խոսք չի կարող լինել այս դեպքում, բայց գոնե լինի այնպիսի մեկը, որ կարողանա ճիշտ տիրապետել քաղաքի կառավարման գործին, որովհետև դա դժվարին առաքելություն է: Մարդու ամբողջ գործունեությունը կարող է փլուզվել, եթե նա դառնա քաղաքապետ ու այդ դերում հաջողություն չունենա: Դրանից հետո նրա համար դժվար կլինի վերադառնալ իր մասնագիտական ոլորտ և աշխատել այնտեղ: Ես այս տարիների ընթացքում հասկացել եմ, որ շատ մեծ դեր ունեն փոխքաղաքապետերը: Տարոն Մարգարյանի օրոք այդ պաշտոնին գտնվողները շատ գրագետ ու կոմպետենտ մարդիկ էին. առաջին հերթին նկատի ունեմ Կամո Արեյանին, որն աշխատել է բոլոր քաղաքապետերի հետ: Յուրաքանչյուր խելոք քաղաքապետ պիտի հասկանա, որ իրեն բանիմաց փոխքաղաքապետեր են հարկավոր: Քաղաքապետերի այսօրվա թեկնածուների մեջ ինձ ամենից շատ անհանգստացնում է փորձի պակասը: Խոսքս հատկապես Հայկոյի մասին է, որին ես շատ սիրում եմ: Նա լավ դերասան է և իրեն դրսևորել է որպես ակտիվ, սրտացավ քաղաքացի: Բայց մտածում եմ, որ եթե դառնա քաղաքապետ ու չկարողանա լավ աշխատել, ծանր սթրեսի կենթարկվի: Դա կլինի սթրես նաև Նիկոլ Փաշինյանի համար, որի գործունեությանը ես մեծ հարգանքով եմ վերաբերվում և կարծում եմ, որ նա իրավունք չունի սխալվելու: Իհարկե, կան նաև այլ թեկնածուներ, օրինակ, Արտակ Զեյնալյանը, որին ես լուրջ մարդ եմ համարում: Նա իրավաբան է և կարող է լավ քաղաքապետ լինել իմ կարծիքով: Զարուհի Փոստանջյանը, կարծում եմ, կարիք չունի քաղաքապետ լինելու, որովհետև ավագանու կազմում լինելով էլ կարողանում է ամեն ինչ տեղ հասցնել, բոլոր հուզող խնդիրներին սուր արձագանքել:
-Այսինքն, նրա այսօր ունեցած լծակներն արդեն իսկ բավակա՞ն են քաղաքին վերաբերող խնդիրներին ճիշտ ընթացք տալու համար:
-Միանգամայն բավական են, նա իր գործը շատ լավ արել է՝ որպես հակակշիռ ավագանու մեծամասնությանը: Բացի այդ, նա չափազանց հուզական մարդ է, և գուցե դա մի քիչ էլ ցուցադրական է: Մյուս թեկնածուների մեջ ավելի հարմար մարդիկ կան, կարծում եմ: Բայց հիմա առանձնապես չեմ հետևում այդ ամենին, ինչի համար շատ ուրախ եմ: Ես հիմա ազատ մարդ եմ, զբաղվում եմ իմ գործով և պատճառ չունեմ վատամարդ լինելու իմ ժողովրդի առաջ: Ես բոլոր դեպքերում երևանցի եմ և ցավում եմ իմ քաղաքի համար: Եվ եթե իմ խորհրդի կարիքը լինի, ես այն կտամ ցանկացած քաղաքապետի:


«ԵՍ ԿՈՄՊՈԶԻՏՈՐ ԵՄ, ԲԱՅՑ ԻՄ ԳՈՐԾԵՐԸ ԺՈՂՈՎՈՒՐԴԸ ՉԻ ԼՍԵԼ»


-Ասում եք, որ հիմա ազատ մարդ եք: Նվագախումբ ղեկավարելուց, մանկավարժական գործունեությամբ զբաղվելուց զատ՝ Դուք կոմպոզիտոր եք: Այսօրվա ազատությունը կնպաստի՞ ստեղծագործական կյանքին, կոմպոզիտորական ներշնչանքին ավելի լիարժեք տրվելու հնարավորությունը կունենա՞ ցանկալի արդյունք:
-Իհարկե: Օրինակ, առաջիկայում մասնակցելու ենք Հանրային հեռուստատեսության «Երգ երգոց» հաղորդաշարին՝ մեծ նվագախմբով: Կան պարտիտուրաներ, որոնք փոքր կազմով կատարվելիս շատ են տուժում: Այդ հաղորդաշարով նշվել են Մարտին Վարդազարյանի և իմ հոբելյանները, և հիմա պատրաստվում ենք նշելու Մելիք Մավիսակալյանինն ու Ռաիսա Մկրտչյանինը: Երբ իմ հոբելյանական հաղորդման ընթացքում կատարվեցին ստեղծագործություններս, երևի շատերը միայն այդ ժամանակ իմացան, որ ես նաև կոմպոզիտոր եմ: Գուցե մեծ սխալ եմ գործել, որ, տասնամյակներով նվագախմբի ղեկավար լինելով, չեմ պրոպագանդել իմ ստեղծագործությունները: Հիմա նոր հասկացա, որ ես կոմպոզիտոր եմ, բայց իմ գործերը ժողովուրդը չի լսել: Այդ հաղորդման ժամանակ հնչեց 10-12 գործ, որոնց թվում՝ Հայաստանի Հանրապետության համար գրված հիմնի՝ իմ տարբերակը, որը տարիներ առաջ կայացած մրցույթում ընդգրկվել էր լավագույն հնգյակի մեջ: Ես ցավում եմ, որ այդ մրցույթը դադարեցրին, ու հիմնը չփոխվեց:
-Դժբախտաբար:
-Այո՛: Եվ հիմա ցանկանում եմ հիմնի իմ տարբերակը ցույց տալ հանրապետության նոր ղեկավարներին՝ հույսով, որ այն կհավակնի դառնալու Հայաստանի Հանրապետության հիմնը: Դա իմ մեծ փափագն է:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 4812

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ