Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Թողնել-հեռանալու մասին մի րոպե անգամ չեմ մտածում»

«Թողնել-հեռանալու մասին մի րոպե անգամ չեմ մտածում»
16.09.2016 | 09:41

«Իրատեսի» հյուրն է դերասանուհի ՍՈՖԻԿ ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ:

«ԷԿՈԼՈԳԻԱՊԵՍ ՄԱՔՈՒՐ ԿԻՆ ԵՄ»


-Տիկին Սոֆիկ, ինքներդ Ձեր մասին, կեսկատակ-կեսլուրջ, ասում եք, թե էկոլոգիապես մաքուր կին եք: Կմեկնաբանե՞ք:
-Այո՛, այդպես եմ ասում, որովհետև բջջային հեռախոս չեմ պահում, համակարգչից բան չեմ հասկանում, չեմ էլ մոտենում, չեմ ծխում, չեմ խմում, մազերս չեմ ներկում, կոսմետիկա չեմ օգտագործում, «ուրիշ» բաներ չեմ անում: Էնպես որ, էկոլոգիապես մաքուր, բնական կին եմ:
-«Էկոլոգիապես մաքուր» կնոջ կարգավիճակն ինչպե՞ս է ընկալվում հասարակության, մասնավորապես այն ռեժիսորների կողմից, որոնք Ձեզ առաջարկում են խաղալ գեղարվեստական ֆիլմերում, սերիալներում, տեսահոլովակներում:
-Ինձ, իմ տեսակը շատ են կարոտում: Փողոցում մոտենում են, ողջագուրվում, համբուրում, ասում են, թե նման եմ իրենց մորաքրոջը, տատին, քրոջը, մորը: Վերջերս մի երիտասարդ ռեժիսորի ֆիլմում խաղացի: Ասում էր, թե ես միակ դերասանուհին եմ, որ չներկված եմ: Դրա համար էր իր ֆիլմում ինձ նկարել: Այսինքն՝ չներկված դերասանուհու պահանջը կա, և ես միակ չներկված դերասանուհին եմ Հայաստանում:
-Այդ պահանջը եղել է Հայաստանում նաև տասնամյակներ առաջ, երբ Դուք գնացել եք Լենինականի թատրոնում աշխատելու: Կպատմե՞ք մանրամասները:
-Դեռ ուսանողուհի եղած ժամանակ խաղացել էի Թենեսի ՈՒիլյամսի «Ապակե գազանանոց» պիեսում Լաուրայի դերը: Գրիգոր Մկրտչյանն աշխատում էր Լենինականի թատրոնում, և Մալյանի խորհրդով կանչել էր ինձ այնտեղ աշխատելու: Ես գնացի Լենինական: Թատրոնի տնօրենը՝ Մարիամ Գևորգյանը, շատ հայտնի կին էր, նրա մասին լեգենդներ էին պատմում: Վախվորած մտա նրա սենյակ, ու նա ինձ տեսնելով՝ միանգամից ասաց. «Աղջիկ ջան, ես առաջին անգամ եմ տեսնում չներկված դերասանուհու, դու ընդունված ես: Ինչո՞ւ անկողինդ հետդ չես բերել: Դիմումդ գրիր: 150 ռուբլի աշխատավարձ ես ստանալու»: Բայց ես չգնացի այնտեղ աշխատելու:
-Ինչո՞ւ:
-Վախեցա գյումրեցիների սուր հումորից: Նրանց հումորը սպանիչ է: Մինչև կհասնեի ավտոկայան ու կվերադառնայի Երևան, այնպիսի բաներ լսեցի գյումրեցիներից, որ հասկացա՝ ես այնտեղ մի օր չեմ դիմանա: Պաշտում եմ գյումրեցիներին, հպարտանում նրանցով, հիանում համուհոտով, բայց դրանց սուր լեզվին դիմանալն անհնարին մի բան է:
-Մի տեսակ հավատս չի գալիս, որ վախեցել եք: Դուք ցանկացած միջավայրում կարողանում եք ընդունվել ու կարճ ժամանակում յուրային դառնալ:
-Վախերս ավելի ուշ պատճառաբանվեցին: Երբ Մալյանը Գյումրիում նկարում էր «Կտոր մը երկինքը», դրամատիկական թատրոնը հյուրախաղերի էր Կիրովականում: Որոշեցի Կիրովականից գնալ Գյումրի՝ նկարահանման հրապարակ, տեսնել Մալյանին, նկարահանող խմբի անդամներին: Սոֆիկո Ճիաուրելիի՝ դռները թակելու, աղջիկ ուզելու տեսարանն էին նկարում: Ես Սոֆիկոյի հետ վաղուց էի ծանոթ: Ես ասացի. «Սոֆիկո՛, դու նստի՛ր, մի՛ չարչարվիր: Թող լույսն ինձ վրա դնեն-կարգավորեն, հետո դու կխաղաս»: Դե դա երկարատև պրոցես է, այդ ընթացքում Սոֆիկոն կարող էր շունչ քաշել, հանգստանալ: ՈՒ մինչ լույսը կդնեին, փողոցում մեծ բազմություն հավաքվեց՝ մեծահասակներ, երեխաներ, աղմուկ, իրարանցում: Ես մտածեցի, որ Սոֆիկոն կարող է նեղվել, բարկանալ, և շրջվեցի երեխաների կողմն ու դիտողություն արեցի, փորձեցի լռեցնել: Մի պստիկ լենինականցի իսկույն վրա բերեց. «Արա՛, էս պոլի փետի՞ն ով է Էրևանից բերել»: Ես մեռա՜: Ասացի. «Էլ իմ ոտքը Լենինականում չի լինի»: Ես էսպիսի բաներից վախենում եմ, իսկապես չէի կարողանա այդ միջավայրում աշխատել:
-Իսկ Սոֆիկո Ճիաուրելին չէ՞ր վրդովվում այդ աղմուկ-աղաղակից, իրարանցումից:
-Նա երբեք իրեն չի պահել կինոաստղի նման, երբեք ամբիցիաներ չի դրսևորել: Ես Սոֆիկոյի հետ Ալավերդիում նկարահանվել եմ Մաշայի՝ Մարիա Սահակյանի «Փարոս» ֆիլմում և երկար եմ շփվել նրա հետ: Սոֆիկոն երբեք իր հանդեպ հատուկ վերաբերմունք չէր պահանջում:

«ՈՒՆԵՆՔ ԼԱՎ ԵՐԻՏԱՍԱՐԴ ՌԵԺԻՍՈՐՆԵՐ, ՈՐՈՆՔ ՍՏԵՂԾՈՒՄ ԵՆ ԼԱՎ ՖԻԼՄԵՐ»


-Մարիա Սահակյանին հիշատակելը մեր զրույցի սլաքներն ուղղորդում է դեպի ժամանակակից հայ կինո: Ի՞նչ վերաբերմունք ունեք այդ երևույթի նկատմամբ:
-Հենց Մաշայի օրինակով կասեմ, որ մենք ունենք լավ երիտասարդ ռեժիսորներ, որոնք ստեղծում են լավ ֆիլմեր: Մաշայի մյուս ֆիլմը՝ «Այդ ես չեմ», որ ստացավ «Ոսկե ծիրանի» մրցանակը, հրաշալի ֆիլմ է: Մեր կինոյում երևույթ է Արամ Շահբազյանը: Ես նրան հավատում եմ, շատ եմ հավատում: Ես «Ոսկե ծիրանի» ամենալավ հանդիսատեսներից եմ, ու փառատոնի օրերին եմ կարողանում դիտել ժամանակակից հայկական ֆիլմերը: Ամեն տարի անհամբեր սպասում եմ, թե երբ պիտի գա հուլիսի այդ շաբաթը, որ կարողանամ տոնը վայելել: Չեմ դադարում շնորհակալ լինել Հարություն Խաչատրյանին և նրա կոլեգաներին: Կարծում եմ, որ միայն ես չեմ այդպես մտածում: Կան շատերը, որ այդ փառատոնի մշտական հանդիսատեսն են: Նրանք էլ ինձ նման կհիշեն «Ոսկե ծիրանի» առաջին տարիների դահլիճները՝ 4-5 հանդիսատեսով, ու կհամեմատեն այսօրվա դահլիճների հետ, երբ ազատ նստատեղեր չկան: Որովհետև «Ոսկե ծիրանը» արդեն նաև հանդիսատես է պատրաստել: Եվ այս տարի, երբ վերջին օրը եկա ֆիլմ դիտելու, շատ ծանր տարա, որ «Ոսկե ծիրանն» ավարտվել է: ՈՒ ես զարմացած եմ, թե ինչ մեծ համարձակություն էր Հայաստանի նման երկրում, այսպիսի ծանր պայմաններում սկսել ու այսպիսի ընթացքի մեջ պահել «Ոսկե ծիրանը»: Առաջին «Ոսկե ծիրանի» ժամանակ՝ 2004-ին, իմ մասին պատմող ֆիլմը, որի ռեժիսորն ու օպերատորն էր Արմեն Խաչատրյանը, ստացավ գլխավոր մրցանակ: Եվ այդ տարվանից մինչ օրս ես հետևում եմ փառատոնի աճին ու զարմանքով հիանում: Տա՛ Աստված, որ հաջորդ տարի էլ արժանանանք այդ տոնը վայելելու բախտին:
-Ժամանակակից հայ կինոն հարո՞ւմ է հայ կամ համաշխարհային կինոյում առկա ուղղություններին, ինչ-որ «իզմերի» հետևո՞ւմ է, թե՞ այն ինքնօրինակ է ու գնում է իր բացած ճանապարհով, ձևավորում իր դիմագիծը:
-Ինձ համար այդ ուղղությունները կարևոր չեն, ես ցանկացած ուղղության կվստահեմ, եթե հավատամ: Ինձ համար կարևոր է, թե ով է կադրի այս կողմում կանգնած: Ես սարսափում եմ, երբ նկարողի հասցեն չեմ հասկանում:

«ՉԵՄ ՆԱԽԱՆՁՈՒՄ ԴՐՍՈՒՄ ԱՊՐՈՂ ՀԱՅԵՐԻՆ»


-Վերջին շրջանում նկարահանվել եք Արշակ Բեռնեցյանի «Մայրիկ» երգի տեսահոլովակում, որտեղ երգից առանձնացող մի տպավորիչ կերպար եք ստեղծել՝ մոր կերպար: Ի՞նչ նախապայմաններ եք առաջադրում տեսահոլովակներում նկարահանվելիս:
-Նախ պիտի հավանեմ երգը: Բայց նկարահանումների ընթացքում ես ասես երգից հեռանում եմ ու խաղում իմ կերպարը, խաղում եմ, ինչպես ֆիլմում: Այդ երգի տեսահոլովակում նկարվել ենք ես և Անահիտ Քոչարյանը, և դրա համար հասել ենք Մոսկվա: Մարդիկ նայում են տեսահոլովակն ու հուզվում: Եվ ես կարծում եմ, որ միայն երգը չի հուզում: Հուզիչ է նաև այն պատմությունը, որ տեսնում են էկրանին: Բոլոր ընտանիքներում էլ կան մայր-որդի բարդ հարաբերություններ, և դա անտարբեր չի թողնում մարդկանց: Անկախ նրանից, թե որտեղ եմ նկարվում՝ ֆիլմում, տեսահոլովակում, սերիալում, ինձ համար շատ են կարևորվում շփումները, ծանոթությունը մարդկանց հետ: Այդ նկարահանման ժամանակ շատ հայ մարդկանց ճանաչեցի: Հայերը շատ են Մոսկվայում: Ես ցնցված էի: Հայորդաց տանը Եղեռնին նվիրված միջոցառում էին կազմակերպել, շատ ազդեց վրաս: Պարզվեց, որ ինձ էլ ճանաչում էին, շատ ջերմ ընդունեցին, բոլորն ուզում էին լուսանկարվել հետս:
-Եվ Դուք զարմանո՞ւմ եք, որ Ձեզ ճանաչում են:
-Այո՛, ապշելու բան էր:
-Դուք արտագաղթ երևույթը տեսաք Ձեր աչքերով:
-Տեսա իմ աչքերով: Տեսա մեր նորակառույց հայկական եկեղեցին, մշակույթի տունը, որտեղ բազմաթիվ միջոցառումներ են կազմակերպվում: ՈՒնենք այնտեղ հայկական կիրակնօրյա դպրոց, թատրոն, ասմունքի, պարի խմբեր, ամե՜ն-ամեն ինչ: Ամեն ինչով զբաղվում են մոսկվացի հայերը: Այնպիսի՜ տներ, ռեստորաններ ունեն, ամեն մեկը մի իսկական Մեծ թատրոն՝ բեմով, օթյակներով, մեր դրամատիկ թատրոնի ունեցածից շատ ավելի մեծ դահլիճով: Վատ չեն ապրում հայերն այնտեղ: Բայց սիրտս ցավ ապրեց, որ էդ մարդիկ Հայաստանում չեն: Նաև մտածեցի, որ եթե այսպիսի կարողության տեր են, գուցե մի բանով օգտակար լինեն Հայաստանին: ՈՒ մի հուսադրող բան կար. տեսա, թե ոնց են հայերն իրար օգնում:
-Իսկ Հայաստանում իրար օգնելու հատկանիշը գերիշխո՞ղ է, ըստ Ձեզ:
-Այն միջավայրում, որ ես եմ գտնվում, այդ հատկանիշի դրսևորումները հուսահատեցնող չեն: Ես Ամերիկայում ապրող ընկերներ ունեմ, որոնց շատ եմ խղճում: Ինչ էլ որ լինի, չեմ նախանձում դրսում ապրող հայերին: Հայաստանում ծանր օրերի պակաս չկա: Ես փորձում եմ այդ մասին չխոսել, լռել: Բայց բաներ կան, որ արմատապես շրջել են իմ կյանքը: Օրինակ՝ Հոկտեմբերի 27-ը: Մինչև այդ օրը կարծես ուրիշ կյանք է եղել, այդ օրը ինչ-որ մի բան ջարդվել է մինչև խորքը, ու սկսվել է ուրիշ կյանք: Ես զարմացած եմ, թե դրանից հետո ոնց ենք մեջքներս ուղղել ու շարունակել ապրել: Հետո եղան նոր հոկտեմբերիքսանյոթեր, ու ես չգիտեմ՝ որտեղից ենք ամեն անգամ մեջներս ուժ գտնում ու դիմանում էս ամեն ինչին: Ես սա իսկապես չեմ հասկանում: Բայց և թողնել-հեռանալու մասին ոչ մի րոպե չեմ մտածում:
-Ամենադժվար տարիներին Դուք ամենաանսպասելի քայլին եք գնացել. առևտուր եք արել շուկայում: Եթե այն ժամանակ չեք գնացել, հիմա ի՞նչ գնալու մասին կարող է խոսք լինել:
-Դժվարություններն ինձ երբեք չեն վախեցրել: Հիմա էլ կկանգնեմ շուկայում, եթե դրա կարիքը լինի, բայց չեմ հեռանա Հայաստանից: Ես չեմ հասկանում, որ դրա համար կարելի է թողնել հայրենիքը: Մարդիկ կան, որ չունեն հայրենիքի գաղափար: Նրանց համար դա մի տեղ է, ուր իրենք ապրում են: Երանի՜ իրենց, ի՜նչ հեշտ են ապրում: Էս երկրում էսինչ բանը չկա, ուրիշ տեղում կա. գնամ-ուտեմ: Հետո՞: Ես շրջանցում եմ լուրերը, չեմ կարող լսել, որ սահմանին էլի երիտասարդ տղա է զոհվել: Դաժան է մտածել, որ թուրքը հերիք չէ, հիմա էլ ներսում ենք կռվում, իրար սպանում: Շատ եմ տանջվում: Բայց աշխարհում որտե՞ղ է խաղաղ: Ո՛չ մի տեղ: Ճապոնիայում էլ են տեռոր անում, Եվրոպայում էլ, Ամերիկայում էլ: Փոքր տարիքից անընդհատ լսել ենք երրորդ համաշխարհային պատերազմի վտանգի մասին: Ինձ թվում է, որ մենք ապրել ենք ոչ միայն երրորդ, այլև չորրրոդ, հինգերորդ, չգիտեմ՝ որերորդ համաշխարհային պատերազմները: Բայց մենք՝ հայերս, շատ միամիտ ենք: Ինձ համար հայն աշխարհի ամենամիամիտ արարածն է: Ամենաուսյալ, խելացի, ճարպիկ հային բերեք և մի հինգ տարեկան թուրք երեխայի: Էդ թուրքը հային հինգ րոպեում կխաբի, երդվում եմ: Ես վաղուց հասկացել եմ, թե որն է հայի կերպարը. Դեմիրճյանի խոսքով՝ «Ամենաներողամիտ ցեղն աշխարհում»: Մեր դարդը կթողնենք, ուրիշի համար լաց կլինենք: Անընդհատ էս է, անընդհա՛տ: Մեր միամտության պատճառով է, որ և՛ երկիր ենք կորցրել, և՛ պետականություն: Տվել ենք: Միամտաբար: Ով մտել է մեր տուն, ամենալավ պատառը նրա բերանն ենք դրել: Նրանք էլ նստել են մեր գլխին: Նաև շատ դժգոհող ենք: Որտեղ երկու հայ են հավաքվում, սկսում են բողոքել երկրից, իշխանությունից: Ես չեմ կարողանում այդպիսի խոսակցությունները հանդուրժել, իսկույն հակադրվում եմ, վիճում բոլորի հետ, դառնում թշնամի: Հա՜, ես էլ ունեմ դժգոհություններ, օրինակ՝ Փարաջանովի թանգարանի առջև կառուցվող շենքը համարում եմ անթույլատրելի բան: Գեղեցիկ ձորը և թանգարանը փակեցին, աղավաղեցին մեր բնությունը: Ի՞նչ է, հիմա էլ ժայռերն ու ձորե՞րն են զավթում: Մի բան չմնա՞, որ տեսնողը հավատա, թե Հայաստանը դարավոր երկիր է: Ի՞նչ է, այդպիսի բնապատկեր տեսնելու համար պիտի անպայման Թիֆլի՞ս գնանք, մենք չունե՞նք նման գեղեցկություններ: ՈՒ չեմ էլ հասկանում, թե ով պիտի գա-ապրի էդ անհեթեթ շենքում: Նայում ես, սիրտդ ճաքում է: Բայց այսպիսի բաները պատճառ չեն, որ նեղանամ ու հեռանամ հայրենիքից:
-Թատերական ինստիտուտում բեմական խոսք եք դասավանդում: Քանի՜-քանի սերունդ է աճել Ձեր ձեռքի տակ: Ինչպե՞ս կբնութագրեք նրանց:
-2001 թվականից եմ ինստիտուտում, որի համար շնորհակալ եմ Սոս Սարգսյանին: Չգիտեմ, թե անձամբ ես ինչքանով եմ մասնակից այդ ուսանողների աճին, որովհետև ինստիտուտում կան այնպիսի՜ վաստակ և փորձ ունեցող մասնագետներ: Կարող եմ վստահաբար ասել, որ ցանկացած կուրսում սովորում է 4-5 ուսանող, որոնց վրա կարող ենք հենվել ու տեսնել ապագան: Շատ կարևոր է, երբ տեսնում ես դերասանի կայացման ընթացքը: Այդ դեպքերում ես մտածում եմ, որ դերասանությունից ավելի բարձր փեշակ էլ կա՝ մանկավարժությունը:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 3229

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ