Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«Զբոսաշրջությունը խթանելու համար միայն մեկ նախապայման է պետք` նախօրոք հայտարարված ծրագիր»

«Զբոսաշրջությունը խթանելու համար միայն մեկ  նախապայման է պետք` նախօրոք հայտարարված ծրագիր»
24.03.2017 | 10:40

«Երևանյան հեռանկարներ» միջազգային երաժշտական փառատոնի 18-րդ շրջանը կմեկնարկի մարտի 26-ին` լեգենդար ջութակահար, կրկնակի «Գրեմմի» մրցանակակիր Պինկաս Ցուկերմանի ելույթով: Փառատոնի շրջանակում, համերգային բազմապիսի ծրագրերից զատ, տեղի կունենան նաև վարպետության դասընթացներ` Բյուրականի ակադեմիայում, և համերգներ` մարզերում: Փառատոնային տարին կեզրափակի հանճարեղ դաշնակահար, հայ ազգի մեծ բարեկամ Եվգենի Կիսինի մենահամերգը:

«Երևանյան հեռանկարների» դերի, նշանակության, առաջիկա ծրագրերի, ինչպես նաև մշակույթ-տնտեսություն կապը բարելավելու մասին է մեր զրույցը փառատոնի գլխավոր մենեջեր ՍՈՆԱ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆԻ հետ:


-Սահմանային լարվածության պատճառով անցյալ տարի «Երևանյան հեռանկարներում» գրանցվեցին ծրագրային փոփոխություններ: Մի շարք իրադարձային միջոցառումներ հետաձգվեցին: Այս տարի լրացվելո՞ւ է բացը: Առհասարակ, ինչո՞վ է առանձնանալու 2017 թվականի ծրագիրը:
-«Երևանյան հեռանկարները» Հայաստանի նորագույն պատմության մեջ առաջին փառատոնն է, որ հիմնվել է անկախության իններորդ տարում: Մենք հպարտությամբ ենք մտածում այն մասին, որ տասնութերորդ անգամ է մեկնարկում փառատոնը, և երկու տարուց կմոտենանք քսանամյակի շեմին: Սա պարտավորեցնող ու շատ կարևոր տարեդարձ է: 2017-ի ծրագիրն ընտրել ենք այն չափանիշներով, որով «Հեռանկարն» այսքան տարի աշխատել է: ՈՒնենալու ենք հյուրեր, որոնց հետ 2005-2006 թվականներից կապի մեջ ենք` հռչակավոր դաշնակահար Արկադի Վոլոդոսը, 8 «Գրեմմի»-ի մրցանակակիր «Էմերսոն» քառյակը: Հայաստանում նրանք լինելու են առաջին անգամ: Տարվա ընթացքում շատ քիչ համերգներ են ունենում, այս տարի պատվելու են նաև մեր երկիրը: Դրանք մեր իրադարձային, անհավանական ծրագրերից են: Զուգահեռ նաև 2018-ի ծրագիրն ենք կազմում: Կարծում եմ` 2017 և 2018 թվականների համերգային ծրագրերը կխթանեն նաև զբոսաշրջիկների այցը, ինչին կարող ենք հասնել ծրագիրը նախապես հայտարարելով:
-Հեղինակավոր արվեստագետների, երաժշտական խմբերի հյուրընկալությունը ապահովելու գործում ի՞նչ դեր ունեն երկիրը և փառատոնը, որի շրջանակում ելույթ են ունենալու:
-Առաջին գործոնը փառատոնն է: Ցայտուն օրինակ կարող եմ նշել. Ամստերդամի թագավորական ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի հայաստանյան համերգին Վրաստանի պատվիրակության կազմում էր նաև երկրի այն ժամանակվա նախագահ Միխեիլ Սաակաշվիլու տիկինը` Սանդրա Ռուլովսը: Ողջ խոսակցությունն այն մասին է, որ Վրաստանի առաջին տիկինը` լինելով հոլանդուհի, ստիպված էր եղել նրանց համերգը լսելու համար գալ հարևան երկիր: Նրանք շատ հստակ բացատրեցին, որ եկել են մասնակցելու փառատոնի, որն ունի մեծ փորձ, իրենցից առաջ հյուրընկալել է հինգ-վեց նման նվագախմբերի, երբ որևէ երկիր կունենա նման փորձ` սիրով կընդունեն հրավերը:
-Հայ հանդիսատեսի արձագանքը գոհացնո՞ղ է:
-Ավելի քան գոհացնող: Երբ տեսնում ենք լեփ-լեցուն դահլիճները, հանդիսատեսի ոգևորությունը, բոլոր դժվարությունները մոռանում ենք: Հասկանում ենք, որ այս ամենը շատ է պետք մեր երկրին, հանրությանը, դա այն հոգևոր սնունդն է, առանց որի չես ապրի: Ես միշտ ջերմությամբ ու սիրով եմ խոսում մեր հանդիսատեսի մասին: Արտիստներին նույնպես հիացնում են հայ հանդիսատեսի արձագանքն ու ընդունելությունը:
-Իսկ տոմսերի գնային քաղաքականությունը չի՞ խոչընդոտում արվեստասերներին` ներկա լինելու իրենց նախընտրած համերգին:
-Փառատոնի համերգները հիմնականում լինում են «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում: Առաջիկա համերգի` Պինկաս Ցուկերմանի օրինակով ասեմ, տոմսերի արժեքը 3000-30000 դրամ է: Էժան տոմսերը մոտ յոթանասուն տոկոս են կազմում: Տոմսերը որքան թանկ, այնքան քիչ են: 30 հազարը ընդամենը մեկ կարգի համար է` կենտրոնական կարգի, որ ձեռք են բերում այն մարդիկ, ովքեր ուզում են մեզ օգնել և ի վիճակի են դա անելու: Տոմսերի վաճառքի գումարը միշտ կարևոր է փառատոնի համար, որովհետև մենք ունենք պետական աջակցություն, բայց դա երբեք բավարար չէ անհրաժեշտ ծախսերը հոգալու համար:
-Ինչպե՞ս է հաջողվում տոմսերի մատչելիությունն ապահովել բացառիկ հռչակի տեր, բարձր վարձատրվող երաժիշտների և խմբերի պարագայում:
-Մեծ ուրախությամբ պետք է նշեմ, որ նրանք Հայաստան են գալիս իրենց հոնորարի ուղիղ կեսով: Դա մեր դիվանագիտական նվաճումներից է և արվում է այնպես, որ բանակցությունները շուկայական հարաբերությունների չվերածվեն` և՛ մեզ չվիրավորենք, և՛ մեր երկիրը «չէժանացնենք»: Դա մի գործընթաց է, որին բավական լավ ենք տիրապետում, և արդյունքն ակնհայտ է:
-Միջազգային հեղինակավոր փառատոնը կարո՞ղ է դեր ունենալ երկրի տնտեսության զարգացման գործում:
-Այո, և դա աշխարհում ընդունված մեխանիզմ է: Մեզանում կարծես չեն պատկերացնում, թե ինչ հզոր ռազմավարական դեր ունեն մշակութային նմանօրինակ նախագծերը: Էդինբուրգի փառատոնի բյուջեն, ենթադրենք, 12 միլիոն ֆունտ է, հայտարարված թվերով` 150 ֆունտ հետ է բերվում զբոսաշրջիկների միջոցով, որ գալիս են հատուկ փառատոնի համար: Շոտլանդիան այնպիսի հզոր պատմամշակութային ժառանգություն ունի, որ զբոսաշրջիկների հոսքը չէր պակասի, եթե նույնիսկ փառատոն չունենային, բայց պատկերացրեք, որ զբոսաշրջության ամենահզոր խթանը փառատոնն է: Եվ այդպես է ցանկացած երկրի համար: Վերջերս Բրյուսելում կայացած «Կլոր սեղանին» 15 առաջատար փառատոների հետ մասնակցում էր նաև «Հեռանկարները»: Փառատոների համար ծախսվող գումարներն այնքան մեծ էին, որ ես երբեք չէի կարող հրապարակել մեր բյուջեն, բայց որակական առումով հավասար են ու նույն գործն են անում երկրի համար: Որպեսզի «Հեռանկարները» խթանի զբոսաշրջությունը, միայն մեկ նախապայման է պետք` նախօրոք հայտարարված ծրագիր: Դրա համար մեր բյուջեն պետք է հստակ լինի, բայց արդեն 18-րդ տարին է` չունենք հստակություն և չենք կարողանում մեկ կամ գոնե կես տարի շուտ ծրագիրը հայտարարել: Այսպես, օրինակ, Ցուկերմանը հարևան Վրաստանում չի եղել, Բեռլինի սիմֆոնիկ նվագախումբը տարածաշրջանում չի եղել, սրանք պատճառ են մարդկանց մեծ հոսքի: 2018 թվականի համար փորձելու ենք մեխանիզմներ գտնել ու հայտարարել ծրագիրը, որ մեր երկիրն էլ այդ կենդանի արդյունքները վայելի:
-Ամփոփելով` կարո՞ղ եք առանձնացնել փառատոնի դերը, նշանակությունը, մինչ օրս ունեցած նվաճումները:
-Մշակութային դիվանագիտության նվաճումներ ենք ունենում, բազմաթիվ փակ դռներ են բացվում, աշխարհի գերաստղերը բարեկամանում են Հայաստանի հետ: Փայլուն օրինակ է «Քեզ հետ, Հայաստան» նախագիծը, երբ 2015-ին միլիոնանոց լսարան ունեցող աշխարհահռչակ երաժիշտները խոսեցին ցեղասպանության մասին, հայ երաժիշտների հետ աշխարհի տարբեր բեմերից հնչեցրին հայ կոմպոզիտորների ստեղծագործությունները: Աշխարհի առաջատար մամուլը գրեց այդ մասին: Ի վերջո, փառատոնը կրթական մեծ դեր ունի, մեր երաժիշտների կյանքն է փոխում, կենսագրությունը հարստացնում: Դժվարանում եմ գտնել մի ոլորտ, որին փառատոնը ծառայություն մատուցած չլինի, կարող եմ անվերջ թվարկել:


Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1564

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ