ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփն այսօր առավոտյան CNN հեռուստաալիքին հայտարարել է, որ ինքը «չի մտածում» միլիարդատեր Իլոն Մասկի մասին և մոտ ապագայում նրա հետ չի խոսելու։ «Ես նույնիսկ չեմ մտածում Իլոնի մասին։ Նա խնդիր ունի։ Խեղճը խնդիրներ ունի», - ասել է Թրամփը։ Այն հարցին, թե արդյոք զրուցե՞լ է Մասկի հետ, նա պատասխանել է. «Ոչ։ Կարծում եմ՝ որոշ ժամանակ նրա հետ չեմ խոսի, բայց նրան ամենայն բարիք եմ մաղթում»։               
 

«ՀԱՆՐԱՊԵՏԱԿԱՆՆ ԻՐ ՀԱՄԱՐ ՑԱՆԿԱԼԻ ՑՈՒՑԱՆԻՇՆԵՐՈՎ ԿԳՆԱ ԴԵՊԻ ՆԱԽԱԳԱՀԱԿԱՆ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ»

«ՀԱՆՐԱՊԵՏԱԿԱՆՆ ԻՐ ՀԱՄԱՐ ՑԱՆԿԱԼԻ ՑՈՒՑԱՆԻՇՆԵՐՈՎ ԿԳՆԱ ԴԵՊԻ ՆԱԽԱԳԱՀԱԿԱՆ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ»
22.10.2010 | 00:00

«Իրատես de facto»-ի հյուրն է ԱԺ ՀՀԿ խմբակցության պատգամավոր ԿԱՐԻՆԵ ԱՃԵՄՅԱՆԸ
-2011-ի բյուջեի նախագիծն արդեն խորհրդարանում է։ Իբրև գիտության, կրթության, մշակույթի և երիտասարդության հարցերի հանձնաժողովի անդամ` ի՞նչ գնահատական կտայիք բյուջեի նախագծին, այդ ոլորտներին կատարված հատկացումները բավարա՞ր են:
-Բյուջեի նախագիծը դեռ ԱԺ հանձնաժողովներում է քննարկվում, իբրև հաջորդ տարվա գլխավոր ֆինանսական փաստաթուղթ` բնականաբար տարբեր քաղաքական ուժեր տարբեր գնահատականներ են տալիս: Ես կարծում եմ, որ մենք աշխատում ենք դուրս գալ գլոբալ ֆինանսատնտեսական ճգնաժամից, և դա է հիմնական բնորոշիչը: Ձեր նշած ոլորտներում ֆինանսական հատկացումներն ավելացել են, և դա արդեն խոսուն փաստ է: Եթե այս պայմաններում աշխատավարձերը բարձրացվում են, խոսքը մասնավորապես վերաբերում է մշակույթի ոլորտի աշխատողներին, գուցե ոչ շատ, բայց բարձրացվում են, նշանակում է ամեն ինչ այդքան վատ ու անհուսալի չէ, ինչպես փորձում է ներկայացնել ընդդիմությունը: Իհարկե, նաև ամեն ինչ շատ լավ չէ, որ ասենք` արդեն ամեն ինչ արված է:
-Ի՞նչ չկա բյուջեի նախագծում, որ կուզեիք անպայման լիներ:
-Հուշակոթողների վերականգնմանը հատկացված գումարները, կարծում եմ, շատ քիչ են, ես այս հարցն անցյալ տարվա բյուջեի քննարկման ժամանակ էլ բարձրացրել եմ, չնայած կարծում եմ, որ այս ոլորտը համակարգված լուծումներ է պահանջում: Այդպիսի բյուջե ունենալով ես համոզված եմ, որ այս կետում կարող էինք ավելի մեծ թիվ ունենալ` նկատի ունենալով նաև այն խնդիրները, որ կան հուշակոթողների վերականգնման հարցում: Չափազանց մեծ թվով հուշարձաններ ունենք հանրապետության տարածքում, որ բարձիթողի վիճակում են, և մի քանի տարի հետո այլևս վերականգնելը դժվար կլինի:
-Այսինքն` պետությունն իր խնդիրը վերահասցեագրում է բարերարների՞ն:
-Իմ կարծիքով` այս բարդ հարցը պետական մոտեցում է պահանջում: Կան բարերարներ, ովքեր բավականին աշխատանք են տանում, սակայն այդ աշխատանքները հատվածական են:
-ՈՒրեմն պետք է շահագրգռել, պայմաններ ստեղծել, դրդել...
-Շահագրգռե՞լ: Եթե վերականգնված հուշակոթողի պատին ընդմիշտ հավերժանում է վերականգնող բարերարի անունը, ուրիշ ի՞նչ է պետք: Մենք սիրում ենք խոսել այլ պետությունների տարածքում հայկական հուշարձանների ոչնչացման մասին, մեր մշակութային ժառանգության պահպանման մասին, իսկ մեր երկրում պատասխանատվություն չունե՞նք: Ես կարծում եմ, որ այդ հարցը դեռ իր պատասխանին է սպասում:
-Հանրակրթության մասին օրենքում լրացումներ կատարելու օրինագիծը երկրորդ ընթերցմամբ է քննարկվում, հիմնարար փոփոխություններ եղե՞լ են:
-Անցած ամիսներին տասնյակ քննարկումներ են եղել շահագրգիռ անձանց, տարբեր կազմակերպությունների հետ, խորհրդարանական լսումներ կազմակերպվեցին: Կոալիցիոն գործընկերների, «Ժառանգության» առաջարկությունների մեծ մասը ներառվել է օրինագծում: Ոլորտը կարգավորվում է «Հանրակրթության մասին» օրենքով, մի լրացում է արվում ընդամենը «Լեզվի մասին» օրենքում, որը բովանդակային չէ, հղում է «Հանրակրթության մասին» օրենքին. «Միջազգային հանրակրթական ծրագրերի իրականացման առանձնահատկությունները սահմանվում են «Հանրակրթության մասին» ՀՀ օրենքով»: Այսքանը. այս հղումն արվում է, որպեսզի օրենքը համապատասխանի իրավական տեխնիկայի կանոններին: Օրինագծի լրամշակված տարբերակում սահմանված են բոլոր այլընտրանքային կրթական ծրագրերը` հեղինակային, փորձարարական, միջազգային: Խորհրդարանական լսումների ժամանակ մտահոգություն հնչեց, որ այդ դպրոցները կարող են հետագայում մասնաճյուղեր բացել, բազմանալ, օրինագծով սահմանվում է, որ այս ուսումնական հաստատությունները չեն կարող ստորաբաժանումներ ունենալ: Եթե մենք ընդհանրապես դեմ չենք այս դպրոցների գոյությանը, եթե դիտարկում ենք միջազգային ծրագրերի, Բոլոնյան գործընթացի շրջագծում, պետք է ունենանք այնպիսի օրենք, որը թույլ կտա իրականացնել այդ կրթական ծրագրերը միջազգային կրթական չափորոշիչներին համապատասխան:
-Ի՞նչ ենք ունենում, ի վերջո, այս օրինագծով:
-Ապագայում 2 մասնավոր և 9 միջպետական դպրոց, որտեղ 1-ին դասարանից բոլոր հայագիտական առարկաներն ուսուցանվում են ինչպես հանրակրթական դպրոցներում, և իրավունք ունեն իրականացնելու միջնակարգ կրթության երրորդ աստիճանի հանրակրթական ծրագրեր:
-Այդ դպրոցների շրջանավարտը որևէ առավելություն ունենալո՞ւ է հանրակրթական դպրոցի շրջանավարտից:
-Իրավական առումով` ոչ, այդ դպրոցի ավարտական վկայականով շրջանավարտը, ելնելով օտար լեզվի խորացված ուսուցումից, ավելի հեշտությամբ կարող է ընդունվել համապատասխան ուսումնական հաստատություններ:
-Ձեր կարծիքով` երբվանի՞ց կգործեն այդ դպրոցները:
-Բնականաբար` ոչ շուտ, օրենքը թույլ է տալիս միջպետական պայմանագրերի առկայության դեպքում արդեն մեկ տարուց սկսել: Բայց հազիվ թե մեկ տարուց գործեն. կրթական ծրագրերի, դասագրքերի, մասնագետների, տասնյակ հարցեր կան դեռ լուծելիք:
-Կռվից հետո չեն կրակում, բայց չեմ կարող չհարցնել` ինչո՞ւ հիշյալ օրինագիծն այսքան ու այսպես քաղաքականացվեց:
-Ես համոզված եմ, հարցումներն էլ են վկայում, որ հասարակության մեծամասնությունը կողմ է օրինագծին, իհարկե, անհանգստության պատճառներ կային, արվել են կառուցողական առաջարկներ, բայց ցավալի էր, որ որոշ ուժերի համար օրինագիծը դարձավ քաղաքական շահարկումների առարկա և իրենց ամբիցիաները բավարարելու միջոց:
-Որոշ ուժերը քաղաքակա՞ն, թե՞ մասնագիտական հողի վրա էին:
-Քաղաքականը, դժբախտաբար, գերակշռեց մասնագիտականին: Գտնվեց բարեբեր հող, որ ինքնարտահայտման հնարավորություն տվեց կայացման խնդիր ունեցող մարդկանց, այլ բացատրություն չկա քննարկումներն անձնական վիրավորանքներով համեմելուն: Տեսակետների արտահայտման ու պաշտպանության մեջ ծայրահեղությունը սխալ է: Ազգային ժողովը մարտադաշտ չէ, հավասարակշռված, տարբեր տեսակետների համադրումով միայն հնարավոր է լավագույնին հասնել:
-ՀՀԿ-ԲՀԿ անհաշտ մտերմության պատճառը ո՞րն եք համարում:
-Ես մեծ անհաշտություն չեմ տեսել:
-Մեծ մտերմությունն էլ ես չեմ տեսել:
-Ընդունեք, որ կա նաև լրատվամիջոցների սադրանքը:
-Կա, բայց ո՞վ ասաց, որ սադրանքին պետք է կուլ գնալ:
-Համաձայն եմ, բայց եթե, իրոք, հակասություններ լինեին, մի կոալիցիայում չէինք լինի, քաղաքական որոշումներ ընդունելիս մեր տեսակետները չէին համընկնի:
-ԲՀԿ-ն արդեն բարձրաձայնում է 50+1 տոկոս հավաքելու մտադրությունը: Դա բավականաչափ բաց ակնարկ է, որ ուղղված չէ ո՛չ «Ժառանգությանը», ո՛չ ՀՅԴ-ին, ոչ ՕԵԿ-ին, ուղղված է այն ուժին, որ հիմա ունի 50+1-ը: Կոալիցիոն գործընկերության վառ դրսևորում է, իհարկե, ընտրություններից երկու տարի առաջ սեփական հավակնությունների մասին զգուշացնելը, բայց որքանո՞վ է հավանական:
-Ընտրություններից առաջ պիտի գնահատես քո ուժերը և հավասարաչափ բաշխես, մինչև վերջնագիծ դեռ երկար ճանապարհ կա: ԱԺ ընտրությունները նախորդում ու նախապատրաստում են նախագահական ընտրությունները, այդ պատճառով էլ ՀՀԿ-ն հակադարձեց, որ պետք է հայտարարել նաև նախագահի թեկնածուի անունը: Ես ճիշտ եմ համարում հավասարակշռված մոտեցումը, ժամանակի մեջ ու տարածության վրա ուժերի խելամիտ բաշխումը: Կայծակնային որոշումներ ընդունել-իրագործելը «Հանրապետականի» ոճը չէ, մենք ամբողջ տարին կատարում ենք մեր ծրագրած աշխատանքները` մշակութային, կրթական, առողջապահական, այդ ծրագրերը չեն հարմարեցվում նախընտրական ժամանակին կամ հետընտրական ժամանակում չեն դադարեցվում:
-Միմյանց վարկաբեկելիս կուսակցություններն ինչո՞ւ չեն մտածում ընտրողի վերաբերմունքի մասին, որովհետև մտադիր են հարցն ընտրակաշառքո՞վ լուծել:
-Պետք է տարբերակել` ի՞նչ է նշանակում «միմյանց վարկաբեկել» և ի՞նչ է նշանակում «ընտրակաշառք»: Կուսակցական աշխատանքը վերաբերում է ամբողջ հասարակությանը, հնարավոր են ինչ-որ տարակարծություններ, որ գնահատվեն որպես միմյանց վարկաբեկել: ՀՀԿ-ն որևէ ծրագիր չի իրականացրել, որի ընթացքում կամ ավարտից հետո ասի` մենք դա արել ենք քեզ համար, որ քո ձայնն ընտրություններում մեզ տաս: Ընտրողների հետ աշխատանքը նորմալ կուսակցական աշխատանք է, որ ուղղված է երեխաներից մինչև ծերեր, սահմանամերձ գոտիներից մինչև մայրաքաղաք: Կուսակցությունների միջև հնարավոր է առողջ մրցակցություն:
-Կուսակցությունների` միմյանց վարկաբեկումը ընտրության գաղափարն է վարկաբեկում:
-Ո՞ր երկրում է իդեալական ընտրություն լինում:
-Դա բացատրությո՞ւն է, թե՞ արդարացում:
-Վատ օրինակը վարակիչ է, ես կարծում եմ` այս վաղաժամ սկսված քարոզչությունը անվստահության դրսևորում է, ավելի շատ իրենք իրենց են դիմում ու համոզում, քան ուրիշներին: Այն մարդիկ ու քաղաքական ուժերը, որոնք վստահ են իրենց հնարավորություններին, հանգիստ աշխատում են: Առաջ ընկնել պետք չէ, դեռ այնքան ժամանակ ու իրադարձություններ կան:
-Համաձա՞յն եք, որ ԲՀԿ-ն ինքնամատույց ձգտում է զոհի լուսապսակի:
-Այսի՞նքն:
-Նախարարների ու պաշտոնյաների հոդաբաշխ բացատրություն չստացող փոփոխություններ, մեծ ու փոքր սկանդալներ, հայտարարություններ, տեսեք` մեզ ինչպես են ճնշում...
-Ես կարծում եմ` ավելի կոռեկտ կլիներ, որ նման հարցերն ուղղեիք ԲՀԿ-ական պատգամավորներին:
-Իհարկե, ես էլ եմ կարծում, նույնիսկ գիտեմ` ինչ պատասխան եմ ստանալու: Քաղաքական դաշտում սադրանքները` հայերեն` «մուտիլովկան», սովորական են, խելամտությունը խուսանավելը չէ՞, որ սադրողը որոգայթում լինի:
-Ես կարծում եմ, որ սադրանքներին տրվում են նրանք, ովքեր իրական խնդիրներ ունեն, քաղաքական գործիչ, քաղաքական կուսակցություն միանգամից չեն դառնում, ճանապարհը շատ ու շատ բարդությունների, որոգայթների միջով է անցնում:
-50+1-ն ո՞ւմն է լինելու:
-Մենք մեր ուժերը երբեք չենք գերագնահատում, բայց և չենք թերագնահատում, կարծում եմ` «Հանրապետականն» իր համար ցանկալի ցուցանիշներով կգնա դեպի նախագահական ընտրություններ:
Զրույցը` Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1680

Մեկնաբանություններ