ՆԱՏՕ-ն եվրոպական անդամ պետություններին հորդորել է հնգապատկել ցամաքային ՀՕՊ կարողությունները՝ գրում է Bloomberg-ը։ Լրատվամիջոցը նշում է, որ նման կերպ դաշինքը ձգտում է «լրացնել ռուսական ագրեսիայի սպառնալիքին ի պատասխան առանցքային բացը»։ Զինված ուժերի կուտակման հարցը կքննարկվի հինգշաբթի օրը՝ Հյուսիսատլանտյան դաշինքի անդամ պետությունների պաշտպանության նախարարների Բրյուսելում անցկացվելիք հանդիպման ժամանակ։               
 

«Եթե դերասանը դադարի խաղալուց, «կժանգոտի», կմոռանա իր մասնագիտությունը»

«Եթե դերասանը դադարի խաղալուց, «կժանգոտի», կմոռանա իր մասնագիտությունը»
08.04.2016 | 09:45

«Իրատեսի» հյուրը ՀՀ ժողովրդական արտիստ ԳՈՒԺ ՄԱՆՈՒԿՅԱՆՆ է:

«ԹԱՏՐՈՆԻ ԱՇԽԱՏԱՎԱՐՁԻՆ ՆԱՅԵԼԻՍ ԾԻԾԱՂՍ Է ԳԱԼԻՍ ԿԱՄ ԼԱՑՍ»


-Պարոն Մանուկյան, «Այբբենարան բոլորի համար» հեռուստաֆիլմում Դուք արժեքավոր մի խրատանի եք մատուցում հանրությանը: Վայրիվերումներով առլեցուն մեր ժամանակներում իմաստուն այդ խրատներին ականջ դնողներ կա՞ն:
-Այնպիսի խորիմաստ խրատներ կան այդ ֆիլմում հնչող ասույթներում, որ եթե լսողը նորմալ մարդ է, հետևություններ անպայման կանի: Իհարկե, այդ պատառիկների ընտրությունը կատարել էր Գագիկ Հարությունյանը, և դրա էկրանային արտահայտչաձևի մեջ մենք կարողացել ենք ինչ-որ բանի հասնել՝ ըստ երևույթին: Մի քանի հեռուստաալիքով ցուցադրվեց այդ ֆիլմը և դարձավ հասանելի շատերին: Դա գիրք չէ, որ հասանելի չլինի ամեն մեկին: Հեռուստատեսությունն ավելի մատչելի է մարդկանց: Բայց եթերում էլ այնքան հաճախ չեն ցուցադրում նման բաներ: Դա շատ ուսանելի նյութ է, մարդկանց համար անհրաժեշտ, և եղած արձագանքներն էլ դրական են: Տեսնենք՝ կընդգրկի՞ լայն լսարան:
-Հեռուստաէկրանին Ձեզ առավել հաճախ ենք տեսնում սերիալների ձևաչափում: Դրանց մասին երկու հակադիր տեսակետ կա շրջանառության մեջ: Ոմանք պնդում են, թե դրանք անարժեք, հակաէսթետիկական երևույթներ են, որոնք ընդամենը ճաշակ ու մտածողություն են փչացնում: Ոմանք էլ հայտարարում են, թե դա կինոարվեստի՝ ձևավորման փուլում գտնվող մի նոր ճյուղ է, որը դեռևս իր առաջին, խարխափուն քայլերն է անում կայացման ճանապարհին: Դուք ո՞ր տեսակետին եք հարում:
-Դժբախտաբար, սերիալները ոչ թե իրենց առաջին քայլերն են անում, այլ վաղուց են մտել մեր իրականություն: Այնպես որ, չի կարելի ասել, թե հիմա դրանք խարխափում են, հետո ավելի լավն են դառնալու: Արվեստի չափանիշների առումով սերիալները բավականին կաղում են. սա իմ հաստատ համոզմունքն է: Որովհետև չի կարելի այսօր մի բան գրել, վաղը՝ դա նկարել: Հիմա այդպես է ընդունված: Էլ չեմ ասում, որ դերասանին հենց նկարահանման օրն են տալիս իր տեքստը: Մեկ-մեկ հեռուստադիտողը հարցնում է, թե ինչով է ավարտվելու սերիալը: Ես պատասխանում եմ, որ չգիտեմ. դա հո կինոսցենար չէ՞, որ սկզբից մինչև վերջ դերասանը կարդա, տեսնի դերի զարգացումն ամբողջությամբ, հետո միայն համաձայնի կամ չհամաձայնի խաղալ իրեն առաջարկվող դերը: Սերիալում ոչինչ նախապես չգիտես: Թեև սերիալների բոլոր սցենարները գրեթե նման են իրար՝ հիվանդանոց, գերեզմանոց, որոշ փոխհարաբերություններ՝ ընդունելի և ոչ ընդունելի: Իսկ այն, որ սերիալներն ինչ-որ ճանապարհ ունեն անցնելու՝ նոր վիճակի հասնելու համար, չեմ կարծում, թե հնարավոր է: Դրանից որևէ բան չի փոխվի: Որովհետև սերիալը դարձել է «ՔՌՐտՏՑՐպո»: Նախ՝ դրա մեջ փող կա: Եվ գուցե սերիալներ ստեղծողներին թվում է, թե իրենք շատ լուրջ բան են անում: Մեկ անգամ էլ տեսահոլովակում եմ նկարվել, իհարկե, ֆինանսական նկատառումներով, բայց այլևս երբեք չեմ անի նման բան:
-Գոյություն ունեցող պարագաներում սերիալ ստեղծողները, դրանցում նկարահանվող ոչ պրոֆեսիոնալ դերասանները կարող են և իրենց բավարարված զգալ: Ձեզ նման վաստակ, դափնիներ, հանդիսատեսի սեր ճաշակած մարդն ինչպե՞ս է տեղավորվում սերիալային ձևաչափում:
-Ժողովրդական խոսքով պատասխանեմ. «Նստենք թախտին, սպասենք բախտի՞ն»: Բոլոր դերասաններն էլ ֆինանսական իրենց վիճակը քիչ թե շատ կարգավորելու նպատակով են հայտնվում սերիալներում: Կոնկրետ ես հեռուստասերիալի համար ստացած գումարով կարողանում եմ որոշ կենցաղային հարցեր լուծել, մի բան, որ անհնար է անել թատրոնի աշխատավարձով: Թատրոնի աշխատավարձին նայելիս ծիծաղս գալիս է:
-Կամ՝ լացը:
-Կամ՝ լացը: Այո՛, լացը: Այսքան տարի աշխատելուց հետո կոպեկների վրա նստելն ահավոր բան է: Թատրոնի աշխատավարձը բավարար չէ բնակարանի կոմունալ ծախսերը հոգալու համար անգամ: Սա սարսափելի բան է: Սա ի՞նչ վարձատրություն է: Շատերն են ասում, որ եթե լինեի դրսում, հսկայական գումարներ կվաստակեի: Իսկ մեզ մոտ նման բան չի կարող լինել: Հետո, երբ մարդը չի լինում, սկսում են դիֆիրամբներ կարդալ, գովեստներ շռայլել, ասել, թե ինչ թանկ, տաղանդավոր անհատականություն կորցրին:
-Դե՜, մահացածին գովաբանելիս աշխատավարձի վճարում չի ենթադրվում:
-Այո՛, այդ դեպքում խոսքի վրա կապանքներ չկան: Ինչ կուզեն՝ կասեն: Իսկ քանի դեռ ողջ ես, ստիպված ես գնալու որոշ քայլերի՝ ապրելու համար: Ես հասկանում եմ, թե ինչու անուն ու վաստակ ունեցող արտասահմանյան որևէ դերասան երբեք չի նկարահանվում սերիալում, ավելին՝ շատ բծախնդրորեն է ընտրում ֆիլմում իրեն առաջարկվող այս կամ այն դերը: Որովհետև մարդն ունի ֆինանսական ապահովություն: Իր վիճակն այնպիսին է, որ հանուն փողի ստիպված չէ ցանկացած առաջարկ ընդունելու: Մարդը կարող է ընտրել՝ ելնելով իր հոգեկան բավարարվածության չափանիշներից, իր մասնագիտության նկատմամբ ունեցած սկզբունքներից: Երբ այս բաներն են դառնում առաջնային, դերասանը բոլորովին այլ դրսևորում է ունենում: Իսկ մեզ մոտ չկա այդ հնարավորությունը: Մենք չենք կարող հրաժարվել մեզ արվող առաջարկներից: Որովհետև հրաժարվելու դեպքում՝ մնում է նստել տանն ու «ժանգոտել»: Ինչպես որ սպորտսմենն ու երաժիշտը, այդպես էլ դերասանը պետք է միշտ ակտիվ աշխատանքային վիճակում լինի: Եթե դերասանը դադարի խաղալուց, իսկապես «կժանգոտի», կմոռանա իր մասնագիտությունը:


«ՇԱՏ ՀԱՃԱԽ ԴԵՐԱՍԱՆՆԵՐԻ ԱՆՈՒՆՆԵՐՆ ԵՆ ՀԱՆԴԻՍԱՏԵՍԻՆ ԲԵՐՈՒՄ ԹԱՏՐՈՆ»


-1980-ականներին Նիլ Սայմոնի «Զբոսայգում ոտաբոբիկ» ներկայացումը, որում Դուք գլխավոր դերակատարներից մեկն էիք, հանդիսատեսի անկասելի հոսք էր ապահովում դեպի դրամատիկական թատրոն: Տասնամյակներ անց Դուք նույն այդ ներկայացումը բեմադրեցիք Մհեր Մկրտչյանի արտիստական թատրոնում: Սերունդ էր փոխվել, ժամանակաշրջան, հասարակարգ: Ընկալվե՞ց բեմադրությունը նոր ժամանակներում:
-Այդ ներկայացումը ամենածավալուն ներկայացումն էր Մհեր Մկրտչյանի թատրոնում: Մյուս ներկայացումները փոքր էին, մեկ գործողությամբ: Իհարկե, սերունդը փոխվել էր, ընկալումներն այլ էին: Եվ գաղտնիք չէ, որ շատ հաճախ դերասանների անուններն են հանդիսատեսին բերում թատրոն: Դրամատիկականում այդ ներկայացման մեջ այնպիսի դերասաններ էին ներգրավված, որ հանդիսատեսը չէր կարող չգալ նրանց տեսնելու: Իմ խաղընկերներն էին Վիոլետա Գևորգյանը, Իշխան Ղարիբյանը, Էմմա Վարդանյանը: Տեսեք, թե ինչ ծաղկաբույլ էր հավաքված այդ ներկայացման մեջ:
-Եվ դրամատիկական թատրոնն այն տարիներին մի օազիս էր, որտեղ իրենց մշակութային ծարավը հագեցնելու էին գալիս բոլոր թատերասերները:
-Այո՛: Եվ չեմ կարող չնշել ամիսներ առաջ մահացած Վարուժան Խըտշյանի՝ բեմադրիչի ահռելի վաստակը «Զբոսայգում ոտաբոբիկ» ներկայացման հաջողության գործում: Վարուժանին ես շատ տաղանդավոր ռեժիսոր եմ համարում: Նույնիսկ ասել եմ բազմիցս, թե ի դեմս նրա՝ գտել եմ իմ իսկական ռեժիսորին, որն ինձ նման է մտածում, կամ ես՝ նրա նման: Հետագայում ևս մեկ աշխատանք արեցինք իրար հետ՝ «Կենտ զույգը» հեռուստատեսային ներկայացումը՝ դարձյալ ըստ Սայմոնի ստեղծագործության: Ինչո՞ւ չեն ցուցադրում այդ ներկայացումը: Ամիսներ ենք կորցրել, աշխատել ենք, բան ենք ստեղծել, և այսօր ոչ ոք տեղյակ չէ, որ կա նման ներկայացում: Արածդ ոչնչանում է չգիտես՝ ում թեթև ձեռքով:

«ՏԻՐԵՑ ՄԵԾ ԼՌՈՒԹՅՈՒՆ ԻՄ ԿԻՆՈԴԵԲՅՈՒՏԻՑ ՀԵՏՈ»


-Նույն գանգատը կարելի է հնչեցնել Ձեր կինոդեբյուտի՝ Հենրիկ Մարգարյանի «Տերտերին ուխտը» կարճամետրաժ ֆիլմի առնչությամբ: Ֆիլմ, որով առաջին անգամ Հայաստանը ներկայացվեց Կաննի կինոփառատոնում: Ինչպես Հենրիկ Մարգարյանն է վկայում, ֆիլմի հաջողության մեծագույն գրավականներից մեկը հենց Ձեր դերասանական խաղն է եղել, որն ապշեցրել է Սերգեյ Գերասիմովին ու Մոսկվայից Երևան ժամանած արվեստագետների պատվիրակությանը: Ձեզ անգամ շրջագայության են տարել Խորհրդային Միությունով մեկ, որպեսզի ցույց տան, թե ինչպիսի տաղանդավոր երիտասարդ դերասան ունի խորհրդային կինոն: Ի՞նչ տվեց Ձեզ այդ հաղթական կինոդեբյուտը՝ հետագա ստեղծագործական ուղին կառուցելու առումով:
-Գերասիմովը զարմացած էր, ասում էր, թե բոլորովին չի զգացվում, որ այս երիտասարդ տղան առաջին անգամ է կանգնում կինոխցիկի առաջ: Անհամեստ չթվամ, բայց նա ասաց, որ ինձ նման դերասանի համար հարկավոր է հատուկ սցենար գրել: Եվ այդ գնահատականից հետո ես մոտ 6-7 տարի առհասարակ չնկարահանվեցի: Զարմանալի բան: Երբ արտասահմանում մի դերասան հաջող դեբյուտ է անում, բոլորը փորձում են նրան «որսալ» ու նկարել իրենց ֆիլմերում: Դերասանը խեղդվում է առաջարկությունների առատությունից: Մեզ մոտ ճիշտ հակառակը եղավ: Երևի մտածում էին՝ եթե Մարգարյանը գտել է Գուժ Մանուկյանին, մենք էլ մեկ ուրիշ Գուժ Մանուկյան կգտնենք, էս ուրիշի գտածը մեզ պետք չէ: Չգիտեմ՝ դա ինչ մտածելակերպ է: Մանավանդ որ ես այն ժամանակ բավական լավ ֆիզիկական վիճակում էի, զբաղվում էի սպորտով, ունեի համապատասխան արտաքին: Կարելի էր լավ արդյունքի հասնել, եթե ինձ օգտագործեին սցենարիստներն ու ռեժիսորները: Բայց տիրեց մեծ լռություն իմ կինոդեբյուտից հետո: Սա իմ ցավոտ տեղն է: Մալյանի մոտ ես ընդամենը մեկ դեր խաղացի «Նահապետում», իսկ Դովլաթյանի մոտ չնկարվեցի առհասարակ: Գուցե ինձ չէին սիրում՝ որպես դերասանի. սա արդեն ուրիշ խոսակցության թեմա է: Տասնամյակներ անց կինոէկրանին դիտում էի «Տերտերին ուխտը» և փորձում գտնել որևէ սխալ իմ խաղի մեջ: Չգտա: Զարմանալի բան: Ամեն ինչ այնքան մանրակրկիտ էր արված այդ կերպարում, որ ես՝ իմ ամբողջ մասնագիտական փորձառությունն ուսերիս, չգտա փոխելու որևէ բան այդ դերում: Եվ շատ հետաքրքիր էր այդ ֆիլմի ստեղծման ընթացքը: Նկարահանման հրապարակում Հենրիկ Մարգարյանն ինձ թույլ չէր տալիս կողմնակի բաների խառնվել: Ինձ ասում էր, որ ներշնչվեմ, պատրաստվեմ նկարվելու այս կամ այն կտորում, չմտածեմ ոչ մի ուրիշ բանի մասին, հետո նայում էր աչքերիս՝ տեսնելու՝ ընկալե՞լ եմ իր ասածը: Երբ զգում էր, որ պատրաստ եմ, ցածրաձայն ասում էր՝ «մատոր»: Այդուհետ ինձ չի հանդիպել նման ռեժիսոր: Նա ստեղծել էր այդ տարվա խորհրդային երեք լավագույն ֆիլմերից մեկը, մյուս երկուսը, որ ընտրվեցին և «Տերտերին ուխտի» հետ տարվեցին Կանն, նկարահանել էին «Մոսֆիլմ» և «Լենֆիլմ» կինոստուդիաները: Եվ այս հոյակապ ֆիլմը չի ցուցադրվում:

«ԱՓՍՈՍՈՒՄ ԵՄ, ՈՐ ՉԵՄ ԿԱՐՈՂ ՓՈԽԱՆՑԵԼ ԻՄ ՈՒՆԵՑԱԾ ՓՈՐՁԸ»


-Որտե՞ղ են բավարարվում Ձեր հոգևոր պահանջներն այսօր՝ իբրև դերասանի:
-Դերասաններս կախման մեջ ենք բեմադրիչներից: Իհարկե, իմ դեպքում խանգարում է նաև տարիքը: Բայց ես նայում եմ Հոլիվուդի ֆիլմերը և տեսնում, թե ինչպես են իմ տարիքի դերասանները խաղում հետաքրքիր դերերում: Չգիտեմ՝ մեզ մոտ ո՞վ է այդպիսի դերեր գրելու, ո՞վ է բեմադրելու, բայց ես երազում եմ այդպիսի դերեր խաղալ: Հայրս ունի մի պիես՝ «Մանեկենը»: Շատ ուզում էի այդ պիեսում խաղալ, բայց ինչ-ինչ պատճառներով այն չբեմադրվեց դրամատիկական թատրոնում: Վերջին տարիներին ես մասնակցում եմ ասմունքի մանկական մրցույթներին և տեսնում, որ շնորհքով երեխաներ կան: Բայց դասատուները նրանց սխալ ճանապարհով են տանում: Նրանք բանաստեղծությունը որպես ոտանավոր են ասում, որպես հայոց լեզվի անգիր դաս: Այդ ամենն ասմունքի հետ կապ չունի: Եվ ես ափսոսում եմ, որ իմ իմացածը հետս տանելու եմ: Կուզենայի ունենալ այդ դպրոցականներին կրթելու հնարավորություն, որովհետև ես նրանց հուշում եմ բաներ, որ ուրիշը չի ասի. ե՛ս գիտեմ դրանք: Ափսոսում եմ, որ չունեմ այդ լսարանը, որ չեմ կարող փոխանցել իմ ունեցած փորձը:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1629

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ