ՆԱՏՕ-ն եվրոպական անդամ պետություններին հորդորել է հնգապատկել ցամաքային ՀՕՊ կարողությունները՝ գրում է Bloomberg-ը։ Լրատվամիջոցը նշում է, որ նման կերպ դաշինքը ձգտում է «լրացնել ռուսական ագրեսիայի սպառնալիքին ի պատասխան առանցքային բացը»։ Զինված ուժերի կուտակման հարցը կքննարկվի հինգշաբթի օրը՝ Հյուսիսատլանտյան դաշինքի անդամ պետությունների պաշտպանության նախարարների Բրյուսելում անցկացվելիք հանդիպման ժամանակ։               
 

Հուշի մի բեկոր Երվանդ Քոչարի մասին

Հուշի մի բեկոր Երվանդ Քոչարի մասին
25.05.2025 | 12:24

Նոր էի ընդունվել Գրականության ինստիտուտի ասպիրանտուրա:

Քոչարի կինը՝ լուսահոգի Մանիկ Մկրտչյանը, աշխատում էր մեր ինստիտուտի հայ հին գրականության բաժնում:

Մի օր գնացի ինստիտուտ և չգիտեմ ինչու բացեցի այդ բաժնի դուռը ու առաջին անգամ մոտիկից տեսա Երվանդ Քոչարին:

Նա նստած էր:

Տիկին Մանիկը և գրականագետ Կառլեն Դանիելյանը կանգնած զրուցում էին: Կառլենն ինձ ձեռքի շարժումով ներս կանչեց:

- Արի՛, ներս արի՛ Արամ ջան, արի՛ քեզ Վարպետի հետ ծանոթացնեմ:

ՈՒ ինձ ներկայացրեց Քոչարին:

Կառլենը բամբ ձայնով ասաց, որ ես իբր հեռանկարային, խոստումնալից գրականագետ եմ ու էլի նման լավ բաներ: Քոչարը նայեց ինձ, ժպտաց ու հարցրեց.

– Որտեղացի՞ ես:

Ամաչելով ու քաշվելով ասացի.

- Եղեգնաձորից:

Հարցրեց.

- Որտեղացի՞:

Ասացի.

- Եղեգնաձորցի:

Կառլենն ասաց.

- Արամ ջան, բարձր ասա, որ լսի, ինքը լավ չի լսում:

Մի քիչ ավելի բարձր ասացի: Քոչարը պատասխան սպասող հայացքով նայեց տիկին Մանիկի ուղղությամբ: Տիկին Մանիկն ասաց.

- Այ՛ Արամ, չե՞ս կարող ավելի բարձր, գոռալով ասել: Անկեղծ ասած, թեկուզ արդարացնող հանգամանքին, այնուամենայնիվ, համաշխարհային մշակույթի այդ հզոր մեծությանը գոռալով պատասխանելը կարծես թե զգում էի փոքր-ինչ վիրավորական:

Կատակով ասի ,

- Տիկին Մանիկ, ես ո՞ր օրվա գոռացողն եմ…, միգուցե Դու՞ք ասեք:

Տիկին Մանիկը ծիծաղեց ու նայելով Քոչարին ծղրտաց.

- Եղեգնաձորցի՜ի՜ի՜…

Քոչարը ժպտաց կրկին ու ասաց.

- Նստի՛ կողքս:

Նստեցի: Ասաց.

- Այ՛ դարալագյազցի, ավելի համով պանիր ու մեղր, քան Դարալագյազինն է, ուրիշ տեղ չեմ հանդիպել:

Քիչ անց:

Դիմացի պատին կախված մեծ շրջանակով մի յուղաներկ կտավ կար: Նկարում Մեսրոպ Մաշտոցն էր պատկերված: Դիմացի պատուհանից թափանցող լույսը կտավի շարունակության վրա արտահայտված էր բաց կապտամանուշակագույն երանգով, որի մեջ Այբուբենի տառերն էին անկանոն նկարված: Պատուհանի գոգը ներկված էր ընդգծված դեղին գույնով:

Քոչարը զննող հայացքով նայում էր նկարին: Ապա դարձավ ինձ.

- Արա՛մ, զգո՞ւմ ես այս նկարիչը գույների ֆիզիկայից անտեղյակ է: Առաքվող լույսը դեղին շերտի միջով անցնելով նման գունային անդրադարձ չի կարող ստեղծել:

Ես ակամա այնպիսի դրական դիմախաղով համաձայնվեցի իր դիտողության հետ, որ տեսնողին կթվար, թե գունային սպեկտրի մասին նրա ու իմ պատկերացումներն իմացության նույն բարձունքներում էին…

Հետո սենյակ մտան ուրիշ մարդիկ: Քոչարին ողջունեցին: Ես վեր կացա տեղիցս: Իրադրությունը փոխվեց ու ես դուրս եկա սենյակից:

Մնաց հուշի այս փոքրիկ դրվագը այդ հանճարեղ հայորդուց:

Արամ ԱԼԵՔՍԱՆՅԱՆ

Հ. Գ.

Հետագայում, երբ Քոչարն արդեն մահացել էր, «Գարուն» ամսագրում հոդվածով վերլուծեցի ծավալային, տարածական և կինետիկ նկարչության (peinture dans l, espace) սկզբունքվ Վարդան Մամիկոնյանի նրա հանճարեղորեն կերտած արձանը:

Դիտվել է՝ 2559

Մեկնաբանություններ