Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

Արժեքավոր ու հնացած արխիվային նյութերը` թանգարաններում

Արժեքավոր ու հնացած արխիվային նյութերը` թանգարաններում
12.02.2016 | 12:20

Թանգարաններում պահվող հին ձեռագրերը, գրքերը, լուսանկարները, փաստաթղթերը ինչպե՞ս են պահպանվում, վերականգնվում և ախտահանվում: Ի՞նչ միջոցառումներ են իրականացվում արխիվային նյութերն ուսումնասիրողներին հնարավոր մանրէներից պաշտպանելու համար: Մշակութային ժառանգության և ժողովրդական արհեստների վարչության պետի տեղակալ ԵՐԱՆՈՒՀԻ ՄԱՐԳԱՐՅԱՆԸ «Իրատեսի» հետ զրույցում ասաց, որ մշակույթի նախարարության ենթակայության տակ գտնվող թանգարանները ուսումնասիրում են, ընտրում իրենց ֆոնդերում առաջնահերթ վերականգնման, ամրակայման, մանրէազերծման կարիք ունեցող նյութերը և ցանկը ներկայացնում նախարարությանը: Այդ նյութերի թվային ցուցանիշը տեղադրվում է նրանց հետ կնքվող սուբսիդային պայմանագրերում, և թանգարանները պարտավորվում են տարվա ընթացքում նշված թվով առարկաներ վերականգնել` ի թիվս այլ աշխատանքների: Այսպես, օրինակ, Հայաստանի ազգային պատկերասրահը, Երևանի պատմության թանգարանը ներսում են իրականացնում վերականգնման աշխատանքները, իսկ այն թանգարանները, որոնք չունեն համապատասխան պայմաններ, օգտվում են այլ կազմակերպությունների ծառայություններից: Այսպիսով, ընդհանուր առմամբ, նյութերը վերականգնվում են, ուսումնասիրողներն էլ զերծ են մնում մանրէներից, թեև Երանուհի Մարգարյանի խոսքով՝ մանրէներ ունեցող, այսինքն` վտանգ ներկայացնող նյութեր թանգարաններում չկան:
Զրուցեցինք նաև Եղիշե Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի (ԳԱԹ) տնօրեն ԿԱՐՈ ՎԱՐԴԱՆՅԱՆԻ հետ: Այստեղ անհամեմատ շատ են արխիվային նյութերը: Վերականգնման բաժին չունեն: Թանգարանի տնօրենը նշեց, որ առաջնային խնդիրներից են համարում հնացած, քայքայված արժեքավոր փաստաթղթերը, հնատիպ ձեռագրերը, գրքերը կոնսերվացնելը, ինչը, սակայն, թանկ հաճույք է: Մշակույթի նախարարության տրամադրած գումարով կարողանում էին տարեկան ընդամենը տասը միավոր գիրք վերականգնել Մատենադարանի համապատասխան լաբորատորիայում, սակայն 2015-ին կառավարության որոշումով` պոլսահայ բանասեր, գրող Թորոս Ազատյանի ֆոնդի հավաքածուի օսմաներեն, թուրքերեն, պարսկերեն և արաբերեն ձեռագրերի մեծ մասը ի պահ է տրվել Մատենադարանին, և փոխարենը կնքվել է ԳԱԹ-ի առարկաների վերականգնման պայմանագիր, ըստ որի` 2015-2025 թթ. տարեկան 500 միավոր վնասված, քայքայման եզրին գտնվող ձեռագրեր վերականգնվելու են հնագույն ձեռագրերի պահպանության և վերականգնման լիարժեք պայմաններ ունեցող Մատենադարանում: Ընդհանուր առմամբ, ԳԱԹ-ի ֆոնդերը միլիոնուկես միավոր են և պարբերաբար վերականգնման կարիք ունեն: Իսկ ինչպե՞ս պետք է մարդիկ պաշտպանվեն հնարավոր մանրէներից, եթե գործ ունեն այն նյութերի հետ, որոնք դեռ վերականգնվելու և մանրէազերծվելու բախտին չեն արժանացել: ԳԱԹ-ի տնօրենի խոսքով` չես կարող իմանալ` որ նյութերում մանրէներ կան, որոնցում` ոչ, բայց արխիվի հետ գործ ունենալիս մասնագետները հատուկ դիմակներ, ձեռնոցներ են կրում: «Երկրորդ տարին է՝ գրական մասի հանձնաժողով ենք կազմել, հաշվառում ենք իրականացնում, ու վերջը չի երևում, այնքան շատ են նյութերը»,- ասաց տնօրենը:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2467

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ