ԱՄՆ-ի նախագահ Դոնալդ Թրամփը երկուշաբթի հայտարարել է, որ երկկողմ առևտրային հեռանկարների հարցում Եվրամիությունը շատ առումներով ավելի վատն է, քան՝ Չինաստանը։ «Նրանք զգալիորեն զիջում են։ Կտեսնեք։ Բոլոր հաղթաթղթերը մեր ձեռքում են»,- հավելել է նա։ ԱՄՆ ներմուծվող եվրոպական ապրանքների նկատմամբ Թրամփի սահմանած մաքսատուրքերը վերացնելու վերաբերյալ Վաշինգտոնի հետ մի քանի փուլով բանակցություններից անկախ՝ Եվրամիությունը դեռևս էական առաջընթացի չի հասել։               
 

«Եթե ժողովուրդն իր ներսում չի ընդունում այդ գաղափարը, այն չի ընդունում նաև վերնախավը»

«Եթե ժողովուրդն իր ներսում չի ընդունում այդ գաղափարը, այն չի ընդունում նաև վերնախավը»
27.01.2017 | 10:44

Եթե տնտեսական հատվածի բարեփոխումների ազդեցությունը որոշակի ժամանակ է պահանջում, ապա առողջապահության ոլորտում իրականացված քայլերն անմիջապես զգալի են բնակչության և բժշկական կենտրոնների համար։ Գաղտնիք չէ, որ առողջապահության գլխավոր խնդիրը ֆինանսավորումն է։ Խնդիր, որին 2016-ի դեկտեմբերին անդրադարձել էր առողջապահության նախարարը. կարևորելով մարդկանց առողջությունը` նա նշել էր նաև, որ կլինիկաները պետք է անսահմանափակ ծավալով ծառայություն մատուցեն։ Ինչ խոսք, այս հայտարարությունը բնակչության համար վաղուց սպասված էր, սակայն եթե պետպատվերի ֆիքսված գումարը բաշխվում է ըստ կլինիկաների, ապա ինչպե՞ս է հնարավոր անսահմանափակ ծառայություններ մատուցել։ Եթե մատուցված ծառայությունը ֆիքսված գնից ավելի արժենա, ապա որտեղի՞ց է այդ բացը լրացվելու։ Այս հարցի շուրջ տարեվերջյան ասուլիսից հետո զրուցեցինք առողջապահության նախարար ԼԵՎՈՆ ԱԼԹՈՒՆՅԱՆԻ հետ։

-Այո, համակարգում գործում է սահմանափակ բյուջեի սկզբունքը, որը հաստատված է առողջապահության նախարարության և բժշկական ծառայություն մատուցողի միջև կնքվող պայմանագրում,- ասաց նախարարը։- Սահմանափակ բյուջեի սկզբունքի համաձայն` հիվանդանոցին տրամադրվում է պետպատվեր, դրա հատկացված լիմիտի շրջանակներում հիվանդանոցն իրականացնում է պետպատվերի ծառայություն: Եթե լիմիտը վերջանում է, տվյալ բժշկական կենտրոնը շարունակում է սպասարկել, սակայն անվերջ այդ գործընթացն ապահովել անհնար է: Շահագործել հիվանդանոցների հնարավորությունները չի կարելի: Համակարգում գործում է նաև պետպատվերի վերաբաշխման սկզբունքը: Արդյունքում օգոստոսին կամ սեպտեմբերին նախարարությունը ստիպված է լինում վերաբաշխել բյուջեն: Այժմ մենք փորձելու ենք հրաժարվել այդ սկզբունքից: Պետպատվերի միջոցների վերաբաշխումը պայմանավորված է տարեսկզբին իրականացված ոչ ճիշտ բյուջետավորմամբ: Բյուջեի հատկացումներն ավելի արդյունավետ օգտագործելու նպատակով մենք փորձելու ենք փոխել պետպատվերի բաշխման մեթոդոլոգիան, ինչի արդյունքում զերծ կմնանք տարվա կեսից վերաբաշխում կատարելուց: Ինչ վերաբերում է Ձեր հարցի երկրորդ հատվածին, ապա, այո, հատկացվող, ասենք, 100 միավորին պետք է լրացուցիչ 100 միավոր գումարենք, որն ինչ-որ տեղից պետք է հայթայթել: Այսօր այդ բացը լրացնում է բնակչությունը տարբեր ձևերով՝ համավճարներով, ցավոք, նաև ստվերային եղանակով, դա որևէ մեկի համար գաղտնիք չէ: Մեր խնդիրն է ստվերից այդ գումարները դուրս բերել և դրանցով ծածկել եղած ֆինանսական բացը: Այժմ մենք աշխատում ենք այդ խնդրի լուծման տարբերակը գտնելու ուղղությամբ:
-Պարոն նախարար, ասացիք, որ ֆինանսների վերաբաշխումից փորձելու եք զերծ մնալ, դա իրականություն կդառնա 2017-ի՞ց, թե՞ 2018-ից:
-Մտադիր ենք այս տարվա առաջին եռամսյակում աշխատել վերաբաշխման մեխանիզմով, իսկ դրանից հետո կիրառել նոր մոտեցումներ:
-Գաղտնիք չէ, որ պետպատվերի գումարը մատուցվող ծառայությունների ինքնարժեքից ցածր է, ինչը ևս խնդիր է ստեղծում: Չե՞ք կարծում, որ իրավիճակը կարող է շտկվել պարտադիր բժշկական ապահովագրության ներդրմամբ: Մի կողմից դա կլուծեր ստվերային գումարների, մյուս կողմից` վերաբաշխման խնդիրները: Դուք ապահովագրության համակարգի «ուղնուծուծը» գիտեք, և մի տեսակ անհասկանալի է, թե ինչու եք հապաղում այդ որոշումը կայացնել: Գուցե այն չի ներդրվում, որովհետև կարող է արդարացված չլինե՞լ, թե՞ քաղաքական վերնախավը դրա «դաբրոն» չի տալիս:
-Ասեմ այսպես՝ ապահովագրությունը հիմնադրամ է, որտեղ կատարվում են մուտքեր, և իրականացվում են հատուցումներ: Այս դեպքում պետք է պարզել` կուտակող կողմը ո՞վ է լինելու` քաղաքացի՞ն, գործատո՞ւն, թե՞ պետությունը: Այսօր պետությունն իր կարողությունը ներդնում է պետպատվերի մեջ: Եթե կուտակող կողմը հանդիսանալու են քաղաքացին կամ գործատուն, ապա կամավոր ապահովագրության դեպքում մենք չենք ունենում հիմնադրամում այն անհրաժեշտ կուտակային մեծությունը, որը լրացնի բացակայող գումարների չափը: Եթե մենք խոսում ենք պարտադիր ապահովագրության մասին, ապա այն իրականացնելու համար պետք է մարդիկ իրենք ներկայացնեն այդ պահանջը: Այսինքն, մարդն ինքը պետք է ցանկանա մասնակցել հայրենի առողջապահության վերելքի գործընթացին, որը հետադարձ կապով անմիջականորեն անդրադառնալու է իր վրա: Ցավոք, այս պահին մեր հասարակությունն այդպես չի մտածում: Եթե ժողովուրդն ինքը պատրաստ չէ պարտադիր ապահովագրության ներդրմանը, դրա իրականացումը նրա կողմից կդիտարկվի որպես պարտադրանք, ինչը որոշ դեպքերում կարող է ստանալ նաև քաղաքական երանգ:
-Այնուհանդերձ, իշխանության վերնախավի համար, որը խաղի կանոններ թելադրողն է, ընդունելի՞ է պարտադիր ապահովագրությունը:
-Քաղաքական վերնախավը տեղյակ է և ապրում է ժողովրդի հոգսերով: Եթե մենք Ձեզ հետ միասին գիտենք, որ ժողովրդի համար պարտադիր ապահովագրությունը կարող է բեռ լինել, ապա հավատացեք, որ դա գիտի նաև քաղաքական վերնախավը: Եթե ժողովուրդն իր ներսում չի ընդունում այդ գաղափարը, այն չի ընդունում նաև վերնախավը: Վերնախավը հասարակության շարունակությունն է, որը շատ լավ զգում է նրա մտածողության տենդենցներն ու շունչը: Սրա հետ մեկտեղ համաձայն եմ Ձեզ հետ, որ մենք ուշացնում ենք այդ համակարգի ներդրումը: Իհարկե, կարելի է դրան գնալ ստիպողական մեթոդներով, սակայն ոչ ոք այդպիսի բան չի անի: Կարծում եմ` լավագույն տարբերակն այն է, որ հասարակությունն ինքը, հասկանալով, որ իր առողջության պահպանման և բարձրակարգ բժշկական ծառայություն ստանալու համար այդ համակարգն անհրաժեշտ է, պահանջի պարտադիր ապահովագրություն:


Զրուցեց
Ժասմեն ՎԻԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2346

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ