ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

Քանի դեռ գործարանը չի աշխատում, որակյալ ավտոճանապարհներ չեն լինի

Քանի դեռ գործարանը չի աշխատում, որակյալ ավտոճանապարհներ չեն լինի
27.03.2017 | 22:07

«Քանի դեռ ներկրման շուկայում ակտիվ գործունեություն է ծավալում ՈՒկրաինայում ՀՀ դեսպան Անդրանիկ Մանուկյանը, Հայաստանը էժան բիտում չի տեսնի». այսպիսին է շինանյութեր ներկրող ռուսական ներկայացուցիչների տեսակետը: Այս մասնավոր խոսակցությունը հիմք տվեց հասկանալու, թե ինչու մինչ օրս, 2008-ից սկսած, չի գործում Սուրենավանում հայ-ռուսական կապիտալով կառուցված, բարձր տեխնոլոգիաներով հագեցած բիտումի գործարանը, որի սեփականատերն է «Ռոսնեֆտ» ընկերությունը:

Մի կողմից, Հայաստանը 20 տարի ՝կարևորում է զբոսաշրջության զարգացումը, համարելով այն տնտեսության զարգացման գերակա ուղղություններից մեկը և նշելով, որ ոլորտի զարգացմանը խոչընդոտում է որակյալ ավտոճանապարհների հարցը, մյուս կողմից, արի ու տես, արդիականացված բիտումի գործարանը, որը կարող է լուծել այդ խնդիրը, գրեթե բիտում չի արտադրում: Մինչդեռ, 2008-ին, երբ այն կառուցվեց, նախատեսված էր, որ տարեկան պետք է արտադրի 40 հազար տոննա ճանապարհային, 3 հազար տոննա շինարարական բիտում, 40 հազար տոննա վառարանային վառելիք և 6 հազար տոննա դիզվառելիք: Ավելին, նախատեսված էր արտահանել արտադրանքը, վառարանային վառելիքից էլ ստանալ բենզին: Այս հեռանկարային ծրագիրն այսօր փոշիացած է, մինչդեռ գործարանի աշխատանքը կնպաստեր ոչ միայն էժան բիտումից ավտոճանապարհներ կառուցելուն, այլև զգալիորեն կակտիվացներ տնտեսությունը, ինչը, բնականաբար, դրականորեն կազդեր սոցիալական գործոնի վրա:


Այսօր, երբ Հայաստանը որակյալ բիտումի պահանջարկ ունի, զարմանալիորեն արտադրողը չկա, բայց կա բիտումի գործարանը: Սա ավելի քան ծիծաղելի իրավիճակ է, քանի որ այս ամենի առկայության դեպքում բիտումը Հայաստան ներկրվում է ՈՒկրաինայից և Իրանից: Ի դեպ, նկատենք, որ հայաստանյան տնտեսական դաշտում փորձագետները խոսում են նաև, որ Սուրենավանի բիտումի գործարանը չի աշխատում, քանի որ Իրանից շատ էժան գնով ներկրվում է, և ներկրողը մեկ անձ է: Թե կոնկրետ ով է, այս մասին փորձագետները լռում են: Այլ կերպ ասած, եթե փորձենք հասկանալ, թե ինչու Հայաստանը բիտում չի արտադրում, պետք է ենթադրել, որ խնդիրը այս պահին բիտում ներկրողների շահերից է բխում:
Գաղտնիք չէ, որ ներկրված բիտումից առաջին հերթին շահում են ներկրողները և այն պետությունը, որտեղից այն ներկրվում է: Մենք անընդհատ խոսում և գրում ենք շաքարավազի ներկրման մենաշնորհից, մոռանալով այլ շուկաները: Գուցե «Ռոսնեֆտ»-ին հարմա՞ր է իր գործարանի կիսամեռ վիճակը, ո՞վ գիտի: Բայց ինչով է Հայաստանին այս մոտեցումը հարմար, անհասկանալի է:


Ժասմեն ՎԻԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3328

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ