Այս շաբաթ ԱԺ-ն արտահերթ նիստում մեկ անգամ տապալված «Հրազդան-ցեմենտ» ՓԲԸ-ին հարկային և պարտադիր սոցիալական ապահովագրության վճարների գծով առաջացած տույժերից ազատելու մասին» օրենքի նախագիծը երկու ընթերցմամբ անցկացրեց: Սա այն օրենքն էր, որի քննարկման ժամանակ հիշեցին, թե ինչպես է Միկա Բաղդասարովը երկրից «թռել»` բյուջեին այդքան մեծ վնասներ հասցնելով: Պատգամավորներից շատերը պահանջեցին բերման ենթարկել այդ գործարանի արդեն նախկին տիրոջը` Բաղդասարովին, և պարտադրել տույժերը վճարել: Նախագիծը ՀՀԿ-ականների «սրտով» էլ չէր, մեկ անգամ տապալեցին, հետո «սաստվեցին» և խելոք-խելոք «կողմ» քվեարկեցին: Չնայած քաղաքական հարթությունում հարցը փակվեց, բայց տնտեսական ոլորտի մասնագետները պնդում են, որ այդ նախագիծն ունի վտանգներ: Այս առնչությամբ մի քանի հարց ուղղեցինք էկոնոմիկայի նախարար ԱՐԾՎԻԿ ՄԻՆԱՍՅԱՆԻՆ:
-Պարոն Մինասյան, որոշ տնտեսագետներ պնդում են, թե այս օրենքով վատ նախադեպ է ստեղծվում, քանի որ գործարարները կարող են հարկեր չվճարել, տույժեր կուտակել, հետո «թռնել», այդ բեռը թողնելով պետբյուջեի վրա:
-Այդ տնտեսագետներին կառաջարկեի ավելի որոշակիացնել իրենց տեսակետը: Նման հայտարարություն անելուց առաջ թող մեզնից պահանջեն, որ այս լավ գործիքը կիրառեն բոլոր այն սուբյեկտների նկատմամբ, որոնք երկրի տնտեսության համար էական նշանակություն ունեն:
-Վստահեցնո՞ւմ եք, որ այս օրենքը որոշ գործարարներ չեն կարող ծառայեցնել մեկ նպատակի՝ հարկային պարտավորություններից խուսափել, տույժեր կուտակել ու անպատիժ դուրս գալ այդ ամենից:
-Գործող օրենսդրությամբ, տույժեր կուտակելն ընթացակարգ է: Եթե հարկերը ժամանակին չեն վճարվում, հնարավորություն էլ չունեն վճարելու, այդ ժամանակ տույժեր են գոյանում: Եթե հարկերը չարամտորեն չեն վճարում, դրա համար քրեական պատասխանատվության են ենթարկվում: Եթե օբյեկտիվ պատճառներով չեն վճարվել հարկերը, այդ դեպքում կարող են այսպիսի լուծումներ լինել: Ակնհայտ է, որ գումար ունեցող որևէ գործարար չի ցանկանա հարկեր չվճարել, որովհետև կարող է քրեական պատասխանատվության ենթարկվել:
-Այն, որ մեր գործարարներն ամենևին էլ մտավախություն չունեն, որ չվճարված հարկերի համար կարող են պատասխանատվություն կրել, քննարկման այլ նյութ է: Այդուհանդերձ, չկա՞ մտահոգություն, որ այս օրենքը կարող է պարարտ հող հանդիսանալ այն «չարամիտ» գործարարների համար, ովքեր կարող են դիտավորյալ սնանկացման տանել իրենց ձեռնարկությունը:
-Դիտավորյալ սնանկացումը քրեորեն պատժելի արարք է: Այն տնտեսագետները, ովքեր նման հայտարարություն են անում, լավ կլինի հիմնավորված ներկայացնեն իրենց պատկերացումները: Երկրորդեմ՝ սա լավ գործիք է, որը կարելի է դարձնել համընդհանուր, որպեսզի կառավարությունը կարողանա առողջացնել այն սուբյեկտները, որոնք տնտեսական մեծ կշիռ ունեն և ունակ են ստեղծելու նոր արժեքներ:
-Այնուհանդերձ, այս օրենքով բյուջեն զգալի գումարի կորուստ է ունենում, սա մտահոգիչ չէ՞:
-Զարմանալին այն է, որ բոլորը խոսում են բյուջե գումարներ չվճարելու մասին, սակայն ոչ մեկը չի ասում, որ երբևէ բյուջեն կստանա՞ր այդ գումարը: Եթե այս տարբերակը չկիրառվեր, երկու հարյուր այլընտրանք կա, որոնցից ոչ մեկի դեպքում բյուջե գումար չէր վճարվելու: Այս դեպքում գոնե 60 տոկոսը հնարավոր է վերադարձնել և հարկային մուտքեր ստանալ` պահպանելով աշխատատեղերը, և արտադրության ծավալները մեծացնել:
Ճեպազրույցը` Ռուզան ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԻ