Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

«Ի՞նչ է նշանակում թուրք ազգ. ընդամենը տեղի ազգությունների գենետիկայի, մշակույթի վրա կայացած ինչ-որ շերտավորում»

«Ի՞նչ է նշանակում թուրք ազգ. ընդամենը տեղի ազգությունների գենետիկայի, մշակույթի վրա կայացած ինչ-որ շերտավորում»
26.04.2019 | 03:11

«Իրատեսի» հյուրը ՀՀ արվեստի վաստակավոր գործիչ, Հայաստանի պետական ջազ-նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավար, սաքսոֆոնահար ԱՐՄԵՆ ՀՅՈՒՍՆՈՒՆՑՆ է:


-Պարոն Հյուսնունց, 2010 թվականից ղեկավարում եք Հայաստանի պետական ջազ-նվագախումբը: Մինչ այդ երկար տարիներ աշխատել եք տարբեր նվագախմբերի հետ՝ որպես սաքսոֆոնահար: Ստեղծագործական ո՞ր վիճակն եք նախընտրում՝ երաժիշտ-կատարողի՞, թե՞ գեղարվեստական ղեկավարի, որը պատասխանատվության մեծ չափաբաժին և անձնական որակների ավելի լայն տիրույթ է ենթադրում:
-Իմ կապը նվագախմբի հետ շատ վաղուց է սկսվել: Բախտ եմ ունեցել աշխատելու դեռ օրբելյանական նվագախմբում՝ 1988 թվականից: Հետո եղավ ընդմիջում մեր գործունեության մեջ՝ կապված երկրի փոփոխությունների հետ: 1997-ին վերաբացվեց նվագախումբը՝ նոր, երիտասարդ կազմով: Նախաձեռնության ակունքներում երեք հոգի էինք՝ պրոդյուսեր Արթուր Ասատրյանը, գեղարվեստական ղեկավար Արմեն Մարտիրոսյանը, և ես՝ որպես երաժշտական ղեկավար, կոնցերտմայստեր, մենակատար: Այսինքն՝ 1997-ից աշխատում եմ այդ նվագախմբի հետ, և այն, ինչ ունենք այսօր, նաև այդ աշխատանքի արդյունքն է: Հասկանալի է, որ այս քսան տարիների ընթացքում կատարվել է սերնդափոխություն, այսօր լրիվ երիտասարդ կազմ ունենք, սակայն այն աշխատանքը, որ սկսել ենք տասնամյակներ առաջ, իր բովանդակության մեջ շարունակվում է: Եվ քանի որ ես, նվագախմբից բացի, ներգրավված էի տարբեր ծրագրերում, շատ էի լինում ուղևորությունների մեջ, 2005 թվականից դուրս եկա նվագախմբից և վերադարձա 2010-ին՝ արդեն որպես գեղարվեստական ղեկավար:

-Վերջերս համատեղ համերգ ունեցաք հանրահռչակ ջազմեն Ջեմի Դեյվիսի հետ: Ինչպե՞ս անցավ համերգը ճարտարապետների միության դահլիճում, որը դարձել է պետական ջազ-նվագախմբի ստեղծագործելու տարածքը, փաստորեն:
-Ես համարձակվել եմ վարձակալել ճարտարապետների միության դահլիճը՝ որպես փորձատեղ: Մեր ընկերոջ անձնական աջակցությամբ դահլիճը բերել ենք հնարավորինս պատշաճ տեսքի, բայց դեռ լիարժեք չէ վիճակը: Վարձակալության վճարը հայթայթում ենք արտաբյուջետային սուղ միջոցներից: 20 տարվա մշակութային քաղաքականությունից, մեդիայի «ավերիչ» դերակատարությունից հետո գրեթե հնարավորություն չի մնում մեծ արտաբյուջե ունենալու: Ճարտարապետների միության դահլիճը գտնվում է քաղաքի կենտրոնում, բացառիկ է իր սպեցիֆիկայով, ակուստիկայով, կարող է տեղավորել մոտ 300 հոգի: Ափսոս է այդ հնարավորությունները չօգտագործել: Եվ մենք որոշեցինք համերգային նախագծերի սկիզբը դնել այդ դահլիճում: Հուսամ, որ այն հետագա շարունակություն կունենա, և մենք կփորձենք նեկայացնել ոչ միայն ջազային երաժշտություն: Մենք ուզում ենք, որ այն դառնա հերթական համերգային դահլիճը քաղաքի կենտրոնում, որտեղ կարելի է լսել տարբեր ժանրերի լավ երաժշտություն: ՈՒրախ եմ, որ որպես սկիզբ՝ կարողացանք հյուրընկալել լեգենդար ջազային երգիչ Ջեմի Դեյվիսին: Առաջին համերգի տոմսերը շատ արագ սպառվեցին: Հուսամ՝ համերգների պարբերականությունը կշարունակվի: Բայց և փաստ է, որ լավագույն երաժիշտներին չի կարելի միայն շահագրգռել լավ երաժշտություն նվագելու հանգամանքով: Ցավոք, ոմանք գնում են երկրից, որովհետև դրսում ավելի բարձր վարձատրություն են ակնկալում: Այս իմաստով մեր նվագախումբը բավականին ծանր, մտահոգիչ իրավիճակում է:
-Մշակութային ապակենտրոնացումը արդեն մի քանի տարի դարձել է սկզբունք ջազ-նվագախմբի համար: Դուք պարբերաբար ելույթներ եք ունենում հայաստանյան տարբեր մարզերում: Ի՞նչ շարունակություն կունենա այս գործընթացը:
-Այո՛, ես մարզային ելույթների հարցում նախանձախնդիր եմ: Հիմա նորից ներկայացրել ենք ծրագիր նախարարությանը՝ մարզային համերգների հետ կապված: Այս անգամ ընդգրկել ենք սահմանամերձ Տավուշի մարզը և մտադիր ենք ելույթ ունենալ անպայման նաև զինվորականների համար: Ես սա էլ եմ շատ կարևորում, որովհետև զինվորը երկու տարի էքստրեմալ վակուումի մեջ է, և եթե կարողանում ես լցնել այդ վակուումը որակյալ մշակույթով, դա լինում է շատ ազդեցիկ, տպավորիչ ու անմոռանալի հետք է թողնում: Բանակից առաջ կամ հետո շատ դժվար է երիտասարդությանը կլանել, բերել համերգային դաշտ, ներգրավել մշակութային միջավայրի մեջ, որովհետև առօրյայում ժամանցի ընտրությունները մեծ են և ոչ համակարգված: Եթե ստանանք նախարարության համաձայնությունն ու նյութական աջակցությունը, մարզերում կկատարենք աշխատանք նաև կրթական ծրագրի ուղղությամբ: Արդեն մի քանի հանդիպում ունեցել եմ և հասկացել, թե ինչ պարարտ հող կա մարզերում և երբեմն ինչքան անմշակ ու անխնամ է այն, ցավոք:
-Չայկովսկու անվան երաժշտական դպրոցի մանկական ջազ-նվագախումբն եք նաև ղեկավարում: Ապագայի ի՞նչ հույսեր են ներշնչում այդ երեխաները:
-Երիտասարդ սերունդը շատ լավն է: Եվ ես ինձ պատասխանատու եմ զգում նպաստելու, որ այդ երիտասարդները կարողանան ռեալիզացնել իրենց կարողություններն ու արժանիքները, նաև հնարավորինս չունենան մեր կրած դժվարությունները: Ինձ համար դրանով է պայմանավորված երկրի որակը, նման հարցերին ճիշտ մոտեցումներով է որոշվում, թե որքան է լավը քո երկրում գործող համակարգը: Երևանում արդեն կայացել են մանկական երկու ջազ-նվագախմբեր՝ Չայկովսկու և Սպենդիարյանի անվան երաժշտական դպրոցներում, որոնք արդեն տվել են շրջանավարտներ, որոնցից ոմանք աշխատում են նաև պետական ջազ-նվագախմբում: Իսկ մարզերում շատ անելիք ունենք:

-Ես Ձեզ շատ հաճախ տեսնում եմ հայաստանյան տարբեր եկեղեցիներում: Աստված Արարիչ է, արարիչ է նաև ստեղծագործողը՝ իր ոլորտում: Մեծ Արարչի և ստեղծագործող-արարչի փոխշփումներն ինչպիսի՞ն են:
-Ստեղծագործելու կարողությունը տրվում է ի վերուստ: Եվ հենց այդ ունակությունն է, որ որոշում է մարդու աստվածային նմանությունը: Իհարկե, ստեղծագործություններն էլ են տարբեր: Ստեղծագործությունը երբեմն կարող է անգամ լինել տաղանդավոր, բայց՝ ոչ լուսավոր, ոչ սիրառատ: Ինչքան որ արարչագործությունն է գեղեցիկ, այդքան էլ արվեստագետը պիտի իր մեջ ունենա գեղեցիկի զգացողությունը և այն վերարտադրելու ունակությունը: Իսկ դրա համար նաև առօրյա կյանքդ պիտի փորձես հնարավորինս ձերբազատել տգեղ դրսևորումներից: Դա խնդիր է ամբողջ կյանքի համար՝ ամենօրյա զգոն, արթուն, սթափ, իհարկե ոչ առանց սայթաքումների ընթացող կյանքի:
-Դուք ելույթ եք ունեցել Կարսում՝ Բերդի վրա: Ինչպե՞ս էին ընդունում տեղի բնակիչները հայերի ելույթը:
-Ընդունելությունը շա՜տ շատ ջերմ էր: Բացօթյա տարածքում էինք նվագում, հազարավոր հանդիսատեսների առջև: Իմ զգացողությունը երկակի էր. ելույթի ընթացքում չէի հասկանում՝ լա՞վ է, որ այդտեղ նվագում եմ, լավ չէ՞: Բայց կարծեմ թե լավ էր: Մանավանդ ելույթից հետո ավելի համոզվեցի, որ լավ էր, որովհետև չէր դադարում ունկնդիրների հոսքը, որոնք ցանկանում էին շփվել մեզ հետ: ՈՒ ես հասկացա, որ նրանց մեջ գրեթե չկա որևէ մեկը, որի մեջ հայկական արյուն չլինի: Ընդհանրապես, եթե ամբողջ Թուրքիան մի քիչ լավ թափ տաս, կտեսնես, որ մարդիկ կա՛մ հայ են, կա՛մ հույն, կա՛մ բուլղար, կա՛մ ասորի: Ի՞նչ է նշանակում թուրք ազգ. ընդամենը տեղի ազգությունների գենետիկայի, մշակույթի վրա կայացած ինչ-որ շերտավորում: Մանավանդ Կարսում հայկական ներկայությունը շատ խիստ էր զգացվում:
-Ինչպե՞ս եք վերաբերվում այսօր հաճախակի հնչող հայտարարություններին, թե մենք պիտի ազատագրենք մեր պապենական հողերը, մինչև Քուռ-Արաքս պիտի հետ բերենք մեր կորսված տարածքները: Սա ռոմանտիկա՞ եք համարում, արկածախնդրությո՞ւն, թե՞ իրատեսություն:
-Դա, իհարկե, բաղձալի բան է: Կարելի է դրա մասին երազել, անշուշտ: Բայց մինչև այդ հայտարարությունը մենք շատ մեծ անելիք ունենք: Նման արդյունքները հենց այնպես չեն տրվում: Մեր ժողովուրդը նորոգվելու, շտկվելու, ներքին միասնության, առողջացման կարիք ունի, և դա հրատապ է: Երբ մենք մեր ներքին արժեհամակարգը վերագնահատենք՝ հիմնվելով մեր ավանդական քրիստոնեական արժեքների վրա, դրանից հետո նոր միայն կարելի է բարձրաձայնել բաղձալի նպատակների մասին:
-Մեր երկրում կատարված քաղաքական փոփոխությունը ընդառա՞ջ քայլ էր դեպի Ձեր ասած նորոգությունը, թե՞ հետքայլ:
-Համենայն դեպս, հնարավորություն էր: Եվ հուսով եմ, որ այդ հնարավորությունը պիտի ռեալիզացվի: Անշուշտ, ուրախ եմ, որ ունեցանք փոփոխության հնարավորություն, բայց և մտահոգություն ունեմ՝ դեպի լա՞վն ենք գնալու, թե՞ դեպի վատը: Իհարկե, բոլորին գոհացնելը անհնար է, և այդ առումով հիասթափությունն անխուսափելի է, բայց գոնե դրան չնպաստեն հապճեպ, ոչ իմաստուն քայլերով:
-Ինչպե՞ս եք տեսնում ջազ-նվագախմբի առաջիկա ընթացքը:
-Պիտի փորձենք պահել համերգների պարբերականությունը մեր դահլիճում, ունենալ, անշուշտ, ելույթներ նաև ավելի մեծ դահլիճներում: Դժվար է, բայց պիտի փորձենք ունենալ հրավիրյալ արտիստների պարբերականություն: Նվագացանկն անընդհատ պիտի թարմացվի: Եթե համաշխարհային ջազային ստեղծագործություններ նվագում ենք բավական շատ, օրիգինալ նվագացանկը դեռ համեմատաբար փոքրածավալ է: Պիտի մեծացնենք այն, և ես հետամուտ եմ այս նպատակին: Չեմ կարող միայն ինքս գործիքավորել նվագացանկը, չեմ էլ ցանկանում: Սա պետական նվագախումբ է, Հյուսնունցի անձնական նախագիծը չէ, և այն պիտի հնչի շատ բազմերանգ, բազմաոճ: Այսինքն՝ պետք է պատվիրել գործիքավորումներ, ներգրավել նոր անձանց, իսկ դա էլի բերում-հանգեցնում է նաև նյութականին: Հուսով եմ՝ կլինեն մարզային ելույթներ, ինչպես ասացի, և արտասահմանյան ելույթներ: Թեև ծանր է կազմակերպել 25-26 հոգու հյուրախաղերը, բայց արդեն երրորդ տարին է, որ փորձում ենք մասնակցել արտասահմանյան փառատոների և արժանանում շատ լավ արձագանքի: Սրանից ավելի լավ քայլ երկրի վարկանիշը բարձրացնելու իմաստով չեմ էլ պատկերացնում:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 4517

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ