Իրանի պաշտպանության նախարար, բրիգադի գեներալ Ազիզ Նասիրզադեն կիրակի օրը նախազգուշացրել է, որ ամերիկացիները չեն կարող սպառնալ Իրանին, քանի որ ամբողջ տարածաշրջանում նրանց բազաները գտնվում են Իրանի նշանառության տակ։ «Մենք թշնամի չենք մեր հարևան երկրներին, նրանք մեր եղբայրներն են, բայց նրանց տարածքում գտնվող ամերիկյան բազաները կդառնան մեր թիրախները», - շեշտել է Նասիրզադեն։               
 

Պատվաստվող բարոյական գիտակցություն

Պատվաստվող բարոյական գիտակցություն
02.03.2022 | 11:58

«Ճշմարիտ եմ ասում ձեզ, եթե չդառնաք ու չլինեք մանուկների պես, Երկնքի արքայությունը չեք մտնի» (Մատթ. 18;3):

Ես եկել եմ իմ մանկությունից այնպես, ինչպես մի որևէ երկրից են գալիս:
«Չէ՞ որ բոլոր մեծահասակներն էլ մի ժամանակ մանուկ են եղել, պարզապես նրանցից քչերն են այդ մասին հիշում»:
Անտուան դը Սենտ Էքզյուպերին հիրավի այն երջանիկ մեծահասակներից էր, ում հաջողվել էր անաղճատ պահպանել մանկական մաքրությունը, անմիջականությունն ու հիշողությունը:
Մարդկությունը գալիս է իր մանկությունից, որից քիչ բան է մտաբերում: Ամեն մանկան ծնունդն ու ճիչը նրա հավաքական հիշողության մեջ փոքրիկ առկայծումներն են այն կարոտալի ժամանակների, երբ ինքը շրջապատված էր ծնողական գորովով և հոգատարությամբ: Մարդկության կյանքը մեղքով բեկված խողովակով անկասելիորեն հոսում է դեպի ծերություն և մահ: Այդ է վկայում ամեն մի մարդու կյանքի ընթացքը. «Մարդը ծնվում է, տառապում ու մահանում»,-ամփոփում է վաղեմի իմաստությունը: Ամեն ինչ, որ սկիզբ ունի, ունի նաև վերջ, սակայն ամեն մարդ ներքին, մինչև վերջ չգիտակցված համոզում ունի, որ ինքը «ի սկզբանէ էր» և կմնա հավիտյան: Հակառակի մասին պնդողները պարզապես ողջ լինելու փաստով չեն պատկերացնում ու խորությամբ չեն զգում սեփական ապրումները: Այդ համոզումը օբյեկտիվորեն բխում է այն փաստից, որ մարդու մեջ կա անսկիզբ ու անվախճան Աստծուց մի մասնիկ:


Հաճախ մարդիկ մոռանում են իրենց մանկությունը, որովհետև այնտեղ ցավը ավելի շատ է, քան ուրախությունը: Նրանց մնացած ողջ գոյությունը վերածվում է դաժան ու ոխակալ հաշվեհարդարի: Շատ ծնողներ հաշմում են իրենց պաշտելի զավակների մանկությունը, դրանով իսկ` ողջ կյանքը, նրանց հոգին էգոիզմով սնուցելով և մարմինը նյութական ճոխությամբ պարարտացնելով: Խեղված ու թունավորված մանկություն ունեցածներն են, որ խեղում են նաև ողջ մարդկության ապագան: «Պլանավորում» են մեր ընտանիքները կեսարյան հատումներով և պատվաստումներով: Կանխարգելում են դրախտի վերադարձը, Արքայության կանխավայելումը:


Մարդը իր սերունդների մեջ փնտրում է իր դրախտը: Աշխարհ է գալիս մեկը, ով կարծես թե չկար ու եղավ, և բերում է իր հետ մի բան, որ մի ժամանակ կար, բայց կորսվեց: Ամեն մի մանկան ծնունդով մարդը մի գիրկ դրախտ փայփայելու և մշակելու հնարավորություն է ստանում: Մարդը ամեն մի մանկան ծնունդով իրեն վերադարձող մանկության աչքերին նայելու ու այդ աչքերում իր փրկված գալիքը փնտրելու փորձառությունն է ապրում:
Մանկան նման լինել` բնավ չի նշանակում մանկամիտ, արկածախնդիր և անպատասխանատու լինել, ինչպես փորձում են հավաստիացնել որոշ այդպիսիներ` չքմեղորեն իրենց վարքը արդարացնելով:


«Եղբայրնե՛ր, մտքով երեխա մի՛ եղեք, այլ եղե՛ք երեխա չարություն գործելու մեջ, բայց մտքով եղե՛ք չափահաս» (Ա կորնթ.14; 20): Լինել մանկան պես, նշանակում է լինել մանկան պես անկեղծ, անմիջական և ծնողական գորովագութ ու սիրառատ գրկին վստահող:
Մանուկների հետ կապված շատ պատվիրաններ կան. «Թու՛յլ տվեք այդ մանուկներին եւ մի՛ արգելեք, որ նրանք Ինձ մոտ գան, որովհետեւ Երկնքի արքայությունը այդպիսիներինն է» (Մատթ. 19;14), «Մի՛ զայրացրեք ձեր զավակներին, այլ մեծացրեք նրանց Տիրոջ խրատով եւ ուսումով» (Եփ.6;4), «Զգու՛յշ եղեք, որ այս փոքրիկներից մեկին չարհամարհեք. ասում եմ ձեզ, որ Երկնքում նրանց հրեշտակները մշտապես տեսնում են երեսն Իմ Հոր, որ Երկնքում է» (Մատթ. 18;10): Սակայն առաջին հայացքից երեխաներին չվերաբերող, թեև երեխաներին ուղղված` «Պատվի՛ր քո հորն ու մորը,- որ առաջին պատվիրանն է` տրված խոստումով,- որպեսզի լավ լինի քեզ համար, եւ երկար կյանք ունենաս երկրի վրա» (Եփ. 6; 2-3) պատվիրանը առավելապես վերաբերում է մանկությանը և, նախևառաջ, սեփական մանկությունը, սեփական սկիզբը չմոռանալու պատվիրան է, անհրաժեշտաբար պարտադրվող, պատվաստվող բարոյական գիտակցություն, որովհետև, եթե ծնողի հոգատարությունը զավակի հանդեպ կարող է լոկ բարոյականություն չպահանջող բնազդ լինել, ապա զավակի հոգատարությունը ծնողի հանդեպ կարող է լինել զուտ բարոյական գիտակցության խթանումով:


Մանկությունն էր բացականչում. «Օվսաննա՜ Բարձրյալին»: Մարդկության Մանկությունը վերադարձել էր: Ապահովված էր մարդկության շարունակականությունը, այն դեպքում, երբ նա ոչ շատ վաղուց կանգնած էր ստույգ կործանման եզրին:
Մարդկությունը չի գոսանում. ծաղկում է Հույս-Մանկությունը,
Մարդկությունը չի կասկածում. հավատում է Մանկությանը,
Մարդկությունը, թե արթուն է` պահպանում է Մանկան քունը,
Մարդկությունը չի խարխափում. շողում է Լույս-Մանկությունը,
Մարդկությունը, թե չի կաղում`
Մանկությունն է վազում, խաղում,
Խթանում է Մարդկությանը...
Մարդկությունը կա հարակա, քանի դեռ Կյանք-Մանկություն կա:


Երեցկին Լիլիթ Հովհաննիսյան
Գորիս

Դիտվել է՝ 16131

Մեկնաբանություններ