Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«Կյանքը` երաժշտության մեջ, երաժշտությունը` կյանքի»

«Կյանքը` երաժշտության մեջ,  երաժշտությունը` կյանքի»
17.03.2017 | 01:54

Մալթայի Հանրապետության մայրաքաղաք Վալետայում անցկացվող դաշնակահարների միջազգային 5-րդ «Valletta International PIANO Competition 2017» մրցույթում ԱՐՄԵՆ-ԼԵՎՈՆ ՄԱՆԱՍԵՐՅԱՆԸ արժանացել է պատվավոր առաջին մրցանակի և գավաթի, որը, ի դեպ, վերջին չորս ամսում դաշնակահարի երկրորդ հաղթանակն է: 2016-ի հոկտեմբերին մեր հայրենակիցը նվաճել էր առաջին մրցանակ և գավաթ Ֆրանսիայի Նիցցա քաղաքում կայացած 9-րդ «Concours International de Piano Nice CՒte d՚Azur» դաշնակահարների միջազգային մրցույթում: Երևանի Պ. Ի. Չայկովսկու անվան միջնակարգ մասնագիտական երաժշտական դպրոցի սանը (պրոֆեսոր Շուշանիկ Բաբայանի դասարան) և Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի դաշնամուրային բաժնի շրջանավարտը (պրոֆեսոր Սերգեյ Սարաջյանի դասարան) այժմ ուսումը շարունակում է Բելգիայի Լիեժի Թագավորական կոնսերվատորիայում (պրոֆեսոր Էթիեն Ռապպեի և Ֆրանսուա Տիրիի դասարաններում)` համատեղելով Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի ասպիրանտուրայի հետ (պրոֆեսոր Ս. Սարաջյանի դասարան): Զբաղվում է նաև համերգային գործունեությամբ։ Բելգիայում անցկացվող «Վիտրաժ» երաժշտական փառատոնի հիմնադիրն ու գեղարվեստական ղեկավարն է: Հայաստանը բազմիցս ներկայացրել է ՀՀ մշակույթի նախարարության աջակցությամբ:

«ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԵՐԱԺՇՏՈՒԹՅՈՒՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՆԵԼԸ ՊԱՐՏԱԴԻՐ Է»


-Մասնակցել եք մեծ թվով միջազգային և հանրապետական մրցույթների, արժանացել դափնիների, մեդալների: Ինչո՞վ էր առանձնանում Վալետայում անցկացվող մրցույթը:
-Հանձնախմբում կային դաշնակահարներ աշխարհի ավելի քան քսան երկրից: Մրցույթին մասնակցում էին դաշնամուրային տարբեր դպրոցների պրոֆեսիոնալ ներկայացուցիչներ: Մրցակցությունը բավական բարդ էր: Երևի թե դրանով էր առանձնանում մրցույթը:
-Ի՞նչ ծրագրով եք հանդես եկել:
-Մրցույթը բաղկացած էր երկու փուլից: Առաջին փուլում պետք է ներկայացվեին բազմաոճ և տարբեր ժամանակաշրջանների ստեղծագործություններ: Կատարել եմ Արամ Խաչատրյանից սկսած մինչև ռուսական, արևմտաեվրոպական և բելգիական ժամանակակից երաժշտություն: Եզրափակիչ համերգի ծրագիրն ազատ էր, մասնակիցները կատարում էին երաժշտություն` իրենց ընտրությամբ: Այդ համերգին հանդիսատեսը մեծ թիվ է կազմում. մարդիկ գալիս են լսելու մրցանակակիրներին: Եվ ես նախընտրեցի մեկ անգամ ևս Խաչատրյան կատարել` մատուցելով համաշխարհային համբավ ունեցող կոմպոզիտորի ստեղծագործությունը:
-Ի՞նչ է ենթադրում հաղթանակն այս մրցույթում: Ձեզ համար ի՞նչն էր ամենակարևորը:
-Մի շատ կարևոր հանգամանք. հնարավորություն է ընձեռվել սկավառակ ձայնագրելու: Դա լինելու է իմ առաջին սկավառակը: Ձայնագրությունները կսկսվեն այս տարվա հոկտեմբերին: Թողարկվելու է 2018-ի փետրվարին: Անպայման ընդգրկելու եմ հայ կոմպոզիտորի դաշնամուրային ստեղծագործություն: Առայժմ չեմ կարող անուններ նշել: Ասեմ միայն, որ դա լինելու է հայերի համար սիրված ստեղծագործություն, օտարերկրացիների համար` նորություն:
-Որքան հասկանում եմ, Ձեր համերգացանկում անպայման տեղ ունեն հայ կոմպոզիտորների ստեղծագործությունները:
-Թե՛ մենահամերգների ժամանակ, թե՛ համերգներին, որոնց մասնակցում եմ, կարծում եմ, հայկական երաժշտությունը ներկայացնելը պարտադիր է: Գրեթե միշտ եվրոպական և ռուսական երաժշտության կողքին կատարում եմ նաև հայկական երաժշտություն:
-Իսկ ինչպե՞ս են ընկալվում դրանք դրսում, տեղ գտնո՞ւմ են օտարերկրյա երաժիշտների համերգացանկում:
-Երկու օրինակ բերեմ: Անցյալ տարի Գերմանիայում համերգի ժամանակ կատարեցի Առնո Բաբաջանյան և Արամ Խաչատրյան: Համերգի ավարտին ինձ մոտեցան երաժիշտներ և խնդրեցին նոտաները: Դա այն պահն է, երբ զգում ես քո արածի արդյունքը: Երկրորդ օրինակը. 2016-ից Բրյուսելում անցկացվում է իմ հիմնադրած «Վիտրաժ» փառատոնը` Բելգիայում Ռուսաստանի գիտության և մշակույթի կենտրոնի հետ համագործակցությամբ: Փառատոնի մասնակցության նախապայմաններից է, որ մասնակիցները, անկախ նրանից, թե ինչ ազգության են, պետք է ներկայացնեն մեկ հայկական և մեկ ռուսական գործ: Համերգներից մեկի ժամանակ, որ տեղի ունեցավ «Ռուսական տանը», ռուսական երաժշտությունից հետո հնչեց հայկական երաժշտություն, որը ջերմությամբ ընդունեց նաև ռուս հանդիսատեսը: Կարծում եմ` սա խոսում է այն մասին, որ հայկական երաժշտարվեստը շատ հետաքրքիր է օտարերկրացիների համար:

«ՀԱՅԱՍՏԱՆՅԱՆ ԲԵՄԸ ՇԱՏ ՀԱՐԱԶԱՏ Է»


-Արմեն, կա՞ էական տարբերություն` հայաստանյա՞ն բեմում եք, թե՞ արտերկրի: Զգացողություններն ինչպիսի՞ն են:
-Իհարկե, ես ծնվել և ապրել եմ Հայաստանում: Հայաստանյան բեմը շատ հարազատ է: Ի վերջո, հանդիսատեսի մեջ կան մարդիկ, որոնց շատ ես սիրում ու գիտես, որ նրանք էլ քեզ են շատ ջերմ վերաբերվում: Այլ հարց է, որ Եվրոպան գործունեության իմաստով ավելի հարմարավետ է, երաժշտի համար հնարավորությունները շատ են: Դասական երաժշտության պահանջարկը անհամեմատ մեծ է, համերգներն անցնում են լեփ-լեցուն դահլիճներում, անկախ նրանից` ուսանողական համերգ է, թե պրոֆեսիոնալ: Բայց, կրկնում եմ, հայաստանյան բեմում շատ ավելի հարազատորեն եմ ներկայանում:
-Դաշնակահարի հաջողության համար ի՞նչն է ամենից ավելի կարևոր` համերգացա՞նկը, բեմական հմա՞յքը, թե՞ լավ տեխնիկան ու պրոֆեսիոնալիզմը:
-Բոլորը, միայն տեխնիկայով կամ միայն երաժշտականությամբ արդյունքի չես հասնի: Իհարկե, միշտ էլ բաղադրիչներից մեկն ավելի է գերակշռում: Կարևորը ճիշտ մտածելակերպն է: Պետք է գիտակցես քո արած գործի կարևորությունն ու ներկայանաս լավագույնս: Կարծում եմ` բոլոր ասպարեզներում է այդպես:
-ՈՒշադրություն դարձրե՞լ եք, թե ինչպես են հայկական երաժշտությունը կատարում այլազգի երաժիշտները: Մատուցումը, հոգին ա՞յլ են:
-Կոմիտասի դաշնամուրային ստեղծագործությունները մեր հայ երաժիշտների կատարմամբ շատ եմ հավանում, շատ հայեցի են, բայց եթե լսեք, թե ինչպես է Կոմիտաս հնչեցնում ռուս հայտնի դաշնակահար Գրիգորի Սոկոլովը, կթվա, թե ամբողջ կյանքն ապրել է Հայաստանում: Նա լավ տեղյակ է հայկական պատմությանը, ծանոթ է Կոմիտասի կյանքին և ստեղծագործություններին: Իսկ առհասարակ, երաժշտությունը ազգություն չունի, թարգմանություն չի պահանջում: Երաժիշտը հնչյունների միջոցով ունկնդրին է փոխանցում այն, ինչ զգում ու ապրում է այդ պահին:
-Քաղաքական, ազգային խնդիրների բախվո՞ւմ եք արտերկրում` կապված հայ-թուրքական հարաբերությունների, հայ-ադրբեջանական հակամարտության հետ:
-Եվրոպայում մենք խուսափում ենք այն ամենից, ինչ թուրքական է` սկսած թուրքական հագուստից: Պատասխանելով Ձեր հարցին` բախվո՞ւմ ենք քաղաքական խնդիրների, թե՞ ոչ, ասեմ, որ ավելի շատ փորձում ենք ձայն բարձրացնել երաժշտության միջոցով ու հնարավորինս նպաստ բերել մեր երկրին: Իբրև օրինակ` ապրիլյան պատերազմի օրերին Բելգիայում մի քանի երաժիշտներով կազմակերպեցինք բարեգործական համերգ-դրամահավաք: Հայ համայնքի գրեթե բոլոր ներկայացուցիչները մասնակցեցին դրամահավաքին: Մեր սպասածից անհամեմատ ավելի շատ գումար հավաքվեց, ինչը տրամադրեցինք հայ զինվորների ընտանիքներին:

«ԵՐԱԺՇՏՈՒԹՅԱՆ ՄԵՋ ԿԱ ԱՅՆ ԱՄԵՆԸ, ԻՆՉՆ ԱՌԿԱ Է ԿՅԱՆՔՈՒՄ»


-Ինչո՞ւ Արմեն-Լևոն:
-Երկու պապիկներիս անուններն են: Ծնողներս են այդպես որոշել: Եկեղեցում Արմեն անունով եմ կնքվել, անձնագրով Լևոն եմ: Հիմնականում Արմեն են դիմում, ու ես պատվով եմ այն կրում: Պապս` դոկտոր, պրոֆեսոր Արմեն Մինասյանը, հայտնի մանկական վիրաբույժ էր, փրկել է հարյուրավոր կյանքեր: Երկար տարիներ ղեկավարել է Երևանի թիվ 1 կլինիկական հիվանդանոցի մանկական վիրաբուժության բաժանմունքը:
-Գիտեմ, որ Միսաք Մեծարենցի հետ նույնպես ազգակցական կապ ունեք:
-Այո, մայրիկիս տատիկը Միսաք Մեծարենցի հորեղբոր դուստրն է եղել:
-Ի՞նչ եք կարծում` երաժշտության մեջ պոեզիա կա՞:
-Անշուշտ: Երաժշտության մեջ կա նաև նկարչության որոշ չափաբաժին: Դասախոսներիցս մեկը տպավորիչ համեմատություն էր անում. երաժշտութան մեջ, երբ ֆորտեից միանգամից անցնում ես դեպի պիանո, ասում էր` պատկերացրեք, որ կարմիրը փոխվում է կապույտի, տարբերությունը պետք է զգացվի: Երաժշտության մեջ կան գույն, պոեզիա, երաժշտության մեջ կա նաև մաթեմատիկա, կա այն ամենը, ինչն առկա է կյանքում: Կյանքը` երաժշտության մեջ, երաժշտությունը կյանքի մեջ է:
-Առաջիկա ծրագրերի մասին ի՞նչ կասեք:
-Բելգիայի «Հայ տանը» կանանց տոնին նվիրված համերգ է լինելու: Հնչելու են դասական գործեր, արգենտինական տանգո, ջազ: Համատեղ հանդես կգանք Ֆրանսիայից ժամանած սաքսոֆոնահար Հարություն Հարությունյանի հետ: Կան նաև այլ համերգների և փառատոների հրավերներ: Սպասվում է նաև «Merci, Maestro!» դաշնակահարների միջազգային մրցույթ Բելգիայում, որտեղ ես կլինեմ հանձնախմբի կազմում:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2732

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ