Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

Ձեր կյանքին վտանգ չի սպառնում, հարգելի՛ քաղաքագետներ, միաբանվե՛ք

Ձեր կյանքին վտանգ չի սպառնում, հարգելի՛ քաղաքագետներ, միաբանվե՛ք
24.11.2014 | 17:31

Մի առիթով ասել եմ, որ Հայաստանում քաղաքագետներն ու քաղաքական վերլուծաբանները իրենց թվով ու որակով չեն զիջում աշխարհի ոչ մի երկրի: Դա լա՞վ է, թե՞ վատ: Լավ է, քանի որ բնական ընտրության օրենքով և քանակը որակի փոխվելու բնական և փիլիսոփայական անխախտ օրենքով, մենք պիտի ունենայինք մշակված և գործի դրված «քաղաքագիտություն» դիսցիպլինը, որը պիտի մշակեր ՀՀ արտաքին քաղաքականության հայեցակարգը, և անկախ այն բանից, թե ով է երկրի նախագահը և նրա կուսակցական պլատֆորմը, երկիրը պիտի գնար քաղաքական այդ ուղիով: Բայց Հայաստանում այդպես չէ: Կա քանակ, չկա որակ, ավելի ճիշտ՝ չկա արդյունք:

Բոլորը՝ առանձին -առանձին, Հայաստանի Հանրապետության արտաքին քաղաքականության համար ունեն իրենց միակ ու ճշմարիտ քաղաքական հայեցակարգը: Վերջերս քաղաքացիական նախաձեռնությամբ (նախաձեռնող՝ Մարինե Վահրադյան) փորձ արվեց միավորել ու միաբանել քաղաքագիտական ասպարեզում հայտնի վերլուծաբաններին, որպեսզի նրանք քաղաքական դաշտում մշակեն, մեր երկրի համար այնքան կարևոր «ճանապարհային քարտեզը»: Բայց եկան, խոսեցին, տեսագրվեցին, անմահացան ու գնացին՝ ամեն մեկն իր աշտարակից խոսելու:
Ակամա մտաբերեցի Վլադիմիր Մայակովսկու պոեմներից մեկը՝ «Прозасидавщиеся » («Ժողովամոլները»): Ցավոք, մենք էլ ենք դարձել միայն կարծիք, գաղափարներ, ռազմավարություն ու մարտավարություն մշակողներ, բայց ոչ դրանք իրագործող կամ համախմբող մեկ ընդհանուր հայաստանանպաստ ուժ:
Քաղաքականությունը Ա-ից Բ կետ տանող ուղիղ ճանապարհ չէ, և քաղաքականության մեջ բնավ էլ երկու կետերի միջև եղած ամենակարճ գիծն ուղիղը չէ: Քաղաքականությունը ճշգրիտ գիտություն չէ, բայց և այնքան ճշգրիտ է, որ պահանջում է «Ճիշտ տեղում, ճիշտ ժամանակին» բանաձևն ու դրա անհապաղ իրագործումը: Համաշխարհային երկրորդ պատերազմի ժամանակ, երբ Գերմանիայում ինչ-ինչ ուժերի դրդմամբ հայերին հրեաների պես ներկայացնում են որպես սեմական ծագում ունեցող ժողովուրդ, Նժդեհը բանակցությունների մեջ է մտնում կառավարական որոշակի ուժերի հետ, տպագրում է հայերի արիական ծագման վերաբերյալ գիտական ուսումնասիրություն և փրկում Եվրոպայի հայերի բնաջնջումը, իսկ Դրոն հայ գերիներից կազմում է լեգեոններ, որ Գերմանիայի հնարավոր հաղթանակի դեպքում հայերն այդ հաղթանակին գոնե երևութական մասնակցություն ունենային: Սա քաղաքականությո՞ւն էր, թե՞ ոչ: Այսօր մեր քաղաքագետներն անհասկանալի պատճառներով չեն միաբանվում մեկ ընդհանուր՝ Հայաստանը քաղաքական փակուղուց դուրս բերելու ծրագիր -հայեցակարգի շուրջը: Ինչո՞ւ: Պատկերացնո՞ւմ եք, ի՞նչ կլիներ, եթե Նժդեհն ու Դրոն խորշեին ֆաշիստների հետ համագործակցելուց (և՛ Նժդեհը, և՛ Դրոն լավ էին հասկանում ֆաշիզմի հակամարդկային էությունը, մանավանդ որ հայ ժողովրդի վերքերը դեռ չէին սպիացել թուրքերի իրականացրած ցեղասպանությունից) և զգուշանային իրենց կյանքի համար: Բայց նրանք քաղաքական ճկունություն ցուցաբերեցին: Այդ օրերին քաղաքական պահն օրհասական էր, բայց և որոշիչ: Այսօր նույնպես քաղաքական որոշիչ ժամանակներ են, բայց ձեր կյանքին վտանգ չի սպառնում, հարգելի՛ քաղաքագետներ, միաբանվե՛ք:


Մարի ԲԱՐՍԵՂՅԱՆ-ԽԱՆՋՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1771

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ