Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Միությունը շարունակում է հաստատուն քայլերով կերտել հայ երաժշտարվեստի պատմությունը»

«Միությունը շարունակում է հաստատուն քայլերով  կերտել հայ երաժշտարվեստի պատմությունը»
10.11.2017 | 12:09

Հայ ժամանակակից երաժշտության ամենամյա փառատոնն այս տարի նվիրված էր Հայաստանի կոմպոզիտորների միության հիմնադրման 85-ամյակին: Այս օրերին երևանյան համերգասրահներում հնչեցին կամերային, մանկական, երգչախմբային, էստրադային, սիմֆոնիկ, վոկալ-սիմֆոնիկ երաժշտություն, ինչպես նաև մոնո-օպերա:


Եզրափակիչ համերգում ընդգրկված էին կոմպոզիտորների միության անդամ, նաև հայկական կոմպոզիտորական դպրոցի վառ ներկայացուցիչների ստեղծագործությունները (Արամ Խաչատրյան, Էդվարդ Միրզոյան, Մարտուն Իսրայելյան, Ավետիս Բերբերյան, Նուբար Ասլանյան, Լևոն Չաուշյան, Արամ Սաթյան): Ստեղծագործությունները կատարում էին Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը (գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր՝ Էդուարդ Թոփչյան), Հայաստանի ազգային ակադեմիական երգչախումբը (գեղարվեստական ղեկավար և խմբավար` Հովհաննես Չեքիջյան): Հնչող գործերից մի քանիսը պրեմիերաներ էին:


Հավելենք, որ կոմպոզիտորների միության 85-ամյակին նվիրված հանդիսավոր երեկոյին ներկա էր ՀՀ նախագահ Սերժ Սարգսյանը: Երաժշտարվեստի բնագավառում ներդրած նշանակալի ավանդի համար, նաև ՀԿՄ հիմնադրման 85-ամյակի առթիվ կոմպոզիտորների միության նախագահ ԱՐԱՄ ՍԱԹՅԱՆԸ պարգևատրվեց Հայրենիքին մատուցած ծառայությունների համար 1-ին աստիճանի մեդալով: Ստեփան Շաքարյանին շնորհվեց ժողովրդական արտիստի պատվավոր կոչում, Վարդ Մանուկյանին` արվեստի վաստակավոր գործչի կոչում: Արմեն Բուդաղյանը և Սուրեն Զաքարյանը պարգևատրվեցին Մովսես Խորենացու մեդալով:
Սա այն դեպքն է, երբ հանդիսատեսը երիցս ուրախ էր սիրված արվեստագետներին ըստ արժանվույն մատուցված պարգևների, կոչումների համար: «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում հնչող հատընտիր երաժշտությունն իր հերթին գալիս էր փաստելու ՀԿՄ նախագահ Արամ Սաթյանի համոզմունքն առ այն, որ միությունը շարունակում է հաստատուն քայլերով կերտել հայ երաժշտարվեստի պատմությունը: ՀԿՄ նախագահը տեղեկացրեց նաև, որ հոբելյանական այս տարվա ընթացքում հանրապետությունում և նրա սահմաններից դուրս բազմաթիվ միջոցառումներ են եղել` նվիրված միության 85-ամյակին: Հնչել են ավելի քան 80 կոմպոզիտորների ստեղծագործություններ: Շնորհակալություն հայտնեց բոլոր այն անհատներին, կազմակերպություններին, նաև հանրապետության նախագահին, ովքեր իրենց կողքին են եղել:


Ստորև ներկայացնում ենք մինչ համերգը ԱՎԵՏԻՍ ԲԵՐԲԵՐՅԱՆԻ, ՄԱՐՏՈՒՆ ԻՍՐԱՅԵԼՅԱՆԻ, ՆՈՒԲԱՐ ԱՍԼԱՆՅԱՆԻ հետ մեր ունեցած ճեպազրույցները:

«ՈՐՊԵՍԶԻ ԳՈՐԾԸ ՍԻՐՎԻ ԿԱՄ ՉՍԻՐՎԻ, ՆԱԽ ՊԵՏՔ Է ՀՆՉԻ»
ԱՎԵՏԻՍ ԲԵՐԲԵՐՅԱՆԻ «Ադաջոն»` գրված սիմֆոնիկ նվագախմբի համար (1997 թ.), բազմիցս հնչել է ֆիլհարմոնիկ և այլ նվագախմբերի կատարմամբ թե՛ Հայաստանում, թե՛ արտերկրում:
-ՈՒրախ եմ և հպարտ, որ կոմպոզիտորների միության 85-ամյակին նվիրված հոբելյանական փառատոնի փակմանը ներգրավված եմ նաև ես,- մեզ հետ զրույցում ասաց կոմպոզիտորը:
-Ինչու՞ հենց «Ադաջոն»:
-Անկեղծ ասած` նախատեսել էինք ավելի մասշտաբային մի աշխատանք, որը ներկայացնելու համար նվագախմբի հավելյալ արտիստներն էին պետք: Սակայն ժամկետները սեղմ էին, տեխնիկական և այլ խնդիրներից խուսափելու համար որոշեցինք ավելի հայտնի, սահուն ընթացող, երկարատև աշխատանք չպահանջող ստեղծագործություն ներկայացնել:
-Ի՞նչ կասեք նմանատիպ փառատոների կարևորության մասին:
-Այսպիսի միջոցառումները շատ պետք է լինեն, որ, նախ և առաջ, հանդիսատեսը ճանաչի իր ժամանակի կոմպոզիտորին, ծանոթանա նրա ստեղծագործական ուղուն: Վերջնարդյունքում հանդիսատեսը, ժողովուրդն ինքն է իր հետ տանում այս ստեղծագործությունները: Բայց որպեսզի գործը սիրվի կամ չսիրվի, նախ պետք է հնչի, տարածում գտնի:
-Ինչպե՞ս կբնորոշեք հայ հանդիսատեսին:
-Մեր հանդիսատեսը միշտ եղել է բծախնդիր: Ես հիշում եմ, որ անգամ աշխարհահռչակ, մեծ վարպետների համար հայաստանյան հյուրախաղերը կարևորագույն փորձաքար էին:
-Փառատոնի շրջանակում ներկայացվում են երիտասարդ կոմպոզիտորների գործեր: Հետևո՞ւմ եք նոր անուններին, ի՞նչ կարծիք ունեք:
-Անշուշտ հետևում եմ: Լավ գործեր են ծնվել, փայլուն երիտասարդություն ունենք: Մեր առաջնահերթ խնդիրներից մեկը երիտասարդներին ներկայանալու հնարավորություն ընձեռելը պետք է լինի, նրանց համար նորանոր դռներ բացելը: Երիտասարդ կոմպոզիտորը պետք է լսի այն, ինչ ստեղծում է, տեսնի թերությունները, ձեռքբերումներն ու հետևություններ անի` հարթելով իր ստեղծագործական ուղին:
-Մեր երկրի սոցիալ-տնտեսական իրավիճակն ինչպե՞ս է անդրադառնում արվեստագետի վրա:
-Դժվարագույն վիճակներն արվեստագետին, ստեղծագործողին դրդում են այդ դժվարությունների ընդերքից դուրս բերելու նորանոր ստեղծագործություններ, որոնք շատ ավելի խոսուն են լինում, քան այն ստեղծագործությունները, որ ստեղծվում են պատվերով կամ տաք սենյակում ստեղծագործելիս:

«ՈՐ ՄՇԱԿՈՒՅԹԸ ՉՄԵՌՆԻ, ՈՐ ՇԱՐԺՎԻ, ՈՐ ԼԻՆԻ, ՈՐ ԳՈՅՈՒԹՅՈՒՆ ՈՒՆԵՆԱ»
ՄԱՐՏՈՒՆ ԻՍՐԱՅԵԼՅԱՆԻ «Ձոն» ստեղծագործությունը (խոսք՝ Դանիել Վարուժանի), գրված երգչախմբի և սիմֆոնիկ նվագախմբի համար, հնչում էր առաջին անգամ:
-Կարելի՞ է ասել, որ հայ ժամանակակից երաժշտության ամենամյա փառատոնը կամուրջ է կոմպոզիտորների ու երաժշտասերների միջև:
-Չեմ կարող ասել` կամուրջ ստեղծվում է, թե ոչ, բայց գիտեմ, որ ինչքան երաժշտություն է հնչում այդ կողմի վրա, այնքան ունկնդիրը գալիս է դեպի այդ կողմը, այդ երաժիշտը:
-Իսկ, առհասարակ, մեր երկրում կա՞ն բավարար պայմաններ, որ կոմպոզիտորի գործը հասնի ունկնդրին:
-Դա դժվար գործ է: Պետք է փող ունենալ, կատարողներն աշխատում են, պետք է վարձատրել: Թե որտեղից է այդ փողը, կոմպոզիտո՞րն ունի, հովանավորու՞մ են, թե՞ պետությունն է աջակցում` չգիտեմ: Եթե լինում է, կատարում են:
-Մեր օրերում բա՞րդ է ստեղծագործելը:
-Գիտեք, բարդ է, բայց եթե նայենք մեր երկրի վիճակին, մշակույթն առհասարակ պետք է մի կողմ դնենք: Ամեն ինչ պետք է անել, որ մշակույթը չմեռնի, որ շարժվի, որ լինի, որ գոյություն ունենա:
-Ժամանակները, մարդիկ փոխվում են, իսկ երաժշտությու՞նը, երաժշտական ընկալումնե՞րը:
-Ամեն ինչն էլ փոխվում է, բայց այսօր լսում են դասականների ոսկի շրջանի ներկայացուցիչներին` Բախ, Մոցարտ, Բեթհովեն: Նրանց շարունակողներին լսու՞մ են արդյոք: Հիմա նրանց ստեղծածին համարժեք երաժշտություն կա՞: Դա էլ կա: Նայած` ինչ ես ստեղծում: Եթե վատն է, չի հուզում, ինչու՞ պետք է լսեն:
-Իսկ կա՞ն Ձեր նշած անուններին համարժեք երաժիշտներ:
-Չեն կարող չլինել: Ես չեմ կարող անուններ տալ, բայց որ չեն կարող չլինել, դա հաստատ է:

«ԵՍ ԳՐԵԼ ԵՄ «ՀԻՄՆ ԱՐՑԱԽԻՆ», ՍԱ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՉԷ՞»
«Հիմն Արցախին» պոեմը, գրված սիմֆոնիկ նվագախմբի ու երգչախմբի համար, իսրայելաբնակ կոմպոզիտոր ՆՈՒԲԱՐ ԱՍԼԱՆՅԱՆԸ գրել է 1990-ին: Հայաստանում հնչում է առաջին անգամ:
-Ինչու՞ այդքան ուշացումով:
-Ձեր թերթն անդրադարձել է արդեն այդ հարցին, ում հետաքրքրում է, թող կարդա:
-Փառատոնն ինչպե՞ս եք գնահատում:
-Սա գտած մի բան է, շնորհակալ եմ փառատոնը հովանավորողին, ծրագիրը կազմողին և ինձ հարգողին, որ ներգրավել է իմ ստեղծագործությունը: Փառատոնը հայաստանյան գործընկերներիս համար մի խթան է, ներկայանալու հնարավորություն: Իմ գործերը, շատ թե քիչ, կատարվում են տարբեր երկրներում:
-Նաև դրսի մեր կոմպոզիտորների համար լավ հնարավորություն է հայրենիքում ներկայանալու՞:
-Դա ևս, իհարկե, այն հայ կոմպոզիտորի համար, որը, ներողություն անհամեստության համար, ինձ պես ակտիվ է:
-Տարեցտարի ի՞նչ փոփոխություններ եք նկատում երաժշտարվեստի ոլորտում:
-Տարեցտարի, ասեմ, որ նախ ես եմ ծերանում (ծիծաղում է- Ա. Ս.), եթե որակական իմաստով եք ասում, ուրախալի է, որ մեր կոմպոզիտորներն անընդհատ ստեղծագործում են տարբեր ժանրերում:
-Ընդհանուր եզրեր ունե՞ն քաղաքականությունն ու երաժշտությունը:
-Մեկը մյուսին լրացնում է: Ես գրել եմ «Հիմն Արցախին», սա քաղաքականություն չէ՞, ընդ որում` նվիրել եմ, սա շատ կարևոր է, «բոլոր նրանց, ովքեր ընկան, բոլոր նրանց, ովքեր կանգնեցին քեզ համար, Արցա՛խ»:
-Հայաստանյան հանդիսատեսի մասին ի՞նչ կասեք:
-Դեռ խորհրդային տարիներից գիտեինք, որ հայ հանդիսատեսը շատ անաչառ է ու շատ խստապահանջ:
-Պրեմիերայով ներկայանալու մտադրություն ունե՞ք:
-Մի խմբերգ ունեմ, որ չի հնչել: Արտագաղթի մասին է: Այս տարի փառատոնի կազմակերպիչները չվերցրին, որովհետև, ասացին` ամեն հեղինակից մի գործ է ընդունվում: Մի քիչ վատ զգացի, բայց ի՞նչ անենք, չնայած կային հեղինակներ, որ երկու-երեք գործով են ներկայացել:
-Հաջորդ տարի «Արտագաղթո՞վ» եք ներկայանալու:
-Եթե Տերը կամենա, ես մյուս տարի իմ 75-ը բոլորեմ…
-Հոբելյանական համե՞րգ է սպասվում:
-Չգիտեմ, համոզված չեմ, որ հոբելյանական համերգ կկազմակերպեն, բայց Հայֆայում արդեն նախատեսված է, եկող տարի տոնելու են 75-ամյակս:


Ճեպազրույցները`
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 4267

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ