ԱՄՆ-ի նախագահ Դոնալդ Թրամփը Fox News-ին տված հարցազրույցում նշել է, որ շատ դժվար զրույց է ունեցել Զելենսկու հետ և հերթական անգամ զգուշացրել նրան, որ Կիևը հաղթաթղթեր չունի: ԱՄՆ-ի նախագահը խոսել է նաև Ռուսաստանի դեմ լրացուցիչ պատժամիջոցների կիրառման մասին, շեշտելով, որ հարցը քննարկվում է, և դրանք կարող են կիրառվել։ «Ես միշտ դա պահուստում ունեի։ Անհրաժեշտության դեպքում կօգտագործեմ։ Ես կնախընտրեի դա չօգտագործել։ Ի դեպ, դա շատ կարևոր է»,- հավելել է Թրամփը։               
 

«Սարսափելի տարածք մխրճվեցի. այդ տարածքում խոսում էին նույնիսկ քարերը»

«Սարսափելի տարածք մխրճվեցի. այդ տարածքում խոսում էին նույնիսկ քարերը»
11.12.2015 | 00:13

1988 թվական: Երկու սարի արանքում ծվարած փոքրիկ գյուղը խեղդվում է փոշու մեջ: Երկրաշարժի արհավիրքից ողջ են մնացել միայն ծերունին և իր թոռը: «Հիշո՞ւմ ես, որ մեզ հյուր էիր գալիս,- հարցնում է փոքրիկ տղան:- Իսկ ես քեզ հյուր եկա ու բանտարկվեցի»: Ծերունին փորձում է ավերակներից դուրս բերել թոռանը: Ամեն ջանքի հետ մարում է երեխային փրկելու հույսը: Արման Չիլինգարյանի «Եվ յոթերորդ օրը...» գեղարվեստական կինոնկարը նվիրված է 1988 թ. Սպիտակի երկրաշարժի զոհերի հիշատակին: Ֆիլմը մի մարդու պատմություն է, որն ամեն ինչ կորցրել է, բայց վատագույնից խուսափելու համար ուժ է առնում իր սեփական անհուսությունից։ Միջազգային պրեմիերան կայացել է 2015-ի սեպտեմբերին Անապայում անցկացվող ամենամյա «Կինոշոկ» միջազգային փառատոնում` ընդգրկվելով ԱՊՀ և մերձբալթյան երկրների տասը լավագույն ֆիլմերի ցանկում: «Եվ յոթերորդ օրը...» Հայաստանում էկրան բարձրացավ դեկտեմբերի 7-ին «Մոսկվա» կինոթատրոնում: Լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ ֆիլմի ռեժիսոր, սցենարի հեղինակ ԱՐՄԱՆ ՉԻԼԻՆԳԱՐՅԱՆՆ ասաց, որ հայաստանյան ցուցադրությունը նախատեսել էին հենց երկրաշարժի օրը` ի հիշատակ արհավիրքի զոհ դարձած մեր հայրենակիցների:
Սցենարն իրական հիմք ունի: Ռեժիսորն այն լսել է երկրաշարժից հետո, երբ 13 տարեկան էր, ու երկար տարիներ չի կարողացել ազատվել այդ պատմությունից: Հետագայում, Մոսկվայի կինոռեժիսորների և սցենարիստների բարձրագույն դասընթացներ հաճախելիս, պատմել է այդ մասին ուսուցչներին: «Եթե մի բան քեզ 15-20 տարի հանգիստ չի տալիս, միգուցե անդրադառնաս, ձերբազատվես` պատմելով ուրիշներին»,- խորհուրդ են տվել կինոյի վարպետները:
Անդրադառնալով ֆիլմի ստեղծման պատմությանը, Արման Չիլինգարյանն ասաց, որ նախագիծը կյանքի է կոչվել 2010-ին։ Նկարահանումները սկսվել են 2013-ին` Գյումրիից 22 կմ հեռավորությամբ գտնվող Աղին գյուղում, որտեղ դեռ պահպանվել են երկրաշարժի պատկերները: Դժվարությունները շատ էին, բյուջեն` փոքր, ուստի և մեծ ցանկություն էր պետք ֆիլմը հանդիսատեսին հասցնելու համար: Շատերն են օգնել ստեղծագործական խմբին` մշակույթի, պաշտպանության, արտակարգ իրավիճակների նախարարությունները, ազգային կինոկենտրոնը, նաև անհատ անձինք: Նկարահանումների ժամանակ Աղինում բնակվել է մոտ 5 ընտանիք, որովհետև մեծամասնությունը տեղափոխվել է ապրելու Նոր Աղին: Գյուղի վերջին բնակիչները պատրաստակամություն են հայտնել` մնալ-օգնելու նկարահանող խմբին: Այդպես էլ արել են: Նոր բնակավայր են մեկնել նկարահանումների ավարտի հաջորդ օրը:
Այս ֆիլմն ունի նաև իր թալիսմանի պատմությունը: «Նկարահանումների հրապարակում մեր դիմահարդարը ցեխի մեջ գտավ 88 թվականի հինգկոպեկանոց: Ես սնահավատ չեմ: Բայց դա ասես նշան էր վերևից, որ մենք ճիշտ գործ ենք անում: Հինգկոպեկանոցը դարձավ թալիսման, ու մինչ օրս ինձ մոտ է»,- ասաց Արման Չիլինգարյանը:
«Եվ յոթերորդ օրը...» ռեժիսորի դեբյուտային լիամետրաժ աշխատանքն է: Նա նշեց, որ ֆիլմի սցենարը պատրաստ էր 2010-ին` պայմանական «88» վերնագրով: Բայց հետագա տարիներին բազմիցս փոփոխվել է: Կինոնախագիծը վերջնական տեսքի բերելու հարցում նրան օգնել են հայ գործընկերները, ինչպես նաև ռուսական կինոյի վարպետներ Պավել Ֆիննը, Վլադիմիր Ֆենչենկոն և Վլադիմիր Խոտինենկոն:
«Եվ յոթերորդ օրը...» գեղարվեստական ֆիլմի գլխավոր դերակատարը ԱՇՈՏ ԱԴԱՄՅԱՆՆ է: Սակայն ֆիլմի սցենարը ի սկզբանե գրվել է Սոս Սարգսյանի համար: Վարպետի մահից հետո ռեժիսորը սկսել է փնտրել նոր դերասանի: Հարկ էր հաշտվել անսպասելի կորստի հետ, նոր ընտրություն կատարել, և ըստ այդմ` փոփոխել սցենարը: Գլխավոր դերի ստանձնումը հեշտ չէր նաև դերասանի համար:

«Մեծ վարպետներին փոխարինելը վտանգավոր է,- ասաց նա:- Երկրաշարժի թեմային անդրադառնալը կրկնակի պատասխանատվություն է: Սարսափելի տարածք մխրճվեցի: Այդ տարածքում խոսում էին նույնիսկ քարերը: Քարը հզորագույն հիշողություն ունի, անկախ նրանից` երկրաշարժից հետո կանցնի 10, 50, թե 100 տարի, միևնույն է, տեղանքը, որ տեսել է այդ ավերը, չի կարող ազդեցություն չունենալ»: Դերասանը նշեց նաև, որ երկրաշարժի ծանր հետևանքները 27 տարի անց էլ մեզ հանգիստ չեն տալիս: Մանավանդ, երբ Շիրակ գնալիս տեսնում է տնակների մեջ ապրող մարդկանց, ոտքերը թուլանում են: Բայց ֆիլմը ոչ միայն երկրաշարժ ապրած մարդու ողբերգության, այլ «7-րդ օրվա», ասել է` վերապրելու ուժի մասին է: Վերնագրի բազմակետն էլ պատահական չէ: Հանդիսատեսին մտորելու, սեփական եզրակացությունն անելու հնարավորություն է տալիս:
Հարց է առաջանում` ինչպե՞ս է կատարվել փոշու, ավերակների տակ մաքառող հերոսի ընտրությունը: Ֆիլմի փոքրիկ դերակատարին` Բենիամին Աթանեսյանին, գտել են երկար փնտրտուքից հետո: Ման են եկել հեռվում, գտել մոտ` ընկերներից մեկի տանը: «Հետաքրքիր տղա էր, իր առջև դրված խնդիրները մեծ սիրով կատարում էր»,- փաստեց ռեժիսորը:
Իր տպավորությունների մասին խոսեց նաև գլխավոր օպերատոր ԱՐԹՈՒՐ ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԸ, առաջնահերթ նկատելով, որ հայաստանյան շուկայում աղավաղված է «գեղարվեստական ֆիլմ» հասկացությունը: «Ասում ենք` կինո ենք նկարահանել, բայց դա կինո չէ: Ինձ համար հաճելի էր աշխատելը, որովհետև «Եվ յոթերորդ օրը...» գեղարվեստական ֆիլմ է»: Օպերատորի կատարած աշխատանքին և «օպերատորական կինո» հասկացությանը նա այլ կերպ է նայում: Ասաց, որ ֆիլմը պետք է նախ լավ դրամատուրգիա ունենա (ինչը խնդիր է այսօր Հայաստանում), նոր միայն կոլեկտիվ աշխատանքի արդյունքում կյանքի կոչվի:
Հավանաբար գարնանը «Եվ յոթերորդ օրը...» կմտնի կինովարձույթ: Մինչ այդ փառատոնային ճանապարհ կանցնի: «Ֆիլմը զուտ հայկական է, բայց մեզ ասում էին` ձեր սելն ավելի հետաքրքիր է, քան իրենց «Մերսեդեսը»: Հիմա կարծում եմ, որ մեր սելը կդնեն իրենց «Մերսեդեսի» կողքին, ու ավելի հետաքրքիր կլինի այդ սելը նայելը»,- ասաց Արման Չիլինգարյանը:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1500

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ