ՆԱՏՕ-ն եվրոպական անդամ պետություններին հորդորել է հնգապատկել ցամաքային ՀՕՊ կարողությունները՝ գրում է Bloomberg-ը։ Լրատվամիջոցը նշում է, որ նման կերպ դաշինքը ձգտում է «լրացնել ռուսական ագրեսիայի սպառնալիքին ի պատասխան առանցքային բացը»։ Զինված ուժերի կուտակման հարցը կքննարկվի հինգշաբթի օրը՝ Հյուսիսատլանտյան դաշինքի անդամ պետությունների պաշտպանության նախարարների Բրյուսելում անցկացվելիք հանդիպման ժամանակ։               
 

«Ստեղծագործությունն անհատական, ոչ թե կոլեկտիվ ընկալման առարկա է»

«Ստեղծագործությունն անհատական, ոչ թե կոլեկտիվ ընկալման առարկա է»
23.05.2013 | 18:13

Մշակութային աշխարհում «Անուշ» օպերայի նոր մեկնաբանությունը հակասական կարծիքների ալիք բարձրացրեց: Որոշ մտավորականների բողոքն այնքան մեծ էր նորովի բեմադրված այս ստեղծագործության առնչությամբ, որ նրանք նամակով դիմեցին երկրի նախագահին: Իսկ ի՞նչ կարծիք ունի մշակույթի նախարար ՀԱՍՄԻԿ ՊՈՂՈՍՅԱՆԸ:

-Շատ պարզ Ձեզ ասեմ` ավելի շատ դրական, քան բացասական,- ասաց տիկին Պողոսյանը:- Որպես մշակույթի նախարար` ինձ համար շատ կարևոր է, որ մեզանում մշակութային ինչ-որ երևույթ նման հետաքրքրություն առաջացրեց: Ի սկզբանե պետք է հասկանալ` այս «Անուշը» նախկին «Անուշի» փոխարեն չէ: Կա նաև մեկ այլ ձևաչափ, որը նախկինի պես չէ, ավելի երիտասարդական է, այլ ձևաչափի է: Սկզբում գաղափարն այնպիսին էր, որ դա պետք է լինի օպերայի բեմում, բայց մշակույթի նախարարությունը չհամաձայնեց, որովհետև կա մեր դասական տարբերակը, իսկ ցանկացողները կարող են տեսնել և՛ սա, և՛ մյուսը: Ես երկու կողմերի տեսակետները ինչ-որ առումներով մերժում եմ: Ժամանակակից «Անուշ»-ում ինձ դուր չի գալիս այն կարծիքը, թե օպերային թատրոնում այսպես է, այնպես է: Սա ազնիվ ու արդարացի չէ: Մեր դասական «Անուշը» տարիներ շարունակ եղել է օպերայի բեմում և այդպիսին կշարունակի լինել, չպետք է անդրադառնալ այլ ստեղծագործողների աշխատանքներին: Այսպիսի ձևակերպումը ոչ կոռեկտ է: Ինչ վերաբերում է մարդկանց, որոնք գրավոր նամակ են ուղղել երկրի ղեկավարին, փորձում եմ ըմբռնումով մոտենալ` հաշվի առնելով նրանց վաստակը, տարիքը: Բայց ստեղծագործությունը մեկնաբանելու համար շատ կարևոր է անհատական կարծիքի առկայությունը, որովհետև կարող է չորս-հինգ կամ տասը հոգու այս ստեղծագործությունը դուր չգա, մյուսներին` դուր գա: Ստեղծագործությունն անհատական, ոչ թե կոլեկտիվ ընկալման առարկա է:
-Չպե՞տք է լինեն, այսպես կոչված, կանոններ, որոնք չի կարելի խախտել, կամ չափորոշիչներ, որոնք թույլ չեն տա ստեղծագործությունն աղավաղել:
-Կոնկրետ սահմանված չափորոշիչ չկա, բայց լավ կլինի, որ այդ կոռեկտությունն ունենան բոլորը: Ընդհանուր առմամբ, չպետք է ցանկացած նորարարության այդքան վատ վերաբերվել:
-Անձամբ Ձեզ այս բեմադրության առնչությամբ շա՞տ մտավորականներ են հայտնել իրենց դժգոհությունը:
-Հենց էդ է, որ ինձ չեն դիմել (նկատելի էր նախարարի դժգոհությունը մտավորականների այդ քայլից, որ իրեն շրջանցել ու նախագահին են դիմել-Ռ.Խ.): Հավանաբար, ենթադրել են, որ ես այդքան բացասական վերաբերմունք չունեմ բեմադրության հանդեպ: Ինձ համար այս ամենում մեկ այլ հաճելի բան կար: Ներկայացմանը ներկա էին գրեթե բոլոր մտավորականները, նշանակում է, հետաքրքրված են:
-Ներկա էին, բայց նաև բարձրաձայնեցին իրենց դժգոհությունը` ընդհուպ «Անուշին» թաղեցին» արտահայտությամբ:
-Ես գիտեմ` դա ով է գոռացել: Նույն սկզբունքն է այստեղ աշխատել: Այսօր աշխարհը շարժվում է իր ճանապարհով, չենք կարող դրանից հետ մնալ: Մենք պետք է այդ ամենը հաշվի առնենք: Չեմ ասում, որ ներկայացումը թերություն չունի, իհարկե, ունի, որի մասին հեղինակներին իմ կարծիքը հայտնեցի: Չեմ ուզի, որ երիտասարդների փորձը միանգամից տապալենք: Չի կարելի: Մեր պատմությունը լեփ-լեցուն է այդպիսի օրինակներով, երբ ժամանակին խեղդել են իսկապես շնորհալի, տաղանդավոր մարդկանց: Պետք է ավելի հանդուրժողական լինել: Մենք որակական իմաստով չենք փոխարինում մեկը մյուսով, այլ հնարավորություն ենք տալիս դաշտում լինելու: Իսկ մարդիկ թող ընտրեն, ուզում են նորարարակա՞ն, թե՞ դասական տարբերակը դիտել: Եթե այսօր ժամանակ ունենամ, կգնամ դասական «Անուշը» լսելու և այդ մեկնաբանությունը դիտելու:
-Անձամբ Ձեզ, որպես հանդիսատեսի, ո՞ր տարբերակն է ընդունելի:
-Չեմ կարող այդ հարցին պատասխանել, որովհետև ամեն մեկն իր բացատրությունն ունի: Ես երկուսի ժամանակ էլ չեմ նեղվել, կարող եմ ինչ-որ բաներ ասել երկուսի մասին, բայց հաճույքով լսում եմ երկուսն էլ, որովհետև ինձ այդ երաժշտությունը, թումանյանական խոսքը դուր են գալիս: ՈՒրիշ բան, որ այդ խոսքի մեջ խնդիրներ կային: Կարծում եմ` երկրորդ անգամ ավելի ուշադիր կլինեն այդ հարցերի նկատմամբ, եթե երբևիցե նորից այդ բեմադրությունը ներկայացնեն: Իմ մեջ հակասություն երկուսն էլ չեն առաջացրել:
-Անցնենք մշակութային «հրատապ» խնդրին. «Եվրատեսիլում» մեր զբաղեցրած «հորիզոնականը» Ձեզ համար սպասելի՞ էր:
-Շատ հանգիստ եմ վերաբերվում ցանկացած մրցույթի, որովհետև պարտությունն էլ, հաղթանակն էլ ապրելու ձև են: Իհարկե, միշտ ցանկալի է հաղթանակը: Մենք անընդհատ ուզում ենք ամենաառաջինը լինել: Լավ ցանկություն է, բայց մրցույթներն էլ իրենց կանոններն ունեն:
-«Եվրատեսիլը» ավելի շատ քաղաքականությո՞ւն է, թե՞ մշակույթ:
-Քաղաքական հատվածը, անշուշտ, կա: Ցանկացած մրցույթում այնքան տարբեր գործոններ կան` ովքեր են ժյուրիի կազմում, ով է քվեարկում, որքան է հաճելի քեզ տվյալ երգիչը: Սուբյեկտիվ գործոնը շատ մեծ է: Չեմ ուզում, որ պարտությունը մեզանում գնահատվի սարսափելի իրադարձություն: Մենք «Դորիանսին» սիրում ենք, տաղանդավոր երաժիշտներ են, բայց հանկարծ պարտություն են գրանցում ինչ-որ մրցույթում ու այլ վերաբերմո՞ւնք է լինում: Այդպես չի կարելի: Շատ սթափ պետք է վերաբերվել, հաղթանակն էլ, պարտությունն էլ ընդունել:


Զրույցը` Ռուզան ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1338

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ