Իրանի պաշտպանության նախարար, բրիգադի գեներալ Ազիզ Նասիրզադեն կիրակի օրը նախազգուշացրել է, որ ամերիկացիները չեն կարող սպառնալ Իրանին, քանի որ ամբողջ տարածաշրջանում նրանց բազաները գտնվում են Իրանի նշանառության տակ։ «Մենք թշնամի չենք մեր հարևան երկրներին, նրանք մեր եղբայրներն են, բայց նրանց տարածքում գտնվող ամերիկյան բազաները կդառնան մեր թիրախները», - շեշտել է Նասիրզադեն։               
 

«Գալիս է նորին գերազանցություն հանդիսատեսը՝ ևս մի գլխավոր դերակատար, որի հետ սկսվում է մի նոր աշխատանք»

«Գալիս է նորին գերազանցություն հանդիսատեսը՝ ևս մի  գլխավոր դերակատար, որի հետ սկսվում է մի նոր աշխատանք»
13.01.2017 | 11:15

«Իրատեսի» հյուրն է դերասան, բեմադրիչ, ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործիչ, Գաբրիել Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար ԱՐՄԵՆ ԷԼԲԱԿՅԱՆԸ:


Տևական ժամանակ Մայր թատրոնում ընթանում էին հիմնանորոգման աշխատանքներ, որոնց զուգահեռ թատրոնի գեղարվեստական ղեկավարն ու թատերախումբը պատրաստում էին Սունդուկյանի «Պեպո» թատերգության բեմադրությունը:
Նախորդ տարեվերջին բարենորոգ թատրոնը բացեց իր դռները հանդիսատեսի առաջ և ներկայացավ ծանոթ, բայց անճանաչելի «Պեպոյի» առաջնախաղով:
Մեր զրույցը Արմեն Էլբակյանի հետ նրա բեմադրած «Պեպոյի» և թատերական ու ոչ թատերական իրողություններին վերաբերող այլ թեմաների շուրջ է:
Զրույցն սկսելուց առաջ Արմեն Էլբակյանի և անձամբ իմ անունից ցանկանում եմ շնորհավորել բոլորի Ամանորը, ցանկանալ հաճելի հույզերով և ձեռքբերումներով լի տարի:

«ՓՈՐՁԵԼ ԵՆՔ ԸՆԴԱՐՁԱԿ ՆՅՈՒԹԸ ՀՆԱՐԱՎՈՐԻՆՍ ՏԵՂԱՎՈՐԵԼ ՄԵՐ ՆԵՐԿԱՅԱՑՄԱՆ ՄԵՋ ԵՎ ՍՈՒՆԴՈՒԿՅԱՆԻՆ ԱՎԵԼԻ ԸՆԴԳՐԿՈՒՆ ՑՈՒՑԱԴՐԵԼ»


-Պարոն Էլբակյան, հասկանալի է, որ Գաբրիել Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի խաղացանկում պետք է լինեն մեր դասական գրականության հենքով ստեղծված ներկայացումներ և, իհարկե, Գաբրիել Սունդուկյանի թատերգությունների բեմադրությունների առկայությունն անհրաժեշտություն է այդ թատրոնի խաղացանկում: Բայց ինչո՞ւ ընտրվեց հատկապես «Պեպոն»: Արդյո՞ք նաև ժամանակի թելադրանքով չէր պայմանավորված այս ընտրությունը. անքննելի է, որ մենք ապրում ենք «բարաթների», պարտապանների ու պարտատերերի փթթուն հարաբերությունների ժամանակաշրջանում:
-Իհարկե, այդ հանգամանքը նույնպես նկատի ենք ունեցել: Բայց և կարծում եմ, որ Գաբրիել Սունդուկյանը, որի անունն է կրում մեր թատրոնը, մեծ մտավորական է, ու նրա գործերը, Թիֆլիսի բարբառը, որով նա ու նաև մեր մյուս մեծերը ¥օրինակ՝ Սայաթ-Նովան¤ գրում էին, պետք է վերադարձնել այսօրվա երիտասարդությանը: Ի վերջո, ինչո՞ւ է թատրոնը կոչվում ակադեմիական, որովհետև ունի ուսուցանելու գործառույթ նաև: Երբ ես ստանձնեցի Սունդուկյանի անվան թատրոնի գեղարվեստական ղեկավարի դիրքը, որոշեցի տանել այնպիսի խաղացանկային քաղաքականություն, որի արդյունքում կստեղծվեն ազգային պիեսների, ազգային գրականության վրա հիմնված ազգային ներկայացումներ: Նկատի ունեմ մեր թե՛ դասական, թե՛ ժամանակակից հեղինակներին: Պիտի փորձենք դա իրագործել: Իմ խորին համոզմամբ, մենք աշխարհին կարող ենք ներկայանալ միայն մեր ազգային մտածողությամբ, մեր ազգային գրականությամբ, և ակադեմիական թատրոնը կոչված է ծառայելու այդ նպատակին: Մենք ձգտում ենք մեր ժամանակակից գրողներին ուղղորդել դեպի թատրոն, դեպի դրամատուրգիա, որը բավական բարդ ժանր է:
-«Պեպո» ներկայացման մեջ հատվածներ կային Սունդուկյանի տարբեր ստեղծագործություններից: Ինչպե՞ս համադրեցիք այդ նյութը «Պեպոյին»: Մասնավորապես հարկ է ընդգծել Գարիկ Չեփչյանի մարմնավորած կերպարը, որը, չլինելով բուն պեպոյական կերպար, Ձեր ներկայացման մեջ դարձել է շարժիչ ուժը: Սա ինչպե՞ս կբացատրեք. դերասանի կամ բեմադրիչի արժանիքո՞վ, Սունդուկյանի լայնախոհության ճիշտ տեղայնացումո՞վ, թե՞...
-Դե, ինքներդ կարծես պատասխանեցիք Ձեր իսկ հարցին: Համենայն դեպս, պատահական չէ, որ «Պեպոյի» նոր վարկած է ստեղծվել: Ժամանակները բոլորովին ուրիշ պահանջներ են դնում մեր առաջ: Եթե մենք ճիշտ Սունդուկյանի գրածով բեմադրեինք, գուցե թե հավատարիմ մնայինք բնագրին, բայց թատրոնի նպատակն էր ներկայացնել Սունդուկյանին իր ողջ աշխարհայացքով, այս աշխարհի հանդեպ ունեցած իր ամբողջական մոտեցումով: «Մասլահաթնիրը» օգտագործելով՝ ասես ստեղծվեց խաղ, թատրոն՝ թատրոնի մեջ: Եվ Գարիկ Չեփչյանը հենց Սունդուկյանի կերպարն է մարմնավորում, թեև մենք ներկայացման մեջ նրա կերպարն անվանել ենք Անցորդ: Մենք բոլորս անցորդներ ենք այս կյանքում. ոմանք անցնում են և մոռացվում, ոմանք էլ հետք են թողնում, մնում են, ինչպես, ասենք, մնացել է Սունդուկյանը, ինչպես մնացել են նրա ստեղծագործությունները՝ փիլիսոփայական խոր ակունքներով: Մենք փորձել ենք ընդարձակ նյութը հնարավորինս տեղավորել մեր ներկայացման մեջ և Սունդուկյանին ավելի ընդգրկուն ցուցադրել:

«ՆԵՐԿԱՅԱՑՈՒՄՆ ԱՌԱՋՆԱԽԱՂՈՎ ՉԻ ԱՎԱՐՏՎՈՒՄ»


-Ինձ համար արվեստի մի առանձնահատուկ գործ էր Դավիթ Մինասյանի բեմանկարչությունը, որը պարզապես շլացուցիչ ազդեցություն էր թողնում հանդիսատեսի վրա: Իսկ Վաչե Շարաֆյանի սքանչելի երաժշտությունը ասես օրգանապես ձուլվել էր ներկայացմանը՝ չպարտադրելով, չշեշտադրելով իր գոյությունը: Այս արվեստագետները լիովին ազա՞տ են եղել իրենց մտահղացումներում, թե՞ բեմադրիչի միջամտություն, այնուամենայնիվ, եղել է նրանց ստեղծագործական աշխատանքին:
-Նրանք և՛ ազատ էին, և՛ կաշկանդված: Որովհետև, ի վերջո, ամեն ինչը պետք է ծառայեր մեկ գեղագիտության: Ես Ձեզ հետ միանգամայն համաձայն եմ և շատ գոհ եմ թե՛ նրանց աշխատանքից, թե՛ Գագիկ Կարապետյանի, որը պարերն է բեմադրել: Ներկայացման մեջ ուրիշ երաժշտություն էլ է հնչում, որը բերում է Սունդուկյանի ժամանակի մթնոլորտը: Իսկ Վաչե Շարաֆյանի երաժշտությունը, ինչպես և բեմանկարչությունը, պարերը կրում են թատրոնի, բեմադրիչի, ստեղծագործական խմբի վերաբերմունքը ներկայացվող նյութի նկատմամբ: Սա ստեղծագործական աշխատանք էր, որի մեջ մենք կարողացանք համախոհներ դառնալ:
-Հակադրությունների շահեկան միասնություն կա երկրորդ գործողության մեջ. վառվռուն, կենսուրախ միզանսցենների ֆոնին ներկայացվում է դաժան, մռայլ մի դրամա: Ինչպե՞ս հանգեցիք այդպիսի լուծման:
-Այդպես էինք տեսնում ներկայացումը: Առաջին գործողությունը սովորաբար էքսպոզիցիոն է լինում: Կարծես ստեղծագործության ֆաբուլան է բացահայտվում ներկայացման առաջին գործողության մեջ: Իսկ երկրորդ մասը ավելի շահեկան է լինում: Սունդուկյանի «Պեպո» պիեսը հինգ գործողությունից է բաղկացած, երկարաշունչ է: Իսկ 21-րդ դարում փոխվել է ժամանակի ռիթմը: Բնագրին հարազատ մնալ հնարավոր չէր, և դա, կարծում եմ, ոչ ոքի չի հաջողվի այսօր: Մենք փորձել ենք հնարավորինս չկորցնել ֆաբուլան, ի մի բերել եղած նյութը: Չնայած կարծում եմ, որ դա մեզ լիովին չի էլ հաջողվել: Դա հեշտ բան չէ: Ներկայացման մեջ դեռ կան լուծվելիք խնդիրներ, որովհետև ներկայացումն առաջնախաղով չի ավարտվում: Այն ունի իր զարգացման ընթացքը, և շտկումներ դեռ կլինեն: Անպատճա՛ռ կլինեն: Որովհետև ներկայացման փորձերն սկսելը մի բան է, բեմադրություն պատրաստելը՝ մեկ այլ բան: Բայց այդ ամբողջից հետո գալիս է նորին գերազանցություն հանդիսատեսը՝ ևս մի գլխավոր դերակատար, որի հետ սկսվում է մի նոր աշխատանք: Եվ այդ աշխատանքն սկսվում է առաջնախաղից հետո: Ժամանակին մեր թատերագետները ¥խոսքս վարպետ թատերագետների՝ Ռուբեն Զարյանի, Լևոն Հախվերդյանի մասին է¤ ներկայացումը յոթ-ութ անգամ նայելուց հետո էին հոդված գրում: Նրանք շատ լավ հասկանում էին, որ ներկայացում ասվածը պիտի եփվի, և պիտի եփվի դանդաղ, ինչպես որ համեղ ճաշն է եփվում: Պիտի եփվի նաև հանդիսատեսը: Եվ հանդիսատեսը նույնպես թելադրում է իր շունչը, իր վերաբերմունքը: Առաջնախաղից սկսած՝ տեղի է ունենում հանդիսատես-թատրոն շփումը, որի միջոցով ստեղծվում է այն վերջնական տարբերակը, որը ներկայացումը դարձնում է ավելի համոզիչ:


«ԼԻՈՎԻՆ ԲԱՐԵԿԱՐԳՎԱԾ Է ԹԱՏՐՈՆԸ, ԻՆՉԸ ԽԻՍՏ ԿԱՐԵՎՈՐ Է Ե՛Վ ԹԱՏՐՈՆԻ ՀԱՄԱՐ, Ե՛Վ ԺՈՂՈՎՐԴԻ, Ե՛Վ ԵՐԿՐԻ»


-Ներկայացումը պատրաստելուն զուգահեռ թատրոնում ընթանում էին վերանորոգման աշխատանքներ: Ինչպե՞ս էիք կարողանում շինարարական-կենցաղային վիճակները համադրել ստեղծագործող մարդու ներաշխարհի հետ:
-Շինարարական աշխատանքներով հիմնականում զբաղվում էր թատրոնի տնօրենը՝ Ստեփան Դավթյանը, որը մեծ գործ արեց այդ իմաստով: Շատ խնդիրներ լուծվեցին նաև թատրոնի ֆինանսական հնարավորություններով: Հիմնականում նախատեսված էին դահլիճի, բեմի վերանորոգումը, ձայնային, լուսային տեխնիկայի թարմացումը: Սրանցից զատ, մնացած ամեն ինչը արվեց թատրոնի ուժերով: Հիմա լիովին բարեկարգված է թատրոնը, ինչը խիստ կարևոր է և՛ թատրոնի համար, և՛ ժողովրդի, և՛ երկրի: Ես ևս ունեցել եմ իմ մասնակցությունն այդ գործին, իհարկե, և դա երկար ու ծանր աշխատանք էր:

«ՑԱՎՈՔ, ԷԴԳԱՐ ԷԼԲԱԿՅԱՆԻ ԹԱՏՐՈՆՈՎ ԶԲԱՂՎԵԼՈՒ ԺԱՄԱՆԱԿ ՉՈՒՆԵՄ»


-Որքանո՞վ եք կարողանում մասնակցել Էդգար Էլբակյանի անվան թատրոնի ստեղծագործական ընթացքին:
-Ցավոք, Էդգար Էլբակյանի թատրոնով զբաղվելու ժամանակ չունեմ: Բայց այնտեղ հաջողությամբ աշխատում են Աննա Էլբակյանը և Լիլի Էլբակյանը: Ես կարծում եմ, որ շուտով հետաքրքիր բաներ կլինեն այդ թատրոնում: Այդպիսի թատրոն աշխատեցնելը մեր պայմաններում շատ դժվար է: Դա պետական թատրոն չէ, ունի ֆինանսական խնդիրներ: Իսկ այդ փոքրիկ բեմով, այնպիսի ներկայացումներով, որոնք կոչված չեն զվարճացնելու հանդիսատեսին, միտում չունեն «ֆաստֆուդի» նման արագ սպառվելու և փող բերելու, դժվար է գոյություն ապահովել: Դա անշնորհակալ մի բան է: Բայց և այնպես մարդիկ նվիրումով ու սիրով անում են իրենց գործը, ինչի համար ուրախ եմ:
(շարունակելի)


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 3176

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ