Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

«ՄԵՐ ՍՏԵՂԾԱԳՈՐԾՈՂՆԵՐՆ ԱՎԵԼԻ ՇԱՏ ԵՆ ՎԱԽԵՆՈՒՄ, ՔԱՆ ԱՐԺԵ ԻՐԱԿԱՆՈՒՄ»

«ՄԵՐ ՍՏԵՂԾԱԳՈՐԾՈՂՆԵՐՆ ԱՎԵԼԻ ՇԱՏ ԵՆ ՎԱԽԵՆՈՒՄ, ՔԱՆ ԱՐԺԵ ԻՐԱԿԱՆՈՒՄ»
13.01.2012 | 00:00

Սպասված, սիրված մարդ և արվեստագետ լինելու պարտավորեցնող իրողությունը Վարդան Պետրոսյանին ստիպում է հայաստանյան յուրաքանչյուր այցին պահպանել ասելիքի ինքնատիպ թարմությունն ու աննկատ բարձրացնել մատուցման նշաձողը: Ամիսներ շարունակ լեփ-լեցուն դահլիճներում խաղարկվեց նաև նրա «Սեռասարսափ» նոր ներկայացումը (բեմադրությունը` Անի Համելի), նորաոճ գրավչությամբ տպավորվեց արտիստի մենելույթը` հմտորեն զուգակցվելով տեսանյութին (կինոռեժիսոր` Լևոն Մինասյան): Համատարած խավարի թանձրացման մասին «Սեռասարսափի» բարձրացրած տագնապի ինքնատիպ անդրադարձն է «Իրատես de facto»-ի առանձնազրույցը ՎԱՐԴԱՆ ՊԵՏՐՈՍՅԱՆԻ հետ:
«ԲԱԽՏԱՎՈՐՈՒԹՅՈՒՆ ՈՒՆԵՄ ԱՆՎՐԵՊ ՆԿԱՏԵԼՈՒ ՄԵՐԺԵԼԻ ԴՐՍԵՎՈՐՈՒՄՆԵՐԸ»
-Համամի՞տ եք, որ Ձեր հեղինակային թատրոնի հենքը սատիրան է, խաղացանկի բովանդակությունը` մեր ապրած օրերի գոգոլյան, սալտիկովշչեդրինյան, պարոնյանական երաժշտականացված կերպավորումը:
-Դժվարանում եմ սահմանումներ գտնել: Փարիզում էլ պրոդյուսերները երկմտում էին. «Կաֆե-թատրոնի համար` մի քիչ շատ է երգում, կաբարեի համար` մի քիչ շատ է խոսում, հումորն ինտելեկտուալ է, գոտկատեղից ցածր ու գռեհիկ չէ, ուրեմն նրա համար նոր հանդիսատես պետք է ձևավորել»: Իմ թատրոնը տարբեր ոճերի համադրություն է: Իհարկե, սատիրա կա, բայց կա նաև ամերիկյան շոու, որը ներկայացման փայլն է: Ես դա շատ եմ սիրում: Սա չի նշանակում, որ չեմ ձգտում բազմազանության: Իմ «Ցմահ բանտարկյալները» դրամատիկական-երգիծական մի ներկայացում էր` տիկնիկներով: Շոուներ են «Սեռասարսափ» կամ «Սեր և ատելություն» մենաներկայացումներս: Մեծ շոուներ` «Խաղում ենք 1700»-ը կամ «Վերելքը»: Բայց այդ շոուների մեջ կա մի զարմանալի բան, որ արևմտյան թատրոնը դեռ չունի` կուռ սցենար, որը դրամատիկական ապրումներով, պատմական էքսկուրսներով ու վերլուծություններով «Ա» կետից զարգանում է մինչև «Ֆ», ալֆայից` օմեգա, հանգում իր տրամաբանական ավարտին:
-Ինչպե՞ս է, որ Ձեր փարիզներում ավելի քաջատեղյակ եք հայաստանյան հիմնախնդիրներին, քողարկվող խմորումներին:
-Հիշեցի Լև Տոլստոյի «Պատերազմ և խաղաղությունը»: Ինչպե՞ս էր, որ Անդրեյ Բոլկոնսկին, երբեմն-երբեմն այցելելով Սանկտ Պետերբուրգ, իր կալվածքներում հյուրընկալվող մայրաքաղաքային ընկերներից ավելի տեղյակ էր ոչ միայն Պետերբուրգի, այլև առհասարակ աշխարհի իրադարձություններին: Շատ պարզ` ինքն ավելի շատ էր կարդում: Ես մեր իրականությամբ ոչ միայն հետաքրքրվում, այլև ապրում եմ: Եվ քանի որ ֆիզիկապես ավելի հեռվում եմ, բախտավորություն ունեմ անվրեպ նկատելու մերժելի դրսևորումները, որոնք այնքան էլ ցայտուն չեն երևում ներսում գտնվողներին: Ընկալման օբյեկտիվությանս գումարվում է կարոտիցս սրված սիրո սուբյեկտիվությունը: Անքուն գիշերներից, ջերմ սիրուց ու խորին ափսոսանքից ծնված քննադատությունը վերևից ներքև թքել չէ: Ինձ համար շատ ավելի դժվար է, որովհետև նույնը փորձում եմ ծիծաղեցնելով անել:

«ՖՐԱՆՍԻԱՅՈՒՄ ԱՅՍՕՐ ՍՈՎՈՐԱԿԱՆ ՔԱՂԱՔԱՑԻՆ ԼՅՈՒԴՈՎԻԿՈՍ 14-ՐԴԻՑ ԼԱՎ Է ԱՊՐՈՒՄ»
-Կարծեմ, մինչ թատրոնում ներկայացնելը «Սեռասարսափը» յուրովի փորձարկել էիք բուհերում։ Ճանաչեցի՞ն իրենց ուսանողները ներկայիս տգիտության Ձեր կերպավորած երգիծապատկերում:
-Ցավում եմ, որ «Վարք Հայաստանին» չկարողացա խաղալ լայն հասարակության համար: Մեր մեծագույն հանճարի` Խաչատուր Աբովյանի 200-ամյակը պատշաճ չկարևորեցինք: Նա Քրիստոսի առաքյալն է եղել իր ժողովրդի համար, բայց անտեսված, մոռացված է վաղուց: Ի՜նչ անտարբերություն, ինձ էլ եմ մեղադրում` ուշացա: ՈՒսանողությանն Աբովյանի մասին շատ երկար պատմեցի: Ներկայացումը տևում էր երկուսուկեսից հինգ ժամ: Խաղում էի, որից հետո հարցերի տարափին էի պատասխանում: Մեծամասնությանն ապշեցնում ու տրտմեցնում էին պատմածս մանրամասները: Կրթությանն առնչվող բնութագրական դրվագները «Վարքից» եմ մտցրել «Սեռասարսափի» մեջ` բովանդակային նոր շերտ գումարելով հրատապ թեմաներին։ Նստել ենք մի ծառի ճյուղին ու սղոցում ենք հենց այդ ճյուղը` առանց գիտակցելու, որ ընկնելու ենք ներքև: Իշխանություն-ժողովուրդ փոխհարաբերությունը սրելով` հասցրի մարմնավաճառ-հաճախորդ փոխհարաբերության: Տասնյակ հազարավոր մարդիկ դիտեցին։ Վստահեցնում եմ` գերակշիռ մասն ըմբռնեց ենթիմաստները:
-Մեծահարուստների տգետ սերնդին այլևս հաճույք չեն պատճառում շքեղ կենցաղն ու կազինոներում ծնողների դիզած անքրտինք հարստությունը քամուն տալը: Ձանձրացած իրեն անասնացրած «երջանկության տարատեսակներից»` զվարճանում է սեռասարսափ տարածելով: Ձեզ երկրպագելով, խաղացանկային բոլոր ներկայացումները դիտելով` զանգվածային հանդիսատեսն այնուամենայնիվ չի սթափվում: Ինքնաճանաչման ու ապաշխարանքի Ձեր ակնկալություններն առայժմ չեն արդարանում: Խավարի թանձրացմանն ընդդիմանալու հուժկու ընդվզում կա «Սեռասարսափում»: Արդյո՞ք ազգակործան անդունդ չգլորվելու ելք չեք տեսնում այլևս:
-Ամեն մարդ յուրաքանչյուր խնդրի լուծում պետք է փնտրի իր ներսում: Որպես թատրոնի ծառա ես փորձում եմ ծիծաղեցնելով, լացացնելով, երգելով, պարելով մարդկանց ինչ-որ չափով մղել դեպի ազնվություն: Ներկայացման մթնոլորտն էլ վկայում է, թե որքան մեծ սեր, դրական էներգիա եմ փոխանցում յուրաքանչյուրին: Ես իմ տքնանքի, հոգու հարստության մի կաթիլը լցնում եմ ընդհանուրի փրկության բաժակի մեջ:
-Ըստ «Սեռասարսափի»` մեկական կաթիլով այլևս անկարելի է փրկվելը:
-Նժդեհը դիպուկ է ասում` ոչ միայն ճիշտ նպատակը պետք է տեսնել, այլև դեպի նպատակը տանող ճիշտ միջոցները: Հակառակ դեպքում քեզ պատեպատ խփելով ուժահատ կլինես, ձեռքդ անզոր թափ կտաս: Տպավորություն կա, որ Հայաստանից դուրս էլ մարդկային հասարակությանը հոգնատանջ են անում: Ամենուր մարդիկ դժգոհ են, հաճախ չհասկանալով, թե ինչից: Ֆրանսիայում այժմ սովորական քաղաքացին Լյուդովիկոս 14-րդից երևի ավելի լավ է ապրում, բայց դարձյալ տառապում է: Ինչ-որ դժգոհության սինդրոմ է ներարկված ամբողջ աշխարհին:
-Ինչո՞վ եք բացատրում:
-Չգիտեմ, իմ խեղճ տատին եմ հիշում: Կոլխոզում ստախանովական էր և, ըստ էության, սովի էր դատապարտված` 12 ռուբլի թոշակ էր ստանում: Ինը երեխա ունեցավ, չորսը մահացան, հինգին դաստիարակեց, մեծացրեց, բարձրագույն կրթության տվեց: Գեթ մի անգամ չտրտնջաց: Կոտորած տեսած, որբանոցում մեծացած հայրս միայն սև հաց ու գիրք էր երազում և մեկ էլ` որ իրեն Սիբիր չքշեն: Մայրս էլ էր այդ ամենը տեսել: Հիշում եմ, երբ աշխատավարձը չէր հերիքում, շիշ էինք հանձնում կամ հարևաններից պարտք վերցնում: Դա ընդունված բան էր այն ժամանակ: Մենք դասախոսների շենքում էինք ապրում, բոլորը նույն վիճակում էին, բայց որևէ մեկը չէր տրտնջում: Հիմա Արևմուտքում կենցաղային պայմանները շեշտակի լավացել են, բայց ոչ մեկն իրեն երջանիկ չի զգում:
-Բայց մեզ մոտ ծայրահեղ բևեռացում է, «անապահովություն» տերմինով փոխարինված «աղքատությունը» շատերի դռանն է չոքել:
-Պատկերն իսկապես անմխիթար է: Գիտեք, Ֆրանսիայում էլ են հարկերով խեղդում մարդկանց, միջին բիզնեսը սպանում: Նախագահի ամեն մի նոր թեկնածուն իր թիմով ճոխ խոստումներ է տալիս` ամեն ինչ կանենք, որ միջին բիզնեսը ոտքի կանգնի, բայց գալիս է թե չէ, անմիջապես իր աշխատակազմի ծախսերն է մեծացնում: Կարծես ամեն մեկն իր խառնվածքին համապատասխան բահն ու քլունգն առել քանդում է սեփական երկիրը:

«ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԻՑ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆ ՄԻ ՔԻՉ ՎԱՐԱՐՈՒՄ Է ԳԵՏԸ, ՀԵՏՈ ՇԱՏ ՇՈՒՏ ՀԱՆԴԱՐՏՎՈՒՄ»
-Երկար ժամանակ գտնվելով Հայաստանում` նախընտրական կրքերի շիկացումներ զգացի՞ք:
-Գետի նույն հունով գնում ենք: Իրականում ոչինչ չի կատարվում: Իշխանությունն ապրում է իր կյանքով, ժողովուրդը` իր: Ընտրությունից ընտրություն մի քիչ վարարում է գետը, հետո շատ շուտ հանդարտվում: Փլուզումների պրոցեսն ամենուր շարունակվում է: Մարդիկ տեսնում են, բայց ոչինչ չեն ձեռնարկում: Անտարբեր ապրում են` Աստծուց ու բնությունից հեռացած: Հիմա նորից կուսակցական քարոզարշավ կսկսվի, շռայլ խոստումներ կգոռգոռան, հերթական ընտրություններ կլինեն, կմարի աշխուժությունը, ու նորից ոչինչ չի փոխվի: Չեմ կարծում, թե կա որևէ կուսակցություն, որի կազմում չլինեն հայրենասեր մարդիկ: Բայց նրանք դեռևս որակ չեն կազմում: Ամբողջ աշխարհում կուսակցություններով տարվում են կարիերիստ մարդիկ: Ընդհանուր առմամբ, դրանք իշխանության գալու ուղիղ ճանապարհ են, միջոց:
-Երբևէ «վերևներից» չե՞ն սպառնացել, սաստել Ձեզ չափազանց կծու խոսքերի համար:
-Ոչ մի անգամ: Ինձ թվում է, որ մեր ստեղծագործողներն ավելի շատ են վախենում, քան արժե իրականում:
-Գուցե չե՞ն հասկանում, թե կոնկրետ ում է հասցեագրված երգիծանքը:
-Ոմանք, իրոք, հրճվում են իրենց տիպը բեմում տեսնելով` առանց մտածելու, որ նեգատիվն է շեշտված: Միշտ «Դոն Կիխոտի» օրինակն եմ բերում: Սերվանտեսը գնացել է բանտ, կարդացել այն հատվածը, որտեղ բանտարկյալները քարկոծում են Դոն Կիխոտին, նրանք հրճվել են` մտքի ծայրով իսկ չանցկացնելով, որ այդտեղ իրենք վատն են: Հատկապես ռաբիսներն են ցնծում, երբ ես մեր երկրորդ անկախության առաջին մեծ արտագաղթի մասին պատմում եմ «Համբոն Գիքորին քաղաք է տանում» երգով: Ես սիրելով ու ցավով եմ բեմ հանում բոլոր նեգատիվ տիպերին` ռաբիսներին, «օջախի տղերքին», տգետ մեծահարուստներին ու նրանց ի ծնե խեղված, սեռասարսափով բռնված զավակներին: Կսկիծով եմ ջանում առանձին տիպերի հոգևոր մաքրագործմանը նպաստավոր լինել անհատական մոտեցմամբ: Չեմ էլ պատկերացնում, որ հասարակություն առ հասարակություն արմատական բարեփոխությունն իրատեսական է:
-Շատերին խրտնեցնում էր ներկայացման «Սեռասարսափ» վերնագրումը:
-Որևէ անբարո բան չկա ներկայացման մեջ, պարզապես մենք խուսափում ենք իրերն իրենց անուններով կոչելուց:
-Դուք խոսում եք Բաղրամյանի անկյունում հավաքվող «գիշերային թիթեռնիկների» մասին, հանդիսատեսը մտովի նրանց կողքին է դնում ինչ-որ չգրված արտոնագրով ամենուր գործող տարասեռ մարմնավաճառներին:
-Վերջին ներկայացումներում էքսպրոմտ արեցի` ասելով. «Ինչո՞ւ մրցանակներ չեն տալիս մարմնավաճառներին։ Չէ՞ որ նրանց օգտակար գործողության գործակիցը գուցե շատ ավելի բարձր է, քան ծանրաբեռնված աշխատող իշխանության, կառավարության մեծաթիվ աշխատակազմինը: Նրանք, փաստորեն, իրենց մարմնի վրա են վերցնում կատաղությամբ բռնված նորածին հասարակական խավի ագրեսիան»: Կինոյի հնարավորություններն եմ օգտագործել` նյութը խոշոր պլանով մատուցելու համար` ինքս ինձ զրկելով մեծագույն հաճույքից` ամենից շատ երգել եմ սիրում:
-Վերջին երգով հույսի շողեր եք արթնացնում` վերադարձնելով ազգային արմատներին, սարի աղբյուրի զուլալ ջուրը հրամցնում:
-Իմ գերդաստանի սիրած ժողովրդական երգերից է «Առավոտյան արշալույսինը»:
-Երկու տասնամյակ է, ինչ «երանելի» կապիտալիզմի «շինարարությամբ» ենք փորձում զբաղվել: Նկատո՞ւմ եք որոշակի տեղաշարժ դեպի իրապես ժողովրդավարական հասարակարգ:
-«Դեմոկրատիայի» անվան տակ այժմ կատարվում են ամենապիղծ, ամենալկտի իրադարձությունները: Հարավսլավիայի, Իրաքի դեմ պատերազմները, արաբական երկրներում հրահրվող արյունալի դեպքերը «մարդու իրավունքների պաշտպանության» անվան տակ չե՞ն սանձազերծվում: Կցանկանայի, որ մեր անկախության 20-ամյակի «շքանշանային» նշանավորման վերընթացը զուգակցվեր լուրջ նվաճումներով: Ենթադրենք` «Գյումրիում այլևս չունենք փողոցում մնացած ոչ մի մարդ» կամ` «Մենք կարողացանք տեղավորել Բուզանդի կամ մյուս քանդված շենքերի տնանկներին» և կամ` «Երևանի բոլոր շենքերի հիմքերը հուսալիորեն ամրացված են, սեյսմակայուն»… Ֆրանսիացիների օպերայի պողոտան թագադրվում է Օպերայինի շենքով, իսկ մերը պարզապես խեղդվում է կառույցն օղակած սրճարաններով ու Հյուսիսայինի երկնաքերներով: Մեսչյանական կցակառույցն ամենևին չի այլանդակում Մատենադարանի հոյակապ շենքը, նույնիսկ չի երևում: Մի՞թե մյուս ճարտարապետներին հասու չէ քաղաքաշինարարի այս պարզագույն մտածողությունը: Սրտապնդվեցի, երբ երիտասարդները թույլ չտվեցին Թռչկանի ջրվեժին դիպչել, չեն հոգնում Թեղուտի համար պայքարելուց: «Նարեկացի» միության հիմնադիր Նարեկ Հարությունյանի ապօրինի կալանքին զարմանալիորեն ակտիվ արձագանքեցին մտավորականները: Փոքր հոգևոր-բարոյական արժեքները դեռ պահպանել ենք:
-Բեմից ու հատկապես հեռուստաէկրանից հանրությանն առավելապես էրոտիկ գռեհկաբանություններով զվարճացնող խմբերում կան նաև պրոֆեսիոնալներ: Հնարավո՞ր եք համարում ոմանց հետ «Նոր ոզնիների» կայացումը:
-Առաջին հերթին պիտի զտվեն թանկ վճարվող, բայց էժանագին ծափ ու ծիծաղ արտադրող ինտելեկտուալ տաղանդները: Վերևի՛ց խիստ գրաքննություն պիտի սահմանվի: Չեմ կարծում, որ մեր հանրապետության նախագահի համար դժվար է հեռուստաընկերությունների ղեկավարներին հրավիրել նախաճաշի և խիստ պատվիրել. «Վաղվանից ձեր էկրաններին որևէ գռեհիկ բան չտեսնեմ: Կոկա-կոլայի, Օրանժի կամ մյուս խոշոր գովազդատուների հետ ինչպես ձեր հարցերը կլուծեք, իմ գործը չէ, վե՛րջ»: Առանց վերին ու ներքին գրաքննության անկարելի է դեպի ընդհանուր բարեկրթություն գեթ կես քայլ առաջ գնալը:
Զրուցեց Նվարդ ԱՍԱՏՐՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1304

Մեկնաբանություններ

0yQWD946RBu.jpg" alt='Քա­ղա­քա­կա­նու­թ­յու­նը երկ­րորդ հնա­գույն մաս­նա­գի­տու­թ­յունն է' title='Քա­ղա­քա­կա­նու­թ­յու­նը երկ­րորդ հնա­գույն մաս­նա­գի­տու­թ­յունն է' width='220' height='163' />
Քա­ղա­քա­կա­նու­թ­յու­նը երկ­րորդ հնա­գույն մաս­նա­գի­տու­թ­յունն է

Բաժնի բոլոր նորությունները »

Ծաղրանկարչի կսմիթ

Այս­պես էլ պա­րար­տա­նում ենք
Այս­պես էլ պա­րար­տա­նում ենք