Ռուսաստանի ԱԳ նախարար Սերգեյ Լավրովը կրկին հասկացրել է, որ Ռուսաստանի և ՈՒկրաինայի նախագահների ուղիղ հանդիպումը դեռ բավականին հեռու է։ «Մեր նախագահը բազմիցս ասել է, որ բոլոր հարցերը, որոնք քննարկման կարիք ունեն բարձրագույն մակարդակով, լավ կմշակվեն, իսկ փորձագետներն ու նախարարները կպատրաստեն համապատասխան առաջարկություններ»,- ասել է Լավրովը:               
 

«ՀԱՅԱՍՏԱՆՅԱՆ ՉՈՐՍ-ՀԻՆԳ ՏԱՐԻՆԵՐՆ ԻՆՁ ՀԱՄԱՐ ՄԵԾ ՓՈՐՁԱՌՈՒԹՅԱՆ ԱՆՓՈԽԱՐԻՆԵԼԻ ԴՊՐՈՑ ԴԱՐՁԱՆ»

«ՀԱՅԱՍՏԱՆՅԱՆ ՉՈՐՍ-ՀԻՆԳ ՏԱՐԻՆԵՐՆ ԻՆՁ ՀԱՄԱՐ ՄԵԾ ՓՈՐՁԱՌՈՒԹՅԱՆ ԱՆՓՈԽԱՐԻՆԵԼԻ ԴՊՐՈՑ ԴԱՐՁԱՆ»
23.09.2011 | 00:00

«Երևանյան հեռանկարներ» միջազգային երաժշտական տասներկուերորդ փառատոնի (գեղարվեստական ղեկավար` կոմպոզիտոր Ստեփան Ռոստոմյան) շրջանակներում կայացած «Գյուլբենկյան» և Մարիինյան թատրոնի սիմֆոնիկ նվագախմբերի համերգները տոնական սեպտեմբերի ամենազրնգուն ակորդներից էին: Էապես մեղմեցին բարձր արվեստի հետ կենդանի հաղորդակցության պապակը, անկախ «տեղական» անբարեկրթության տարերահորդ «ծաղկունքից»։ Միաժամանակ, ցայտուն դրսևորումները եղան մեծանուն մաեստրոներ Լոուրենս Ֆոսթերի և Վալերի Գերգիևի ստեղծագործական և, ընդօրինակման արժանի, կազմակերպչական փայլուն ունակությունների: Հանրաճանաչ այս երաժշտախմբերի նախանձելի կենսունակության գեթ մասնակի վերծանման ձգտումով էլ նախաձեռնվեց «Իրատես de facto»-ի կեսգիշերային առանձնազրույցը ՌԴ ժողովրդական արտիստ, արդի աշխարհի ամենահեղինակավոր անհատների հարյուրյակում ընդգրկված ՎԱԼԵՐԻ ԳԵՐԳԻԵՎԻ հետ:
-Ամենապատկերավոր խոսքով նույնիսկ անկարելի է սպառիչ բնորոշումը տալ գեղագիտական այն վայելքի, որը Ձեր գլխավորած սիմֆոնիկ նվագախումբը պարգևեց հայ երաժշտասերներին այս երեկո: Ընդամենը մի քանի ժամ առաջ վայրէջք կատարելով Երևանում Սամարա-Կրասնոդար-Սոչի վեցօրյա համերգային շրջագայությունից անմիջապես հետո` առանց հոգնության որևէ նշանի, մի շնչով հնչեցվեցին բարդ ու մեծակտավ երաժշտական ստեղծագործություններ` վերստին հաստատելով Շտրաուսի ու Մալերի, Շչեդրինի ու Սեն-Սանսի անուրանալի հմայքը: Կիսաձայն «նվագակցելով» երաժիշտներին և բյուրեղյա մաքրությամբ սոպրանոյի մեներգը անընտել ունկնդրին մատուցող Անաստասիա Կալագինային` Դուք էլ, առույգ ու խանդավառ, Ձեր ներաշխարհում վերազարթնած նվիրական զգացողություններն էիք փոխանցում նրանց` դյուրացնելով երաժշտական բազմաշերտ դրամատուրգիայի եթերային կերպավորումը:
-ՈՒրախ եմ, որ Հայաստանի նորաբաց կենսագրության քսանամյա հոբելյանի առիթով մեր մատուցած նվերը տեղ է գրավել արժանավոր մյուսների շարքում: Այստեղ ես ինձ ոչ թե հյուր, այլ յուրային եմ զգում: Իմ փոքրիկ հայրենիքն Օսիան է, մեծը` Ռուսաստանը, կոնկրետ` Սանկտ Պետերբուրգը, որտեղ ես բարձրակարգ մասնագիտացում եմ ստացել, որտեղ կայացել եմ որպես երաժիշտ արվեստագետ և ունեմ ստեղծագործելու լիակատար ազատություն:
-Հայաստանը Ձեզ հարազատացավ, անշուշտ, խորհրդային այն տարիներին, երբ ստանձնեցիք մեր ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավարությունը:
-Դժվար ժամանակներ էին: Մեծ համերգասրահը վերակառուցվում էր, փոքրում անհարմարությունները շատ էին: Երևան-Լենինգրադ չվերթերի մշտական ուղևորն էի ակամա դարձել: Գործընկերներիս հետ նախանձելի փոխըմբռնում գտա, որը վերաճեց պատկառելի նվագացանկի և հուսալի բարեկամության: Երանությամբ եմ հիշում այդ չորս-հինգ տարիները: Դրանք ինձ համար մեծ փորձառության անփոխարինելի դպրոց դարձան:
-Կարծեմ, Չայկովսկու անվան միջազգային մրցույթում բոլորովին վերջերս իր առաջին լուրջ հաղթանակը նվաճած Նարեկ Հախնազարյանի ներգրավումն այս համերգային ծրագրում Ձեր կամքով է եղել:
-Մեր նորահաստատ հեռանկարային համագործակցության ավելի հուսալի մեկ ուրիշ երաշխիք այս պահին, ըստ իս, հազիվ թե գտնվեր: Համոզված էի, որ նրա նվագը սեփական հայրենիքի կարևորագույն տոնակատարությունն անհամեմատ հոգեմոտ լիցքերով կհագեցնի: Նարեկին մենք շնորհեցինք առաջին մրցանակը միանգամայն արժանիորեն: Հավատացնում եմ, որ եզրափակիչում հայտնված հինգ թավջութակահարներն էլ ոսկե մեդալների էին արժանի: Նարեկն ազնիվ ու դժվարին մրցակցությամբ ապացուցեց իր գերազանցությունը: Նկատեցի՞ք, թե կարճ ժամանակում որքան է հղկվել նրա կատարողական վարպետությունը:
-Հարաճուն ներշնչանքով հնչեցրած «բիսային» «Կադրիլն» ու «Կռունկը» առանձնակի շոյեցին հայրենակից ունկնդիրների ազգային սնապարծությունը:
-Դեռ երկար ճանապարհ ունի, իհարկե, անցնելու: Հիմա ավելի շատ պիտի զբաղվի մասնագիտացումը խորացնելով, տեխնիկան կատարելագործելով, մտահորիզոնն ընդլայնելով, քան հարցազրույցներով կամ մենեջերներով:
-Ընդամենը մի քանի ակնթարթ ազատ ժամանակ ունենալով` ոչ միայն պատշաճ ուշադրության արժանացրիք Ձեր վաղեմի հայ արվեստակից մտերիմներին, այլև հասցրիք հպանցիկ ծանոթանալ Արամ Խաչատրյանի մրցույթում կրտսեր Տիխոն Խրեննիկովի հետ ստեղծագործական մրցանակը կիսած Ալեքսանդր Իրադյանի նոր գործին և օրերս վաստակավորի կոչմանն արժանացած օպերային երգիչ Գևորգ Հակոբյանին ունկնդրել ու հրավիրել Մարիինյան` մի քանի դերերգերով հանդես գալու:
-Ցավոք, հեղաբեկումներով Հայաստանում տևականորեն խզվեցին բարձր երաժշտության հնչյունները: Հիմա, կարծես, լավ ժամանակներ են սկսվում: Վստահ եմ, որ իր անկախության երեսուն-, քառասուն-, հիսունամյակները Հայաստանը տոնելու է աներևակայելի մեծաշուք երաժշտահանդեսներով: Ինքս ձեր մեծարգո նախագահի հետ հանդիպման ժամանակ պատրաստակամություն հայտնեցի առավելագույնս օգտակար լինելու իմ «երրորդ հայրենական տանը»: Ստեփան Ռոստոմյանի հետ հեռակա շարունակելու ենք բանակցել հայ ժամանակակից և դասական կոմպոզիտորների գործերը հանրահռչակելու շուրջ: Դրանք հնարավոր է և հարկավոր հաճախ հնչեցնել Պետերբուրգում ու Մոսկվայում, Ռուսաստանի մյուս հայկական բազմամարդ համայնքներում: Սփյուռքահայերը խոշոր ներդրումներ ունեն իրենց ապաստանած բոլոր երկրների հասարակական-քաղաքական-մշակութային կյանքում։ Խաչատրյանի «Գայանեն» Պերմ էվակուացված մեր թատրոնը բեմ է բարձրացրել Մեծ հայրենականի տարիներին: Հիմա անհամեմատ բարենպաստ են մշակութային փոխշփումներն ակտիվացնելու նախադրյալները: Հարկավոր է երկուստեք ի հայտ բերել ազնիվ մղումներ ու ջանադրություն։ Չէ՞ որ մենք միևնույն միջավայրում համատեղ ապրելու և ստեղծագործելու վաղեմի հրաշալի պատմություն ունենք: Խոստմանս համաձայն բոլորովին վերջերս վերականգնեցինք «Սպարտակը»: Եթե հնարավոր լինի ցուցադրել այստեղ, ինքներդ կգերվեք նոր կյանք ստացած մեծակտավ, սքանչելի բալետային ներկայացմամբ: Յակոբսոնի բեմադրության խաղարկումը Սանկտ Պետերբուրգում և, գրեթե միաժամանակ, Գրիգորովիչինը` Երևանում Խաչատրյանով նորովի յուրատեսակ կամրջում է մեր բարեկամությունը:
-Խորհրդային Միության փլուզման հակամշակութային խորշակները, զարմանալի «բարյացակամությամբ», շրջանցեցին Լենինգրադի Կիրովի անվան պետական ակադեմիական (1992-ից` կրկին «Մարիինյան») օպերայի և բալետի թատրոնը: Հազարից ավելի արվեստագետներ շարունակում են նրա հարկի ներքո ազատ ու ապահով ստեղծագործել: ՈՒնեն իրենց նոր համերգասրահը, բազային ստուդիան` «Երիտասարդ երգիչների ակադեմիան», մշտական շրջագայություններ, հեղինակավոր ընկերություններում թողարկվող ձայներիզներ, «Սպիտակ գիշերներով» սկզբնավորված հեղինակավոր փառատոների շարք… Միջազգային ճանաչման ու համագործակցության նախանձելի հնարավորություններն արդյոք Ձեր անհատականության մեծագույն համբավո՞վ են միայն պայմանավորված: Ասում են, թե Մարիինկայի գլխավոր հովանավորության իրավունքն ու պատիվը ստանալու համար նախօրոք են հերթագրվում:
-Ինքս անհամեմատ լայն ասպարեզ ունեմ այժմ ստեղծագործելու, հարստանալու միջազգային շփումներով, որոնք երբեմնի ԽՍՀՄ տարածքով էին միայն սահմանափակվում: Շուրջ երեսուն տարի է, ինչ հիմնավորապես հաստատվել եմ Պիտերում: Բնական է, որ պիտի առանձնակի փայփայեմ գոյությանս գլխավոր իմաստն ու նպատակը դարձած թատրոնը: Չեմ սեթևեթի: Իմ երկարամյա փորձառությանն անվերապահորեն վստահում են պետական, գործարար ու մշակութային ոլորտներում խոշոր դերակատարություն ունեցողներից շատերը: Բայց այդ կարևորագույն լծակի անխափան ու արդյունավետ հարատևության գրավականը վարչական և ստեղծագործական մեր ներուժի շրջահայաց, տիտանական միաձույլ աշխատանքն է: Յուրաքանչյուրս իր տեղում, ընդհանուր կառույցի բարձր վարկանիշի պահպանման հստակ գիտակցությամբ, իր ամբողջ կարողությունն ու եռանդն է անմնացորդ ներդնում այդ վստահությունն ամրապնդելու համար: Դյուրին չկարծեք ստեղծագործական որևէ կառույցի կենսունակության համաչափ երիտասարդացումն առանց էական կորուստների: Գերարագ ռիթմերի մեր ժամանակներում հատուկ խնամքի են կարոտ պաշտամունքային համարում ունեցող հնամյա մշակութային բոլոր հաստատությունները: Մարիինկան էլ, որպես դարերով փառավոր գոյատևող կենդանի «հաղթանդամ» օրգանիզմ, բացառություն չի կարող լինել: Մենք լրջորեն մտահոգված ենք հանրությանն աննշմարելի պարբերական ներարկումներով նրա մրցունակ մարզավիճակը արժանավայել նշաձողից չիջեցնելով:
-Մեկուկես տասնամյակ համակողմանի առաջնորդելով Մարիինկայի գեղագիտությունը` երբեմնի կայսերական թատրոնի երկհարյուրամյա տարեգրության մեջ Ձեր հետագիծն եք երեսուն տարի անընդմեջ զարգացնում: Օպերային ու բալետային դասական բեմադրությունների սրտացավ պահպանմանը զուգահեռ համարձակ ու խենթ փորձարարությունն եք հարգալից ընդունում։ Ինչպես, ասենք, Մուսորգսկու «Բորիս Գոդունովի» կողքին ապրելու իրավունք եք տալիս Դանիելե Ֆինցի Պասկայի «Աիդան` երեխայի աչքերով» (ըստ Ջուզեպե Վերդիի համանուն օպերայի) մոդեռն բեմադրությանը, որին նոր խաղաշրջանը բացելու պատիվն եք վերապահել։ Մեր «գլխատված» օպերայինը Ձեր մասնագիտական աջակցության կարիքը օդի ու ջրի պես է զգում։ Որքա՞ն եք լավատեղյակ Ձեզ երբեմն-երբեմն հյուրընկալող ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի և օպերայինի ներկա ստեղծագործական նկարագրերին, Հայաստանի թատերական ու երաժշտական արդի արվեստին ընդհանրապես:
-Անկեղծ ասած, հետխորհրդային տարիներին ունեցածս բազմազբաղությամբ չեմ կարողացել մանրակրկիտ նկատել ու գնահատել իմ սիրելի Հայաստանում կատարված փոփոխությունները: Հասցրել եմ միայն օդանավակայանից թատրոն գալ, համերգին նախապատրաստվել ու ավարտից անմիջապես հետո արագ ինքնաթիռ բարձրանալ: Հուսանք, մինչ ՀՀ նախագահի առաջարկած Գերգիևյան փառատոնի կազմակերպումը, նրա իսկ բարի կամքով անհամեմատ կսերտանան մեր փոխշփումները: Սա է պահի հրամայականը։ Կրկին խոստանում եմ հնարավորինս հաճախ այցելել Հայաստան և հիմնովին ուսումնասիրել երաժշտարվեստում առկա իրավիճակը։ Այդ դեպքում միայն ես կկարողանամ հստակ գնահատել արվածն ու օգտակար լինել առկա կնճռոտ խնդիրների հաղթահարմանը: Այժմ, ավաղ, ստիպված ենք անավարտ թողնել մեր երկխոսությունը:
Զրուցեց Նվարդ ԱՍԱՏՐՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1718

Մեկնաբանություններ