«Թանգարաններն են այն ինստիտուտները, որտեղ կարող են լավագույնս պահպանվել մշակութային արժեքները»
05.12.2014 | 12:07
Դերենիկ Դեմիրճյանի տուն-թանգարանը բացառիկ ընծա է ստացել ՀՀ ժողովրդական նկարիչ Ռոբերտ Էլիբեկյանից: Անվանի արվեստագետը թանգարանին ի պահ է հանձնել իր տաղանդավոր հոր՝ նկարիչ Վաղարշակ Էլիբեկյանի՝ 1974 թվականին արած էսքիզը Դերենիկ Դեմիրճյանի «Քաջ Նազար» թատերգության բեմադրության համար և 1941 թվականին Թբիլիսիում արված նույն այդ բեմադրության էսքիզի լուսանկարը:
Ինչպես պատմում է Ռոբերտ Էլիբեկյանը, Վաղարշակ Էլիբեկյանը էսքիզը ստեղծել է Թբիլիսիի պատանի հանդիսատեսի թատրոնի 1941 թվականին բեմադրած «Քաջ Նազար» թատերգության համար: Հետագայում՝ 1974 թվականին, հիմք ընդունելով պահպանված լուսանկարը և իր հիշողության մեջ մտովի վերականգնելով ավելի քան երեսուն տարի առաջ կատարած աշխատանքը, նկարիչը վերստեղծել է բեմական էսքիզը ստվարաթղթի վրա՝ օգտագործելով ջրաներկ:
Տուն-թանգարանի աշխատակազմը խորին շնորհակալությամբ է ընդունել մեծարգո Ռոբերտ Էլիբեկյանի նվիրատվությունը՝ մեծապես կարևորելով նրա վերաբերմունքը թանգարանների ու դրանց գործունեության հանդեպ:
«Ես կարծում եմ, որ թանգարաններն են այն ինստիտուտները, որտեղ կարող են լավագույնս պահպանվել մշակութային արժեքները, պատմական հիշողությունները,- ասաց նա` հոր արխիվային նյութերը տուն-թանգարանին հանձնելիս։- Մասնավոր անձանց մոտ կամ այլ տեղերում այսպիսի բաները չունեն հուսալի ապագա»: Նշենք, որ Ռոբերտ Էլիբեկյանն իր ստեղծագործությունների դեպքում ևս այդ մոտեցումն է ցուցաբերում, և Մ. Մաշտոցի անվան Մատենադարանին իր երկու մեծադիր կտավների ընծայումը ասվածի խոսուն վկայությունն է:
Մինչ Ռոբերտ Էլիբեկյանի նվիրատվությունը, Դերենիկ Դեմիրճյանի տուն-թանգարանի ֆոնդում պահպանվում էին «Քաջ Նազարի» երեք բեմական էսքիզներ, որոնցից երկուսի հեղինակն էր Մ. Արուտչյանը, մեկինը՝ Ա. Դանդուրյանը: Վ. Էլիբեկյանի հեղինակած էսքիզն արդեն ցուցադրվում է տուն-թանգարանի այցելուներին, սակայն այն առավել նպաստավոր պայմաններում կներկայանա հանրությանը տուն-թանգարանի հիմնանորոգումից և նոր ցուցադրության կազմակերպումից հետո:
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ
Դերենիկ Դեմիրճյանի տուն-թանգարանի վարիչ
Հեղինակի նյութեր
- Անհամբեր ու սիրով եմ սպասում իր հերթական գրին, ես էդ գրի մշտամնա ընթերցողն եմ
- Դերենիկ Դեմիրճյանի ժառանգության արժևորումը՝ ժամանակակից գիտական խոսքով
- Երախտագիտություն՝ կինոլեզվով
- Դերենիկ Դեմիրճյան-145
- «Այս մարդիկ չեն սիրում մեր ժողովրդին, պատրաստ չեն նրա հոգսը կրելու՝ առանց պարգևավճարի»
- «Պետությունը կորցրել է իր դեմքը, և եթե մենք թույլ տանք, որ այս ճգնաժամն ավելի խորանա, ուղղակի կկործանվենք»
- «Կա այսպիսի մի կարծիք՝ հարկ է ստեղծել Հայաստան ամրոց-պետություն»
- «Մի բան հստակ է՝ այս իշխանությունները պետք է անհապաղ հեռանան»
- «Եթե մեր մշակույթը լիներ բարձր մակարդակի վրա, մենք այսօրվա ողբերգությունը չէինք ունենա»
- «Մեր թշնամու գործած ոճիրներից ու հանցագործություններից ոչ մեկը թույլատրված չէր որևէ օրենքով»
- «Ի սկզբանե մտածել են արնաքամ անել ժողովրդին, բերել-հասցնել մի վիճակի, որ հետո ասեն՝ դե՜, չդիմացանք, ու ստորագրեն այս փաստաթուղթը»
- «Վերջին տեխնոլոգիաներով զինված հարուստ, անպարտ բանակ, սեփականին զուգահեռ՝ պետական հզոր արդյունաբերություն պիտի ստեղծենք»
- «Եթե հիմա ենք գնում փոխզիջման, դրա տակ ի՞նչ է ենթադրվում. ինքնաոչնչացու՞մ, ինքնասպանությու՞ն»
- «Աստված մեզ հետ է և մեր արդար գործին զորավիգ»
- «Պարտադրված պատերազմը, իհարկե, ծանր բան է, բայց մենք պատրաստ էինք դրան»
- «Հանուն ազգի, հանուն հայրենիքի զոհվածների հերոսությունը չափանիշների փոփոխության ենթակա չէ»
- «Ինչպես Հիսուսը, այդպես էլ Նարեկացին Աստծուց ներողություն է խնդրում բոլորիս մեղքերի համար»
- «Մենք աշխարհի մեջ ենք, ու աշխարհն է մեր մեջ. պարզապես, որպես գաղտնի զենք, ունենք Ոգին, որ մեզ պահել ու պահելու է»
- «Մենք Աստուծոյ փառք կու տանք, որ հայրենիքը կը մնայ հայրենիք եւ մեր մնայուն հասցէն»
- «Կարդում էի այն ստեղծագործությունների ցանկը, որ պատրաստվում են հանելու դպրոցական դասագրքերից, ու սարսափում էի»
Մեկնաբանություններ