BBC-ի տեղեկացմամբ՝ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ առայժմ չի ցանկանում նոր պատժամիջոցներ սահմանել Ռուսաստանի նկատմամբ, որպեսզի չվնասի խաղաղ գործընթացին։ Նրա դիտարկմամբ՝ ռուս-ուկրաինական հակամարտությունը պետք է մնար Եվրոպայի խնդիրը, ԱՄՆ-ը չպետք է միջամտեր, և եթե էական առաջընթաց չլինի, ԱՄՆ-ը իր դերը կարգավորման հարցում կզիջի Եվրոպային։ Նա հավաստիացրել է, որ ամերիկացի զինվորներ ՈՒկրաինայում չեն լինի։                
 

«Ինքնանպատակ պայքարի այս կամ այն ձևից օգտվելը համարում ենք ընդդիմության մանկական հիվանդություն»

«Ինքնանպատակ պայքարի այս կամ այն ձևից օգտվելը համարում ենք ընդդիմության մանկական հիվանդություն»
13.04.2018 | 00:14

Այս շաբաթ Հայաստանի Ազգային ժողովը վավերացրեց Եվրամիության հետ համապարփակ և ընդլայնված համագործակցության համաձայնագիրը: Այն ընդունվեց միաձայն՝ 95 կողմ, դեմ ու ձեռնպահ չկար: Այս ծավալուն փաստաթղթի մասին շատ է խոսվել, այն համարվել է պատմական ու շրջադարձային, սակայն ամրագրված դրույթներն ու պահանջները մեր իրականությունում միս ու արյուն կստանա՞ն, թե՞ ոչ: «Ծառուկյան» խմբակցության անդամ ՆԱԻՐԱ ԶՈՀՐԱԲՅԱՆԻ հետ զրուցեցինք այս թեմայի շուրջ:

-Տիկին Զոհրաբյան, Ձեր ելույթներում մշտապես շեշտում եք, որ իշխանությունների քաղաքական կամքի պարագայում է հնարավոր համաձայնագրի կետերի իրագործումը: Իշխանության քաղաքական կամքի նշանները տեսանելի՞ են Ձեզ:
-Անկեղծ կասեմ, այս պահին՝ ոչ: Բայց մի բան շատ լավ հասկանում եմ և հույս ունեմ, որ Հայաստանի իշխանությունները ևս գիտակցում են` կառավարման այս մեթոդներով, խաղի այս կանոններով, մոնոպոլացված տնտեսությամբ, դատական համակարգում առկա կոռուպցիոն ճահճով երկիրը գնում է վերջնական փակուղի: Չեմ ցանկանում գույժ հնչեցնել, բայց պետք է հասկանալ, որ լրջագույն մարտահրավերներով հասել ենք կարմիր գծին, այսպես ասած, անդառնալիության կետին, երբ կան մեծ արտագաղթ, գործազրկության, աղքատության բարձր մակարդակ: Պաշտոնական վիճակագրությունն է փաստում, որ Հայաստանում երեքից մեկն աղքատ է: Հայաստանն այն եզակի երկրներից է, որտեղ կան աշխատող աղքատներ, այսինքն՝ ստանում են աշխատավարձ, որպես աղքատ` վիճակագրական ցուցակում ներառված չեն, բայց 55-70 հազար դրամ ստացող մարդը չի կարող աղքատ չլինել: «Աշխատող աղքատ» եզրույթը մեր երկրի պարագայում միանշանակ կիրառելի է: Հիմա, եթե ուզում ենք Հայաստանը գլորել անդունդը, որտեղից մեզ ոչ ոք չի փրկի, շարունակենք այս քաղաքականությունը։ Երբ Կարեն Կարապետյանը վարչապետ դարձավ, ես պատահական չտվեցի հարցը` պատրա՞ստ է կտրելու այն ճյուղը, որի վրա նստած է: Սակայն նա հստակ պատասխան չտվեց: Որքան էլ ցավոտ լինի, իշխանությունը պետք է գնա այդ ճյուղը կտրելու ճանապարհով: Այս պահին ես նման քաղաքական կամք չեմ տեսնում, որքան էլ իմ այս ձևակերպումը ցնցակաթվածի մեջ է գցում իշխանության որոշ ներկայացուցիչների: Իշխանությունը պետք է գնա տնտեսական մոնոպոլիաների ջախջախման, տնտեսական հավասար մրցակցային պայմանների ստեղծման, դատական համակարգի կոռուպցիան վերացնելու ճանապարհով: Կոռուպցիոն ուղղահայաց բուրգը՝ «ես քեզ, դու ինձ» սխեման, որ կոռոզիայի է ենթարկել ողջ իշխանական համակարգը, պետք է վերացնել, սա նշանակում է կոտրել սեփական ողնաշարը: Իշխանությունը կգնա՞ այս քայլին, թե՞ ոչ: Այս պահին ես թերահավատ եմ: Քանիցս ասել եմ` թող ես լինեմ մեր երկրի վերջին հոռետեսը, որը չի հավատում, թե իշխանությունը կգնա սեփական ողնաշարը կոտրելու ճանապարհով: Իսկ ԵՄ համաձայնագրով առաջարկվող փոփոխություններն առաջարկում են հենց այդ ողնաշարի կոտրում:
-Եթե իշխանությունը մտադիր չէ որակական փոփոխություններ կատարելու, անկախ հանգամանքից, թե որքան պատմական ու բեկումնային են որակում ԵՄ համաձայնագիրը, դա առ ոչի՞նչ է:
-Այս համաձայնագիրը կարող էր և չլինել, բայց իշխանությունը գնար բարեփոխումների ճանապարհով: Այս համաձայնագիրը չէ, որ մեզ բարեփոխումներ անելու իրավունք է տալիս: Համակարգային լրջագույն, շատ դեպքերում վիրահատական փոփոխությունների պահանջը կա, անկախ այն բանից, համաձայնագիրը վաղը կստորագրվի՞, թե՞ ոչ:
-Այս ծավալուն փաստաթղթին, ինչպես նշեցիք, անգամ խորհրդարանում քչերն են ծանոթ: Փաստորեն, միաձայն ընդունված փաստաթղթում եղածից տեղյակ են հաշված թվով պատգամավորնե՞ր: Եթե չգիտեն, ինչպե՞ս են այդ ամենը մատուցելու հանրությանը, որպես դարակազմիկ փաստաթուղթ:
-Չեմ կարծում, թե Հայաստանի բոլոր քաղաքացիներն այդ ծավալուն փաստաթուղթը պետք է կարդան: Ինչ վերաբերում է պատգամավորներին, ճիշտ կլիներ, որ ջանք գործադրեին ու այն կարդային: Ես ոչ բնապահպան եմ, ոչ տրանսպորտի մասնագետ, բայց ողջ փաթեթը կարդացել եմ, քանի որ այն բարեփոխումների մի մեծ քաղաքականություն է, չես կարող մեկը կարդալ, մյուսը բաց թողնել: Այդուամենայնիվ, հույս ունեմ, որ գոնե այն խոսնակները, որոնք շփվելու են հանրության հետ, ներկայացնելու են այս փաթեթը, իրազեկ են դրան ամբողջությամբ:
-Վստա՞հ եք, որ փաթեթում չկան այնպիսի կետեր, խութեր, որոնք հանրության դիմադրությանը կարժանանան:
-Փաստաթուղթը դոգմա չէ, և հնարավոր է, որ այս կամ այն օրենքի քննարկման փուլում տեսնենք ինչ-որ վիճարկելի, խնդրահարույց, ռիսկային խնդիրներ, որոնք կհանվեն նախագծից: Հասկանում եմ նաև մեր գործընկերների մտահոգությունները, ինքս փակ քննարկումներ եմ ունեցել ԵՄ տարբեր պաշտոնյաների հետ և նշել եմ, որ ունենք մեր արժեհամակարգը, ազգային մենթալիտետը (այս բառը չեմ սիրում, որովհետև ինձ համար ազգային մենթալիտետ չի կարող լինել կնոջը ծեծելը): Շատ զգայուն է եկեղեցու խնդիրը, վտանգավոր են աղանդները: Այս հարցերում Հայաստանի վերաբերմունքը շատ առանձնահատուկ է, և դա եվրոպացի պաշտոնյաները միանշանակ ընդունել են՝ ասելով, թե հարգանքով են վերաբերվում այն խնդիրներին, որոնք մեր արժեհամակարգն են կազմում:
-Համաձայնագրով ամրագրված բարեփոխումների իրականացման գործում ընդդիմությանը դեր վերապահվա՞ծ է:
-Ցավոք, այսօր ընդդիմադիր պատգամավորների թիվը բավարար չէ խորհրդարանում նախագծեր անցկացնելու համար: Ցանկացած նախագիծ, որ ընդդիմադիր հատվածն է ներկայացնում, մերժվում է: Բայց արդեն այս շաբաթ, խորհրդարանական համակարգին անցնելով, հնարավորություն է ընձեռվում քննիչ հանձնաժողովներ ստեղծելու: Սա նշանակում է, որ հանրային ցանկացած մտահոգություն, խնդիր քննարկելու համար ստեղծվելու է հանձնաժողով: Այս համակարգում մենք կարող ենք նաև որևէ նախարարի անվստահություն հայտնելու հարցով դիմել վարչապետին: Չնայած այս փոփոխություններն իրավիճակի ամբողջական լուծում չեն խոստանում, բայց երկրում մթնոլորտ փոխելու համար խորհրդարանական ընդդիմությանը տրվել են որոշակի լծակներ:
-Այս համակարգի պայմաններում խորհրդարանական ընդդիմությունը կարո՞ղ է հասնել իշխանափոխության:
-Ոչ, որովհետև կայուն մեծամասնության թեզը, որն ամրագրվեց Սահմանադրությամբ, կտրում է ընդդիմության թևերը ոչ միայն բարեփոխումների մասին բարձրաձայնելու, այլև լիարժեք գործիքակազմ չունենալու պատճառով: Բայց այն լծակները, որ նոր համակարգում տրված են ընդդիմությանը, «Ծառուկյան» դաշինքն անպայման կօգտագործի:
-Խորհրդարանու՞մ եք տեսնում ձեր պայքարը, թե՞ նաև փողոցում:
-Ինձ համար ընդունելի է պայքարի ցանկացած օրինական ձև, այլ հարց է, թե այս փուլում պայքարի որ ձևն է առավել օպտիմալ կամ արդյունավետ: Եթե այս փուլում խորհրդարանում պայքարի մեխանիզմներն առավել արդյունավետ են, քան դրսում, որովհետև հանրությունն ակտիվ չի արձագանքում փողոցի պայքարին, ուրեմն պետք է ընտրել պայքարի խորհրդարանական լծակները: Որ պահին կտեսնենք, որ խորհրդարանից դուրս պայքարը կլինի շատ ավելի արդյունավետ, կբերի իսկապես փոփոխությունների, ոչ թե միայն աղմուկի, բնականաբար կընտրենք այդ տարբերակը: Մենք երբեք չենք ասել, որ փողոցում պայքարելու ձևը մեզ համար միանգամայն մերժելի է: Ոչ: Ցանկացած ժամանակահատվածում պետք է ելնել «ռեալ պոլիտիկից», հաշվի առնելով, թե տվյալ ժամանակահատվածում խնդիրներ բարձրացնելու որ ձևն է առավել օպտիմալ: Ինքնանպատակ պայքարի այս կամ այն ձևից օգտվելը համարում ենք ընդդիմության մանկական հիվանդություն: Պետք է պայքարի տվյալ ժամանակահատվածի համար ճիշտ մարտավարություն մշակել:
-Հայաստանյան ընդդիմության անհաջողություններն ու ձախողումները ոչ ճիշտ քաղաքականության հետևա՞նք են:
-Չէի որակի որպես ձախողումներ, պարզապես ժամանակի հետ շատ ավելի ճիշտ ես գնահատում, թե տվյալ փուլի համար քո արսենալի որ գործիքներն են առավել արդյունավետ: Կրկնում եմ, մեզ համար երբեք մերժելի չի եղել փողոցի պայքարը: Դուք նաև տեսել եք, թե որքան ժողովուրդ կարող են փողոց բերել ԲՀԿ-ն և Գագիկ Ծառուկյանը: Պարզապես այսօր կարծում ենք, որ 31 պատգամավոր ունեցող խմբակցության համար այս փուլում խորհրդարանի հարթակն օգտագործելն ավելի նպատակահարմար է: Վաղն ինչ որոշում կկայացնենք, կերևա վաղը:


Զրույցը՝
Ռուզան ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 4647

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ