Անցած դարում ես, երբ ուսուցիչ էի, մի արտառոց երևույթ էի նկատել. բոլոր դասարաններն ընդհանուր առմամբ նմանվում էին իրենց դասղեկներին։
Եթե դասղեկը օիրնապահ էր, կագապահ` դասարանը ևս կարգապահ էր, օրինապահ:
Եթե դասղեկը փնթի էր, թափթփված` դասարանը ևս թափթփված էր, փնթի:
Եթե դասղեկը անհավասարակշիռ էր, կռվարար՝ դասարանը ևս անհավասարակշիռ էր, կռվարար:
Եթե դասղեկը ինքնատիպ էր, ստեղծագործ, ապա դասարանը ևս աչքի էր ընկնում ինքնատիպությամբ, ստեղծագործ ունակություններով:
Եթե դասղեկը շեղված էր, ինչ-որ բանի վրա սևեռված, ապա դասարանը ևս մթագնած էր, շավիղից շեղված:
Եվ այսպես շարունակ։
Առակս զի՞նչ կուսուցանե։
Մենք ապրում ենք մի երկրում, որի վարչապետը աչքի է ընկնում ոչ ադեկվատ վարքով, չի կառավարում իր հույզերը, գերադասում է առաջնորդվել էմոցիայով, քան բանականությամբ, անհավասարակշիռ է, բռնկուն, պայթյունավտանգ:
Ակամայից շուրջս եմ նայում.
մեծամասամբ ապրում ենք գերլարված, թերևս, պառակտված վիճակում:
Ջղերն ամենուրեք տեղի են տալիս:
Խոսքի մեջ գերակշռում է լուտանքն ու հայհոյանքը, մի պարապ բանից հուզվում ենք, դառնում ներվերի կծիկ:
Մենք ապրում ենք բաց ջղերով...
Արդյոք ո՞վ կերավ մեր ներվերը:
Կարծես թե ազգովի գտնվում ենք նույն դասարանում և միևնույն դասղեկի ղեկավարությամբ։
Ավա՜ղ, դասարանն այլևս նման չէ դասարանի։
Սա այլևս երկիր չէ, այլ հոգեկան հիվանդների մի մեծ հիվանդասենյակ։
ՈՒղեղս մթագնում է, սիրտս մորմոքվում, հույզերս խեղդում են միտքս, բանականությունս կամաց-կամաց տեղի են տալիս...
Մենք ապրում ենք թիվ 6 հիվանդասենյակում։
25.06.2025 թ.
Լևոն ՋԱՎԱԽՅԱՆ