Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

Ո՞րն է Վերին Լարսի այլընտրանքը ի վերջո

Ո՞րն է Վերին Լարսի այլընտրանքը ի վերջո
20.04.2017 | 09:09

1992-ի օգոստոսի 14-ին Ինգուրի գետի վրայի կամուրջը պայթեցնելուց հետո խզվեց Վրաստանի ու Աբխազիայի երկաթուղային կապը, Անդրկովկասը Ռուսաստանից կտրվեց: Հետո որոշ հատվածներ վերականգնվեցին ուղևորափոխադրումների համար, բայց բեռնափոխադրումները դադարեցվել են մինչև այսօր: ԵԱՏՄ-ին Հայաստանի անդամակցության առավելություններից մեկը անվանվում էր երկաթուղային կապի վերականգնումը՝ փաստացի Հայաստանի շրջափակման վերացումը: Բայց խոսակցությունները՝ խոսակցություններ, երկաթուղին վերագործարկելը ոչ այնքան տնտեսական, որքան քաղաքական որոշում է:

Այդ լուծմանը պետք է պատրաստ լինեն ոչ միայն Ռուսաստանը, Հայաստանն ու Աբխազիան, այլև Վրաստանը: Իսկ ռուս-վրացական, վրաց-աբխազական հարաբերությունները անորոշության կծիկ են: «Ռուսական կողմը ոչ մի խնդիր չի տեսնում վերականգնելու համար տարանցումը Աբխազիայով Հայաստան»՝ ապրիլի 19-ին հայտարարեց ՌԴ ԱԳ նախարար Սերգեյ Լավրովը Աբխազիաի նախագահ Ռաուլ Հաջիմբայի հետ համատեղ մամլո ասուլիսում Սուխումիում: «Կա իրավական հիմք կա, որ դա տեղի ունենա և կարող է հենվել Ռուսաստանի և Առևտրի համաշխարհային կազմակերպության միջև 2011-ին ձեռք բերված համաձայնությունների վրա: Մենք գիտենք, որ մեր հայաստանցի գործընկերները հետաքրքրված են, որ տարանցումը վերականգնվի: Այսօր Աբխազիայի նախագահն ասաց, որ առարկություն չունի: Հարցն արդեն մեզնից չի կախված, այլ այն երկրներից, որտեղ տարանցումը կարող է հասնել»։ Աբխազիայի նախագահն ընդգծել է, որ հանրապետությունը պատրաստ է այդ հարցի լուծմանը, որը դրական կազդի պետության զարգացման վրա: «Դա հնարավորություն կտա լրացուցիչ միջոցներ ունենալ Աբխազիայի բյուջեում: Հասկանալով, որ մենք ինքնիշխան ճանաչված պետություն ենք ու չենք ապրում ինչ-որ փակ տարածքում, այդ հարցերը պետք է լուծել քաղաքակիրթ: Վրացական կողմը, եթե պատրաստ լինի այս հարցի լուծմանը, չեմ կասկածում, որ գործընթացը կսկսվի ու դա օգուտ է Աբխազիային»՝ ասել է Ռաուլ Հաջիմբան:


«Առևտրական միջանցքների մասին» 2011-ի ռուս-վրացական համաձայնագրի մասին հիշեցրին երկու երկրների դիվանագիտական հարաբերությունների շուրջ բանակցություններում՝ Զուրաբ Աբաշիձեն ու Գրիգորի Կարասինը: Հարցը փետրվարի 7-ին քննարկվել է Պրահայում հանդիպման ժամանակ: Հարցի լուծման քաղաքական որոշ պայմաններ, կարծես, կան: Կան և տնտեսական պատճառներ՝ Վրաստանի ու Ռուսաստանի ապրանքաշրջանառությունը աճում է (17 %՝ 2016-ին, 800 միլիոն դոլար, որ երրորդ ցուցանիշն է Վրաստանում): Փաստ է, որ կայուն հաղորդակցության բացակայությունը արգելակում է առևտրի զարգացումը:


Փաստ է նաև, որ Վերին Լարսը չի բավարարում առևտրի պահանջները ոչ Ռուսաստանի ու Վրաստանի, ոչ էլ Ռուսաստանի ու Հայաստանի միջև: Անցակետը հաճախ է փակվում՝ եղանակային պայմանների պատճառով: Հատկապես ձմռանը: Հարավային Օսիայի ու Աբխազիայի տարածքով երկաթուղային հաղորդակցությունն է ՌԴ-ի ու Վրաստանի կառավարությունների միջև համաձայնագրի առարկան՝ հիմնական սկզբունքների մասին մաքսային վարչարարության և ապրանքների առևտրի վերահսկողության մեխանիզմների վերաբերյալ: Խոսքը առևտրային ապրանքների տեղաշարժը որոշակի պայմաններով ապահովելու մասին է: Ենթադրվում է, որ միջանցքների մուտքի ու ելքի կետերում ռուսական ու վրացական կողմերը վերահսկողություն կիրականացնեն ապրանքաշրջանառության նկատմամբ, կփոխանակեն էլեկտրոնային տվյալները, կհետևեն տրանսպորտային միջոցների տեղաշարժին GPS-ի միջոցով և այդ տվյալները կփոխանցեն երրորդ՝ չեզոք կողմի, այդ մասնավոր ընկերությանը կընտրի Շվեյցարիան՝ բոլոր կողմերի համաձայնությամբ: Ընկերության ներկայացուցիչները ևս ներկա կլինեն միջանցքների մուտքի ու ելքի կետերում, որ չեն գտնվում Աբխազիայի ու Հարավային Օսիայի տարածքներում: Համաձայնագիրն ուժի մեջ է մտել Առևտրի համաշխարհային կազմակերպությանը ՌԴ-ի անդամակցումից հետո: Վերին Լարսին այլընտրանք գտնելու հարցը՝ Հայաստանի ու Ռուսաստանի միջև Վրաստանի տարածքով բեռնափոխադրումներն ապահովելու համար, քննարկվեց և ՀՀ վարչապետ Կարեն Կարապետյանի Թբիլիսի այցի ժամանակ: Որոշակի ոչինչ չասվեց, բայց Կարեն Կարապետյանը հայտարարեց, որ Վրաստանի վարչապետ Գեորգի Կվիրիկաշվիլու հետ պայմանավորվել է Վերին Լարսի այլընտրանքի հարցում՝ «Եթե ձեզ հետաքրքրում է, կլինի՞ Լարսին այլընտրանք, կարող եմ հավատացնել, այո, կլինի: Մնացածի մասին հետո, հիմա ես փակագծերը չեմ բացի: Մենք պայմանավորվել ենք թե Լարսի, թե էներգետիկ միջանցքի մասին»՝ այն ժամանակ ասաց Կարեն Կարապետյանը, բայց հետո հերքեց, որ բանակցություններում քննարկվել է աբխազական երկաթուղու վերագործարկումը, այլ տարբերակներ են եղել՝ ասաց: Նրա այցից երկու ամիս է անցել, բայց այլ տարբերակների մասին ոչինչ հայտնի չի դարձել:

Ապրիլի 10-ին Կարեն Կարապետյանը միայն ասաց, որ Մոսկվա-Երևան, Երևան-Մոսկվա բեռնափոխադրումների մաքսատուրքերը նվազել են: ՌԴ ԱԳ նախարարի հայտարարությունը խոսակցությունը վերադարձնում է դեպի երկաթուղու վերագործարկում: Թեպետ ռուս-վրացական «Առևտրական միջանցքների մասին» համաձայնագիրը քաղաքական բաղադրիչ չունի, Թբիլիսիում համարում են, որ համաձայնագիրը ուժի մեջ մտնելը նշանակում է Աբխազիայի ու Հարավային Օսիայի սահմանների ճանաչում: Փաստ է, որ երկաթուղու վերագործարկումը շահեկան է և Ռուսաստանի, և Վրաստանի, և Հայաստանի համար: Քաղաքական որոշում ընդունելու համար Թբիլիսիում տնտեսական բաղադրիչը պետք է գերակայի քաղաքական ռիսկերին: Գուցե և հասունացել է ժամանակը, որ առևտրական միջանցքները այլևս չհատվեն քաղաքական պատերազմների հետ:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ
Հ.Գ. Ռուսաստան-Վրաստան-Աբխազիա-Հարավային Օսիա-Հայաստան՝ փաստացի միայն Վրաստանն է այս շղթայի պոկված օղակը: Բայց դա առաջին հայացքից, առևտրական միջանցքները քաղաքական պատերազմների և պատրվակ են, և հետևանք: Հարցը տեղից չի շարժվում, որովհետև խորքում կան Վրաստան-Ադրբեջան-Թուրքիա հարաբերությունները, նաև՝ ՌԴ-ԵՄ: Շահերի եզակի համադրություն է պետք, որ երկաթուղին աշխատի, նաև՝ պատկառելի ներդրումներ՝ վերականգնելու համար տասնամյակներով անգործության մատնված ենթակառուցվածքները: Վարչապետը խոստացե՞լ է այլընտրանք գտնել Վերին Լարսին: Խոստացել է: Երևի հույսը լաստանավերն են:

Դիտվել է՝ 2074

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ