Իրանի պաշտպանության նախարար, բրիգադի գեներալ Ազիզ Նասիրզադեն կիրակի օրը նախազգուշացրել է, որ ամերիկացիները չեն կարող սպառնալ Իրանին, քանի որ ամբողջ տարածաշրջանում նրանց բազաները գտնվում են Իրանի նշանառության տակ։ «Մենք թշնամի չենք մեր հարևան երկրներին, նրանք մեր եղբայրներն են, բայց նրանց տարածքում գտնվող ամերիկյան բազաները կդառնան մեր թիրախները», - շեշտել է Նասիրզադեն։               
 

Հույս ունեն դրանով պահպանելու «լեգիտիմության զինանոցը»

Հույս ունեն դրանով պահպանելու «լեգիտիմության զինանոցը»
22.01.2013 | 01:04

2013 թ. նախագահական ընտրությունների նախընտրական շրջանում որոշ ուժեր փորձեր են կատարում ստվերելու ընտրական գործընթացը` ձևի և բովանդակության համատեքստում: Պետք է նշել, որ 2013 թ. ընտրությունը Հայաստանի անկախության պատմության բացառիկ երևույթներից է, քանզի ընտրարշավն ընթանում է առանց բարդությունների, զանգվածային հուզումների և սուր մրցակցության: Ըստ էության, նախագահ Սարգսյանի վերընտրության խնդիրը լուծված է, և ընտրություններին մասնակից մյուս գործիչները փորձում են քաղաքական գործընթացում մնալու, դիրքերն ամրացնելու խնդիր լուծել, ներքուստ համոզված լինելով, որ ոչ մի հնարավորություն չունեն մրցակցելու ՀՀԿ թեկնածուի հետ: Միևնույն ժամանակ, որոշ շրջանակներ փորձում են ստվերել ընտրական գործընթացը` իրենց գործունեության հիմնական ուղղությունը նախանշելով մանիպուլյացիոն տեխնոլոգիաների կիրառումը ընտրությունների թե ձևի, և թե բովանդակության մասով:
Այսպես, երկրորդ նախագահի և նրա շրջապատի քաղաքական շահերը սպասարկող քաղաքագիտական և լրագրողական խմբերը փորձում են շրջանառության մեջ ներդնել այն տեսակետը, թե «2013-ի նախագահական ընտրությունները նման են լինելու 1991-ի ընտրությանը, սակայն մեկ տարբերությամբ` առանց հասարակական վերելքի և ոգևորության»: ՈՒշագրավ է, որ քաղաքագետը փորձում է որոշակի նմանություններ և տարբերություններ փնտրել 1991 և 2013 թվականների ընտրություններում` կանխամտածված շրջանցելով գլխավոր տարբերությունը: 1991-ին Լևոն Տեր-Պետրոսյանն ընտրվել է «հասարակական ալիքի» շնորհիվ` չունենալով նախընտրական ծրագիր և երկրի կառավարման ու զարգացման խնդիրներին նվիրված ո՛չ ռազմավարություն, ո՛չ էլ հայեցակարգ: Նույնը չի կարելի ասել Սերժ Սարգսյանի մասին, ով ոչ միայն կառավարման հսկայական փորձ ունի, այլև ունի այնպիսի ծրագիր, որտեղ ընդգրկված դրույթների իրականացումը կենսական անհրաժեշտություն է պետության համար:
1991 և 2013 թվականների ընտրություններում առկա է նաև մեկ այլ կարևոր տարբերություն. եթե 1991-ին Լևոն Տեր-Պետրոսյանն առաջին անգամ էր ընտրվում և դեռևս ցույց չէր տվել, թե ինչի է ընդունակ, ապա Սերժ Սարգսյանը 2013-ին վերընտրվում է` հասարակության դատին ներկայացնելով ոչ միայն նախընտրական ծրագիր, այլև նախկին տարիների իր անձնական և թիմային գործունեությունը: Հիշենք, որ 1991-ին նախագահ ընտրված Լևոն Տեր-Պետրոսյանի թիմն այն աստիճանի տապալվեց, որ 1996-ի ընտրություններն ընթացան ակնհայտ խախտումներով` որպես հետևանք թողնելով «լեգիտիմության ճգնաժամը»: Հետևանքը եղան կառավարության գործունեության կաթվածը, ներքաղաքական լարվածությունն ու նախագահ Տեր-Պետրոսյանի հրաժարականը 1998-ին: Համեմատելով ՀՀՇ և ՀՀԿ ձևավորած իշխանությունները, հանգում ենք այն եզրակացության, որ, ի տարբերություն Լևոն Տեր-Պետրոսյանի թիմի, 2008-2013-ին իշխանության գլուխ կանգնած Սերժ Սարգսյանի թիմն աչքի է ընկել ներքին կայունությամբ և իր առջև դրված խնդիրների լուծման հետևողականությամբ: Եթե խնդրին մոտենանք քաղաքական ռեալիզմի տեսանկյունից, ապա կստացվի, որ Սերժ Սարգսյանի այլընտրանքի բացակայությունը պայմանավորված է նրա կատարած աշխատանքի և հնարավոր մրցակիցների գործունեության համեմատության եզրերի բացակայությամբ:
Կասկածից վեր է, որ քաղաքագիտական շրջանակները պատշաճ վերլուծության են ենթարկել այս խնդիրները, սակայն որոշ ուժեր փորձում են ստվերել ընտրությունները` թուլացնելով Սերժ Սարգսյանի թիմի դիրքերը և համապատասխանաբար ուժեղացնելով Սարգսյանի հակառակորդների և մրցակիցների դիրքերը: Հենց սկզբից պետք է արձանագրել, որ նախագահական ընտրությունների ստվերման փորձերը կատարվում են մեկ նպատակով` թույլ չտալ Սերժ Սարգսյանին օգտվել ստեղծված բացառիկ իրադրությունից և առաջացնել լեգիտիմության խնդիր, իհարկե, նոր երանգներով: Բնականաբար հարց է առաջանում. ո՞ւմ են ձեռնտու ընտրական գործընթացի ստվերումը և տարատեսակ շահարկումները: Առաջին հայացքից նման խնդիր ունեն նախագահ Սարգսյանի բոլոր մրցակիցներն ու հակառակորդները: Միևնույն ժամանակ, քաղաքական թատերաբեմում առկա Սերժ Սարգսյանի երևացող մրցակիցները այնպիսի լուրջ գործոն չեն, որ հետագայում կարողանան լուրջ գլխացավանքի վերածվել նախագահ Սարգսյանի համար:
Նման ռազմավարություն կարող են ունենալ միայն Սերժ Սարգսյանի աներևույթ, դեռևս գործընթացներին հրապարակային մասնակցություն չունեցող, սակայն մրցակցության լուրջ պոտենցիալով և պայքարի ախորժակով օժտված խմբերը` նախկին նախագահներ Լևոն Տեր-Պետրոսյանի և Ռոբերտ Քոչարյանի թիմերը: Առաջին նախագահի շրջապատը դեռևս հույսեր ունի բարելավելու դիրքերն ու հաջողության հասնելու 2017-2018-ին` չունենալով գործունեության հստակ ծրագիր, բայց իր առջև խնդիր ձևակերպելով ամեն գնով մնալ ընդդիմադիր ճամբարի առաջնային գծում: Լևոն Զուրաբյանի և Նիկոլ Փաշինյանի շուրջ համախմբված «լևոնականները» արմատական ընդդիմության գործունեության ռազմավարությունը երկար տարիներ կառուցել են իշխանության լեգիտիմության խնդիրը շահարկելու ճանապարհով և այսօր կանգնած են հրապարակային գործունեության կարևորագույն գործիքի` «լեգիտիմության զենքի» կորստի առջև: Այդ է պատճառը, որ Տեր-Պետրոսյանի համախոհները շարունակելու են ընտրությունները ստվերելու փորձերը` հույս ունենալով հետագայում պահպանելու «լեգիտիմության զինանոցը»:
Ինչ վերաբերում է Ռոբերտ Քոչարյանի շրջապատին, ապա վերջիններս պատրաստվում են 2017-2018-ի քաղաքական գործընթացներին, խնդիր ունենալով ապահովելու երկրորդ նախագահի «քաղաքական ռեինկարնացիան»: Սա է պատճառը, որ Քոչարյանի շահերը սպասարկող քաղաքագիտական և լրագրողական շրջանակները փորձում են ստվերել Սերժ Սարգսյանի վերընտրության գործընթացը` գերխնդիր ձևակերպելով իշխանության «լեգիտիմության ճգնաժամի» պահպանումը: Բանն այն է, որ Քոչարյանի կառավարման 10 տարիներին իշխանության հիմնական խնդիրը ներքին և արտաքին լեգիտիմության պակասն է եղել, որն իր սոցիալ-քաղաքական դրսևորման գագաթնակետին հասավ 2008-ի մարտի 1-ին: Թերևս սա է պատճառը, որ քոչարյանական շրջանակները չեն ցանկանում 2013-ի փետրվարի 18-ին կայանալիք ընտրությունից հետո հայաստանյան քաղաքականության Օլիմպոսում, ի դեմս Սերժ Սարգսյանի, տեսնել լեգիտիմ նախագահի` դրանից բխող բոլոր հետևանքներով:
Ինչևէ, իշխանությունը ստիպված է լինելու նախընտրական և հետընտրական շրջանում ամրագրելու ձեռք բերված հաղթանակը` հասարակությանն ապացուցելով, որ լեգիտիմ իշխանությունը կարող է ակնառու հաջողություններ ունենալ պետականաշինության, տնտեսության, քաղաքականության և այլ բնագավառներում: Հակառակ դեպքում երևացող և աներևույթ ընդդիմությունը կարճ ժամանակահատվածում լեգիտիմության խնդիրը նորից կվերածի իշխանության դեմ պայքարի առաջնային գործոնի: Սպասենք իրադարձությունների զարգացմանը։


Ալբերտ ՊՈՂՈՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2290

Մեկնաբանություններ