«Եվրամիությունը մշակում է Ռուսաստանի դեմ պատժամիջոցների հաջորդ՝ 17-րդ փաթեթը և նոր սահմանափակումների ներդրումը համակարգում է ամերիկյան իշխանությունների հետ»,- Վաշինգտոնում ԱՄՆ-ի պետքարտուղար Մարկո Ռուբիոյի հետ հանդիպումից հետո հայտարարել է Ֆրանսիայի արտգործնախարար Ժան-Նոել Բարոն։ Իր հերթին հանրապետական սենատոր Գրեհեմը հայտարարել է, որ ԱՄՆ-ի խորհրդարանի վերին պալատը կաջակցի «ջախջախիչ» պատժամիջոցների ներդրմանը, եթե Մոսկվան հրաժարվի դադարեցնել ՈՒկրաինայի դեմ պատերազմը։                
 

«Կանոնադրությունը» չի կարող Հայաստանի համար նպաստավոր դիրք ստեղծել տարածաշրջանային հարևանների հետ հարաբերություններում

«Կանոնադրությունը» չի կարող Հայաստանի համար նպաստավոր դիրք ստեղծել տարածաշրջանային հարևանների հետ հարաբերություններում
15.01.2025 | 15:35

այաստանի Հանրապետությունն ու Ամերիկայի Միացյալ Նահանգները ստորագրել են «Ռազմավարական գործընկերության մասին կանոնադրություն»: Նկատենք, որ քաղաքական քննարկումների օրակարգ նետվեց պայմանագիր եզրույթը, բայց «ծնվեց» կանոնադրություն:

Սա ոչ այլ ինչ է, քան սովորական խաբեբայություն կամ «գեղցու կռուտիտ», որն իբր մոլորության մեջ պետք է գցի հայաստանյան հանրությանն առաջիկա ընտրություններից առաջ, իսկ միջազգային գործընկերներին՝ Հայաստանի արտաքին քաղաքականության իրական վեկտորները քողարկելու համար:

Որ կանոնադրությունն ամենևին էլ պայմանագիր չէ, դա խլուրդին էլ է հայտնի: Կանոնադրությունը հարաբերությունների ոչ թե բովանդակությունն է, այլ՝ ձևաչափը, այսինքն, եթե Հայաստանը ցանկանում է ԱՄՆ-ի հետ ինչ-որ հարաբերություն ունենալ, պետք է աշխատի կոնկրետ նշված ձևաչափով և մեխանիզմներով, որոնք էլ պետք է լինեին այս փաստաթղթում: Բայց երեկ ստորագրված փաստաթղթի, օրինակ, առաջին բաժնի երկրորդ կետը սահմանում է. «Կողմերի բարեկամությունը բխում է ժողովրդավարական արժեքների ընդհանուր հանձնառությունից և համոզմունքից, որ ժողովրդավարությունը քաղաքական լեգիտիմության և, հետևաբար, կայունության գլխավոր հիմքն է»: Սա արդեն ոչ թե մեխանիզմ կամ ձևաչափ է, այլ՝ պայման: Իսկ այսպիսի ձևակերպումներ ու պայմաններ «Կանոնադրություն» կոչվող փաստաթղթում բազմաթիվ են:

Այսինքն՝ Հայաստանում սա ներկայացվում է որպես «փրկության պայմանագիր» և Փաշինյանին հնարավորություն է տալիս ցինիկաբար հայտարարել, որ Հայաստանի արտաքին քաղաքականությունը հաղթանակ հաղթանակի հետևից է արձանագրում: Իսկ դրսում սա ներկայացվում է որպես մի փաստաթուղթ, որն իբր ոչ մի «սուր անկյուն» չունի, մասնավորապես, Ռուսաստանի կամ Իրանի դեմ:

Ցավոք, այս ամենը հասկանում են թե՛ Հայաստանում, թե՛ դրսում: Սա չի կարող նպաստել ներհայաստանյան կայունացմանը, անվտանգության բարձրացմանը և, առավել ևս, չի կարող Հայաստանի համար նպաստավոր դիրք ստեղծել միջազգային գործընկերների, տարածաշրջանային հարևանների հետ հետագա հարաբերություններում:

Ինչ վերաբերում է հարցին, թե ի՞նչ նշանակություն ունի սա ամերիկյան հեռացող և գալիք վարչակազմերի համար, կարելի է պատասխանել մեկ բառով՝ ոչ մի: «Կանոնադրությունը» ենթակա չէ պառլամենտական վավերացման, արտաքուստ պարտադիր չէ կատարման համար: Կուզենա՞ Թրամփի վարչակարգը Իրանի կամ Ռուսաստանի դեմ իր հարաբերություններում խաղարկել Հայաստանին, սրանով կպարտադրի Փաշինյանին այդպես վարվել:

Իմ համեստ կարծիքով՝ Հայաստանը ոչինչ չի կարող պահանջել կամ պարտադրել իր «կանոնադրական կոնտրպորտնյորին», այլ ընդամենը դեռևս կարող է գրոշներ ստանալ ինչ-որ հասարակական կազմակերպությունների և ինստիտուտների զարգացման համար, որպեսզի, ինչպես «Կանոնադրությունում» ասված է, Հայաստանը շարունակի «ժողովրդավարական և տնտեսական բարեփոխումները», կարողանա «լիարժեքորեն բացահայտել իր աշխատասեր քաղաքացիների» ողջ ստեղծագործական ներուժը` դրանով իսկ խթանելով բարգավաճումը տարածաշրջանով մեկ և դրանից դուրս:

Էդուարդ Սարիբեկյան

Դիտվել է՝ 12046

Մեկնաբանություններ