BBC-ի տեղեկացմամբ՝ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ առայժմ չի ցանկանում նոր պատժամիջոցներ սահմանել Ռուսաստանի նկատմամբ, որպեսզի չվնասի խաղաղ գործընթացին։ Նրա դիտարկմամբ՝ ռուս-ուկրաինական հակամարտությունը պետք է մնար Եվրոպայի խնդիրը, ԱՄՆ-ը չպետք է միջամտեր, և եթե էական առաջընթաց չլինի, ԱՄՆ-ը իր դերը կարգավորման հարցում կզիջի Եվրոպային։ Նա հավաստիացրել է, որ ամերիկացի զինվորներ ՈՒկրաինայում չեն լինի։                
 

«Երբ բիզնեսի զարգացմանը մոտենում ես ստեղծագործաբար, հաջողությունը երաշխավորված է»

«Երբ բիզնեսի զարգացմանը մոտենում ես ստեղծագործաբար, հաջողությունը երաշխավորված է»
15.03.2016 | 11:07

«Ayvazyan & Partners» բիզնեսի կառավարման ընկերության հիմնադիր, բիզնես-փորձագետ ՎԱՀԵ ԱՅՎԱԶՅԱՆԻ հետ մեր զրույցը գրքի բիզնեսի, լայն տարածում գտած բիզնես-դասընթացների, պահանջարկի և մարքեթինգի օրինաչափությունների, հայաստանյան բիզնես-դաշտի առանձնահատկությունների մասին է:

«ԳԻՐՔ ԿԱՐԴԱԼՈՒ ՄԵՐՕՐՅԱ ՔԱՐՈԶԱՐՇԱՎԸ ԿԱՐԵԼԻ Է ՀԱՋՈՂՎԱԾ ՀԱՄԱՐԵԼ»


-Գրքի նկատմամբ հետաքրքրությունը վերջին տարիներին աճել է: Ընդունված է ասել, որ մենք ընթերցասեր ազգ ենք: Կարծում եք` վերագտնո՞ւմ ենք գիրք կարդալու ավանդույթը, թե՞ գովազդի, մարքեթինգային քաղաքականության շնորհիվ է փոքր-ինչ աշխուժացել դաշտը: Անգամ նորաձև է համարվում գիրք կարդալը:
-Կարծում եմ` գրքի նկատմամբ հետաքրքրության աճը կապ ունի նորաձևության հետ: Բայց նորաձևությունը, գիրք կարդալու մշակույթն ինքն իրեն չի ձևավորվում: Շահույթ հետապնդող ընկերությունները, նրանց շուրջը հավաքված գրողները կարողացան աշխուժացնել այդ դաշտը, ինչին նպաստեցին և՛ գիրք գովազդող ցուցապաստառները, և՛ ֆեյսբուքյան գրական խմբերը, և՛ օգտատերերը, որ ցուցադրում էին իրենց կարդացած գրքերը: Երբեմն մարքեթոլոգները անընդունելի, վիճահարույց լոզունգներ են տարածում, բայց, ընդհանուր առմամբ, գիրք կարդալու մերօրյա քարոզարշավը կարելի է հաջողված համարել:
-Այսօր մեծ է հետաքրքրությունը նաև բիզնես դասընթացների, թրեյնինգների նկատմամբ: Սա նո՞ւյնպես լավ գովազդի արդյունք է, թե՞ ժամանակի պահանջն է:
-Հաճախ լավ առաջարկի դեպքում է ձևավորվում պահանջարկը: Իբրև օրինակ, Sony ընկերության տնօրենն իր աշխատակիցներին պատվիրում է այնպիսի մագնիտոֆոն արտադրել, որ ականջակալներ ունենա ու միշտ իր հետ վերցնի: Եվ մարքեթինգային ընկերություններից մեկին հանձնարարում են ուսումնասիրել` արդյո՞ք նման նվագարկիչը պահանջարկ կունենա: Արդյունքը բացասական է լինում: Այնուամենայնիվ, տնօրենը պատվիրում է արտադրել: Նա շատ էր սիրում գոլֆ խաղալ և ուզում էր հետը ման տալ մագնիտոֆոնը: Արտադրում են և աննախադեպ հաջողություն ունենում: Նույնը այֆոնը, մենք կշարունակեինք կոճակներով հեռախոսից օգտվել, եթե Սթիվ Ջոբսը մեզ չառաջարկեր սենսորային հեռախոս: Բիզնես դասընթացների պահանջարկը պայմանավորված է առաջարկով: Շուկան ձևավորում, աշխուժացնում են թրեյներները, թեև նրանց թվում շատ են նաև ոչ պրոֆեսիոնալ, պրակտիկ աշխատանքի փորձ չունեցող թրեյներները, բայց դա նորմալ է: Եթե լիներ ընդամենը մեկ թրեյներ, մենք չէինք իմանա՝ նա լա՞վն է, թե՞ վատը: Լավ է, երբ կա ընտրության հնարավորություն: Վստահ եմ, որ աստիճանաբար շուկան ինքնակարգավորվելու է:
-Ի՞նչ է տալիս մասնակիցներին բիզնես թրեյնինգը` բացի տեսական գիտելիքից:
-Բիզնես թրեյնինգը ոչ ֆորմալ կրթություն է և մեծ մասամբ պրակտիկ գիտելիք պետք է տա: Որովհետև թրեյնինգ նշանակում է մարզում, ինչը տեսականի հետ քիչ կապ ունի: Իհարկե, որոշ դասընթացներում ավելի շատ տեսական նյութն է գերակշռում: Ժամանակ է պետք, որ հղկվի շուկան: Իմ հիմնական գործը խոշոր և միջին բիզնեսի կառավարումն է, իսկ բիզնես թրեյնինգներ քիչ եմ անցկացնում, այն էլ՝ հիմնականում կորպորատիվ: Վարպետության դասերին ներկայացնում եմ կոնկրետ հայկակական շուկայի խնդիրներն ու առանձնահատկությունները, նաև անձնական փորձս: Այսինքն` բիզնես կառավարման պրակտիկ կողմը: Իհարկե, օգտվում եմ նաև լուրջ գրականությունից և սովորում այլ թրեյներներից:
-Մեծ հետաքրքրություն են վայելում բիզնեսին վերաբերող մերօրյա գրքերը, դրանք ավելի շատ դրսի՞ փորձն են ներկայացնում, թե՞ հայաստանյան իրողությունը:
-Գրքերը, որ կան մեր գրաշուկայում, հիմնականում տեսական, պատճենահանված (քոփիփեսթային) բնույթ ունեն: Որոշակի փորձ արվում է` սեփականը ներկայացնելու կամ ուրիշինը սեփականացնելու: Սկզբի համար նորմալ է: Ավելի լավ է լինեն նման գրքեր, քան ընդհանրապես չլինեն: Բացի այդ, եթե այդ գրքերի մասին հասարակությունը տեղյակ է, ուրեմն թե՛ հեղինակը, թե՛ հրատարակիչը հասկանում են վաճառքից ու մարքեթինգից, ինչն արդեն իսկ գնահատելի է:
-Ինքներդ գիրք գրելու նպատակ ունե՞ք:
-Գրում եմ և չեմ շտապում հրատարակել: Ներկայացնում եմ իմ և իմ պատվիրատու բիզնեսմենների ձախողումներն ու հաջողությունները: ՈՒզում եմ գիրքս լեցուն լինի փորձով, բովանդակային վերլուծություններով: Կարծում եմ` դեռ տարիքս ու փորձս թույլ չեն տալիս գրքով ներկայանալու:
-Գիտեմ, որ բանաստեղծություններ եք գրում, տպագրվում եք հայաստանյան և սփյուռքի գրական մամուլում: Բանաստեղծական գրքով ներկայանալ նո՞ւյնպես չեք պատրաստվում:
-Բանաստեղծական գրքի պատրաստի շարք ունեմ, բայց այս դեպքում էլ, կարծես, դեռ ժամանակը չէ հրատարակելու:
-Զբաղվում եք նաև գեղանկարչությամբ, անգամ Գերմանիայում մրցանակի եք արժանացել: Ստեղծագործական, պոետիկ մտածողությունը չի՞ խանգարում բիզնես գործընթացին:
-Ընդհակառակը` օգնում է: Ես բիզնես խորհրդատու չեմ, բիզնես ինժեներ եմ ինձ համարում. ինքս եմ իրականացնում կառավարման ամբողջ ընթացքը՝ ձեռքս անընդհատ բիզնեսի զարկերակի վրա պահելով և ստեղծագործելով: Իսկ ստեղծագործելու համար անպայման էնտուզիազմ ու էներգիա է պետք: Երբ բիզնեսի զարգացմանը մոտենում ես ստեղծագործաբար, հաջողությունը երաշխավորված է: Շատ թանկարժեք պատվերներ մերժել եմ, եթե չեմ հավանել գործարարին կամ բիզնես-առաջարկը, որովհետև չէի կարող ստեղծագործաբար մոտենալ, ինչպես ասում են` մուսան չէր գա:


«ԴՈՒ ՀԱՍՆՈՒՄ ԵՍ ՀԱՋՈՂՈՒԹՅԱՆ, ԵՐԲ ՀԱՍԿԱՆՈՒՄ ԵՍ, ՈՐ ԹԻՄՆ Է ՀԱՍՆՈՒՄ ՀԱՋՈՂՈՒԹՅԱՆ»


-Ըստ որոշ հետազոտությունների` աշխարհի ամենախոշոր ընկերությունների ղեկավարները փոքր հասակում կարդացել են ֆանտաստիկ և գիտաֆանտաստիկ գրականություն: Հետաքրքիր է` ինչպիսի՞ն կլիներ պատկերը, եթե նման հետազոտություն անցկացնեին հայաստանյան հաջողակ ձեռներեցների շրջանում: Դուք ինքներդ ի՞նչ գրականությամբ եք հետաքրքրվել:
-Արդեն 22 անգամ կարդացել եմ «Փոքրիկ իշխանը» ու դեռ կկարդամ: «Փոքրիկ իշխանը» Հայաստանում, առհասարակ աշխարհում ամենավաճառվող գրքերի շարքում է: Ինչու ոչ, այն կարելի է համարել նաև ֆանտաստիկ: Այսպիսով` ոչ միայն հաջողակ ձեռներեցները, այլև երկրագնդի բնակչության զգալի մասը անցել են Էքզյուպերիի ֆանտաստիկ պատմության միջով: Իսկ այն, որ բիզնեսմենները սիրում են ֆանտաստիկ գրականություն, շատ բնական է: Որովհետև բիզնեսմենը հասնում է երկարաժամկետ ու կայուն հաջողության, եթե ունի երևակայություն, ինտուիցիա, կառուցողական և երկարաժամկետ մտածողություն:
-«Ժեստերի լեզու և ազդեցության միջոցներ» թեմայով դասընթաց եք անցկացրել ոչ միայն բիզնեսմենների, նաև ՀՀ Հատուկ քննչական ծառայության աշխատակիցների համար: Սովորաբար այս կամ այն շարժումը ենթագիտակցաբար ենք անում: Արդյո՞ք ինքնարտահայտվելու, դիմացինին հասկանալու համար պետք է որոշակի դասընթացներ անցնել:
-Ես անցկացնում են հիմնականում վաճառքի և սպասարկման, բանակցությունների, հռետորության և նմանատիպ այլ թրեյնինգներ: Ժեստերի լեզուն պետք է, առաջին հերթին, մեր խոսքն ավելի համոզիչ դարձնելու համար: Մենք ենթագիտակցաբար ենք շատ շարժումներ անում, բայց կարող ենք նաև կառավարել դրանք, մարդկանց դրական տրամադրել մեր նկատմամբ, նաև բացահայտել դիմացինի ենթագիտակցաբար արած ժեստերը: Օրինակ, հռետորության ժամանակ պետք է բաց լինեն ափերդ ու պարզած գոտկատեղից վերև` մինչև հոնքերի հատվածը: Ինչպես փոքր հասակում, երբ ինչ-որ մեկի մասին խոսելիս մատով ես ցույց տալիս, ծնողդ ասում է` մատով մի արա, այս կերպ փոքր հասակից ժեստերի լեզուն են սովորեցնում քեզ: Մեծ տարիքում նույնպես պետք է անընդհատ սովորես, ճանաչես ժեստերի լեզուն:
-«Ինչպես պահպանել ամուսնությունը» գրքի հեղինակը ԱՄՆ-ում սպանեց իր կնոջը և նկարները տեղադրեց ֆեյսբուքում։ Դեյլ Քարնեգին մահացավ մենության մեջ (ասում են` ինքնասպանություն գործելով)։ Մանկավարժ, հումանիստ Մոնտեսորիի սեփական երեխային որդեգրել էր ուրիշ ընտանիք։ «Երեխան և նրա խնամքը» գրքի հեղինակ Բենջամին Սփոքին իր որդիները որոշել էին հանձնել ծերանոց։ Այս և նման փաստերի մասին տեղեկացել եմ Ձեր ֆեյսբուքյան էջից: Ինչպե՞ս կբացատրեք այս հակասությունը: Ոչինչ չարժե՞ն լայն տարածում ստացած գրքերն ու թեզերը:
-Եթե մեկ-երկու շաբաթ միասին ուսումնասիրություն կատարենք նույն Google-ում, կարող ենք գտնել մեծ թվով մարդկանց, ովքեր Քարնեգիի խորհուրդները կարդալով հասել են հաջողության, Բենջամին Սփոքին կարդալով` ունեցել են լավ ընտանիք և այլն: Երբ ես վաճառքի թրեյնինգ եմ անում, մասնակիցները մտածում են, որ իրենցից լավ կարող եմ վաճառել ասենք` ավտոյուղը, շինանյութը: Բայց ես միշտ ասում եմ` դուք վաճառող եք, ես սովորեցնում եմ ինչպես վաճառել, հետևաբար դուք ինձից լավ կարող եք վաճառել:
-Հաջողության բանաձևը` ըստ Ձեզ:
-Դու հասնում ես հաջողության, երբ հասկանում ես, որ թիմն է հասնում հաջողության, ոչ թե անհատը, երբ ընդունում ես, որ պետք է կիսես քո աշխատանքի արդյունքը մեկի կամ շատերի հետ: Երբ անառողջ մրցակցությանը զոհ չես գնում, որովհետև շուկայում բաժին չկորցնելու, մրցակիցներից առաջ անցնելու մոլուցքը թույլ չի տալիս սթափ մտածել և ճիշտ քայլեր անել: Ագահությունը քեզ դուրս է մղում շուկայից: Հաջողությունը մրցակիցների մեջ չէ, որ խանգարում են քեզ կամ չեն խանգարում, հաջողությունը Հայաստանի մեջ չէ, հաջողությունը Հայաստանի օրենքների մեջ էլ չէ, հաջողությունը քո ներսում է: Այսպիսի արտահայտություններ կան. «Քարից հաց է քամում», «Անապատում էլ լինի մի բան կաճեցնի»: Ժողովրդական նման խոսքերը ժամանակի ընթացքում զտվում են ու պահպանվում: Այսպես ասեմ` հաջողակ մարդուն չեն կարող խանգարել ո՛չ փոքր շուկան, ո՛չ քաղաքական հարաբերությունները, ո՛չ ճգնաժամը:
-Բայց այսօր գործարարները բողոքում են հենց շուկայից, ճգնաժամից, անառողջ մրցակցությունից:
-Ես խոսեցի այդ խնդիրներից, բայց հավելեցի, որ դրանք չեն կարող խանգարել, եթե դու հաջողակ ես: Եթե միլիոն դոլար էիր աշխատում, կաշխատես 60 հազար դոլար, բայց չէ՞ որ կան շատ մարդիկ, որ 60 հազար դրամ աշխատավարձ են ստանում: Ի վերջո, երջանկությունը փողի քանակի մեջ չէ, այլ ինչ-որ բան ստեղծելու, ինչ-որ բան արարելու: Շատ միլիարդատերեր ունեցել են փառք, կարողություն, լավ ընտանիք, բայց, մի փոքր անհաջողության հանդիպելիս, ինքնասպան են եղել: Որտե՞ղ է հաջողությունը: Հաջողությունը փողի քանակով չեն չափում: Եղե՛ք լավատես, եղե՛ք հաջողակ:


Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2973

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ