«Զանգակ» գրատանը օրերս տեղի ունեցավ ԲԵՆԻԿ ՍՏԵՓԱՆՅԱՆԻ «Փարոսները հայտնի և անհայտ» բանաստեղծական գրքի շնորհանդեսը: Երիտասարդ բանաստեղծի անդրանիկ ժողովածուն բաղկացած է հինգ շարքից: Ինչպես ասվում է գրքի անոտացիայում` նոր հայացքով են բացապարզվում ժամանակակից կյանքը`բարդ և հետաքրքիր, ինչպես նաև մանկության հուշը, հայրենիքի ու բնության հզոր կապը: Բենիկ Ստեփանյանին ուղված մեր հարցերը քաղված են իր իսկ բանաստեղծություններից:
-«Փարոսները հայտնի և անհայտ»: Ինչո՞ւ ընտրեցիք այս վերնագիրը:
-Հետաքրքիր բան տեղի ունեցավ, ինձ համար շատ անսպասելի: Երբ այն դարձավ այս տարվա Հայաստանի պետական ֆիլհարմոնիայի մեծ դահլիճում տեղի ունեցած Պոեզիայի միջազգային օրվան նվիրված երեկոյի խորագիրը, այդ նույն տողերով սկսվող բանաստեղծությունս մի տեսակ ավելի արժևորվեց` ինձ համար հեշտացնելով ժողովածուի վերնագիր ընտրելու դժվարին գործը:
- Գրականագետ Անի Փաշայանը գրքի առաջաբանում նկատում է, որ «Փարոսները հայտնի և անհայտ» ինքնատիպ ժողովածուի բանաստեղծական ողնաշարը սերն է: Գրում եք.
«Սերը պարտադիր նախապայման է
աշխարհներիդ
Ծակուծուկերում անգամ»...
Իսկ մե՞ր աշխարհի համար, մե՞ր օրերում:
-Ժողովածուիս բանաստեղծությունների մեծ մասը սիրո մասին է: Սերը փրկօղակ է հենց մե՛ր աշխարհի համար և մանավանդ մե՛ր օրերում:
-Անի Փաշայանը համոզված է նաև, որ որպես ժամանակակից պոետ կհետաքրքրեք նաև օտար ընթերցողին: Թարգմանվե՞լ են Ձեր գործերը, դրսի ընթերցողին ներկայանալու առումով ի՞նչ քայլեր են արվել (արվելու): Չե՞ք կարծում` որ մեր գրողները նույնիսկ մեր երկրի սահմաններում ինչպես հարկն է չեն ներկայացվում:
-Բանաստեղծություններս արդեն թարգմանվել են այլ լեզուներով և հաջորդ տարի կներկայացվեն: Թող անակնկալ մնան մանրամասները: Իսկապես, շատ ցավալի է: Մենք այսօր չենք գնահատում մեր ժամանակակից գրականությունը, մեր գրողներին, և հաճախ նրանք դրսում ավելի են գնահատվում... Մեծ բացեր կան այս առումով:
-Ասում եք` «Կյանքից խլած մե՛ր ժամանակը….», ու ժամանակը բոլորովին ուրիշ երանգ է ստանում: Տարբե՞ր է ժամանակի զգացողությունը բանաստեղծական աշխարհում և այդ աշխարհից դուրս:
-Իհարկե, տարբեր է: Ժամանակը գրականության արթնությունն է, ամենամեծ կապը իրականության հետ: Կյանքը մենք ապրում ենք դանդաղ հոսքով: Իսկ բանաստեղծական աշխարհում ժամանակն է՛լ ավելի է փոքրանում, պիտի հասցնես ասել` հեռացնելով հե՛նց ժամանակից, որ ընթերցողը գերագույն հաճույք ստանա` կարդալով տողդ, բառդ, զգացածդ:
ՈՒրեմն, բանաստեղծական աշխարհում աշխարհից վերցրած ժամանակը պիտի ճիշտ օգտագործել:
-«Բանաստեղծությունները, որ տանում եք ձեր սենյակ առավոտյան ընթերցելու համար» ինչպե՞ս են ծնվում:
-Նյութը, թեման խմորվում են մեջս, թանձրանում, չեմ շտապում թղթին հանձնել, իսկ երբ հանձնում եմ, ինքս էլ հաճախ չեմ հասկանում` ինչպես կատարվեց...
Առավոտներս սկսում եմ ընթերցանությամբ, բայց ոչ իմ բանաստեղծությունների, այլ իմ սիրելի բանաստեղծների:
-Աստծուն ուղղված շնորհակալությամբ է ավարտվում ժողովածուն` արև- առաստաղ- Աստված` հետաքրքիր կոլաժով: Բանաստեղծությունը աղո՞թք է:
-Պոեզիան, անշուշտ, սեր է և աղոթք: Տերունական աղոթքն էլ է բանաստեղծություն: Շատ եմ սիրում շնորհակալություն հայտնել: Իսկ բանաստեղծություն գրելն ամենամեծ աղոթք-խոստովանությունն է:
-Ձեր բանաստեղծությունները լույս են տեսել մամուլում, գրական տարեգրքերում: Մեր օրերում մամուլն ու համացանցը հարթո՞ւմ են գրողի ճանապարհը` ընթերցող-գրող կապ ստեղծելու առումով:
-Չնայած տարիներ շարունակ ժողովածու ունենալը երազանք է եղել ինձ համար, բայց առաջնային եմ համարում գրական մամուլում հանդես գալը: Ինձ համար վճռորոշ եղավ 2014-ին գրականագետ, գրաքննադատ Անի Փաշայանի գնահատականը, որը ներկայացրեց «Գրական թերթում»: Եվ նորեն շնորհակալություն եմ ուզում հայտնել այն թերթերին, ամսագրերին, տարեգրքերին, կայքերին, «Երկիր մեդիա» հեռուստաալիքին, որ ինձ ներկայացրել են: Ընթերցող-գրող գրական կապ ստեղծելու առումով, այո, հարթում են, անշուշտ: Այսօր առանց համացանցի հնարավոր չէ պատկերացնել մեր առօրյան:
-Պոեզիան այսօր ունի՞ ընթերցող:
-Ամեն մարդ իր հոգու երգը ունի, բոլորն էլ օազիս են փնտրում: Ինձ համար այն պոեզիան է, գուցե շատերի համար... Դժվար է գտնել այդ թիվը, մարդկանց քանակը: Բայց հասկացել եմ, որ պոեզիա պետք է բոլորին, որովհետև այն բառերի կամ մտքերի խումբ չէ միայն, այլ տիեզերքի հետ անմիջական կապ, մեր ենթագիտակցականի խոր դրսևորում:
-Քննադատություններին ինչպե՞ս եք վերաբերվում:
-Նայած թե ով է քննադատս... Իհարկե, լավ քննադատությունը օգնում է, շահեկան է եղել գրողի համար միշտ էլ:
-Ի՞նչ խնդիր, մտահոգություն ունի գրողը մեր օրերում:
-Գրողը պիտի ապրի գրականությամբ, բոլոր առումներով: Պիտի մտածի գրելու մասին միայն: Մեր գրողները, հիմնականում, իրենց ժամանակի մեծ մասը չեն հատկացրել ստեղծագործելուն, քիչ են թարգմանվել ու քիչ են ճամփորդել: Իսկ ինչո՞ւ, պատճառները պարզ են: Թումանյանի մտահոգություններն այս խնդրի շուրջ, ցավոք, արդիական են դեռ:
Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ