BBC-ի տեղեկացմամբ՝ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ առայժմ չի ցանկանում նոր պատժամիջոցներ սահմանել Ռուսաստանի նկատմամբ, որպեսզի չվնասի խաղաղ գործընթացին։ Նրա դիտարկմամբ՝ ռուս-ուկրաինական հակամարտությունը պետք է մնար Եվրոպայի խնդիրը, ԱՄՆ-ը չպետք է միջամտեր, և եթե էական առաջընթաց չլինի, ԱՄՆ-ը իր դերը կարգավորման հարցում կզիջի Եվրոպային։ Նա հավաստիացրել է, որ ամերիկացի զինվորներ ՈՒկրաինայում չեն լինի։                
 

«Հայաստանը Արցախի կողքին է, բայց ոչ Արցախի փոխարեն»

«Հայաստանը Արցախի կողքին է, բայց ոչ Արցախի փոխարեն»
16.06.2017 | 08:34

Մինսկի խմբի համանախագահները վերստին տարածաշրջանում էին: Նրանք հանդիպել են նաև Արցախի Հանրապետության նախագահ Բակո Սահակյանի հետ, քննարկել ղարաբաղա-ադրբեջանական հակամարտության գոտում ստեղծված իրավիճակը: Մինչ Մինսկի խումբն իր առաքելությունն է իրականացնում, Ադրբեջանը շարունակում է արհամարհել միջազգային այս կառույցի հորդորները և ամենակարևորը` անցած տարի ապրիլից հետո առաջ քաշած պահանջը` անվտանգության մեխանիզմների ներդրումը: Այսօր ոմանք կարծում են, որ հայկական դիվանագիտությունը վերջին շրջանում ավելի կոշտ է դարձել, ինչը «բարերար» ազդեցություն է ունենում հիմնախնդրի կարգավորման հարցում: Ղարաբաղյան հակամարտության այս և այլ խնդիրների շուրջ «Իրատեսը» զրուցեց ԼՂՀ մշտական ներկայացուցչության խորհրդական-խորհրդատու ԳԱՌՆԻԿ ԻՍԱԳՈՒԼՅԱՆԻ հետ:

-Ղարաբաղյան հակամարտության շուրջ ՄԽ համանախագահների վերջին հասցեական հայտարարությունից հետո հայկական կողմը մեկ քայլ էլ առաջ գնաց և արտգործնախարարի մակարդակով հայտարարեց` ժամանակն է, որ եռանախագահները ոչ միայն հասցեական հայտարարություններ անեն, այլև կոնկրետ գործողությունների դիմեն, այն է` սանձեն Ադրբեջանին: Հայկական դիվանագիտությունը կարծես հստակեցնում և կոնկրետացնում է իր քաղաքականությունը: Ի՞նչ ակնկալիքներ կարող ենք ունենալ:
-Ղարաբաղյան հակամարտության գործընթացը 1988-ից մինչ օրս անցել է զարգացման տարբեր փուլեր, իսկ 1992-ից ի վեր, երբ արդեն ձևավորվել էր ԵԱՀԿ Մինսկի խումբը, առաջացել է մի իրավիճակ, երբ կարծես բոլոր հարցերի պատասխաններն ու առաջացած խնդիրների լուծումները պետք է տա հենց Մինսկի խումբը: Սա, իհարկե, ինչ-որ առումով ճիշտ մոտեցում է, բայց վերջնական լուծմանը պետք է հանգեն հակամարտող երկու կողմերը, Ադրբեջանը և Արցախը: Հայաստանը ԼՂՀ-ի (Արցախի Հանրապետության) փոխարեն չի որոշում այնպիսի հարց, ինչպիսին վերջնական կարգավորման փոխադարձ ընդունելի տարբերակն է, այլ ընդամենն օգնում է Արցախին, որ հիմնախնդրի կարգավորման ընդհանուր գործընթացում առաջընթաց ապահովվի: Եռանախագահների վերջին հայտարարությունը հասցեական է միայն այն առումով, որ արտացոլում է իրականությունը: Մեր դիվանագիտությունը պետք է ճիշտ գնահատի պահը և ամեն ինչ անի առաջնագծում միակողմանի ներդրված մշտադիտարկման մեխանիզմների միջոցով փաստացի, օբյեկտիվ իրականությունը դիվանագիտական հարաբերություններում առանցքային գործոն դարձնելու համար:
-Ադրբեջանի հռետորաբանությունը և գործողությունները վկայում են, որ այդ երկիրը հակամարտության հանգուցալուծումը միայն ռազմական ճանապարհով է տեսնում: Սա չի՞ վկայում այն մասին, որ միջազգային հանրության ջանքերն այս տարիների ընթացքում զուր են եղել:
-Չեմ կարծում, թե մենք պետք է հատուկ ուշադրություն դարձնենք Ադրբեջանի հռետորաբանությանը, չնայած այդ մասին համաշխարհային հանրությանն ահազանգելն անհրաժեշտություն է: Իսկ Ադրբեջանին խորհուրդ կտայի հետադարձ հայացք նետել հակամարտության ընթացքին ու տեսնել, թե քանի անգամ է նա պետականության կորստից փրկվել այդ նույն համաշխարհային հանրության ջանքերով, որի ամենացայտուն օրինակը 1994-ի զինադադարն էր, երբ Ադրբեջանն Արցախից խաղաղություն էր աղերսում: Ինչ վերաբերում է ռազմական ճանապարհով խնդրի հանգուցալուծմանը, պետք է հիասթափեցնել Ադրբեջանի ղեկավարությանը, քանզի նրանց ունեցած ակնկալիքներին ի պատասխան (կապված ժամանակի ընթացքում ուժային բալանսը հօգուտ իրենց լուծելու հետ), Հայաստանի Հանրապետության նախագահ Սերժ Սարգսյանը ճիշտ ու միանշանակ ընդգծեց, ասելով, որ ժամանակն ընթանում է հակամարտության ոչ միայն մեկ կողմում:
-Անվտանգության մեխանիզմների ներդրման հարցն այդպես էլ «օդում» մնաց. Ադրբեջանն արհամարհում է դրանք, միջազգային հանրությունն էլ, կարծես, մեխանիզմներ չունի դրանք պարտադրելու: Եթե Ադրբեջանն այս պայմանավորվածությունն անգամ չի հարգում, հակամարտության կարգավորման լուրջ հույսեր կարո՞ղ ենք ունենալ:
-Մեզ առանձնապես չեն մտահոգում Ադրբեջանի կեցվածքը ղարաբաղյան հիմնախնդրով զբաղվող միջազգային կառույցների նկատմամբ ու նրանց միջև եղած փոխհարաբերությունները: Հայկական կողմը այդ կառույցների հետ աշխատելիս կատարում է իր ստանձնած բոլոր պարտավորությունները: Անվտանգության մեխանիզմների ներդրման հարցում մենք միակողմանի գնացինք այդ խնդրի լուծմանը, և ակնկալվող դրական արդյունքը եղավ այն, որ հայկական կողմը սահմանային միջադեպերի վերաբերյալ փաստերն արդեն ի ցույց է դնում բոլորին՝ դրանով իսկ պարտադրելով հայտարարություններում լինել օբյեկտիվ:
-Երկու երկրների պաշտոնյաները կարծիքներ են հնչեցնում, որ ստատուս քվոյի փոփոխման անհրաժեշտություն կա: Համանախագահները տարածաշրջան են այցելել, Դուք տեղյա՞կ եք, թե այս հարցում ինչ զարգացումներ կան:
-Պետք է նկատի ունենալ, թե ով ինչ է հասկանում, երբ ասում եք` «երկու երկրների պաշտոնյաները կարծիքներ են հնչեցնում, որ ստատուս քվոյի փոփոխման անհրաժեշտություն կա»: Արդյո՞ք դրանք հակամարտության երկու կողմերն են՝ Ադրբեջանը և Արցախը, թե՞ այսօր բանակցությունների սեղանի շուրջ նստած Հայաստանն ու Ադրբեջանն են: Նորից պետք է նշեմ, որ Հայաստանը Արցախի կողքին է, բայց ոչ Արցախի փոխարեն (նկատենք, որ նման հայտարարություն էր արել Ադրբեջանի արտգործնախարարը, բոլորովին վերջերս էլ նման կարծիք հայտնեց Սերժ Սարգսյանը- Ռ. Խ.):
-Ղարաբաղյան հակամարտության բանակցություններում պարբերաբար բարձրաձայնվում է այն մասին, որ մինչև Ղարաբաղը չդառնա բանակցային կողմ, հնարավոր չի լինի խնդրի վերջնական լուծումը: Ըստ Ձեզ, ե՞րբ ու ի՞նչ պայմաններում պետք է Ղարաբաղը ներգրավվի բանակցային գործընթացում որպես լիարժեք կողմ:
-Երբ Արցախը կներգրավվի որպես լիարժեք կողմ, բանակցային գործընթացը կունենա ավարտուն, լիաֆորմատ և կոնստրուկտիվ տեսք: Դրական հիմքեր կստեղծվեն հարցերի ամբողջ սպեկտրի շուրջ հակամարտության երկու հիմնական կողմերի՝ Արցախի և Ադրբեջանի միջև համաձայնություն ձեռք բերելու համար: Երբ սա կգիտակցեն Ադրբեջանի իշխանությունները և կհասկանան, որ դեֆակտո գոյություն ունեցող Արցախի Հանրապետությունն արդեն փաստ է, կարծում եմ, հենց նրանք կառաջարկեն, որ Արցախը ներգրավվի բանակցությունների գործընթացում: Իսկ Արցախն այդ ընթացքում պետք է ամեն ինչ անի` իր բնակչության սոցիալական, տնտեսական, քաղաքական կայունությունն ու առաջընթացը և, որ ամենակարևորն է, անվտանգությունն ապահովելու ուղղությամբ:
-Ղարաբաղը համարվում է այն թեժ կետերից մեկը, որտեղ գերտերություններից յուրաքանչյուրն իր շահերն ունի: Այսօր աշխարհում բավական բարդ իրավիճակ է, հնարավո՞ր է, որ դա հանգեցնի տարածաշրջանում լարվածության մեծացման:
-Ղարաբաղը համարել թեժ կետ, իմ խորին համոզմամբ, այնքան էլ ճիշտ չէ, եթե այն համեմատում ենք աշխարհում առկա նմանատիպ այլ հակամարտությունների հետ: Աշխարհի քաղաքական քարտեզի վրա 2008-ին որոշ սահմանափակումներով ճանաչված նոր պետականություններ կան, որոնք շարունակում են մնալ անվտանգության սպառողներ: Իր դեֆակտո գոյության հենց սկզբից Արցախի Հանրապետությունը հանդես էր գալիս որպես անվտանգության տարածաշրջանային արտադրող, որը 1991-1994-ին, ինտենսիվ ու լայնածավալ ռազմական գործողություններից հետո, կանգնեցրել էր Ադրբեջանի ագրեսիան և, հիմնվելով սեփական բանակի ու Դաշտային Ղարաբաղի տարածքների վրա, շարունակում է ապահովել անվտանգությունը տարածաշրջանում: Այնպես որ, մեր տարածաշրջանում առկա կայունության հիմնական երաշխավորը Արցախի Հանրապետության գոյությունն է, և սա պետք է հասկանան ու գիտակցեն բոլորը:
-Անդրադառնալով միջազգային զարգացումներին, Ձեր դիտարկմամբ, այսօր ի՞նչ շրջափուլում է աշխարհը, երբ ահաբեկչությունը սահմաններ չի ճանաչում: Ի՞նչ վտանգավոր զարգացումներ եք տեսնում, ու դրանք ի՞նչ ազդեցություն կունենան Հայաստանի, Ղարաբաղի վրա:
-Այս պարագայում արժե, թերևս, հիշել ու ևս մեկ անգամ կարդալ Հրանտ Մաթևոսյանի «Մենք ենք, մեր սարերը» ստեղծագործությունը: Եթե մենք մեր մեջ կարողանանք լուծել այն խնդիրները, որոնք ծառացած են մեր երկու պետությունների առջև, ապա, ինչպես Շիրազն է ասում`
Մենք խաղաղ էինք մեր լեռների պես,
Դուք հողմերի պես խուժեցիք վայրագ:

Մենք ձեր դեմ ելանք մեր լեռների պես,
Դուք հողմերի պես ոռնացիք վայրագ:

Բայց մենք հավերժ ենք մեր լեռների պես,
Դուք հողմերի պես կկորչեք վայրագ:

Զրույցը` Ռուզան ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 4637

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ