Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

Որքա՞ն Գերմանիան կմնա առանց կառավարության

Որքա՞ն Գերմանիան կմնա առանց կառավարության
11.01.2018 | 08:35

Ե՞րբ Գերմանիան կունենա նոր կառավարություն` այս հարցը վերջին օրերին սկսել է ավելի ու ավելի հաճախ հնչել: Շաբաթվա վերջին Անգելա Մերկելը սկսում է կոալիցիայի ձևավորման բանակցությունների նոր փուլ: Գուցե դա կանցլեր մնալու նրա վերջին շանսն է: Ընտություններից անցել է 5 ամիս: Գերմանիայի պատմության մեջ դեռ չի եղել առանց գործող կառավարության այսքան երկար շրջան: Քաղաքական տեսակետից երկիրը քնած է թվում, սակայն ճնշումը քաղաքական գործիչների վրա մեծանում է, ընտրողներն անհամբերություն են դրսևորում: Եվրոպայի մյուս երկրները սպասում են, որ Գերմանիան վերադառնա Եվրոպայի առաջատարի իր կարգավիճակին: Մերկելի աջկենտրոնամետ քրիստոնեադեմոկրատական միությունը, ձախկենտրոնամետ սոցիալ-դեմոկրատական կուսակցությունն ընտրություններում անհաջողության մատնվեցին` ստանալով վերջին 50 տարիների ամենավատ արդյունքը: Սակայն կառավարման ճգնաժամի ու Մերկելի հեռանալու մասին խոսակցությունները վաղաժամ են: Գերմանիան կառավարում է ժամանակավոր կառավարությունը` ՔԴՄ-ի, բավարական ՔՍՄ-ի ու ՍԴԿ-ի` այս կոալիցիան կառավարում էր մինչև ընտրությունները: Գործազրկությունը ռեկորդային ցածր ցուցանիշի վրա է, բյուջեի հարկային եկամուտները աննախադեպ բարձր են: Ներքին քաղաքականության տեսակետից երկրում ամեն ինչ կարգին է, իսկ կառավարության ձևավորմանը կարելի է սպասել: Բայց Եվրամիությունը չի ուզում սպասել: Ֆրանսիայի նախագահ Էմանուել Մակրոնը հայտարարել է ԵՄ-ի հեռագնա բարեփոխումների ծրագիր, որ առանց Գերմանիայի մասնակցության հնարավոր չէ իրականացնել:


Երկրի ներսում էլ ավելանում է կարևոր երկարաժամկետ ծրագրերի թիվը, որ կապված են տնտեսությանը և լուծում են պահանջում: Որքա՞ն ծախս է պահանջում ինֆրակառույցների զարգացումը: Ո՞ր հարկերը կրճատել առաջին հերթին: Ի՞նչ անել բյուջեի ռեկորդային պրոֆիցիտը: Այս խնդիրներին միայն նախանձել կարելի է, բայց նրանք լուծումներ են պահանջում, որ կարող է տալ միայն օրինական և ոչ ժամանակավոր կառավարությունը:
Բունդեսթագում ներկայացված են 7 քաղաքական կուսակցություններ: Երկու հիմնական կուսակցությունների անհաջողությունը սեպտեմբերի ընտրություններում նոյեմբերին բարդացրեց իշխող կոալիցիայի ձևավորման գործընթացը: Իրավիճակը առավել բարդացրեց լիբերալ ազատ դեմոկրատական կուսակցությունը, որ անսպասելի հրաժարվեց բանակցություններից: Դա նշանակում է, որ Անգելա Մերկելի գլխավորած ՔԴՄ/ՔՍՄ միության միակ ելքը սոցիալ դեմոկրատների հետ բանակցությունների վերսկսումն է: Սակայն կողմերից որևէ մեկը դա չի ցանկանում: «Մեծ կոալիցիան» Գերմանիան կառավարել է վերջին 12 տարիներից 8-ում: Այդ տարիներին երկու միություններն էլ տեղաշարժվել են քաղաքական ասպարեզի կենտրոն, որ համապատասխանում է Գերմանիայի ընդհանուր քաղաքական միտումներին: Սակայն կուսակցությունների շարքային շատ անդամներ` ձախից ու աջից, դժգոհ են ու սահմանազատում են պահանջում: Դա պրագմատիկ փոխզիջման երկարամյա քաղաքականության բնական արդյունքն է: ՔԴՄ-ի ներսում Անգելա Մերկելի հասցեին առավել հաճախ են ավանդական պահպանողական արժեքներին դավաճանության և աջարմատական «Այլընտրանք Գերմանիայի համար» կուսակցությանը դիրքերը հանձնելու մեղադրանքներ հնչում: Ձախերի կողմնակիցները մեղադրում են սոցիալ-դեմոկրատներին, որ հանուն իշխանության հրաժարվել են իրենց սոցիալիստական սկզբունքներից: Հենց այդ պատճառով Գերմանիայի սոցիալ-դեմոկրատական կուսակցության նախագահ Մարտին Շուլցը ընտրություններից անմիջապես հետո բացառեց նոր կոալիցիան Մերկելի կուսակցության հետ և հայտարարեց ընդդիմություն դառնալու մասին: Կուսակցության անդամների հրճվանքն այնքան մեծ էր, որ կարելի էր կարծել, թե սոցիալ-դեմոկրատները հաղթել են ընտրություններում, ոչ թե իրենց պատմության ամենամեծ ձախողումն են ունեցել: Նոյեմբերին կոալիցիայի ձևավորման բանակցությունների տապալումը Շուլցին ստիպեց կուսակցության ապագայի մասին նորից մտածել ու փոխել դիրքորոշումը:


Կոալիցիոն քաղաքականության ասպարեզում Գերմանիայում կան դեմոկրատական պատասխանատվության չգրված կանոններ: Մասնակցությունը ընտրություններին, հետո կառավարության ձևավորումից հրաժարումը ընտրողները կարող են ընկալել անպատասխանատու վարքագիծ: Շատ գերմանացիներ կարծում են, որ ազատ դեմոկրատական կուսակցությունը, հրաժարվելով բանակցություններից, խախտել է այդ կանոնները և հիմա վճարում է ծայրահեղ ցածր վարկանիշով: Կուսակցության վրա ավելի մեծ ճնշում է գործադրվում` ստիպելու վերադառնալ բանակցությունների սեղանին: Այդ պատճառով առաջիկա բանակցություններում Մերկելն ու Շուլցը դժվար ընտրության առաջ են` նրանք պետք է փոխզիջման հասնեն կամ ծայրահեղ դեպքում ցույց տան փոխզիջման հասնելու պատրաստակամություն և համոզեն կուսակցությունների շարքային անդամներին, որ չեն հրաժարվում իրենց հիմնարար սկզբունքներից:
Միգրանտների խնդիրը ամենաբարդերից մեկն է` բավարական ՔՍՄ-ն պահանջում է միգրանտների սոցիալական նպաստների կրճատում, երկիր նրանց ազգականների մուտքի արգելք և նոր միգրանտների թվի լիմիտավորում:


Հարկերի հարցը նվազ վիճահարույց չէ: Սոցիալ-դեմոկրատները պահանջում են հարուստների հարկերի բարձրացում: Իսկ Մարտին Շուլցի «Եվրոպայի միացյալ նահանգներ» ստեղծելու վերջերս հնչեցրած կոչը հարուցում է պահպանողական ընդդիմության բողոքը, որ դեմ է եվրոպական ինտեգրման: Երկու կողմներն էլ արտաքին քաղաքականության շատ հարցերում և ինֆրակառույցներում ներդրումներ անելուն համաձայն են:
Կոալիցիոն պայմանավորվածության հանգելու գլխավոր պատճառը, սակայն, փաստն է, որ այլընտրանքը համարյա անհավանական է: Փոքրամասնության կառավարությունը ռիսկային է` կարճաժամկետ ու անկայուն կարող է լինել: Նոր ընտրությունները կարող են հանգեցնել քաղաքական անկայունության երկարատև շրջանի ու ավարտվել համանման արդյունքով:
Այնուամենայնիվ, ե՞րբ Գերմանիան նոր կառավարություն կունենա: Եթե բանակցություններում անակնկալ չլինեն, նոր կոալիցիային կարելի է սպասել մինչև Զատկի արձակուրդները: Եթե բանակցությունները ձախողվեն, այդ հարցը կմնա գլխավորը 2018-ին:
Դեմիան ՄԱԿԳԻՆԵՍ, BBC


Հ.Գ. Բայց աբսուրդ է, չէ՞, հաղթել ընտրություններում, ունենալ պրոֆիցիտով բյուջե, գործազրկության ամենացածր մակարդակ, Եվրոպայի ամենահզոր տնտեսությունն ու 5 ամիս չկարողանալ կառավարություն կազմել, որովհետև միգրանտների, հարկերի ու արտաքին քաղաքական հարցերում կան կուսակցական տեսակետների անհամաձայնություններ: Ազատ դեմոկրատները չեն ուզում իշխանություն մտնել` մեծամասնության պատասխանատվությունը չստանձնելու համար: Սոցիալ-դեմոկրատները վախենում են իշխանություն մտնել` հաջորդ ընտրություններում ձայներ կորցնելու հեռանկարով: Մերկելը, որ նոյեմբերին կտրականապես հրաժարվում էր փոքրամասնության կառավարություն կազմելուց ու հայտարարում էր, որ արտահերթ ընտրություններն է նախընտրում, հիմա զգուշանում է նոր ընտրություններում ավելի շատ ձայներ կորցնել կամ նույն արդյունքն ունենալ: Սա էլ քեզ խորհրդարանական կառավարման հմայքը: Բայց դա միայն Գերմանիայի խնդիրն է:

Հայաստանում խորհրդարանական կառավարումը երբեք նման խնդիրներ չի հարուցի` ընտրող հայերը գիտեն հրաժարվել սկզբունքներից ու «ճիշտ» ընտրություն կատարել, ընտրված հայերը գիտեն իշխանությունից չհրաժարվելու ու իշխանություն դառնալու առավելությունները: Ժողովրդավարության հարցերում մենք ոչ միայն Գերմանիային, բոլոր մյուսներին էլ «ծալել» ու առաջ ենք գնում: Մեր ժողովրդավարությունը «խելամիտ» է ու հնարագետ: Հայաստանին 5 ամիս չէ, 5 օրն էլ հերիք էր կառավարություն կազմելու: Բայց մեր «խելամիտ» հնարագիտությամբ մենք 100 տարում էլ պրոֆիցիտով բյուջեի ու գործազրկության զրոյացման չենք հասնի: ՈՒրեմն` ո՞րն է նախընտրելի: Հերթական գնաճից առաջ նաև այս մասին մտածեք: Արտաքին քաղաքական գերակայությունների ու ներքին քաղաքական կայունության` սկզբունքներին ու գաղափարներին հավատարմության, ոչ թե կլանային-օլիգարխիկ համաձայնությունների հաշվին: Ընտրությունը ձերն է: Գերմանիան մտածելու ու եզրակացություններ անելու ձրի օրինակ է:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2618

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ