Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Ամենացավալի բանը մնում է այն, որ շարունակում են լքել Հայաստանը. ես դա ուղղակի ֆիզիկապես եմ զգում»

«Ամենացավալի բանը մնում է այն, որ շարունակում են  լքել Հայաստանը. ես դա ուղղակի ֆիզիկապես եմ զգում»
27.09.2013 | 11:58

Ամռանը հերթական անգամ Հայաստանում էր մեր աշխարհահռչակ հայրենակցուհին` ՀՀ ժողովրդական արտիստ ՀԱՍՄԻԿ ՊԱՊՅԱՆԸ: Այս անգամ նրա հետ մեր երկիր էին ժամանել նաև ամուսինը` թատերական հայտնի գործիչ, հայոց լեզվի, հայ մշակույթի, հայոց պատմության գիտակ Կոնրադ Կուհնը, և դուստրը` տասներկուամյա Սիրանուշը:

Շտապեմ մեր ընթերցողին տեղեկացնել, որ առաջիկայում «…Եվ ոչ միայն մշակույթի մասին» խորագրի ներքո կտպագրվի հարցազրույց Կոնրադ Կուհնի հետ: Իսկ այսօր «Իրատես de facto»-ի հյուրը բոլորիս շատ սիրելի Հասմիկ Պապյանն է: Արտասահմանում ապրող, բայց զտարյուն հայուհու նկարագրին անդավաճան այս արվեստագետն ուսանելի օրինակ կարող է դառնալ բոլոր նրանց համար, ովքեր հայրենիքի հետ ֆիզիկական կապը կորցրած չլինելու պարագայում անգամ իրենց հոգևոր դաշտով որևէ առնչություն չունեն մեր հողի ու իրականության հետ: Իսկ Հասմիկը խոստովանում է, որ, ապրելով Վիեննայում, առաջին բանը, որ անում է իր յուրաքանչյուր օրն սկսելիս, Հայաստանի մասին լրատվությանը ծանոթանալն է` սկսած եղանակի տեսությունից մինչև մշակութային, հասարակական-քաղաքական անցուդարձեր:
Այն փաստը, որ Հայաստանում գտնվելու կարճ ժամանակահատվածում Հասմիկ Պապյանը հասցրեց հայ երաժշտասերներին մատուցել բարդագույն ծրագրից բաղկացած մի մեծ համերգ ¥կատարեց արիաներ Վերդիի «Պարահանդես-դիմակահանդես», «Դոն Կառլոս», «Ճակատագրի ուժը» և Վագների «Թռչող հոլանդացին», «Տանհոյզեր», «Տրիստան և Իզոլդա» օպերաներից¤, լավագույն վկայությունն է այն սիրո և նվիրումի, որ նա տածում է առ Հայաստան ու առ մեզ` իր անդավաճան հանդիսատեսը:
Իր սուղ ժամանակից մի հատված էլ երգչուհին կարողացավ հատկացնել լրագրողներին` համերգից առաջ Հայաստանի պետական ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավար և դիրիժոր Էդվարդ Թոփչյանի հետ հանդես գալով մամլո ասուլիսով: Իսկ այս հարցազրույցը, որ ներկայացնում ենք «Իրատես de facto»-ի ընթերցողին, կայացել է համերգից օրեր անց, երբ արդեն քիչ թե շատ հաղթահարված էին հույզերն ու ի մի էին բերված բացառիկ համերգի տպավորությունները թե՛ երգչուհու, թե՛ ինձ համար` իբրև հանդիսատեսի:
Հավելեմ նաև, որ մոտ ժամանակներս մեզ սպասում են նոր համերգային հանդիպումներ Հասմիկ Պապյանի հետ:


«ԴԱՀԼԻՃՆ ԻՆՁ ԱՅՆՊԻՍԻ ԼԻՑՔԵՐ ԷՐ ՏԱԼԻՍ, ՈՐ ԲԱՌԵՐՈՎ ԱՆՀՆԱՐ Է ԱՅԴ ԱՄԵՆՆ ԱՐՏԱՀԱՅՏԵԼ»
-Հասմիկ, Ձեր այս այցելությամբ երջանիկ էին ոչ միայն Ձեր հարազատներն ու մտերիմները, այլև հայ հանդիսատեսը. «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում կայացավ Ձեր համերգը` Հայաստանի պետական ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի նվագակցությամբ` նվիրված Վագների և Վերդիի 200-ամյակներին: Ի՞նչ զգացողությամբ երգեցիք:
-Ես շատ հուզված էի, որովհետև չափազանց կարճ ժամանակ էի ունեցել համերգին նախապատրաստվելու համար: Այդ ամենը նախապատրաստել, ի մի բերել մեկ շաբաթում գրեթե անհնարին բան էր: Բայց երևի թե կա այն անհերքելի ճշմարտությունը, որ անհրաժեշտ պահերին օգնում է Աստված: Ես Վագների «Թռչող հոլանդացին» օպերան երգել էի երեք տարի առաջ, «Տրիստանը և Իզոլդան»` մեկ ամիս առաջ: Այդ ամենին գումարվել էին Վերդիի օպերաները: Եվ այդպիսի մեծ բազմազանություն ունեցող ծրագիրը մեկ համերգի ընթացքում համատեղելը ուղղակի անհավանական էր թվում: Բայց դահլիճն ինձ այնպիսի մեծ լիցքեր էր տալիս, այնպիսի սեր, ջերմություն, հետաքրքրասիրություն, կարոտ կար հանդիսատեսի մեջ, որ բառերով անհնար է այդ ամենն արտահայտել: Կարող եմ պարզապես ասել, որ այդ երեկոն, այդ համերգն ինձ համար սենսացիա էր:

«ՀԻՄԱ ԵՎՐՈՊԱՅՈՒՄ ԱՊՐՈՂ ՀԱՅ ԵՐԱԺԻՇՏՆԵՐԻՑ ՈՒՂՂԱԿԻ ԿԱՐԵԼԻ Է ՆՎԱԳԱԽՄԲԵՐ ԿԱԶՄԵԼ»
-Համերգից առաջ «Ազատություն» ռադիոկայանի հետ հարցազրույցում երկու միտք արտահայտեցիք, որոնց մասին կցանկանայի առավել հանգամանորեն խոսել: Նախ` առաջինի մասին. Դուք ասացիք, որ պետք է կատարել համաշխարհային մեծության կոմպոզիտորների` Վագների, Վերդիի, այլոց ստեղծագործությունները, որովհետև Հայաստանում դեռ կան այն երաժիշտները, որոնք ընդունակ են կատարելու դրանք: Այս «դեռ»-ը մեզ համար շատ ցավոտ խնդիր է, փորձենք բացել փակագծերը:
-Այդ «դեռ»-ը, իրոք, ցավալի փաստ է: Հիմա Եվրոպայում ապրող հայ երաժիշտներից ուղղակի կարելի է նվագախմբեր կազմել: Այնպիսի՜ մեծ թիվ են կազմում Հայաստանից մեկնած երաժիշտները: Երբ իմ մենահամերգից կարճ ժամանակ առաջ լսում էի մեր ֆիլհարմոնիկի համերգը, որի ընթացքում կատարվում էին Բրուքների բարդագույն ստեղծագործությունները, պարզապես զարմացած էի: Իննսունից ավելի երաժիշտ կար բեմում: Ես կարծում էի, թե գործիքներ կան, որոնք արդեն մոռացված են Հայաստանում, որոնց պահանջարկն արդեն չկա այստեղ: Կան նվագարաններ, որոնց պահանջարկն արդեն չպիտի լիներ, որովհետև մարդիկ պարզապես չեն կարող, այդ գործիքները նվագելով, այդ երաժշտությամբ զբաղվելով, ապրել, գոյատևել Հայաստանում: Դա հացի խնդիր է: Եվ ես մի մեծ ցանկություն ունեմ, որ պահպանեն, փայփայեն, գուրգուրեն այդ երաժիշտներին, չկորցնեն նրանց: Նրանցով է, որ մենք պիտի կարողանանք ներկայանալ աշխարհին: Ինձ զարմացրեց մեր նվագախմբի մակարդակը: Ես, փաստորեն, քսաներկու տարի չէի երգել Հայաստանի ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի հետ: Չգիտեմ, թե ինչու էր այդպես ստացվել, բայց փաստը դա է: Եվ այս երկար ընդմիջումից հետո կայացած իմ մենահամերգի ընթացքում տեսա, թե ինչպիսի սիրով, ինչպիսի նվիրվածությամբ է աշխատում նվագախումբը: Նվագախմբին պետք է քաջալերել, իհարկե: Եվ պետք է դա անել պետական մակարդակով:
-Անդրադառնանք Ձեր երկրորդ մտքին. Դուք ասացիք ¥և այդ մասին էլի եք ասել մեր նախորդ զրույցների ընթացքում¤, որ հայաստանյան հասարակությունն արժանի է նման համերգների: Սա հայուհու սուբյեկտիվ, ազգային զգացումների՞ց թելադրված գնահատականն է մեր հասարակության, մեր ունկնդրի հասցեին, թե՞ օբյեկտիվ, ճշգրիտ բնորոշում, որը կարող է տալ համաշխարհային հանդիսատեսին քաջածանոթ արտիստը:
-Իհարկե, ավելի քան արժանի է մեր հասարակությունը բարձրարվեստ երաժշտություն լսելուն: Սա օբյեկտիվ գնահատական է: Այստեղ ես նկատել եմ ուղղակի ծարավ լավ երաժշտության նկատմամբ: Ես տեսնում եմ, թե որքան հետաքրքրված է այդ երաժշտությամբ հայ երիտասարդությունը:

«ԱՐՏԱՍԱՀՄԱՆՅԱՆ ԵԼՈՒՅԹՆԵՐԻՍ ԺԱՄԱՆԱԿ ՇԱՏ ՎԱՂՈՒՑ ՆԿԱՏԵԼ ԵՄ, ՈՐ ԱՄԲՈՂՋ ՍՐԱՀՈՒՄ ՄԻԱՅՆ ՃԵՐՄԱԿԱՀԵՐ ԳԼՈՒԽՆԵՐ ԵՆ»
-Ասեմ, որ տարիներ առաջ Ձեր և Բարսեղ Թումանյանի համերգի ժամանակ դահլիճում երիտասարդությունն ուղղակի գետնին էր նստած: Ինչպես ընդունված է ասել` «ասեղ գցելու տեղ չկար»: Ասածս վերաբերում է ոչ միայն նստատեղերին, այլև հատակին, դահլիճի ամբողջ մակերեսին: Նման բաները բնորո՞շ են արտասահմանյան դահլիճներին:
-Սովորաբար արտասահմանյան ելույթներիս ժամանակ շատ վաղուց նկատել եմ, որ ամբողջ սրահում միայն ճերմակահեր գլուխներ են, երիտասարդները շատ քիչ են ներկա լինում այդպիսի համերգներին: Իսկ Հայաստանում աներևակայելի է երիտասարդության հետաքրքրությունը դասական երաժշտության նկատմամբ, լավ արվեստի նկատմամբ` ընդհանրապես: Սա վերաբերում է թե՛ թատրոնին, թե՛ գրականությանը, թե՛ կինոյին, թե՛ արվեստի այլ ձևերին: Ես մի քանի անգամ ներկա եմ եղել այստեղ թատերական ներկայացումների և տեսել եմ, թե ինչպիսի երիտասարդություն է գալիս թատրոն: Կասկածից վեր է, որ նրանք արժանի են շփվելու լավ արվեստին, բարձր արվեստին:
-Ի՞նչ հաճախականությամբ եք լինում Հայաստանում:
-Անպայման գալիս եմ ամեն տարի:
-Եվ ի՞նչ է փոխվել հայրենիքում Ձեր բացակայության այս մեկ տարում:
-Նորից ու նորից պիտի խոսեմ մեր երիտասարդության մասին: Ամենամեծ տպավորությունս երիտասարդներից է: Շատ հուսադրող, գոտեպնդող է մեր երիտասարդության նկարագիրը: Վաղվա օրը նրանով է պայմանավորված: Հուսադրող են նաև մշակութային ձեռնարկները, շրջակա միջավայրի նկատմամբ նկատելի ուշադրությունը թե՛ Երևանի փողոցներում, թե՛ քաղաքից դուրս, վայրի բնության տարածքներում: Իհարկե, ամենացավալի բանը մնում է այն, որ շարունակում են լքել Հայաստանը: Ես դա ուղղակի ֆիզիկապես եմ զգում: Ամեն անգամ նկատում եմ, որ շուրջս պակասել են մարդիկ: Դա մեծ ցավ է:
(շարունակելի)

Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2166

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ