ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփը հնարավոր է համարել Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինի և ՈՒկրաինայի նախագահ Վլադիմիր Զելենսկու հետ եռակողմ հանդիպումը։ Սպիտակ տան Հարավային մարգագետնում լրագրողների հետ զրույցում նա նշել է, որ Միացյալ Նահանգները կարող է երկրորդական պատժամիջոցներ կիրառել Ռուսաստանի նկատմամբ, եթե ՈՒկրաինայում իրավիճակի կարգավորման հարցում հաջողություն չարձանագրվի։               
 

Եթե Պարոնյանը, Օտյանն ու Լեռ Կամսարը «գործուղվեին» մեր ժամանակներ, քիթ սրբելու վայրկյաններ չէին ունենա

Եթե Պարոնյանը, Օտյանն ու Լեռ Կամսարը «գործուղվեին» մեր ժամանակներ, քիթ սրբելու վայրկյաններ չէին ունենա
25.07.2025 | 11:19

Ազգային ու հանրային մեր ներկան իր բնույթով առավելապես տրագիկոմիկական է,- ողբերգությունն ու ծաղրակատակերգականն էնպես են միախառնվել իրար, որ դրանք զատելը հաճախ անհնար ու անիմաստ է դառնում:

Իրականության թողած ծանր ու չարագուշակ նստվածքից ողբում են շատերը - հրապարակավ, թե նեղ միջավայրում, իսկ ահա երգիծում ու ծաղրում են քչերը, ինչու՞. որովհետև երգիծելու համար հատուկ շնորհք ու որոշ քաջություն է պետք, իսկ ահա ողբալ կարող են գրեթե բոլորը՝ ապաշնորհներով ու վախկոտներով հանդերձ:

Մեր օրերում կարելի է ծաղրել ու ծաղրել անընդհատ, դրա համար բավական է թեկուզ թռուցիկ հետևել քաղաքական-հանրային միջավայրի անցուդարձին. էստեղ կան մեկը մյուսից սուր բազում ծաղրակատակերգական երեւույթներ ու «հերոսներ»: Երգիծանքի ու քննադատական ժանրի համար ուղղակի հրաշալի ժամանակներ են, բայց ժանրը, ցավոք, չի ծաղկում և ակնկալվածի պես նպաստում իրավիճակի բարվոքացմանն ու առողջացմանը:

Եթե, ասենք, Պարոնյանը, Օտյանն ու Լեռ Կամսարը «գործուղվեին» մեր ժամանակներ, քիթ սրբելու վայրկյաններ չէին ունենա, գրելով կծաղրեին անգամ երրոդ կարգի զավեշտալի զոմբիներին,- և շատերը կսթափվեին նրանց ծանրակշիռ երգիծանքից:

Հիմա նկատելի են առանձին հեղինակների գովելի ջանքերը, ովքեր տեղին ու արդարացիորեն ծաղրում են ազգամերժ, ձախողակ, վնասակար ու տգետ արկածախնդիրներին, բայց էդ շնորհալի անհատները երգիծական երգչախումբ չեն կազմում: Նրանց խոսքից, կարծես թե, չեն ազդվում ցանկալի չափով:

Իսկ խորը անցյալում ավելի լավ էին գիտակցում և գործածում էդ ժանրի առավելություններն ու ուժը: Օրինակ, հույն անտիկ պոետ-երգիծաբան Արքիլոքոսի (մ.թ.ա. 7-րդ դար) ծաղրական ոտանավորներից նույնիսկ մարդիկ էին ինքնասպան լինում: Նրա երգիծական յամբերը (բանաստեղծության տեսակ) զորավոր էին, խայթիչ, դիպուկ և կենսահեն: Փորձենք երևակայել, թե ինչ կգրեր Արքիլոքոսը՝ հայտնվելով մերօրյա Հայաստանում, թեկուզ հպանցիկ ճանաչելով գլխավոր ու երկրորդական «հերոսներին», քաղաքական կատաղի, քստմնելի ու ծիծաղելի պայքարին, ծանոթանալով լրահոսին և ֆեյսբուքյան ասեկոսեին: Կարծում եմ՝ կգրեր, նախ, էսպիսի կարճ յամբ-երկտողեր:

ՄԵՐՕՐՅԱ ՅԱՄԲԵՐ

Խոսքը՝ հայերեն, միտքը՝ թուրքերեն,

իսկ ներսը՝ թունոտ, ինչքան էլ քերեն:

Արցախավաճառ, հայրենավաճառ,-

ի վերջո, հիմնեց դավության կաճառ:

Խաչից սարսում է, բայց խաչագող է,

երկիր կթռցնի, թե հանկարծ թողեն:

Թշնամու առաջ հաջի է անքեն,

իսկ ազգի հանդեպ՝ իսկական Կայեն:

Խելառ փախչում է Մասիսի շողքից,

և ուրիշ մի սար չեղավ կարեկից:

Չարքը մտմտաց՝ խուժել մայր տաճար,

ու դարձավ Աստծո վրեժի պատճառ:

Հային ատում է և թուրքին քծնում,

ֆրանկին գրկում է, ռուսին՝ խոնարհվում:

Աղաղակում է սուտ, երկնահեց,

ուզում է խլել «Տաշիր» ու ՀԷՑ:

Նստած՝ կարդում եմ «Բովտունը»,

իսկ շուրջդ ղժժում է բալտունը:

Շնագայլի պես ոռնում են բարակ,

գող աղվեսի պես կկորչեն վայրագ:

Հրանտ ԱԼԵՔՍԱՆՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1024

Մեկնաբանություններ