ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է, որ Ռուսաստանը շուտով կկիրառի հայելային միջոցառումներ՝ Չինաստանի քաղաքացիների համար վիզայի ռեժիմը վերացնելու համար։ «Մեր չինացի ընկերների՝ Ռուսաստանի քաղաքացիների համար անվիզա ռեժիմ մտցնելու վերաբերյալ որոշումը, անկասկած, կնպաստի մեր ժողովուրդների միջև կապերի հետագա ամրապնդմանը: Մեր կողմից հայելային միջոցառումները շատ շուտով ուժի մեջ կմտնեն Չինաստանի քաղաքացիների համար»,- ասել է Պուտինը։               
 

«Առանց հավատի բոլոր գործերը մեռած են, իսկ առանց գործերի հավատն է մեռած»

«Առանց հավատի բոլոր գործերը մեռած են, իսկ առանց գործերի հավատն է մեռած»
03.10.2013 | 14:46

Արցախ ասելիս առաջին հերթին պատկերացնում ես կարճ ժամանակահատվածում արդեն իսկ կայացած պետություն, հիասքանչ բնություն, անկոտրում կամքի տեր մարդիկ: Նաև անկրկնելի ճարտարապետական գոհարներ` հնադարյան վանքեր, ու Հայոց աշխարհի այդ հատվածում հավատը մարդկանց մեջ վառ պահող թեմի առաջնորդին` Պարգև արքեպիսկոպոս Մարտիրոսյանին, ով արցախցիների կողքին է եղել պատերազմական օրերին, նրանց հետ է նաև խաղաղ ժամանակներում:
Պարգև սրբազանը Հայաստանի շոտոկան կարատեի ֆեդերացիայի պատվավոր նախագահն է, ունի սև գոտի 1-ին դան որակավորում:
«Իրատես de facto»-ի զրույցը Հայ առաքելական եկեղեցու Արցախի թեմի առաջնորդ ՊԱՐԳԵՎ արքեպիսկոպոս ՄԱՐՏԻՐՈՍՅԱՆԻ հետ է։
- Աստված օգնական, Սրբազան հայր:
-Աստված պահապան:
-Հիշենք` Արցախի թեմում՝ գործունեությունը սկսելու առաջին տարիները:
-Ոչինչ չկար, ոչ մի գործող եկեղեցի։ Արցախում 1930 թվականին փակվեցին բոլոր գործող եկեղեցիներն ու վանքերը: Ադրբեջանի իշխանությունը բռնի կերպով փակեց Արցախի ամբողջ պատմական թեմը: Հոգևորականներին աքսորեցին, ձերբակալեցին, գնդակահարեցին: Հազարավոր վանքեր են եղել այս տարածքում: Մեր նախորդ լուսահոգի եպիսկոպոսը` Վրթանեսը, 1929 թվականին վշտացած նամակ է գրում Ամենայն հայոց կաթողիկոսին, թե` Վեհափառ, մի բան արեք, ամեն օր տասնյակ վանքեր, եկեղեցիներ են փակում: Երբ Արցախը կցեցին նորաստեղծ Ադրբեջանին, նա ասաց` Վեհափառ, մնացել են ընդամենը 112 գործող եկեղեցի և 18 վանք, ընդամենը 276 հոգևորական: Մյուս տարի այդ էլ փակվեց: Այնինչ 2 հազար գործող եկեղեցի ու վանք է ունեցել Արցախի կարևոր պատմական թեմը, բայց մտել է Գանձասարի կամ Աղվանից կաթողիկոսության մեջ, իսկ ամբողջ կաթողիկոսությունն ունեցել 4,5-5 հազար վանք և եկեղեցի: Աղվանից կաթողիկոսությունն արևելահայոց եկեղեցիներն են և արևելահայոց թագավորություն է:
ՈՒ թեև տասնամյակներ առաջ այստեղ ոչ մի գործող եկեղեցի չկար, ժողովուրդն իր հոգու մեջ հավատը պահել էր: Մատաղ էին անում, մոմ էին վառում, գաղտնի ուխտի էին գնում, բայց գիր, գրականություն չկար, թերթեր այստեղ չէին հասնում: Ոմանք գնում էին Հայաստան, Էջմիածին, Գեղարդ, այնտեղ էին մկրտվում, պսակվում. դա, անշուշտ, քիչ էր: Իսկ Արցախում այդ ամենն անել ուղղակի հնարավոր չէր, խիստ արգելված էր, հետապնդվում էր: Սրտում ժողովուրդը պահում էր հավատը, բայց ոչ գիտելիքներ: 60 տարի, այսինքն` 2 սերնդից ավելի, մարդիկ ոչինչ չգիտեին: Պապիկ, տատիկներ կային, որ փոքր ժամանակ երգչախմբերում երգել էին «Հայր մեր», «Առավոտ լուսո», նրանք էլ մեծ էին, ու նրանցից էլ շատ քչերը գիտեին որոշ բաներ: Դե, միջին, երիտասարդ սերունդը, Հայաստանի 80 տոկոսը չգիտեր, թեև մենք ունեինք մայր Հայաստանում մի քանի գործող եկեղեցի, վանք: Այդ տեսակետից այստեղ` Արցախում, մի տեսակ կարծես երկրորդ մկրտության փուլ եղավ, չեմ ասում զրոյից սկսվեց, դա սխալ է:
Ժողովրդի մի մասը հավատը պահել էր, քանի որ այդպիսի ահռելի, հզոր հոգևոր հարուստ ժառանգություն ուներ, բայց գիտելիքները պիտի վերադարձնեինք ժողովրդին, ինչն էլ անում ենք ցայսօր: Տարբերությունը մեծ է, իհարկե, հավատացյալներ ունենք, գիտակից հավատացյալներ, ովքեր բազմաթիվ ուխտագնացություններ են կազմակերպում, հոգևոր զրույցներ ունենում, երբեմն աստվածաբանական վեճեր: Առաջ երազել չէինք կարող դրա մասին: Ճիշտ է, տարբերությունը շատ զգալի է, բայց մենք դրանով չպիտի բավարարվենք, որովհետև դեռ մի օվկիանոս աշխատանք ունենք անելու:
-Ինչի՞ց սկսեցիք Ձեր գործունեությունն այստեղ, ի՞նչ է արվում այժմ:
-1989 թվականի մարտին Ամենայն հայոց Վազգեն Ա կաթողիկոսի հրահանգով մենք` ես, երկու վարդապետ, երկու քահանա նշանակվեցինք Արցախի թեմ` որ գանք, վերաբացենք Արցախի պատմական թեմը` ժողովրդի խնդրանքով և Մոսկվայի արտոնությամբ: Այն ժամանակ Մոսկվան մեզ արտոնեց 2 վանք, 2 եկեղեցի բացել: Լուսահոգի Արկադի Վոլսկուն, որն այն ժամանակ Մոսկվայի ներկայացուցիչն էր այստեղ, խնդրեցի, և նա 3 եկեղեցի թույլ տվեց բացել: Մենք սկսեցինք մեր ծառայությունը: Առաջինը, որ օծեցինք, պատմական Գանձասարի վանքն էր` Սուրբ Հովհաննես Մկրտիչ եկեղեցին, հետո գնացինք Ներքին Հոռաթաղ, Խնածախ, Ամարասի վանք, հերթով սկսեցինք վերանորոգել, վերաօծել, նորերը կառուցել: Այսօր մենք բանակի համար 12 նոր մատուռ ենք կառուցել, 43 եկեղեցի ենք վերանորոգել, 22 տարվա ընթացքում կառուցել ենք և նորոգել գրեթե 63 եկեղեցի:
Կառուցվել են նաև առաջնորդարան, ենթաառաջնորդարան, հայորդաց տներ, կիրակնօրյա դպրոցներ, «Գանձասար» աստվածաբանական-հրատարակչական կենտրոնը, որտեղ տարիների ընթացքում 78 գիրք է հրատարակվել: Ստեղծվել են «Վեմ» ռադիոկայանը, ՔԴ կենտրոնը, եկեղեցասիրաց երիտասարդական կազմակերպությունը, որը համակարգում է Արցախի բոլոր երիտասարդական կազմակերպությունները:
Հարյուրավոր ավերված եկեղեցիներ ու վանքեր կան Արցախում, դրանց վերականգնման աշխատանքներն են շարունակվում: Ստեփանակերտում այսօր գործում է նորակառույց Ս. Հակոբ եկեղեցին, կառուցվում է քաղաքի «Ս. Աստվածամոր հովանի» մայր տաճարը: Կառուցվել են Վաղուհաս գյուղի Ս. Աստվածածինը, Հաթերք գյուղի Ս. Պետրոս եկեղեցին, ևս նոր 3 եկեղեցի, մատուռներ են կառուցվել և օծվել: Դադիվանքի նորոգման աշխատանքներն են ընթացքի մեջ, այստեղ արդեն չորս եկեղեցի, զանգակատունն ու դամբանատունն են նորոգվել: Այս տարի կավարտվեն Գտչավանքի, Ամարասի վանական համալիրի, Ավետարանոց եկեղեցու նորոգումները, որոնք պետական աջակցությամբ են կատարվում: Վերջերս օծվել է Բերդաձորի Ս. Պանդալիոն եկեղեցին:
Կառուցված են Մարտունու շրջանում Ս. Ներսես Մեծ, Քաշաթաղի շրջանում Սրբոց Նահատակաց եկեղեցիները, Բերձորի Ս. Համբարձման, Զագլիկի Ս. Անտոն եկեղեցիները:
Մենք աշխատում ենք ամեն տարի մի քիչ ավելի խորանալ, ավելի ընդլայնվել, ավելին անել: Ավելի շատ եկեղեցիներ ունենալ, ավելի շատ քահանաներ, ծխեր կազմակերպել գյուղական համայնքներում, որ հոգևոր կյանքը ավելի հստակ կազմակերպված բնույթ ունենա: Մենք 1998 թվականից սկսեցինք «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկան դասավանդել Արցախի դպրոցներում, Հայաստանը մեզնից 6-7 տարի հետո անցավ դրան: Հույս ունենք մեր թեմի համար մեր հոգևոր ճեմարանը բացելու, հոգևորականներ պատրաստելու: Միտք ունենք մի օր, Աստված օրհնի, իսկապես, ճշմարիտ գործող վանք ունենալ` վանականներով: Զանազան ծրագրեր ունենք բանակի հետ, աշխատել և այսօր էլ շարունակում ենք և պիտի շարունակենք աշխատել: Բայց ասում եմ շա՜տ-շա՜տ` մի օվկիանոս, 2 օվկիանոս աշխատանք ունենք անելու:
Եվ այսօր արդեն ահագին տարբերություն կա համեմատած 20 տարի առաջվա հետ. պատարագներ, մկրտություններ, պսակներ, ժամերգություններ և այլ հոգևոր բնույթի ծիսակատարություններ են կատարվում:
- Ո՞րն է հոգևորականի դերը եկեղեցի-հասարակություն կապն ամուր պահելու, իսկական արժեքներ քարոզելու հարցում:
- Գիտե՞ք, ձևը մնացել է նույնը` հոգևորականը պիտի Ավետարանը քարոզի: Մեր տոները, մեր ծեսերը բացատրի, որ դրանով մեր բարոյական մակարդակը էլ ավելի բարձրանա, և գիտելիքները խորանան ժողովրդի մեջ: Սա է անելիքը: Որքան շատ անենք, այնքան շատ շահելու ենք:
Երբ փլուզվեց խորհրդային իշխանությունը, եկեղեցին և հոգևորականներն ազատություն ստացան, կարողացան քարոզել, դասավանդել, ուսուցանել և ցանկացած վայրում ծիսակատարություններ կատարել: 70 տարիների այդ անդունդի պատճառով ժողովուրդը, փաստորեն, զրկված էր իր հոգևոր ժառանգության գանձերն օգտագործելուց: Եվ այսօր այդ պատեհ առիթն ունենք: Բարեբախտաբար, հարյուրավոր կրոնական բնույթի գրքեր են հրատարակվում, ունենք հեռուստակայան, ռադիոկայան, հայորդաց տներ, կիրակնօրյա դպրոցներ: Կրոնն ուսուցանվում է որոշ բուհերում, դպրոցներում, ունենք աստվածաբանական ֆակուլտետ, մի շարք հոգևոր ճեմարաններ, գնդերեցներ, հոգևորականներ, որոնք ազգային բանակում հոգևոր ծառայություն են մատուցում զինվորականներին, սպաներին: Փորձում ենք մեր հոգևոր ժառանգությունը վերադարձնել մատաղ սերնդին, այսինքն՝ այն, ինչ պատկանում է նրանց: Անելիքներ դեռ շատ ունենք: Չմոռանանք, որ հայ ազգը քրիստոնյա է եղել իր կենցաղով: Մարդու կենցաղով է բնորոշվում քրիստոնյա լինելը: Ոչ միայն ասելով են քրիստոնյա, մկրտված լինելով կամ եկեղեցում ամուսնանալով, այլև կենցաղով: Դա գիտակցություն է, ապրելաձև է: Հոգևորականները դեռ շատ անելիքներ ունեն այդ հարցում:
Նշեմ նաև, որ մեր թեմում մի քիչ ծանր է հոգևորականի գործը, ֆիզիկապես ծանր է: 10-11 հոգևորականով 270 գյուղ են սպասարկում: Պատկերացրեք մեկ հոգևորականը 25-27 գյուղ պիտի սպասարկի: Ինչքան պիտի շրջագայի քահանան: Մեզ դեռ պետք է 20-30 քահանա:
- Վերջերս նշվեցին Արցախի և Հայաստանի անկախության տոները: Դուք ևս անմասն չեք այն ձեռք բերելու գործում: Ի՞նչ զգացողություններ, ի՞նչ մտորումներ եղան այդ տոները նշելիս:
-Շատ պարզ ասեմ. փոքրուց միշտ երազել եմ անկախ, հզոր, կայուն Հայաստան ունենալ, և, փա՜ռք Աստծո, մասամբ ունենք: Ոչ այն չափերով, որ ես էի երազում, բայց հազա՜ր փառք։ Հայոց հաղթանակը տեսա, որի համար շատ ուրախ եմ, Հայոց անկախությունը տեսա` ի դեմս 2 հանրապետությունների: Իհարկե, դա ինձ համար մեծագույն ուրախություն է, հոգիս ուղղակի ցնծում է, և Աստծուն փառք եմ տալիս. թող Աստված շատ չհամարի:
Ձեռք բերածը կարող ենք պահպանել, երբ որ լինենք սիրով և միաբան, հավատով և մեծ հույսով, և ավելին կստանանք: Ըստ հավատի է տրվում մարդուն, ազգին, պետությանը: Մեզանից է կախված:
- Ի՞նչ հուշեր արթնացան, խոհեր ծնվեցին Ձեր հոգում այդ տոնական օրերին:
- Մեր ժողովուրդը մաքառեց, մեծագույն գին վճարեց: Նայեք, կարծես թե ամբողջ հայ ազգը միաբանվել էր Արցախի շուրջը՝ 10 մլն հայ, կարծես թե 10 միլիոնանոց բանակ ունեինք, բոլորի միտքը, հոգին, երազանքը, ցանկությունը նույնն էին: Ծանր տարիներին լույս չկար, տրանսպորտ չկար, մարդիկ ոտքով 20 և ավելի կիլոմետր աշխատանքի էին գնում հանուն մի նպատակի: Կամավորները` երիտասարդներ, միջին տարիքի մարդիկ, գալիս էին, ու մի տեսակ բոլորի ուշքն ու միտքը սևեռված էին մի նպատակի: Միաբան էինք, բարդություններով անցանք և հրաշքի նման հաղթանակ ունեցանք: Իհարկե, այդ տեսակետից մեր ազգը կեցցե, Աստված պահի մեր ազգը, համբերատար ձևով հանուն սրբության, հանուն հայրենիքի, հանուն ամենաազնվագույն նպատակի ամեն ինչի գնաց: Մեծ զոհողության գնաց մեր ազգը, մեծ զրկանքների, բայց հաղթահարեց: Նպատակը հստակ էր, սուրբ էր, արդար էր, և մենք միաբան էինք: Բարի, շիտակ ազգ ենք: Եվ ես ասեմ, որ առաջին օրերին` օպերայի այն յոթնօրյա ցույցերի ժամանակ, ես տեսա, որ ազգն իսկապես կերպարանափոխվեց և դարձավ սուրբ: Եվ, իսկապես, սուրբ էր ազգը օպերայի հրապարակում, ուրեմն մեր ազգը կարող է, ու մեր ազգին դա շնորհվեց այդ օրերին: Ես այն ժամանակ ուրախությունից արցունք էի թափում, որ մենք այսպիսի ազգ ենք, իմ` մանկուց երազած ազգն էր, որ ես տեսա: Այսպիսին պետք է լինի հայը` սիրով, միաբան և ազնվագույն, բարի:
ՈՒ թեև այն ժամանակ Սսովետական կայսրությունը կար, միևնույն է, ազգը ցույց տվեց, թե ինքը
ինչպիսին է: Փառք Աստծո, այդպիսին է հայ ազգը:
-Սրբազան, Դուք Ձեր անձնական ներդրումն եք ունեցել անկախ Արցախի կայացման գործում: Ի՞նչ դրվագներ են տպավորվել պատերազմական տարիներից:
- Որը հիշեմ, որը պատմեմ, ամեն մեկը մի հերոսապատում է, ի՞նչ պատմեմ:
Պատերազմի ժամանակ ինձ զարմացրեց 10 տարեկան մի մանչուկ: Ռմբակոծում էին քաղաքը: Արդեն 6-7 ամիս դպրոցները փակ էին: Ներքևից բարձրանում էինք, այդ տղան պայուսակը ձեռքին վերևից իջնում էր: Դիմացի փողոցում կանգնեցրի: «Տղա՛ ջան, էս ո՞ւր ես գնում»,- հարցրի: Բարբառով ասաց. «Շկոլ եմ գնում»: Ասում եմ. «Այ տղա, ռմբակոծում են, դպրոցը փակ է, ո՞ւր ես գնում»: Ասաց. «Չհասկացա, էս կռիվը 10 տարի որ շարունակվի, ես ի՞նչ է, անգրագե՞տ պիտի մեծանամ»: Ա՜յ քեզ բան: Այդ երեխային հետ դարձրինք, տարանք վերև, որ գնա տուն, մտնի նկուղային հարկ, ապահով մնա: Բայց երեխայի այդ միտքը, ցանկությունը, որ ինքը անգրագե՞տ պիտի մեծանա, ապշեցրեց: ՈՒ ռումբերի տակ այդպես խիզախ, մեն-մենակ քայլում էր:
Մի դեպք էլ. դեռ Աղդամը ազատագրված չէր: Մոսկվայից հյուրեր ունեինք, թղթակիցներ և այլք: Եկանք, բարձրացանք Ասկերանի շրջանի ՈՒղտի մեջք կոչվող լեռան գագաթը` մերոնց դիրքերը տեսնելու: Դիրքերից իջել, երևի իր պոստը հանձնել էր 1953 թվի ծնված Սերգեյ անունով մի տղա, որը նիհար էր, մի կոշիկը ամբողջովին պոկված, բինտով կապած, սպիտակ շապիկով, կանաչ գույնի ինչ-որ կիտել էր հագել, մաշված կոշիկներով նստել վառարանի մոտ թեյ էր խմում: Մի սոխ ուներ, մի կտոր պանիր և հաց: Որ տեսավ գալիս ենք, ճանաչեց, բարևեցինք: Մեր արևի տակ արևահարվել էր, մի քիչ մգացել էր գույնը։ Դեռ քաղաքից` Ստեփանակերտից էի իրեն հիշում, ասացի. «Սերգեյ ջան, ո՞նց ես»: Ասաց. «Շատ լավ, փառք Տիրոջը»: Նայեցի իր ավտոմատին, ասացի. «Քանի՞ փամփուշտ ունես»: Ասաց` 45: Էնպես ասաց 45, կարծես թե ատոմային զենք ուներ: Հո ծիծաղելի բան է, սեղմես` 2 վայրկյանում կդատարկվի: ՈՒզեցինք հետը զրուցել: Վեր կացավ, ուզում էր մեզ մի բան հյուրասիրել, չնայած ինքն էլ բան չուներ ուտելու, բայց դե հայի բնավորություն է, պիտի հյուրասիրի: Հարցրի. «Սերգեյ ջան, ինչի՞ կարիք ունես»: Կարող էր ասել` կոշիկի, սննդի, փամփուշտի: Ինքը չծխող էր, բայց ասաց. «Սրբազան ջան, ծխող տղաներ ունենք, խրամատներում սիգարետ չունեք, մեղք են տղաները, եթե կարաք` մեկ- մեկ իրենց օգնեք»:
Ընկերոջ մասին է մտածում, չի ասում` փամփուշտ տվեք, այս տվեք, այն տվեք: Այսպիսին էին երիտասարդ տղայի` Սերգեյի, հայոց լեզվի ուսուցչի մոտեցումը, գիտակցումը, հոգին, վերաբերմունքը: Մնացինք ապշած, հայի տիպար, ուղղակի ապշած էինք, ինքը ոչնչի կարիք չունի, թեև ամեն ինչի կարիք ունի, ու ընկերների մասին է մտածում, որոնք ծխող են, և սիգարետներ չկան:
Էլ չեմ ասում կռվող տղաների` մեր հերոսների` ֆիդայիների մասին: Շատ երկար կարելի է խոսել` ինչ նվիրյալ անձնավորություններ են եղել կամ են: Մինչ այսօր քայլում են, կենդանի լեգենդներ են: Որի՞ մասին պատմեմ: Մեկի մասին պատմեմ, մյուսը կնեղանա, շատ շատերին, գրեթե մեծամասնությանը, ճանաչել եմ անձամբ: Բայց սովորական այդ տղայի կերպարը ապշեցրեց մեզ:
Ես տեսնում էի, որ երբ գյուղացի տղաները սարերից իջնում էին, պիտի հանգստանային, մյուս տղաները տաք ջրով թասը բերում էին, ընկերոջ ոտները լվանում, շուտ-շուտ վերականգնում էին նրանց, իրենք էին գնում փոխարինելու: Արագ-արագ ընկերոջ ֆիզիկականը փորձում էին վերականգնել, խնայում էին իրար, որովհետև մեկից, մյուսից էր կախված հաղթանակը: Այսպիսի վերաբերմունք եղբայրական, ընկերական, և ծնողի վերաբերմունքը մեկը մյուսի հանդեպ, սա մի արտակարգ երևույթ էր:
- Արցախի անցած տարիների ամենամեծ ձեռքբերումը, Ձեր կարծիքով, ո՞րն է:
-Պետականությունը և նոր սերունդը: Այդ սերունդը, գիտե՞ք ինչ է: Արցախը 60-70 տարի Ադրբեջանի լծի տակ էր, հիմա անկախ է: Մեր ծանոթներից մեկը պատմում է, որ հին ֆիդայիների հետ խոսելիս, երբ ասել են` ազերին եկավ, թուրքը եկավ, խփեցինք, այս նոր սերնդի երեխան ասել է. «Տատիկ, ազերին ի՞նչ է, ո՞վ է»: Արցախում երեխա է մեծանում, որը լուր չունի, թե ազերին ինչ է, թուրքը ինչ է, հասկանում եք, զարմանալի մի նոր սերունդ է մեծանում: Մենք այժմ սերունդ ունենք, որը ո՛չ ադրբեջանցի է տեսել, ո՛չ Սովետական Միություն: Դա անկախության ձեռքբերումն է: Սա մի այլ որակի սերունդ է` անկաշկանդ, մտածող սերունդ է, դա այլ որակ է: Իհարկե, բոլորիս նվաճումը անկախ պետականություն ունենալն է, մեծագույն նվաճում, մեծագույն` առանց հաշվի առնելու մյուս ձեռքբերումները: Էն էլ մեկի դեմ Աստված երկու հանրապետություն տվեց, ավանսով տվեց, թե` լավ պահեք Ձեզ, հայեր, ավելին կտամ:
-Ինչպիսի՞ն եք տեսնում Հայաստանի ու Արցախի ապագան, ի՞նչ քայլեր են պետք հասնելու Ձեր պատկերացրած Հայրենիքին:
-Նախ և առաջ` ես իրատես լավատես եմ, հավատում եմ և համոզված եմ, որ մեզ լավ ապագա է սպասում: Ճիշտ է, միշտ օբյեկտիվ, սուբյեկտիվ դժվարություններ կունենանք, պիտի հաղթահարենք: Ժողովրդին շատ բան պետք չէ, ժողովրդին, գիտե՞ք, ինչ է պետք` արդարության զգացում և հույս, ընդամենը: Ժողովուրդը ամեն ինչ հաղթահարելով կգնա: Եթե ժողովրդի մեջ հույսը կամ արդարության զգացումը կոտրվեց, ինքը իր մեջ կխախտվի, դա վտանգավոր է: Մենք բոլորս դրա մասին պիտի մտածենք:
-Ի՞նչ է անհրաժեշտ ազգի երջանկության և հարատևության համար:
-Առաջինը` հավատ և հույս, երկրորդը` ամենակարևորը, ազգային միաբանություն և անկոտրում կամք: Հայտնի է, որ առանց հավատի բոլոր գործերը մեռած են, իսկ առանց գործերի հավատն է մեռած: Իհարկե, այս բոլորի հետ պետք է լինի Աստծո օրհնությունը:
-Ձեր` Հոգևոր հովվի մաղթանքը մեր ժողովրդին:
-Կմաղթեմ մեր ազգին մեծագույն հաջողություն, ամուր հավատ և անսահման հույս:


Զրույցը` Սուսաննա ՆԵՐՍԵՍՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2362

Մեկնաբանություններ